וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בראד גרינברג: "כשמפסידים משחק, חייבים ללמוד"

3.3.2014 / 10:38

הפועל ירושלים התאוששה מהתבוסה למכבי ת"א. גרינברג: "ההגנה שלנו הייתה טובה יותר". תקציב הקבוצה יגדל?

שחקן הפועל ירושלים דרווין קיצ'ן. מגד גוזני
"רצינו להישאר יחד כקבוצה ופשוט להשיג ניצחון". קיצ'ן/מגד גוזני

1. מהיר ועצבני, גרסת המציאו?ת

הפועל ירושלים הגיעה למשחק נגד ברק נתניה על קיבה ריקה ועצבנית (בגלל ההפסד למכבי תל אביב), וזו כנראה הייתה הסיבה לכך שהיא אכלה את היריבה בלי מלח ובלי יותר מדי גינוני נימוס. תוצאת ההתנפלות הזו הייתה 64:85.

הניצחון היה חשוב לירושלים לא רק כחוויה שיקומית, אלא גם מסיבה נוספת: ביום שלישי יטוסו הירושלמים לגרמניה למשחק שמינית גמר היורוקאפ נגד אולם, וברור שמעידה מגושמת מול נתניה איננה מ?טען שהולם קבוצה בעלת שאיפה אלגנטית לעלות שלב באירופה. בסיום המשחק החמיא המאמן בראד גרינברג לשחקנים בחדר ההלבשה על כך ש"הציגו הגנה אגרסיבית מפתיחת המשחק. חזרנו ליסודות שלנו בהגנה".

בשיחה עם וואלה! ספורט התייחס גרינברג לשבוע האחרון שעבר על הקבוצה: "כשמפסידים משחק חייבים ללמוד, ולמדנו כמה דברים אחרי ההפסד למכבי תל אביב. כשנתמודד איתם בפעם הבאה, נדע מה צריך כדי לשפר דברים. מול נתניה היינו מרוכזים בעצמנו ובכמה טובים אנחנו יכולים להיות. שיחקנו הגנה טובה יותר מאשר במשחקים האחרונים -זה אספקט שאנחנו צריכים להתרכז בו - להיות יותר אגרסיביים במשחקי החוץ".

ליאור אליהו סיכם: " הגענו לאחר שני הפסדים טיפה צורמים והניצחון היה חשוב לנו. מעבר לכך רצינו לפתוח טוב ולהתכונן כמו שצריך לקראת יום רביעי. עשינו הכנה טובה כל השבוע וזה היה חשוב".

דרווין קיצ'ן הוסיף: "הגענו לאחר הפסד קשה, רצינו להישאר יחד כקבוצה ופשוט להשיג ניצחון. מהבחינה הזו זה היה משחק מפתח. שמרנו על הכדור, וקלענו – זה מה שהעניק לנו את הניצחון מול נתניה".

חרף הניצחון אמש, בירושלים מודעים לכך שנגד אולם הגרמנית מצפה להם התמודדות קשה יותר. היום בצהריים יערכו האדומים אימון לקראת המשחק. אליהו אמר: "כל משחק הוא לגופו, גם אם נתניה משחקת פחות טוב זה לא אומר שהיה משחק לא טוב, נגיע טיפה יותר 'רגועים' לאחר הניצחון ליום רביעי, זה משחק מאוד חשוב לעתיד שלנו. יש לנו קבוצה שמחה ומחוברת, ואני מדבר כאן על כל העונה. עכשיו אנחנו רוצים להמשיך את המומנטום הטוב".

ליאור אליהו שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
הכנה טובה לקראת אולם. אליהו/מגד גוזני

2. התקציב יעלה?

הפועל ירושלים בנתה העונה קבוצה עם תקציב של כ- 20 מיליון שקלים– תקציב דומה לתקציבה של הקבוצה בעונה שעברה, אולם גורם בסביבת הקבוצה מנתח: "השנה יש קבוצה מאוזנת יותר. באותו סדר גודל של תקציב מהעונה שעברה, הגיעו למלחה שחקנים ישראלים בכירים כמו ליאור אליהו ויותם הלפרין. הקבוצה אמנם לא השיגה תארים ועדיין יש לה מה להוכיח והרבה להשיג, אבל לדעתי אחד ההבדלים העיקריים היא שמעבר לבניית הסגל ,ההיררכיה בקבוצה תורמת רבות לקבוצה, יש יותר 'סדר' בקבוצה מאשר בשנים האחרונות לגבי תפקידו של כל אחד. המאמן בראד גרינברג זוכה לשליטה מוחלטת וזה מחלחל לשחקנים".

בירושלים סבורים שהתקציב אף יעלה יותר בעונה הבאה ובקבוצה רואים בארנה החדשה מקור משמעותי לגידול בהכנסות על ידי מכירת מנויים וגיוס ספונסרים. רק לשם המחשה, ההכנסות ממנויים, כרטיסים ותאי צפייה של מכבי תל אביב מגיעים לכ- 10 מיליון דולר לעונה. בהפועל ירושלים מסבירים: "השגת אחד מהתארים השנה יתרום לעונה הבאה, אם זה בכמות המנויים שיימכרו לעונה הבאה, או מבחינת הספונסרים ומפרסמים לעונה הבאה, מה שייצור הכנסות נוספות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מאמן הפועל ירושלים בראד גרינברג. ברני ארדוב
מקבל יד חופשית. גרינברג/ברני ארדוב

3. חנוך לנער על פי דקות

בעוד במכבי תל-אביב שחקנים צעירים יכולים לראות את הפרקט רק דרך מ?שקפת או דרך ויקיפדיה - בהפועל ירושלים שוררת מדיניות נוקשה הרבה פחות לגבי הדור החדש. דוגמה טובה לכך הוא אדם אריאל, בן הטיפוחים הישראלי של המועדון ממלחה, ששיחק אתמול 14 דקות.

אריאל בן ה-19 הוא רק אחד מהמו?טבים של מדיניות ההשקעה הנדיבה בשחקנים צעירים אשר ירושלים נוקטת. בקבוצה גם מעוניינים לקדם ולפתח את יכולתם של תום מעיין- שחתם ל- 5 שנים- ורפי מנקו. המאמן בראד גרינברג מסביר: "יש לנו מספר שחקנים שעובדים קשה. זו לא מתנה שהענקתי להם, הם פשוט הרוויחו את הדקות ואת הכבוד של העמיתים שלהם לקבוצה. זה מגיע מעבודה קשה שלהם, כשבאימונים רואים כמה הם תחרותיים. האם אני נותן דקות ולא חושש מכך בגלל שהגעתי ממנטליות אחרת? באופן אישי, אני לא שופט לגבי דברים, אני נותן הזדמנות על פי מה שאני רואה, הם עובדים קשה, עוזרים לנו לנצח משחקים ולכן הם מקבלים קרדיט, באימונים אני רואה שהם טובים מספיק לשחק".

לגבי התוכניות בשנים הבאות של השחקנים הצעירים הוסיף גרינברג: "אני רוצה שהם ימשיכו לעבוד, ושיהיו בקבוצה. הם צריכים להיות סבלניים, אני תמיד אומר להם להיות סבלניים לגבי מספר הדקות ושהם מקבלים הרבה דקות באימון מה שמשפר, והם מראים סבלנות".

דרווין קיצ'ן מאשר: "הם מגיעים לעבוד כל כך קשה כל אימון, הם פשוט מגיעים ועובדים וזה בא לידי ביטוי בדקות שהם משחקים. אני נרגש לראות מה יהיה איתם בשנים הבאות, הם יכולים להיות סופר סטארים".

אדם אריאל העיד: " בשנה שעברה רק עליתי מהנוער והייתי בעיצומו של תהליך השתלבות. המון מההתקדמות שלי העונה היא בזכות בראד, השקעתי ונתתי את מה שאני יכול, אני מנסה להוכיח את עצמי ושמח להיות כאן. כי זה כיף לשחק ולהרגיש חלק מהקבוצה. זה מדהים איך בראד מעניק לך ביטחון והרגשה שאתה מצליח, גם אם אתה שחקן צעיר. אני שואף להיות כמה שיותר שנים שאפשר".

--

שחקן הפועל ירושלים אדם אריאל. ברני ארדוב
השקעה לטווח ארוך. אריאל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully