וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים ניצחה את קרשיאקה 75:79

הקבוצה של גרינברג סיימה שניה בבית ותפגוש את לובליאנה וקייב. חיפה הפסידה 75:70 לטאלין אך סיימה שנייה בבית שלה

אחרי שלא התאפשר לה לשחק במחזור האחרון בליגת העל, חזרה הערב (רביעי) הפועל ירושלים אל הפרקט ועשתה זאת בסטייל. הקבוצה של בראד גרינברג השיגה ניצחון ביתי 75:79 על קרשיאקה הטורקית והבטיחה לעצמה את המקום השני של בית ה'. גרינברג קיבל לא פחות מחמישה שחקנים בדאבל פיגרס, ועושה רושם שרגע לפני השלב הבא ביורוקאפ, הירושלמים הולכים ומתחברים. בעקבות הניצחון, תשחק ירושלים בשלב הבא עם אולימפיה לובליאנה, באנביט מהבית של מכבי חיפה, ובודיבלניק קייב שהודחה מהיורוליג.

במהלך ההפסקה באחד הרבעים עלו כוכב הפועל ירושלים לשעבר, פפי תורג'מן ושחקן מכבי תל אביב לשעבר גור שלף אל הפרקט, וניסו לזרוק מקו העונשין עם עיניים מכוסות, כחלק מקמפיין של עמותת אלי"ע – למען ילדים עיוורים ולקויי ראייה. שלף הצליח לקלוע כבר בניסיון הראשון בעוד תורג'מן כשל בשני הניסיונות שלו.

יותם הלפרין עם דרווין קיצ'ן ג'וש דאנקן שחקני הפועל ירושלים. מגד גוזני
הבטיחו לעצמם את המקום השני. הלפרין, קיצ'ן ודאנקן/מגד גוזני

הלפרין העלה את הירושלמים על הלוח עם שלשה גדולה בפתיחה ועם ליאור אליהו העלה את המארחים ל-4:9. הטורקים הגיבו עם ריצת 2:12 עם דקות טובות של אסטבן באטיסטה ושלשה של בובי דיקסון שהעלתה אותם ל-13:18. באטיסטה המשיך להיות פעיל מאוד גם בחלק ההגנתי ונתן גג גדול על דאנקן, אבל סל של אראיל על הבאזר הוריד את ירושלים בפיגור מינימלי, 23:19 בסיום הרבע הראשון. אריאל המשיך להרשים כשהציג לחימה נהדרת, ויחד עם מנקו הוביל את ירושלים למהפך. אריאל המשיך להרשים כשהציג לחימה נהדרת, ויחד עם מנקו הוביל את ירושלים למהפך. דופרי הוסיף שלשה, הלפרין ואליהו סיימו מתפרצות וירושלים טסה ל-6:19 ויתרון 29:38. דייבלר וסונסירמה צלפו שלשות, וקרשיאקה צימקה ל-40:35 במחצית.

שבע נקודות רצופות של דייבלר קבעו 42:42 בפתיחת הרבע, אך דופרי ודאנקן שמרו את ירושלים מלפנים. גרין הצטרף לחגיגה עם שש נקודות וחסימה גדולה אחת, אדם אריאל סיים מתפרצת מצויינת וירושלים ירדה ביתרון 52:61 בסיום הרבע השלישי. באטיסטה ודיקסון עלו חדים לרבע האחרון והריצו את קבוצתם ל-2:12 בדרך למהפך ויתרון 64:65. אליהו החזיר בדאנק נהדר, דופרי וקיצ'ן הריצו את המארחים ל-0:6 מהיר וקיצ'ן אף הוסיף ג'אמפ שהיה אמור לסגור את המשחק, אבל דיקסון הדהים את ההיכל עם שתי שלשות ענקיות והוריד ל-2, 13.7 שניות לסיום. קיצ'ן קבר את שתי קליעות העונשין שלו, דיקסון איבד וירושלים ניצחה 75:79.

קלעו להפועל ירושלים: רונלד דופרי 13 (6 מ-9 מהשדה), דרווין קיצ'ן (4 אסיסטים) ארטיום פרחוסקי (5 ריבאונדים) 12 נקודות כל אחד, ג'וש דאנקן 11, ליאור אליהו 10 (6 ריבאונדים, 4 אסיסטים), יותם הלפרין 9 (1 מ-4 לשלוש) ו-4 אסיסטים, יניב גרין 6, אדם אריאל 4, רפי מנקו 2, חנן קולמן שיחק ולא קלע.

קלעים מובילים בקרשיאקה: ג'ון דייבלר 20 (3 מ-9 לשלוש), בובי דיקסון 17 (5 מ-11 לשלוש), אסטבן באטיסטה 16.

רונלד דופרי שחקן הפועל ירושלים מול קרשיאקה. מגד גוזני
לקח על עצמו את המשחק במחצית השנייה. דופרי/מגד גוזני
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלע כבר בניסיון הראשון שלו. שלף קולע עם כיסוי עיניים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מכבי חיפה - טאלין 75:70

גם מכבי חיפה לא זכתה לשחק בשבוע האחרון בעקבות מזג האוויר הסוער והמשחק מול ירושלים שנדחה ליום שישי, אבל בעוד שירושלים נראתה מחוברת מאוד, הירוקים הפצועים ממשיכים להציג כדורסל חלש במיוחד. חיפה , ללא מורן רוט ובריאן רנדל הפצועים, נכנעה בבית 75:70 לטלין האסטונית החלשה, אבל שמרה על המקום השני בבית שלה, כיוון שבאנביט הפסידה לריגה. אלא שלא בטוח שמדובר בחדשות טובות עבור חיפה, שהמקום השני שלה יסדר לה בית קשה מאוד בשלב הבא עם חימקי מוסקבה, נימבורק והקבוצה שתסיים במקום החמישי בבית ג' ביורוליג - באיירן מינכן, סיינה או מלאגה.

דונטה סמית' שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
משחק שהם ירצו לשכוח. סמית'/מגד גוזני

הירוקים פתחו בצורה נוראית את המשחק וראו את טיי אבוט מהצד השני צולף שבע נקודות רצופות ומטיס את האורחים ליתרון 10:21 מהדהד. יבזורי עוד ניסה להחזיר, וקוז'יקרו הוריד את החיפאים בפיגור מפתיע בסיום הרבע הראשון, 23:15. מולדובנו החל גם הוא לצלוף ורשם 7 נקודות רצופות משלו, ושלשה נוספת של קאיופנק כבר קבעה יתרון 19 לאורחים. בן רייס ודונטה סמית' עוד הצליחו לצמק מעט, אבל במחצית התוצאה עמדה על 30:45 לזכות טאלין.

אחרי 20 דקות נוראיות, עלו הירוקים סוף סוף בצורה נהדרת אל הרבע השלישי ועם ריצת 15:24 בראשות בן רייס שלהט מחוץ לקשת הצליחה חיפה לצמק ל-54:60 בלבד בסיום הרבע השלישי. במבה עוד העלה את האורחים ליתרון 11 באמצע הרבע האחרון, אך חיפה ניסתה לעשות מאמץ אחרון ולהשיג את הניצחון. צ'וברביץ', רייס וסמית' הורידו את הפיגור ל-3 בלבד, סדרת קליעות עונשין של דווין גיבסון וצמד החטאות של סמית' העניקו לטאלין את הניצחון, 70:75.

קלעו למכבי חיפה: בן רייס 18 (6 מ-13 מהשדה), אייק אופייבו 16, דונטה סמית' 15, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, עידו קוז'יקרו 6 ו-7 ריבאונדים, אורי קוקיה ודויד קובילאן 4 כל אחד, דגן יבזורי 3, אלכס צ'וברביץ' אלירז אריאלי 2 כל אחד.

הרבו לקלוע לטאלין: ולאד מולדובאנו 19, פרנק אלאגר 14 ו-12 ריבאונדים, טיי אבוט 10.

בן רייס שחקן מכבי חיפה. מגד גוזני
משחק טוב שלו לא הספיק. רייס/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully