וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טפירו: "כיף גדול, זה הניצחון הכי גדול שלנו"

1.12.2013 / 22:11

הגארד הוותיק שהכריע את מכבי אשדוד מסביר: "יש לנו חבורה של גברים". בירנבוים על איבי: "אני לא יודע מה לעשות איתו"

מאיר טפירו הוכיח פעם נוספת הערב (ראשון) שעוד כוחו במותניו. בגיל 39 הוא לקח על עצמו לבד את המשחק של עירוני נס ציונה שפיגרה ב-29 הפרש מול מכבי אשדוד, ועם שני סלים דרמטיים, שלשה ששלחה את המשחק להארכה ועוד סל של שתי נקודות עם הבאזר, השחקן הוותיק העניק 101:103 גדול לעולה החדשה על הקבוצה של נתי כהן.

ניצחון דרמטי לעירוני נס ציונה על מכבי אשדוד

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. יוסי ציפקיס
לא מתעייף לעולם. מאיר טפירו/יוסי ציפקיס

טפירו שסיים את הערב עם 19 נקודות ושמונה אסיסטים אמר בסיום: "אחרי מחצית ראשונה נוראית שבה הם הובילו ב-29 הפרש, הצלחנו לחזור. יש לנו חבורה של גברים בקבוצה ואני גאה להיות חלק ממנה. חזרנו לעניינים והשגנו ניצחון חשוב כדי להמשיך בתקופה הטובה שלנו. זה כיף גדול. אני חושב שבמחצית הראשונה הכול הלך לנו הפוך והם לא החטיאו אף כדור. ידענו שאם נתנפל על המשחק מבחינה אגרסיבית, נוכל לחזור".

על מה שעבר עליו תוך כדי שתי הזריקות, אמר טפירו: "קשה לי להיכנס לראש של עצמי ולחשוב מה היה שם, אבל בזכות הרבה אמונה ניצחנו. כשאתה מאמין שהכול יקרה לטובה, זה קורה. זה הניצחון הכי גדול שלנו הונה בעיקר מכיוון שהראינו הרבה אופי. הקהל היה איתנו, אנחנו רוצים לשמח ולשמוח ואני רק מקווה שנמשיך ככה".

נתי כהן, מאמן מכבי אשדוד, הכחיש כי הציע להתפטר, ואמר: "לא הצעתי להתפטר, אני לא יודע מאיפה זה בא. מבחינתנו זה פספוס גדול כי המשחק ברח לנו. יצאנו מהתבנית שלנו מאמצע הרבע השלישי ונתנו להם לחזור. נתנו להם 11 ריבאונד התקפה, הם שלטו בצבע, לא ידענו לעשות את העצירות המשמעותיות כדי להכריע את המשחק, ובמשחקים שאתה מאבד מומנטום אתה צריך שתי עצירות וסל או שניים גדולים. לא היה לנו את זה. פספסנו בענק, כואב לי מאוד על השחקנים ועל הקבוצה, נתנו מאמץ יפה, חבל שלא ידענו לסיים את העבודה ולהיות גדולים ולעשות ניצחון ענק. יש להם טפירו אחד שכל המחצית השנייה לקח על עצמו ועשה סלים גדולים. הם שיחקו פשוט, ובמאני טיים טפירו עושה את ההבדל. כל מה שנשאר לי זה לחבק את השחקנים למרות הכול. חבל, כואב הלב, היה חסר לנו עוד קצת אופי, אבל ממשיכים הלאה".

בריאן אסברי שחקן הפועל חולון מול בני הרצליה. ברני ארדוב
פצוע ביד. איבי במאבק עם אסברי/ברני ארדוב

בני הרצליה חגגה ניצחון 61:81 על הפועל חולון, ולמרות שהקבוצה של אפי בירנבוים צעדה לעבר המקום השביעי בטבלה, נראה שאת מרבית התסכול של המאמן הוא הוציא על אנדודי איבי אחרי שלושת ההפסדים הרצופים האחרונים. חולון קלעה תשע נקודות בלבד ברבע הראשון ותשע ברבע השלישי, מה שאיפשר להרצליה לרוץ קדימה כשמי שבלטו הם דווין ברויילס, אנדודי איבי (16 נקודות כל אחד) ומייקל אומה (15 נקודות). החל מאמצע הרבע השלישי אוהדי חולון קיללו את השחקנים וצעקו להם "ביזיון", ובסיום המשחק כשהשחקנים ירדו להודות לאוהדים, הם ספגו שריקות כשגם המאמן ליאור ליובין לא יצא נקי וחטף קריאות אישיות.

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה עם אבירם זליקוביץ'. ברני ארדוב
כועס על איבי. בירנבוים/ברני ארדוב

"חזרנו לתחילת העונה", אמר בירנבוים, "מה שהכי חשוב זה איבי שאני לגמרי לא מרוצה ממנו גם היום כי הוא לא יכול לשחק כמו שהוא שיחק ולהופיע ככה. אני לא יודע מה לעשות עם זה. אמנם כואבת לו היד, אבל ראיתם איך הוא שיחק. ההגנה שלנו באה הרבה בזכות איבי ואני עדיין לא מרוצה ממנו כי אני לא יודע איך אני אקבל אותו בכל יום נתון. הוא צריך לדעת שעם כל זה שהוא בחור מיוחד, הוא צריך לבוא ולתת מעצמו בכל ערב נתון כי הקבוצה שלנו היא בלי הרבה מחליפים. אנחנו אמורים לקבל אותו לפחות באנרגיות שלו. הוא בא עם האנרגיות טובות אחרי ששלושה ימים הוא הוציא לנו את האנרגיות". על המשחק עצמו הוא הוסיף: "שיחקנו טוב וברגע ששמרנו טוב קיבלנו ביטחון בהתקפה. באופן כללי, גם לנו יש עליות וירידות. איבי אמור לתת לנו את האנרגיות בכל ערב נתון".

ליאור ליובין מאמן הפועל חולון. ברני ארדוב
יצא בליווי של דבורה. ליאור ליובין/ברני ארדוב

המאמן המפסיד, ליאור ליובין, אמר: "הייתה לנו בעיה באנרגיה ובנוכחות. זה מתבטא מעבר לדברים המקצועיים, האחוזים, התרגילים. זה בא לידי ביטוי ברמת האנרגיה והמחויבות, וזה משהו שדי חדש לנו. המשחק התפתח בצורה מסוימת, היו דברים שאני לא רוצה להתייחס אליהם. השיפוט הוא לא נקודה להתייחס אליה מבחינתי".

על העובדה שקיבל ליווי מדבורה בירנבוים, אמר המאמן: "ליווי של דבורה זה תמיד כיף. להפסיד בכל סיטואציה זה לא נעים, בטוח שלא בצורה כזאת. הפוקוס שלנו לא צריך להיות על הנדנדה ביכולת אלא על המשחק הבא. התחושה כבר עושה את העבודה".

דני פרנקו מאמן מכבי חיפה. מגד גוזני
הפסד ביתי ראשון. דני פרנקו/מגד גוזני

כמו אילת, גם מכבי חיפה ספגה הפסד ביתי ראשון העונה. הירוקים נכנעו להפועל גלבוע/גליל עליון 79:76 אחרי שריק ג'קסון סיים עם 25 נקודות ושמונה ריבאונדים.

המאמן המפסיד, דני פרנקו: "זה היה משחק לא טוב שלנו בשני החצאים. לא הצלחנו לעשות סוויץ' ולשחק בקצב שלנו. אנחנו לא היינו אנחנו היום, וחבל שנתנו להם ביטחון. סבלנו מהמון איבודי כדור ואחוזים מהקו שלא מתאימים לנו. חבל על ההפסד הזה. קבוצות מגיעות לשחק בחיפה בהרגשה שאין להן מה להפסיד. אנחנו צריכים להגיע לכל משחק הכי חדים שאפשר".

המאמן המנצח, שרון דרוקר: "שיחקנו נכון, ניצחנו שלושה רבעים מתוך ארבעה. ידענו שאנחנו רוצים להגביל את חיפה ואיך אנחנו רוצים לשחק בהתקפה. הניצחון הגיע לנו, שיחקנו יפה מאוד". על קני בוינטון שערך אימון אחד בלבד אמר המאמן: "הוא שחקן עם הרבה רצון, בא מקולג' גדול. נשארנו רק עם טישמן וסטו שנפלו מהרגליים, הוא נכנס יפה מאוד לתמונה, תפס כמה תנועות שלימדנו אותו אתמול, ומגיעות לו מחמאות". על אופציית החתמתו של אלישי כדיר הוא הוסיף: "אני לא יודע אם הוא משוחרר או לא, הייתי מאוד שמח לצרף אותו. היה לנו קשר מצוין בירושלים".

מאמן מכבי ראשון לציון מתן חרוש. מגד גוזני
"מאז שהגיעו ואנדר בלו, ג'יימס תומאס ושמוליק ברנר אנחנו מתחילים להרגיש יותר כמו קבוצה ואנחנו רעבים להמשיך ולנצח משחקים". מתן חרוש/מגד גוזני

מכבי ראשון לציון הנחילה הפסד ביתי ראשון העונה להפועל אילת שיורדת למאזן 4:5. האילתים אמנם שלטו ברבע הראשון, אבל במחצית השנייה הטובה של הכתומים הקבוצה של מתן חרוש לחצה על הגז והשיגה ניצחון דרמטי 69:72. טזמין מיצ'ל סיים עם 17 נקודות ויחד איתו היו בריאן הופקינס (15) ושון דאוסן (13). בצד המפסיד, יינסי גייטס קלע 19 נקודות.

מאמן ראשון לציון, מתן חרוש: "במחצית השנייה החזרנו לקהל על המשחקים שלנו שפחות אהבנו. אני מאוד שמח שהערב הקהל שלנו יכול להתגאות בנו. שיחקנו מול קבוצה טובה ומאמונת שעדין לא הפסידה בבית וברור לכולם שזה משחק חוץ ובאחד המגרשים הכי קשים ואני שמח שעשינו את זה. מאז שהגיעו ואנדר בלו, ג'יימס תומאס ושמוליק ברנר אנחנו מתחילים להרגיש יותר כמו קבוצה ואנחנו רעבים להמשיך ולנצח משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully