וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייויד בלו: "ז'יז'יץ' מוסיף לנו אספקט חדש"

28.2.2014 / 6:31

הקרואטי סחט מחמאות מבלאט, אבל הגעתו מגבירה את התסכול של טיוס. נפתח מו"מ עם היקמן, בלו מבוקש בספרד

עריכה: מיכאל ברגמן

1. כשברקע עדיין הדהדה התבוסה הקשה במוסקבה, הדבר האחרון שדיוויד בלאט רצה הוא לספוג הפסד נוסף ביורוליג. כשהזעיק פסק זמן חמש דקות מפתיחת המשחק מול גלאטסראיי שטף המאמן את שחקניו ודירבן אותם: "אתם מבינים שאנחנו משחקים על החיים שלנו! על החיים שלנו!". אחרי הניצחון (81:97) בלאט כבר נשמע מרוצה בהרבה, ובאסיפה בחדר ההלבשה בסיום שיבח את המשחק הקבוצתי שהציגו ואמר: "זה ניצחון שחשוב לנו להתקדם למטרה הבאה, הטופ 8, אבל צריך לקחת את זה משחק אחרי משחק".

סופוקליס שחורציאניטיס סיכם: "זה ניצחון חשוב עבורנו, יש דברים שעשינו היום שתרגלנו באימונים, כמו המהלכים ביני לבין ג'ו אינגלס. בדרך כלל אנחנו מחפשים את האקסטרה מסירה, זה משהו שבלאט רוצה שנעשה, שנמסור אסיסטים". לגבי בעיית העבירות המוקדמת אליה נקלע, אמר הסנטר היווני: "זה לא עניין שאני צריך מנוחה, היתה בעיה עם העבירות, אלו דברים שקורים במהלך המשחק, עד כמה שזה גם מתסכל. זה גם מונע ממך להיכנס למשחק כמו שאתה רוצה, אבל למזלנו יש לנו עוד שחקנים בקבוצה שיכולים להתעלות בזמן שאחרים לא משחקים, כמו שבמשחק הערב, היה לנו את ז'יז'יץ' ואת אלכס שעזרו לנו".

פניני הצטיין, מכבי תל אביב הביסה את גלאטסראיי 81:97

דיוויד בלאט: "כולם עשו עבודה נפלאה, היה משחק מהנה"

דוין סמית', סופוקליס שחורציאניטיס, מכבי תל אביב בכדורסל. יוסי ציפקיס
"אני לא צריך מנוחה, הייתה בעיה עם העבירות". סופוקליס שחורציאניטיס/יוסי ציפקיס

דייויד בלו הוסיף: "היה חשוב לנו להשיג ניצחון בבית אחרי ההפסד מול צסק"א". על הפציעות בסגל אמר בלו: "למזלנו יש לנו 12 שחקנים טובים, גם טייריס רייס שיחק מאוד טוב, גם פניני שיחק טוב, זה המפתח להצלחה שלנו. לכל קבוצה יש פציעות ואחרים צריכים להרים את הרמה שלהם וזה בדיוק מה שעשינו הערב".

בלו התייחס להופעת הבכורה של אנדריאה ז'יזי'ץ במדים הצהובים: "הוא שיחק מצוין. הוא מוסיף לנו אספקט חדש למשחק שלא היה לנו, אנחנו שמחים שהוא כאן ואני חושב שהוא יעזור לנו הרבה. הביקורות עלינו בתקשורת? אנחנו לא מתייחסים למה שאומרים. זה ניצחון חשוב עבורנו, אבל עדיין לא עשינו דבר כי לא השגנו את המטרות שלנו, יש לנו מטרות הרבה יותר גדולות מלנצח משחק פה ושם, ואנחנו מתרכזים בעצמנו".

בתוך כך, לוואלה! ספורט נודע שמכבי תל אביב נמצאת במגעים ראשוניים להארכת חוזהו של ריקי היקמן. בקבוצה מאוד מרוצים מיכולתו ומאופיו של הגארד, וסבורים כי יש לשמור על המשכיות בסגל בהחתמתו לעונה שלישית במדים הצהובים. על כן היקמן נמצא ברשימה המצומצמת של השחקנים שמכבי תרצה להשאיר בשנה הבאה. עוד נודע כי לשם מי שנכח אמש בהיכל היה סוכנו האמריקאי של היקמן. יש לציין כי במקביל, להיקמן ישנן כמה הצעות גבוהות ממספר קבוצות באירופה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מטביע. ברני ארדוב
יישאר שנה נוספת? ריקי היקמן/ברני ארדוב

2. אחרי המחלוקת והמתיחות עם המועדון בנוגע לכשירותו של אלכס טיוס, ההתייעצויות והתלבטויות, נשלח אמש המתאזרח לפרקט ורשם 6 נקודות ב-13 דקות. ניכר היה שטיוס לא הצליח להשיל מעליו את המתיחות הנמשכת מול קברניטי הקבוצה, והתסכול ניכר היטב על פניו – הן אמש במשחק והן באימון שלפניו.

גם ההיסטוריה של טיוס עם מכבי תל אביב לא מוסיפה מים למדורה: לפני שנתיים הצהובים הציעו לו שכר של כ-130 אלף דולר, וביקשו ש-"ימצא לעצמו דירה". אם נוסיף למשוואה את העובדה שהשחקן זוכר שמכבי רצתה להשאילו לפני כמה חודשים לקבוצה אחרת, וברקע גם את הבאתו של ז'יז'יץ', מקבלים לא מעט טינה מצטברת. במכבי אף מספרים כי לאחר האישור הרשמי על החתמתו של ז'יז'יץ' טיוס הגיע להיכל עצבני מאוד.

התסכול הוא הדדי. במכבי, מצידם, מאוד לא אהבו את חוסר רצונו של טיוס לשחק מול ירושלים אף כי בדיקת MRI הראתה שהוא כשיר, כשהצהובים אף שוקלים לקנוס אותו. בקבוצה מדגישים כי הם "מצפים לראות שחקנים עם מחויבות, וכל הבדיקות הראו שהוא כשיר". גורם המעורה במועדון אמר: "הבעייתיות בפציעה של טיוס היא שהיא נמצאת בתחום אפור. קשה להכריח מישהו לשחק כשהוא מתלונן על כאבים, ומצד שני, כמה שחקנים משחקים עם כאבים? דווין סמית', ריקי היקמן, בלו – כולם שיחקו עם כאבים. הבדיקה של אלכס לא הראתה כלום".

טיוס עצמו אמר לוואלה! ספורט לאחר המשחק לגבי הפציעה: "אני מרגיש בסדר, הרגשתי טוב בדקות בהן שיחקתי, עשיתי חימום טוב ואני מצליח לעשות תנועות שלא הצלחתי בעבר, הכושר שלי לא נפגע ואני מקווה שבמשחקים הבאים אני אצליח לשמר את האינטנסיביות שלי". ואולי דווקא בשל האירועים האחרונים עם טיוס, הקפיד בלאט לשבח את ז'יז'יץ'. במהלך אחד פסקי הזמן לפני כל השחקנים ובאופן ברור אמר לו: "כל הכבוד על ההגנה". גם בסיום המשחק ניגש בלאט לסנטר הקרואטי והחמיא לו על יכולתו.

אלכס טיוס, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
התסכול הוא הדדי. אלכס טיוס/ברני ארדוב

3. שחקן נוסף שזכה למחמאות מבלאט, הפעם בפורום הנרחב של מסיבת העיתונאים, היה דייויד בלו. "הוא שיחק בתפקיד הרגיל שלו ועשה זאת בצורה הטובה ביותר", אמר בלאט. "הוא לא השחקן הראשון שחוזר אחרי שנה הפסקה בה הוא לא שיחק, אבל כל מי שמכיר את בלו יודע כמה הוא שומר על עצמו. יכול להיות שהשנה הזו עזרה לו, הוא היה שחוק. אני מקווה שגם בשנה הבאה נראה אותו במכבי".

גם בהנהלה מעריכים את היכולת המקצועיות של בלו, ובונים עליו שיספק את הסחורה במשחקים החשובים. "אני אוהב משחקים גדולים", התייחס לכך בלו עצמו. "אני מנסה לבוא כמובן מוכן לכל משחק, זו העבודה שלי. אני שמח על כך שהצלחתי לקלוע כמה קליעות, לתרום בהגנה ובריבאונד, והכי חשוב שניצחנו".

אם בשנים האחרונות בלו, שבמכבי תל אביב מנסים להחתימו כבר עכשיו, חמק מתחת לרדאר ביורוליג ולא זכה להערכה רבה במפעל, לאחרונה לא מעט גורמים החלו לסמן את בלו כמטרת רכש בספרד, כמו במקומות נוספים ביבשת.

דייויד בלו, שחקן מכבי תל אביב, קולע מעל אנדר ארסלן, שחקן גלאטסראיי בכדורסל. ברני ארדוב
סוחט התעניינות מאירופה. דייויד בלו/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully