וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: יוון הפתיעה את ספרד, איטליה הפסידה

אלופת אירופה רשמה הפסד שני עם 79:75 מול יוון, סלובניה הנחילה הפסד בכורה לאיטליה, קרואטיה הביסה את פינלנד

אחרי שבית ה' פתח אמש (רביעי) את שלב הבתים השני והמסקרן של יורובאסקט 2013, נכנסות הערב לעניינים נבחרות בית ו'. במוקד יעמוד עמד הקרב האדיר בין יוון לאלופת אירופה, ספרד, בסיומו היתה ידם של היוונים על העליונה כשניצחו 75:79. איטליה רשמה הפסד בכורה באליפות לאחר שהפסידה 84:77 למארחת מסלובניהף בעוד קרואטיה מחצה את פינלנד, אחת מהפתעות הטורניר, עם 63:88.

שחקני נבחרת יוון חוגגים. AP
התואר מתקרב? יוון חוגגת על ספרד/AP

קרואטיה - פינלנד 63:88

אחרי שהיוותה את ההפתעה הגדולה של שלב הבתים, ירדה פינלנד לקרקע ובגדול. הנבחרת של יסמין רפשה פתחה מצוין ועלה ל-18:35 כבר ברבע השני, כשמשם הפער רק הלך וצמח, עד 33:60 בשלהי הרבע השלישי. הסקנדינבים החביבים פשוט לא מצאה את הטבעת, כשפטרי קופונן, כוכבם הגדול, עלה לראשונה על הלוח חמש שניות לסיום הרבע השלישי - וככה אי אפשר להפתיע. קרואטיה עולה למאזן של 1:2, רגע לפני המשחק הגורלי מול איטליה ביום שבת. לפינלנד מצפה משחק קשה עוד יותר, כשתפגוש בסוף השבוע את ספרד. דמיאן רודז' הצטיין עם 17 נקודות, כשבויאן בוגדנוביץ' הוסיף 15. מנגד, רק שון האף קלע בספרות כפולות למפסידים, עם 10.

שחקן נבחרת קרואטיה רונו אוקיץ' מול שחקן נבחרת פינלנד שון האף. AP
הורידו אותם לקרקע. אוקיץ' מול האף/AP

ספרד - יוון 79:75

מי שחשב שאלופת אירופה הולכת לשמור על התואר שלה בהליכה, קיבל הערב איתות שלא הכל מושלם בממלכת ספרד. יוון, שהפסידה את המשחק הקודם שלה מול פינלנד, חזרה ובגדול עם ניצחון ענק על האלופה המכהנת, ושלחה מסר לשאר הנבחרות שהמאבק על התואר עומד להיות פתוח לחלוטין. פפאניקולאו וחבריו סבלו מקיפאון התקפי בפתיחה, וראו את רודי פרננדס מריץ את הספרדים ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון, אותו סיימו עם 16:26, זאת למרות שלוש עבירות של מארק גאסול ששלחו אותו לספסל. אלא שאז הגיע רבע שני נהדר של היוונים בראשות ואסיליס ספאנוליס, שהטיס אותם ל-10:24 ואל המחצית הם ירדו כשהם מוליכים 38:41.

פרננדס וגאסול השיבו את היתרון לספרדים ברבע השלישי, אבל יוון הקשיחה את ההגנה שלה, וחדירה נפלאה של קאימיקוגלו דקה וחצי לסיום קבעה 6 הפרש. גאסול שוב צימק, אבל שלשה ענקית של בראמוס מהפינה הקפיץ את היתרון ל-7, ומשם ספרד כבר לא חזרה. ספאנוליס סיים כקלעי המוביל עם 20 נקודות, קאימיקוגלו תרם 11 בעוד פרינצזיס ובורוסיסי רשמו 10 נקודות כל אחד. את ספרד הוליכו רודי פרננדס ומארק גאסול עם 20 נקודות כל אחד.

שחקן נבחרת ספרד מארק גאסול מול שחקן נבחרת יוון יאניס בורוסיס. AP
בעיית העבירות שלו הפריעה מאוד. גאסול/AP

איטליה - סלובניה 84:77

ולאחר הפסד מפתיע של ספרד, איבדנו הערב גם את הנבחרת היחידה שהיתה עוד מושלמת. איטליה הגיעה למאבק עם חמישה ניצחונות נאים, אבל מול הסלובנים המגובשים ומול הקהל האדיר שביציעים, הם פשוט לא היו יכולים. בוסטיאן נאכבר הקפיץ את הקהל המקומי לשמיים עם דאנק ענק ברבע הראשון, אבל ג'יג'י דאטומה הפגיז ללא הכרה מחוץ לקשת ואיטליה הוליכה ב-3 בסיום הרבע הראשון. סלובניה פתחה מצויין את הרבע השני עם ריצת 18:27 בזכות יכולת מצויינת של גוראן דראגיץ' והוליכה במחצית 39:45.

המארחים המשיכו לשמור על היתרון למרות דקות טובות של ג'נטילה, ואת הרבע האחרון הם פתחו ביתרון 10. דווקא אז הכדורים סירבו להיכנס, דאטומה וקוסין עוד צימקו ל-69:65 בלבד, אבל לורבק עם שלשה גדולה הקפיץ את ההפרש ל-9, ומשם איטליה כבר לא חזרה. גוראן דראגיץ' הוליך את קלעי סלובניה עם 22 נקודות ו-6 אסיסטים, זוראן דראגיץ' הוסיף 15 ואסף 11 ריבאונדים. אלסנדרו ג'נטילה קלע 20 עבור האיטלקים שקיבלו רק 11 ממרקו בלינלי בערב חלש.

שחקן נבחרת סלובניה בוסטיאן נאכבר מטביע על שחקן נבחרת איטליה ניקולו מלי. AP
דאנק כזה לא רואים כל יום. נאכבר משפיל את מלי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully