וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנה: ישראל ניצחה את גאורגיה 75:77

משחק שיא של אוחיון (20 נק') סייע לישראל לחזור מפיגור 18 מביך. שבוע לפני בריטניה, הנבחרת של שיבק סוף סוף מנצחת

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק

שבוע ימים לפני משחק הפתיחה שלה מול נבחרת בריטניה, השיגה הערב (רביעי) נבחרת ישראל ניצחון במשחק ההכנה האחרון שלה ליורובאסקט כשגברה על גאורגיה 75:77. שחקניו של אריק שיבק כבר פיגרו ב-18 הפרש באולם ברוממה, אבל קאמבק ענק של יוגב אוחיון וחבריו בשני הרבעים האחרונים הוביל לניצחון על היריבה החלשה. מעבר לניצחון הדחוק, הרי ששיבק קיבל הערב סוף סוף שחקן אחר מלבד עומרי כספי שסיפק נקודות, כשיוגב אוחיון רשם שיא קריירה בנבחרת (20 נקודות ו-6 אסיסטים), ואולי זו הבשורה האמיתית עבור הנבחרת, רגע לפני פתיחת אליפות אירופה. אלכס טיוס הפצוע קיבל מנוחה ולא שותף.

יוגב אוחיון שחקן נבחרת ישראל מול גאורגיה. אדריאן הרבשטיין
משחק שיא שלו. אוחיון/אדריאן הרבשטיין

למרות הקאמבק הענק של הנבחרת הערב, חייבים לומר את האמת- ישראל שוב לא נראתה טוב, כמעט איבדה שוב יתרון מבטיח בדקה האחרונה, ואלמלא היתה פוגשת יריבה חלשה שהתפרקה לחלוטין במחצית השנייה, היא היתה יורדת עם תבוסה נוספת. בדיוק כמו בכל משחקי ההכנה שלה עד כה, גם את המשחק הזה פתחה ישראל בצורה נוראית: ההתקפה לא תפקדה, ההגנה לא הצליחה לעצור אף אחד משחקני היריבה, וגארוגיה דהרה עד ל-18 הפרש, אל מול הקהל ההמום ברוממה.

אלא שאז, אל עומרי כספי, שהיה היחידי שתפקד באותן דקות, הצטרף יוגב אוחיון, שרשם את משחקו הטוב ביותר עד כה במשחקי ההכנה והוביל את ישראל במו ידיו לריצת 0:20 מטורפת ולמהפך. הגאורגים עוד חזרו בתוך הדקה האחרונה, אבל הפעם היתה ידה של הנבחרת על העליונה, ושיבק ושחקניו יגיעו לאליפות עם מומנטום חיובי, בתקווה שהוא לא יתפוגג עד שהם יגיעו לסלובניה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שחקן נבחרת ישראל יותם הלפרין. אדריאן הרבשטיין
מצאו את היד מחוץ לקשת. הלפרין/אדריאן הרבשטיין

מהלך המשחק

כספי העלה את הנבחרת ראשונה על הלוח, אבל הגאורגים ענו עם שתי שלשות של צינצאדזה והיקמן, שהעלה את האורחים ליתרון 2:8. כספי צלף שלשה והביא את ישראל ל-9:9, אבל סאניקידזה החזיר באחת משלו, וסל ועבירה של שרמדיני הטיס את האורחים ליתרון 8. ההגנה הישראלית פשוט לא הצליחה לייצר עצירה, וגאורגיה ירדה ביתרון 19:25 בסיום הרבע הראשון. הקיפאון ההתקפי נמשך, ישראל לא קלעה נקודה במשך כמעט ארבע דקות שלמות, מה שאיפשר לאורחים לעלות ל-19:31. שום דבר לא עבד בהתקפה של שיבק, שהמשיכה להיראות נטולת ברק או שיטה, והיתרון של גאורגיה הגיע עד ל-18 הפרש. אוחיון סוף סוף התעורר עם שתי שלשות, ואל המחצית ירדה ישראל בפיגור 47:32 עלוב.

שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי. אדריאן הרבשטיין
לשם שינוי קיבל עזרה מחבריו. כספי/אדריאן הרבשטיין

הישראלים ככל הנראה חטפו ממאמנם בחדר ההלבשה, ועלו רעבים לרבע השלישי, אותו פתחו עם ריצת 2:9. סאניקידזה צינן את ההתלהבות של ישראל עם שלשה, אבל גרין עם תנועה טובה צימק ל-56:46. כספי המשיך להילחם, חטף כדור ורשם דאנק ועבירה מצויינים, אוחיון סיים מתפרצת ותפר גם שלשה על הבאזר כדי להביא את ישראל אל הרבע האחרון בפיגור מינימלי, 63:58. מטווח השלשות של ישראל נמשך, הלפרין השלים את המהפך עם שלשה גדולה, ועבירה בלתי ספורטיבית של הגאורגים סייעה לנבחרת לרוץ ל-0:20 ויתרון. הלפרין ופניני המשיכו ללהוט מחוץ לקשת, והיתרון של ישראל הגיע ל-70:77. נגמר? כמובן שלא. סאניקידזה צלף שלשה גדולה שצימקה ל-2 בלבד, אליהו החטיא ואיפשר ליריבה לנצח את המשחק, אבל רצף של איבודים תמוהים של היקמן ואוחיון, יחד עם גג של אליהו על הבאזר, הבטיח את הניצחון הדחוק, 75:77 בסיום לישראל.

ליאור אליהו שחקן נבחרת ישראל מול גאורגיה. אדריאן הרבשטיין
שוב התפרקו בדקה האחרונה, אבל לפחות זה נגמר בניצחון. אליהו/אדריאן הרבשטיין

קלעו לישראל: יוגב אוחיון 20 (5 מ-8 לשתיים, 3 מ-6 לשלוש, 6 אסיסטים, 3 חטיפות), יותם הלפרין 15 (4 מ-8 לשלוש), עומרי כספי 14 (6 ריבאונדים), יניב גרין 6 (6 ריבאונדים), ליאור אליהו 6 (3 מ-10 מהשדה), אלישי כדיר 4, רביב לימונד 2, אפיק ניסים 2, ניצן חנוכי 2. עידו קוז'יקרו (5 דקות) שותף ולא קלע.

הרבו לגאורגיה: ג'ורג'י צינצאדזה 19, ויקטור סניקדזה 18, ריקי היקמן 15, גיורגי שרמדיני 8 (14 ריבאונדים).

"ר איגוד הכדורסל דן חלוץ לצד יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. אדריאן הרבשטיין
סוף סוף קצת סיבה לחייך. חלוץ/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully