וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחלוקת שבין אלכס טיוס למכבי תל אביב

25.2.2014 / 10:44

וויצ'יץ' התווכח, מזרחי הפציר, ה-MRI הראה שהכול תקין, אך טיוס סירב לשחק נגד ירושלים, ולא רואה עין בעין עם המועדון את הדרך בה מטופלת פציעתו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. הט?ל?ה ששאג: מכבי הצליחה להרוס את תקוותה של הפועל ירושלים לנשוך בקרסוליו של המועדון ביד אליהו, והביסה את האורחת 71:93. מהמשחקים בהם התוצאה מלמדת בדיוק על מהלך המשחק. לאחר שירושלים הציגה פתיחה חלשה, נראה היה כי המפגש המסקרן הוליד עכבר. לאחר המחצית חזרה ירושלים לאטה לדקות מעטות, אך גם בסגל חסר מאוד של מכבי - לא היוותה איום על הצהובים. היא נראתה כמו שה העולה לקורבן.

לפני המשחק לשחקנים בצהוב הובהרה היוקרה המלווה את המפגש עם הירושלמים, ניקולה וויצ'יץ' דרבן, כך גם הקפטן גיא פניני. במכבי תל אביב נראו מרוצים מאוד לאחר המשחק, כשהשחקנים החליפו חיבוקים שמחים ביניהם. לקראת המשחק ביקש בלאט משחקניו לשים דגש מיוחד על ההגנה, ובסיום, בחדר ההלבשה, שיבח בלאט את השחקנים על כך.

ניקולה וויציץ' אינו מסתיר את חשיבות הניצחון עבור מכבי. "הגענו למשחק הזה עם גישה של משחק יורוליג, וירושלים היא אפילו יותר מיוחדת מהיורוליג כי היא קבוצה ישראלית", אמר וויצ'יץ' לוואלה! ספורט. "הגענו אחרי ההפסד מול צסק"א. לדיויד בלאט יש ניסיון נרחב בלטפל במצבים מהסוג הזה של לחזור מהפסדים, הוא עושה עבודה מצוינת ועשה את זה".

ריקי היקמן סיכם: "רצינו להוכיח לעצמנו מי אנחנו ואני חושב שעשינו עבודה טובה. אמרו הרבה דברים על ירושלים, אבל עמדנו באתגר והשגנו את מה שרצינו - ניצחון. התחלנו את המשחק חזק, שיחקנו הגנה אגרסיבית מההתחלה. לאחר ההפסד לצסק"א בחמישי רצינו להיות יותר ממוקדים מכל הבחינות הצלחנו לעשות את זה. גם אנחנו וגם ירושלים הגענו למשחק הזה לאחר הפסדים".

ניקולה וויצ'יץ' עם ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הגענו למשחק הזה עם גישה של משחק יורוליג". וויצ'יץ'/ברני ארדוב

היקמן תומך בכעסו של בלאט על התקשורת. "ניצחנו 23 משחקים. מול מוסקבה הפסדנו ויצאו מפרופורציות. עשו ביג דיל אחרי שמעדנו במשחק אחד. המאמן בלאט צודק, היו לנו חודשיים נהדרים, והרבה פעמים התקשורת 'מחפשת' את מכבי, את המעידה הבודדת שלנו, כמו במקרה הזה. אבל אנחנו נשארים חיוביים וממשיכים לעשות את מה שאנחנו צריכים לעשות ואני חושב שהכול יהיה בסדר. זו השנה השנייה שלי במכבי, אז אני מתרגל למה שהמדיה עושה". דייויד בלו הוסיף: "היה לנו משהו להוכיח, שיחקנו בהרבה משחקים גדולים וזה ללא ספק אחד מהם, באנו עם כל מה שיש לנו ועשינו את זה והעפלנו למקום הראשון".

יממה לפני המשחק, בתדרוך הווידאו בארץ, "העמיד בלאט את השחקנים במקום", כהגדרת שחקנים, כשהוא עצר לא אחת את הווידאו על טעויות ואמר כי התצוגה משחק מול מוסקבה "לא מקובלת עליי בשום אופן". בלו אישר: "בלאט המחיש לנו היטב את מה שעשינו לא טוב, ולכן הוא אחד המאמנים הטובים באירופה, כי הוא יודע איך לתת מוטיבציה לשחקנים שלו, שיחקנו נגד קבוצה צסק"א ביום שישי שהיא קבוצה מעולה, ועלינו למשחק מולם בלי אחד השחקנים המשמעותיים ביותר שלנו - דווין סמית', ובלי אחד הריבאונדרים הטובים שלנו - טיוס, על כן הגענו למשחק הזה לא בצורה אופטימלית, והפסדנו במשחק אבל זה קורה. וזו בדיוק הסיבה שעלינו כך למשחק נגד הפועל ירושלים, יום חמישי המשחק מול גלאטסראיי הוא משחק השנה, זה משחק מפתח נגד הקבוצה הטורקית".

מעבר לטיפוס של מכבי אל ראשות הטבלה, המשחק אמש היווה סוג של תשדורת שאיננה בהכרח ספורטיבית – מין הצהרת כוונות והעברת מסר בין שתי הקבוצות החזקות בליגה הישראלית. מכאן החשיבות שהקנו לו שתיהן גם יחד. הצהובים מדגישים כי העמידו היריבה השאפתנית ממלחה במקומה. היקמן הצהיר: "האם היה פה מסר? כן, היה - שאנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה, אנחנו במקום הראשון עכשיו. לכן רצינו לצאת ולהשיג את המקום הראשון".

בלו הוסיף: "כן, זה היה מסר, זו הייתה המטרה שלנו, בייחוד אחרי מוסקבה, קודם כל לנצח את המשחק ולהחזיר לעצמנו את המקום הראשון בליגה, ואני מניח שכולם יודעים אנחנו משחקים נהדר לאחרונה, ורק בגלל שהפסדנו משחק אחד בשבוע שעבר זה לא אומר שאנחנו הולכים לאיזשהו מקום. אנחנו עדיין כאן ונמשיך לעבוד קשה ולנסות להצליח". ודווקא המנהל ניקולה וויצ'יץ' ממאן לשלוח הצהרות: "מסר? אנחנו לא מנסים לשלוח מסר, אנחנו קבוצה שבאים לעבודה בכל משחק".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שחקן הפועל ירושלים ברייסי רייט מול שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו. ברני ארדוב
"אני מניח שכולם יודעים אנחנו משחקים נהדר לאחרונה". בלו/ברני ארדוב

2. נושא כאוב: הפציעות במכבי מתרבות והפעם היה זה תורו של יוגב אוחיון להיפצע אמש בדקה הראשונה של המשחק. אוחיון, שבעקבות הפגיעה סבל מטשטוש בראייה, ירד לטיפול ולא חזר למגרש. הפציעה תשפיע גם על יום חמישי: אוחיון עבר הבוקר בדיקה רפואית וסובל מפגיעה ברשתית, במכבי הבהירו כי "רק בעוד כמה ימים ניתן יהיה לקבוע את חומרת הפגיעה. כרגע הוא חייב מנוחה מוחלטת, לא יוכל לשחק מול גלאטסראיי". לכך יש להוסיף את הרגישות בברכיים של דווין סמית', את הכתף הבעייתית של ריקי היקמן, ואת הקרסול של שחורציאניטיס שעדיין מטריד את הסנטר היווני.

גם אלכס טיוס סובל מפציעה וישנם לא מעט חילוקי דעות בינו לבין הנהלת הקבוצה: מכבי תל אביב והשחקן אינם רואים עין בעין את האופן שבו עליו לנהוג נוכח הכאבים מהם הוא סובל. בקבוצה רצו שטיוס ישחק אמש במשחק החשוב מול ירושלים, אך טיוס טען שהוא סובל מכאבים. כשעה לפני המשחק טיוס שוחח ארוכות עם ניקולה וויצ'יץ' והתווכח עמו על הנושא. זאת ועוד: אפילו היו"ר שמעון מזרחי שוחח לפני המשחק עם טיוס במתחם חדרי ההלבשה והפציר בו לשחק מול הפועל ירושלים – אך ללא הועיל. במכבי מספרים כי טיוס מרבה להתלונן, ולא כל הגורמים רואים זאת בעין יפה. טיוס התעקש לעבור בדיקת MRI נוספת, ואכן עבר אותה אתמול. תוצאות הבדיקה הראו כי השחקן אינו סובל מבעיה מיוחדת וכשיר לשחק, אולם הוא טען כי עדיין אינו בריא ב-100 אחוז וכי הוא סובל מכאבים.

ומה אומרים במכבי על הפציעות המרובות שממאנות להרפות מהצהובים? ניקולה וויצ'יץ': "זה פשוט מזל רע, גם הפציעה של יוגב עכשיו, גם טיוס עם הקרסול, אבל בכל אופן אנחנו לא לוקחים סיכונים עם אף אחד". ריקי היקמן הוסיף כי "אלו דברים שקורים, הפעם זה קרה עם יוגב, אבל כל החברה שנשארים על המגרש חייבים להתעלות, להישאר חיוביים ולראות מה אפשר לעשות. אני באמת לא יודע למה אנחנו סופגים את כל הפציעות האלו בחודשים האחרונים אבל אנחנו עושים עבודה טובה ונשארים חיוביים, וזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות".

יוגב אוחיון ייעדר מהמשחק נגד גלאטסראיי

שחקן מכבי תל אביב, אלכס טיוס. ברני ארדוב
בדיקת ה-MRI הראתה שהכול תקין. טיוס/ברני ארדוב

3. לא סתם קמע: מי שחשיבותו במכבי גבוהה, פשוטו כמשמעו, הוא דווין סמית'. אמש קלע סמית' סיפק תצוגת שיא של 29 נקודות ובמכבי יודעים שהמ?ת?א?ם בין נוכחותו לבין התוצאה איננו מקרי. בעונה שעברה, לא מעט מההפסדים של מכבי בליגה התרחשו כאשר סמית' היה מושבת בגלל בעיות בברכו. במועדון עוקבים בדריכות אחר מצב הפ??יק?ה של סמית'. נראה כי המאמן דייויד בלאט צדק כשהתעקש להשאירו במועדון במהלך הקיץ. סמית' הוא גם בין הבודדים אשר בלאט לא מעיר לו באימונים - אם זה על מהלכי ההגנה או ההתקפה.

וויצ'יץ' שופע מחמאות לסמית': "דווין הוא שחקן טוב ויציב, צנוע, בסדר עם כולם, הוא בחור טוב. לא פשוט לבוא ולהופיע ככה אחרי שבוע שאתה בחוץ, והוא באמת עלה, דחף את הקבוצה ועשה דברים מדהימים". עוזר המאמן אלון שטיין הוסיף: "יש לו את השקט הנפשי, הוא היה במעמדים הכי גדולים, כשאתה בא למשחקים גדולים צריך את השקט, לדעת לעשות את הפעולות הנכונות. אין ספק שדווין הוא סופר-חשוב אצלנו והמשקל והמשמעות שלו אולי יותר גדולים מיתר השחקנים האחרים. מול ירושלים הוא נתן משחק גדול אחרי שלא שיחק עשרה ימים. זה לא פשוט לדעת להגיע לכך. הוא ידע איך להתנהל אחרי תקופה שהיה בחוץ ואיך לעשות אנרגיות ואקסטרות".

שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. ברני ארדוב
מעמד מיוחד. סמית'/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully