וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא לאולם חוסן: על העונה הקשה שצפויה להפועל תל אביב

12.10.2013 / 14:00

הסילוק מראשון לציון לפני סיום בניית האולם החדש הציב מכשול עצום בהכנות של הפועל תל אביב. בעקבות החזרה הזמנית להדר יוסף , הירידה בתקציב ובמפלס ההתלהבות וגם חוסר סבלנות מצד חלק מהאוהדים, משימת ההישרדות, שגם כך לא הייתה פשוטה, הופכת קשה עוד יותר

צילום וידאו: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

ההודעה שיצאה מטעם מכבי ראשון לציון ב-30 למאי, לפיה בפגישה שנערכה בין הנהלת הקבוצה לראש העיר דב צור הוחלט כי הפועל תל אביב לא תמשיך לעונה נוספת בבית מכבי בעיר, הכתה בהלם את ראשי האדומים. הם ציפו לפתוח כמה ימים לאחר מכן במגעים להמשך דרכם לעונה שנייה ואחרונה בעיר היין, אך שנת הבחירות והתלונות הרבות שהגיעו מכיוון הקבוצה הכתומה ללשכת ראש העיר הכריעו את הסוגיה – הפועל צריכה שוב לעבור בית.

אותה החלטה תהפוך כנראה את עונת 2013/14 לקשה מאוד עבור כל מי שקשור לקבוצה. האולם בהדר יוסף קטן בכמעט 700 מקומות מזה שבראשון לציון, מה שאומר פגיעה כלכלית של חצי מיליון שקל בתקציב. ההשלכות הן פגיעה בשכר השחקנים, פגיעה באפשרויות שיש למאמן ארז אדלשטיין לחזק את הקבוצה והוצאות לא מעטות על שיטור באולם הקטן, שכן ההפרדה בין הקהלים היא קשה יותר, וגם פגיעה קלה בכוח ההרתעה שהרוויחה הפועל בעונה שעברה.

"קשה לדמיין איפה היינו היום אם לא היו זורקים אותנו מראשון לציון", אומרים גורמים בקבוצה, "כנראה שזה היה עוזר לנו לעשות את השדרוג הקטן לפני השדרוג הגדול לאולם החדש בשנה הבאה. אנחנו מתרכזים במה לעשות עם מה שיש לנו עכשיו, ולקוות שזה יהיה מספיק טוב לקראת העונה הבאה, שאמורה להיות הגדולה הראשונה שלנו".

אוהדי הפועל תל אביב מתפרעים. מגד גוזני
עכשיו שוב צריך לנדוד לבית הישן והקטן. הפועל תל אביב בראשון לציון/מגד גוזני

חצי מהפגרה בחיפוש אחר בית

בעוד ארז אדלשטיין היה מראשוני המאמנים לצאת לליגות הקיץ בארצות הברית לחפש אחר זרים, החלו בהפועל תל אביב בניסיונות לאישור אולם הדר יוסף. הנהלת הפועל לא רצתה לנדוד שוב מחוץ לתל אביב, ורק בתחילת אוגוסט הגיעו כל האישורים הנדרשים, מה שאפשר לקבוצה לדעת סופית מה סדר גודל התקציב שלה – באיחור רב אחרי כל הקבוצות האחרות בליגה.

"בתור מערכת הרבה יותר קל להתארגן כי אנחנו יודעים בדיוק לאן אנחנו הולכים ומנוסים", מספר היו"ר רמי כהן על מה שהיה אמור לקרות בקיץ ומה שקרה לבסוף, "ההיערכות לשנה הזאת היא הכי קשה שאי פעם הייתה לנו, כולל השנה שעברה. אשתקד ידענו לפחות שלושה חודשים לפני איפה אנחנו משחקים ובהתאם מכרנו מנויים והכנו תקציב. השנה, עד לפני חודש וחצי לא ידענו איפה נשחק, עד לפני שבועיים לא היה לנו איפה להתאמן וגם היום האימונים לא סדירים, כי יש פה בעיות שיותר מדי קבוצות משתמשות במתקן (הדר יוסף, א.ש)".

כאמור, מלבד המשמעות הפיזית של מעבר בין אולמות, הפועל נפגעה כלכלית בצורה לא פשוטה. עבור מועדון אוהדים פגיעה כזאת יכולה להיות מכרעת. "לא רק שאין תמיכה מהעירייה, אין גם בעלים פרטי וזה בממוצע מכניס לקבוצה בליגת העל 3 או 3.5 מיליון שקל, זה מה שהן מקבלות מהגופים האלה", ממשיך כהן, "אם משקללים את האולמות זה 4 מיליון שקל. את כל זה האוהדים מכסים, וזה סכום לא קטן לחפות עליו. אוהדים ובסיס רציף זה יפה ונחמד, אבל יש נושא של חסויות ושל כרטיסים. גם אם יהיו לי 10 מיליון אוהדים שרוצים לבוא למשחק, אין לי כסאות לתת להם ובגלל זה אני יורד במכירת הכרטיסים. השאיפה המיידית מהרגע שנעבור לאולם החדש היא שיהיה לנו תקציב רביעי או חמישי בארץ. האולם החדש ייתן כסאות ומקום לספונסרים, משהו שקשה לנו היום. נצטרך לעבור את השנה הזאת".

לקראת סוף העונה שעברה הכניסו בהפועל סעיף לתקנון העמותה, שמאפשר לאנשי עסקים שמעוניינים לתרום סכום כסף גדול לקבל אחוזים מניהול הקבוצה. ואכן, 15 אחוזים נמכרו. למרות זאת, מאז המגעים עם דורון הרציקוביץ' לא הצליחו בהפועל למצוא את הבן אדם שיסכים לשים את הכסף ולשתף פעולה עם עמותת האוהדים, ולכן ממשיכה הקבוצה להתבוסס בבעיות התקציביות הברורות שלה.

"הפועל תל אביב היא פוטנציאל אדיר מבחינה כלכלית", אומר אחד מבעלי הקבוצות בליגת העל, "הבעיה הגדולה טמונה לא רק בעובדה שצריך לחלק את השליטה עם עמותת האוהדים, אלא שיותר מדי תקריות אלימות נקשרו לקהל ולקבוצה בשנה האחרונה, לאו דווקא באשמתם. צריך לבחון את העניין הזה לאורך זמן, ורק מי שהוא אוהד אדום אמיתי ויש לו אורך רוח לדבר כזה מסוגל לרכוש את השליטה".

יו"ר הפועל שומע את הדברים, ומספר את החזון שלו לאדם שיקבל עליו את ניהול הקבוצה. "אנשים צריכים לדעת לאכול איך להיות שותף של עמותה. אנחנו לא מוכרים את הקבוצה, ככה הגענו לתקופת גוסינסקי ושאול. אנחנו מוכרים שותפות איתנו. אני מנסה להסביר לאנשים שזה יתרון - בן אדם בא, רוצה להתעסק עם הדברים שהוא אוהב: החשיפה, המעורבות בקבלת ההחלטות מי יהיה המאמן והשחקנים - ואת זה נותנים לו. מסביב יש הרבה התעסקות יומיומית, ספונסרים, בחירות, מכירות כרטיסים ומחלקת נוער ומזה אנחנו חיים. תנו לנו לעשות את זה. לבן אדם שבא לשים כסף קשה לקבל שזה לא רק הוא ורק הוא, בגלל זה צריך למצוא מישהו מיוחד שיתאים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
חבר הנהלת הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
"אנשים צריכים לדעת איך להיות שותף בעמותה". רמי כהן/ברני ארדוב

סגל ישראלי מהטובים בליגה

עם כל הבעיות הכלכליות הלגיטימיות, צריך ארז אדלשטיין לבנות קבוצה ששנה שנייה ברציפות תתמודד בכבוד בליגת העל. הפועל השאירה שלד שחקנים מכובד – הקפטן מתן נאור ביחד עם יונתן שולדברנד, יוני ניר, יותם שירן ורום גפן. בר טימור וגל איתן עזבו ואת מקומם תפס אולי אחד השמות החמים בשוק ההעברות, רביב לימונד. לסגל המצוין הזה הצטרפו שני צעירים מהטובים בישראל, טמיר אריאלי וגולן גוט.

"אנחנו קבוצה צעירה", אומר נאור, "אמנם רביב החליף את בר ויש לנו ניסיון, אבל יש משמעות לא מעטה לזרים, הם שנה ראשונה פה וזה מקשה. זה יהיה התפקיד של הצוות והמועדון להבין את הסיטואציה. לא קל לשמור על יציבות".

אם הסגל הישראלי של הפועל הוא מהטובים בליגה, הבעיה מתחילה כשמגיעים לזרים. אדלשטיין רצה מאוד להשאיר את בריאן רנדל, אך מכבי חיפה עשירה מהפועל ולקחה את השחקן. גם אנתוני גודס שהיה עשוי להישאר ביקש יותר מדי כסף והגיע לחולון. "אני שמעתי על לפחות 20 שחקנים זרים בהקשר של הפועל תל אביב הקיץ הזה", אומר אחד המאמנים בליגת העל, "בסופו של דבר הם מגיעים לתחילת העונה עם שני זרים (וינסנט קאונסיל וג'וש אוואנס, א.ש) שהם לא מרוצים מהם".

"יש תקציב קיים ונתון וממנו צריך לקבל את ההחלטות. אין לנו את התקציב ללכת על צוות מקצועי בכיר. איפשהו היה צריך לוותר", מסכים כהן, "בשנה השנייה ברציפות החלטנו למשוך את השמיכה לצוות והישראלים ולהתאמץ יותר בנושא הזרים, זה נראה לנו הכי נכון והכי פרקטי. יש יותר היצע של זרים וזה אומר אוטומטית שאתה לא יכול להחתים ביוני ומקווה שתוכל באוגוסט. כשאתה לוקח זר אתה קונה סטטיסטיקה. כשאתה לוקח זר ב-200 אלף דולר, ב-9 מתוך 10 פעמים אתה תפגע, זר ב-100 אלף דולר ב-6.5 מתוך 10 ועם זר ב-50 אלף דולר תפגע רק פעמיים. אלה זרים צעירים שיצאו ממכללות, צריך לראות איך הם מסתגלים לחיים בארץ חדשה. אין לנו את כל התשובות, לכל זר שמגיע בתקציבים כאלה מהמכללות צריך לתת את הזמן. יכול להיות שלא נעשה ויכול להיות שכן נעשה".

עם כל הפסימיות בנושא הזרים, הצליחו בהפועל לשים את ידם על שני שחקנים שיהפכו אותם לקבוצה טובה. "קרלון בראון הוא שחקן יוצא מן הכלל", אומר אחד ממאמני ליגת העל, "להביא אותו במחיר שהפועל הביאו אותו (כ-70 אלף דולרים, א.ש), זה לא נתפס. עכשיו הם גם צירפו את ג'סטין הארפר, שאמור להיות אחד הפורוורדים הורסטיליים בליגה. לא להרבה קבוצות יש שני שחקנים ברמה הזאת".

מתן נאור שחקן הפועל תל אביב. ניב אהרונסון
מאמין בקבוצה ובאוהדים. מתן נאור/ניב אהרונסון

עונת מעבר שנייה ברציפות

הציפייה הגדולה בהפועל תל אביב היא לאוקטובר 2014. בתחילת החודש הזה מקווים בקבוצה לקבל את המפתחות לאולם שנבנה במתחם הדרייב אין בעיר, אולם בן 3,400 מקומות שיקפיץ את המועדון צעד אחד קדימה. בינתיים, היא עומדת לעבור עונה לא פשוטה, שבה הקאמבק שלה לליגת העל יהפוך כבר לדבר ידוע, ההתלהבות עשויה לרדת והתוצאות על המגרש יהיו חשובות יותר. הסגל לא יהיה טוב בהרבה, אם בכלל, מזה שהיה בעונה שעברה. השאלה שנותרת היא האם הקהל יהיה מספיק סבלני לעוד עונה סבירה במקרה הטוב.

"בנינו קבוצה טובה ויש לנו קאדר ישראלי שאני מאוד אוהב, זה עוזר לחבר את הקבוצה ויוצר הרבה יותר מחויבות ובסופו של דבר זה מצדיק את עצמו", אומר כהן, "להפועל תל אביב יש את הקהל הכי סבלני בארץ שיודע מה הוא רוצה, הוא רוצה התנהלות נכונה ויושר והליכה לפי העקרונות של הקבוצה, ואז הוא יהיה סבלני. יכול להיות שנביא בעתיד קבוצה סופר עשירה, אבל ההתנהלות תהיה בעייתית ולא שקופה וזה יקשה. מהסבלנות של הקהל אני ממש לא מוטרד".

לעומת האופטימיות של היושב ראש, הקפטן יותר ריאלי: "מנקודת המבט שלי, בהתחשב במה שאני שומע, ובסיטואציה ובתקווה שהאולם יהיה מוכן בשנה הבאה, אנחנו נצטרך לעשות השנה בשיניים מה שצריך, ובעתיד נעשה מה שאנחנו חולמים עליו. השנה הזאת תהיה שנה של לשרוד, הקהל מודע לזה ברמות כאלה או אחרות, אני מנסה להתחכך איתם ולשמוע את האווירה. הם מדהימים ותמיד תומכים. גם בשנה שעברה היו קולות שפחות קיבלו. תמיד צריך לשאוף למצוינות ולהכי רחוק. אני מאמין בקהל הזה, הוא את שלו יעשה".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הבית קרוב. אוהדי הפועל תל אביב/ברני ארדוב

כתבות פתיחת העונה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully