וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מנסה להחתים את דייויד בלו לעונה הבאה

7.2.2014 / 9:54

אחרי הזכייה בגביע, הצהובים עמלים על מנת להשאיר את הפורוורד, שלא ממהר לחתום, ונזהרים מצירוף גבוה: "רוצים לשמור על התלכיד". בלאט: "ביקורת היא חלק מהעסק, אבל אני חושב שחלק זה לא לעניין ואפילו לא יפה". סופית: ג'יימס ינותח. צפו בחגיגות מהלילה

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

צפו בחגיגות של הצהובים אחרי הזכייה בגביע הלילה

1. השמפניה שאחרי: מכבי תל אביב חיכתה משחק שלם עד שהיא הצליחה למ?סמר את האמביציה החצופה של קטש וקבוצתו מאילת, להושיט יד אל מה שנראה לצהובים כרכושם האישי הרשום בטאבו: גביע המדינה. הצהובים, למודי האכזבה מהפסד האליפות בעונה שעברה, נראו כמי שחשו הקלה כשהשיגו את המטרה שידעו שאסור ליפול בה. שנית, האגו לא ייפול.

את השמחה שהתפרצה בחדר ההלבשה לא ניתן היה למזוג אל הגביע, משום שהיא הייתה עולה על גדותיו. וזה כולל מלחמות מים ושמפניה. באגף האפקטים המיוחדים נרשמה 'סגירת חשבונות' בין שחורצאניטיס לג'ו אינגלס בהתזות המים. "סופו הוא ילד בן 15 בגוף של בן 28. אבל תהיה נקמה, אני לא פוחד מסופו", התלוצץ אינגלס, שהגיע חולה למשחק אמש. "היה משחק מול קבוצה טובה כמו אילת. ההגנה היא מה שתזכה עבורנו במשחקים ואליפויות. המחלה? הכי חשוב שניצחנו. אני רוצה לזכות בגביע ובכל מה שאפשר. חשוב לי שנצליח בכל המסגרות". גם ניקולה וויצ'יץ' ודני פדרמן זכו למתקפה נדיבה על ראשם. יוגב אוחיון מספר: "לשחורציאניטיס הגיע אחד אמיץ ונקמו בו. סופו תמיד יחזיר בדרך שלו, אבל גם אנחנו צריכים להחזיר שילמד".

המאמן דיוויד בלאט שיבח את השחקנים והוסיף כי ההגנה היא המפתח לניצחנות, אך גם ביקש באסיפה "להמשיך לעבוד קשה כדי להשיג את המטרות שלנו".

מכבי תל אביב זכתה בגביע המדינה לעונת 2013/14

פניני: "אנשים ימשיכו לדבר, אני אמשיך לקחת גביעים"

צפו בחגיגות של הצהובים אל תוך הלילה, ובנאום של גיא פניני

באילת אופטימיים: "המטרה להגיע לגמר הפלייאוף"

סילבן לנדסברג שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
חגיגות אל תוך הלילה. לנדסברג עם אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

2. 206 בידנו: לאחר הראיונות והמקלחות הלכו אנשי מכבי לחגוג, כמיטב המסורת, במסעדת 206, כשאוהדים ומקורבים מלווים אותם. הגביע עבר מיד ליד והצטלם כמו כוכב עליון. המאמן דיוייד בלאט, שהגיע לחגוג עם הקבוצה, אמר: "יש לי מזל לאמן במכבי תל אביב, את השחקנים האיכותיים שיש פה. מכל הקבוצות שאימנתי עד כה, מצאנו את הנוסחה איך לנצח ובטח איך לשחק אחד בשביל השני".

על הביקורות על מכבי הוסיף בלאט: "הייתה התחלה לא קלה בליגה. ביקורת היא חלק מהעסק, אני מבין את זה. אני חושב שחלק זה לא לעניין ואפילו לא יפה, אבל כשלא מנצחים במכבי אני מכיר ומבין מאיפה זה בא ולפעמים גם לא. חיים עם זה. השגנו עד כה שלוש מתוך חמש המטרות העיקריות שלנו - זכייה בגביע ווינר, העפלה לטופ 16 וזכייה בגביע. סיימנו טופ 16 מהמקום 16 והפיינל 8 יהה הישג יפה מאוד וגם אפשרי. ויש אליפות שאנחנו מאוד רוצים לזכות בה".

יוגב אוחיון: "אנחנו שמחים, בשבילי זה גביע שלישי ברציפות. עכשיו אנחנו חוגגים עם האוהדים, הם נותנים לנו אווירה מדהימה, אנחנו שמחים להיות עם האוהדים ולרקוד איתם. האם זה יותר מתוק לאחר איבוד האליפות בשנה שעברה? גביע זה גביע, ואליפות זו אליפות. אבל בוא נגיד שאנחנו לא שוכחים, ואנחנו צריכים לעבוד קשה בהמשך העונה להחזיר את האליפות. המטרות שלנו הן אליפות ועלייה לפיינל פור".

"היה קשה מול אילת. ניצחנו, היה נהדר, יש גביע, שמחה", אמר מנהל הקבוצה ניקולה וויצ'יץ'. "אי אפשר לנצח ללא מאבק, ההפרש ירד לקראת הסיום, אבל כולם חוגגים. היה מדהים".

שון ג'יימס הפצוע השתלט על המיקרופון ושר שיר של הביטלס. "זו היתה הרגשה מדהימה. זה לא משנה אם אני משחק או לא. מכבי זו קבוצה שזוכה וההרגשה נהדרת. זה חשוב יותר אם אנ משחק או לא", אמר ג'יימס. על כך שהניף את הגביע יחד עם גיא פניני אמר ג'יימס: "הם אמרו לי לפני שאעלה עם פניני, וזו הייתה חוויה נהדרת עבורי". אגב, לאחר שהתייעץ עם רופאים, ג'יימס הבין כי הוא חייב לעבור ניתוח בגבו כדי לשוב לשחק.

ההנהלה פתחה שולחן משלה, ליד השחקנים שישבו לאכול. בחוץ, בלילה הקר, חגגו אוהדים עם זיקוקים שהם ירו לשמיים מחוץ למסעדה, עד השעות הקטנות של הלילה. סילבן לנדסברג ששיחק וזכה ללא מעט מחמאות מהמאמן בלאט אמר: "ניצחנו ואני שמח שהשגנו גביע ולקחתי חלק מההיסטוריה של מכבי, לקחת חלק ממשחק על תואר. זה היה כיף עבורי, באתי ותרמתי למשחק, נשארתי מוכן וניצלתי את ההזדמנות כשקיבלתי אותה. אילת נאבקה אבל, כדורסל זה משחק של ריצות והכל תלוי איך אתה מגיב למשחק. שיחקנו הגנה טובה בזמן אמת והצלחנו להשיג ניצחון. הביקורות? לא היה לנו ספק בעצמנו העונה, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים וכמה אנחנו משקיעים. אחנו קבוצה שעובדים קשה, מאתגרים אחד את השני על הפרקט ומאד תחרותיים".

מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. ברני ארדוב
עד כה עומד במטרות. בלאט חוגג אמש/ברני ארדוב

3. שיחות עם בלו: אחד השחקנים שבלטו אמש במשחק החשוב היה דייויד בלו. השחקן קלע נקודות חשובות בזמן שהקבוצה היתה תקועה וסיים עם 22 נקודות. הניסיון והמנהיגות שלו מורגשים היטב על הפרקט, אך גם בחדר ההלבשה: בלו מקפיד לדבר עם השחקנים, להסביר להם במה הם צריכים להשתפר ומה דרוש כדי להתאקלם במכבי. בהנהלת הקבוצה מודעים לחשיבותו של בלו. לוואלה! ספורט נודע כי בשבועות האחרונים שוחחה ההנהלה עם בלו ומנסה לשכנעו לחתום כבר עתה לעונה נוספת. בלו כזכר, טרם החליט סופית אם להמשיך לשחק בעונה הבא, וכרגע לא ממהר לחתום. "היה ממש כיף. אני שמח לחזור לפה ולהשיג את אחת המטרות שלנו - הגביע. יש לנו עוד כמה העונה. הסוד במשחק? לקחתי הרבה זריקות מתחת לסל בחימום, ואחרי זה נכנסתי לקצב של המשחק".

דייויד בלו שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
לא ממהר לקבל החלטות בנוגע לעתיד. דייויד בלו עם אוהדי מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

4. תלכיד או מלכוד? ומהזכייה, למציאות: חילוקי הדעות בין המאמן דייויד בלאט להנהלה, הנמשכים כבר כמה שנים, לא שככו. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, יש מחלוקת בהנהלה לגבי זהותו של שחקן החיזוק שיגיע במקום שון ג'יימס. בלאט רוצה חיזוק, ומביע בפני סביבתו הקרובה את חוסר שביעות רצונו מהתקציב המוגבל. בהנהלה מצידם מבהירים כי "לא יביאו מישהו רק בכדי להביא", ומעוניינים בשחקן שלא "יהרוס את תלכיד הקבוצה שנבנה". בין בלאט להנהלה היו בימים האחרונים לא מעט חילוקי דעות לגבי זהות השחקן שיגיע. גם לפני חודש הייתה חוסר הסכמה בין בלאט וההנהלה – סביב שחרורו של ג'ייק כהן, שבלאט סבר שיש להשאירו. בלאט אמר לוואלה! ספורט על החיזוק: "לא קפצנו עד עכשיו ולא נקפוץ עד שנמצא את השחקן הנכון. מדברים איתנו אבל לא הגענו לגבי החלטה".

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
השמפניה נשפכה כמים. דווין סמית' עם האוהדים/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully