וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורציאניטיס: "כרגע אנחנו לא קבוצת צמרת בישראל"

19.11.2013 / 9:23

סנטר מכבי תל אביב על השלכות ההפסד בדרבי: "אולי היו שחקנים אצלנו שלא הבינו את החשיבות". וויצ'יץ': "אין תירוצים למה שקרה". בלו: "הפועל היו מוכנים לכל מה שבאנו לעשות"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

1. בית מטבחיים

הפעם, הצליעה של מכבי תל אביב בליגה הישראלית עלתה לה בנפילה כואבת. הדרבי היוקרתי מול הפועל תל אביב הפך לבית מטבחיים שבו נפשט מהצהובים כבודם. מבטי אנשי הקבוצה היו לא רחוקים מהתחושה שטבעוני יחוש בזמן שצופה בשחיטה. גורם בקבוצה הודה: "לא באנו מספיק טובים ואגרסיבים בהגנה. אני לא יודע למה האחוזים נמוכים בהתקפה ומה קרה לשחקנים, הם מכירים את האולם ומתאמנים פה". גורם נוסף: "מביך. ממש לא מה שציפינו וזה לא מקובל מבחינתנו".

כמה דקות לפני הבאזר, חזר שוב החיזיון המוכר של פרצופים המומים על הספסל. שחקנים כיסו את הפנים עם ידיהם, החליפו מבטים בנוסח "איפה טעינו", מאמן שעיניו מתגלגלות והנהלה מובכת. סופו, שנפצע באצבע, נחשב ברבע השלישי וניסה לעודד מהספסל כשצעק לפאול על שון ג'יימס. אבל הפועל תל אביב לא הסתפקה באצבע אלא לקחה את כל היד. חפויי ראש, ירדו המכבים מהפרקט לחדר ההלבשה, מסרבים לחלוק את ההשפלה עם העיתונאים. מנגד, אוהדי הפועל חגגו בקולי קולות וצהלתם הרעידה את האולם הקטן.

בלאט אולי חשב שאזורית היא מילה גסה, אבל זה לא מנע ממנו לשטוף את השחקנים בחדר ההלבשה, שם הטיח בהם ביקורת על הגנה חלשה, איבודים וטעויות, על חוסר המלחמה של הקבוצה ונרפות מנטלית, כמו גם כמה מהלכי התקפה טפשיים. שחורציאניטיס הודה בסיום: "אתם יכולים לשער מה היה בחדר ההלבשה. שום דבר שאגיד לא יסביר את המצב, ברגע זה אנחנו לא קבוצת צמרת בליגה הישראלית ואנחנו צריכים לשחק בהתאם לכך. אנחנו לא אמורים להיכנס למשחק ולצפות שהשם 'מכבי' יעשה את העבודה. אולי היו שחקנים אצלנו שלא הבינו את חשיבות הדרבי בחוץ. אי אפשר לבוא אליהם ולשחק את המשחק כמו עוד משחק. זה משחק מיוחד וצריך לשחק בהתאם. ניסינו לקלוע אבל לא הצלחנו, לא שיחקנו מספיק נחושים ועם לב. המצב לא טוב".

רמי כהן על אדלשטיין: "המאמן מספר 1 בארץ"

האוזמן: כך הופכים אימפריה לסתם קבוצה

יוסיפוביץ: המסמר של לימונד, האכזבה של צמאי הדם

אוהדי הפועל תל אביב משליכים כדורים לפרקט בדרבי. ברני ארדוב
חס וחלילה שהמשקיף יפסיק את המשחק. אוהדי הפועל בדרבי/ברני ארדוב

2. השקט שנשאר

אם במהלך המשחק זרקו אוהדי הפועל לפרקט קונפטי ועשרות כדורי מים מנופחים, מה שעצר את המשחק פעמיים – בהמשך הם לא היו צריכים לזרוק דבר. האדומים הובילו ב-17 נקודות, וחס וחלילה שהמשקיף יפסיק את המשחק. בסיום בלאט העדיף לשבת באולם צדדי סמוך לחדר ההלבשה, לבדו, והתעסק עם הסלולרי באריכות. הוא לא היה היחיד שהשתמש בטלפון הנייד כאמצעי מילוט, בו הקפידו לבהות לא מעט מאנשי ושחקני הקבוצה. לאחר חצות, עת הסתיימו החגיגות הספונטניות של הפועל תל אביב על הפרקט, יצאו כל השחקנים יחדיו, בצורה מסודרת ובשקט מופתי, לעבר האוטובוס, שהמתין במקום סטרילי. עשר דקות הנסיעה באוטובוס, מספרים גורמים, היו שקטות מתמיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן מכבי תל אביב דייויד בלו. ברני ארדוב
"חפרנו לעצמנו בור במחצית הראשונה, והיה קשה להיחלץ ממנו, כי הוא היה גדול מדי". בלו/ברני ארדוב

3. "עייפות? זה דרבי!"

אם דיוויד בלאט תירץ אמש את ההפסד בעייפות מנטלית ובלו"ז הצפוף. המנהל ניקולה וויציץ' לא ניסה לטייח את ההשפלה. "אני לא יכול להסביר מה קרה", אמר וויציץ' לוואלה! ספורט. "כולם יודעים מה המשמעות של הדרבי עבור האוהדים שלנו, ועבור כולם בקבוצה. מה שקרה זה משהו שאסור בשום אופן שיקרה. זה יותר מסתם משהו, אבל בשורה התחתונה אי אפשר להתעלם מהסיטואציה. האם הייתה עייפות שלנו? זה דרבי! אין שום תירוצים למה שקרה על הפרקט מבחינתנו".

וויציץ' המשיך: "האם השחקנים לא הבינו את משמעות הדרבי? ברור שהם מבינים. רוב השחקנים ששיחקו על הפרקט מול הפועל היו בעונה שעברה במכבי, למעט ג'ו אינגלס. בישראל כולם מבינים את משמעות המשחק הזה, בעונה שעברה לא מעט שחקנים הפסידו בדרבי ויודעים היטב מה התחושה וכמה זה כואב להפסיד במשחק כזה. אז זה גם לא תירוץ. האווירה שלנו מובנת, כי אף אחד לא רוצה להפסיד משחק כזה".

לגבי הכנות הקבוצה לקראת המשחק החשוב מול קוצ'ה ויטוריה הוסיף המנהל: "נבוא לשחק טוב, אנחנו לא במצב רע ביורוליג ולא נמצאים במצב כמו בליגה. זה משחק קריטי עבורנו ואנחנו צריכים לבוא הכי חדים ולקום מהמשחק הזה ללא תקלות".

גם דייויד בלו סיכם ואמר לוואלה! ספורט: "מה קרה לנו? אם אני צריך לשים את האצבע, הייתי אומר שחפרנו לעצמנו בור במחצית הראשונה, והיה קשה להיחלץ ממנו, כי הוא היה גדול מדי. נכון שחזרנו להפרש של ארבע נקודות, אבל כדורסל הוא משחק של ריצות. עשינו כמה ריצות יפות במחצית השנייה אבל הפועל היו מוכנים מול מה שבאנו לעשות".

לשאלה האם הבחורים מבינים את משמעות הדרבי השיב בלו: "לפעמים אולי צריך להיות מרוכז במשחק ולא לנסות להתרגש מכך שזה דרבי כדי שהתרגשות לא תעשה הפוך-על-הפוך, ותלחיץ. אבל כל השחקנים מבינים מה זה דרבי, כולם מבינים על מה המשחק ועל המשמעות של זה. למה יש לנו חוסר יציבות? לפעמים קורים כאלו דברים, אבל צריך לעבור את מזג האוויר הרע ולא להיכנע, להילחם עד הסוף. הלילה מול הפועל לא היה הלילה שלנו".

אוהדי הפועל תל אביב לצד אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אולטראס. אילן השועל ושני אוהדי מכבי. זהו/ברני ארדוב

4. ואיזה מסכנים האוהדים

ואיפה היו אוהדי מכבי? הללו לא הגיעו לדרבי, משום שהנהלת מכבי תל אביב בחרה לא לקחת כרטיסים כנהוג. אולם כארבעה אוהדים צהובים, ביניהם אילן השועל, הצליחו בכל זאת להשיג כרטיסים. קשה לומר שהמאמץ השתלם: הם נאלצו לחזות בהפועל אוכלת את מכבי בלי מלח. בדיעבד, נראה כי ח?ס?ד עשתה מכבי עם אוהדיה, שחסכה מהם את המראות. הלילה בתל אביב בנובמבר קר גם אם יוצאים אליו ללא אכזבה ותסכול.

שחקן הפועל תל אביב ג'וש אוונס מול שחקן מכבי תל אביב שון ג'יימס. ברני ארדוב
התנצל. שון ג'יימס/ברני ארדוב

5. אלטרנטיבה לשמעון

מי שחזה אמש לאחר ההפסד בשון ג'יימס יכול להבין מדוע נבחר לקפטן הקבוצה. נדמה כי ג'יימס ספג ואימץ עד תום את המכביסטיות. הקפטן נראה נסער מאוד מההפסד, כשהמבטים בהחלט יכולים להוות אלטרנטיבה ראויה למבטים שמציג שמעון מזרחי במקרים דומים. ג'יימס חזר אמש שוב ושוב כי "הוא ממש מתנצל בפני אוהדי מכבי". כשיצא לראיון מהמתחם המוגן, דלקו אחרי ג'יימס שני אוהדים אדומים, שהציקו לו. ג'יימס, הנסער גם כך, הוכנס במהירות חזרה למתחם המבודד.

הפועל תל אביב ניצחה בדרבי, 66:78

כדורסל בוואלה! ספורט

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
"אולי היו שחקנים אצלנו שלא הבינו את חשיבות הדרבי בחוץ. אי אפשר לבוא אליהם ולשחק את המשחק כמו עוד משחק". סופו מאוכזב/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully