וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את גלאטסראיי 81:97

ערב שלשות נדיר של הצהובים הוליך אותם לניצחון ביתי המבסס אותם במקום השלישי. פניני היה ענק עם 17 (5 מ-5 לשלוש)

עריכה: מיכאל ברגמן

פחות משבוע לאחר שחטפה 35 הפרש מצסק"א מוסקבה בטופ 16, שבה הערב (חמישי) מכבי תל אביב למסלול הניצחונות באירופה, כשגברה בהיכל נוקיה 81:97 על גלאטסראיי. הצהובים סיפקו הצגה נהדרת לקהל שמילא את ההיכל, ונהנו מערב נפלא של גיא פניני (5 מ-5 לשלוש, 17 נקודות), שהוביל מטווח נדיר של סגנית האלופה הישראלית (16 מ-28 לשלוש). בעקבות הניצחון נותרה מכבי תל אביב קרובה לריאל מדריד וצסק"א מוסקבה המקדימות אותה במירוץ על ראשות הבית, והתבססה במקום השלישי בטבלה, הרחק מהטורקים שנלחמים על הכרטיס להצלבה.

הפתיחה לא בישרה על הבאות. קרלוס ארויו וגלאטסראיי עלו ללא פחד, ניצלו בעיית עבירות של שחורציאניטיס ועלו ליתרון 5. אלא שאז החלו הצהובים לצלוף ללא הפסקה מחוץ לקשת, כשפניני, בלו וסמית' תופרים כל זריקה פנויה. ברבע השלישי לחצו שחקניו של בלאט על הדוושה, טסו ל-4:17 והיתרון נסק ל-24 הפרש. גלא עוד ניסתה לחזור והצליחה לצמק והצליחה להוריד ל-10 בלבד ברבע האחרון עם מטווח שלשות משלה, אך שתי התקפות בהן לקח שחורציאניטיס את כל השומרים שלו על הגב הבטיחו את הניצחון עבור הצהובים.

גיא פניני, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצגה שלא רואים כל יום. פניני מדהים את ההיכל/ברני ארדוב

רבע 1

גיא פניני פתח את המשחק עם שתי שלשות נהדקות ומכבי עלתה ליתרון 5:8, אבל דווקא אז ביצע שחורציאניטיס עבירה מטופשת - השנייה שלו - וירד אל הספסל אחרי פחות משלוש דקות. קרלוס ארויו החל להיכנס לעניינים, סידר שני אסיסטים נפלאים והטורקים רצו ל-2:10 ועלו ליתרון 5. אינגלס ענה עם שלשה, טיוס התעופף לשני דאנקים מרהיבים ובסיום הרבע הראשון זה 23:23.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן מטביע. ברני ארדוב
מטווח שלשות ומקבץ דאנקים. היקמן/ברני ארדוב

רבע 2

פופס מנסה בונסו, שהיה קרוב לחתום במכבי נכנס וקלע נקודות ראשונות, אך צמד שלשות רצופות של דייויד בלו השלימו את המהפך והעלו את הצהובים ליתרון 30:32. ז'יז'יץ' נכנס ומיד מצא נקודות, סמית' ורייס המשיכו את המטווח של הצהובים כשצלפו צמד שלשות ומכבי עלתה ליתרון 9. בלו המשיך להתעלל באורחים מחוץ לקשת, היקמן קינח אם חדירה טובה, ומכבי תל אביב ירדה אל ההפסקה ביתרון 38:49.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון פצוע. ברני ארדוב
הסתדרו גם בלעדיו. אוחיון/ברני ארדוב

רבע 3

דווין סמית' וגיא פניני פתחו את הרבע השלישי עם - איך לא? - שלשות, היקמן הוסיף סל ועבירה והיתרון הצהוב טיפס ל-16 הפרש. החגיגה בצהוב נמשכה, שחורציאניטיס סידר אסיסט נפלא לאינגלס לסל ועבירה, ודאנק ועבירה מרהיב של סמית' השלים ריצת 4:17 ויתרון 42:66. גולר וארסלן עוד התעוררו מעט ורצו ל-1:10 כדי לצמק מעט, ונקודות של ארסלן על הבאזר הביאו את האורחים בפיגור 70:54.

שחקן גלאטסראיי קרלוס ארויו מול שחקן מכבי תל אביב ריקי היקמן. ברני ארדוב
לא התאוששו מהמכה ברבע השלישי. ארויו מול היקמן/ברני ארדוב

רבע 4

גיא פניני המשיך ללהוט וצלף את השלשה הרביעית שלו ללא החטאה, ויחד עם אחת של רייס חזר היתרון של הצהובים ל-20. האורחים סירבו לוותר, וניסו גם הם את מזלם מחוץ לקשת, כששלשות של ארויו וארצג צימקו ל-10 בלבד. רייס עצר את המפולת עם שלשה, ושני סלים ועבירה של שחורציאניטיס שמרו את המארחים הרחק מלפנים עם 74:89. עד לסיום הספיק פניני לצלוף את השלשה החמישית שלו, בן אלטיט הצעיר זכה לדקות, וז'יז'יץ' המשיך לשפר את הסטטיסטיקה שלו בדרך ל-81:97 גדול.

שחקן מכבי תל אביב, טייריס רייס. ברני ארדוב
הפנים לקובאן. רייס/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: גיא פניני 17 (5 מ-5 לשלוש) ו-4 אסיסטים, דייויד בלו 16 (4 מ-8 לשלוש) ו-5 ריבאונדים, טייריס רייס (3 מ-4 לשלוש, 5 אסיסטים ו-4 חטיפות) וריקי היקמן (7 אסיסטים) 12 נקודות כל אחד, ג'ו אינגלס 10 ו-4 אסיסטים, סופוקליס שחורציאניטיס ודווין סמית' 9 נקודות כל אחד, אלכס טיוס ואנדריאה ז'יז'יץ' 6 כל אחד, בן אלטיט, סילבן לנדסברג וארד הררי שיחקו ולא קלעו.

קלעו לגלאטסראיי: מאליק היירסטון 18 (8 מ-10 לשתיים), זוראן ארצג, קרלוס ארויו (1 מ-7 לשלוש, 7 אסיסטים), מילאן מצ'באן ופופס מנסה בונסו 12 נקודות כל אחד, אנדר ארסלן 11, סינאן גולר 3, פורקן אלדמיר 1.

שחקני מכבי תל אביב, דווין סמית', ג'ו אינגלס. ברני ארדוב
מי זוכר עכשיו את צסק"א?/ברני ארדוב

סטטיסטיקה קבוצתית

אחוזים ל-2

מכבי תל אביב 66% (20 מ-30)
גלאטסראיי 70% (22 מ-31)

אחוזים ל-3

מכבי תל אביב 57% (16 מ-28)
גלאטסראיי 25% (7 מ-28)

עונשין

מכבי תל אביב 56% (9 מ-16)
גלאטסראיי 76% (16 מ-21)

ריבאונדים

מכבי תל אביב 24 (6 בהתקפה)
גלאטסראיי 30 (12 בהתקפה)

אסיסטים

מכבי תל אביב 27
גלאטסראיי 16

חטיפות

מכבי תל אביב 7
גלאטסראיי 4

איבודים

מכבי תל אביב 8
גלאטסראיי 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully