וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוז'יקרו: "מכבי חיפה יכולה להפוך לאלטרנטיבה"

14.6.2013 / 15:35

בגיל 35 ועם אליפות ראשונה בקריירה, הקפטן של מכבי חיפה מלא באופטימיות: "כל עוד ג'ף רוזן פה, העתיד ורוד". את טענות מכבי ת"א על השיטה הוא מבטל ועל הניצחון מולם, אחרי שנים של אכזבות, אומר: "כמו לשכב עם הבחורה הכי יפה ולרוץ לספר"

האליפות של מכבי חיפה בכדורסל ב-2013/צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הרבע השלישי במשחק הגמר בין מכבי חיפה למכבי תל אביב אמש (חמישי) היה צריך להסתיים ביתרון של הירוקים. הקבוצה של בראד גרינברג לחצה ועלתה ליתרון, אך הצהובים לא נשברו והצליחו לסיים את הרבע ביתרון נקודה. ההרגשה הייתה שמכאן הם ילחצו על הדוושה בתחילת הרבע הרביעי ויגמרו את המשחק, אלא שדווקא אז חיפה הרימה את יכולתה ופתחה פער. את יתרון השיא באותן דקות קבע עידו קוז'יקרו בסל קל, אחרי לא מעט החטאות מוזרות לשחקן הוותיק. מאותו רגע ועד לאליפות, חיפה כבר לא הביטה לאחור.

עידו קוז'יקרו, מכבי חיפה. ברני ארדוב
החטאות מוזרות, אבל גם נקודות יקרות. קוז'יקרו אלוף/ברני ארדוב

"היו לי שתי החטאות מטופשות ועוד עבירה במתכוון שניק קיינר מדלי עשה עליי", אומר הקפטן של הירוקים בראיון לוואלה! ספורט אחרי שזכה באליפות הראשונה בקריירה הארוכה שלו, "אין ספק שבסופו של דבר הנקודות שקלעתי היו דבר כיפי, אבל להגיד שזה מה ששחרר אותנו ושינה את המשחק? גל מקל שלשל כדורים לסל ברבע האחרון כאילו זה עוד משחק בשבילו. אני שמח שקיבלתי כדור טוב ועשיתי שתי נקודות יפות, אבל מה שחשוב זה הניצחון שעשינו ואני שמח להיות חלק מהקבוצה וחלק מהמועדון הזה".

היה לך כבר חשש שתסיים את הקריירה הארוכה שלך ללא אליפות?

"זכיתי ביול"ב קאפ לפני תשע שנים וזה תואר לא פחות גדול מזה, אבל אני אצטט את מה שהנהג של הפועל ירושלים אמר לי אחרי הזכייה ההיא: 'לנצח את מכבי בגמר זה כמו לשכב עם הבחורה הכי יפה בשכבה ולרוץ לספר לחבר'ה'".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מכבי חיפה בכדורסל מניפה את צלחת האליפות, עידו קוז'יקרו, קורי קאר. אדריאן הרבשטיין
כמה הוא חיכה לרגע הזה. קוז'יקרו וחיפה עם הצלחת/אדריאן הרבשטיין

קוז'יקרו בן ה-35 כבר היה בכל המעמדים הגדולים של הכדורסל הישראלי. ארבעה גמרי סל ועוד חמישה גמרי גביע. בכולם הפסיד, בשמונה מתוך תשע הפעמים זה היה למכבי תל אביב, שתמיד הייתה עדיפה על הקבוצות שלו. השנה הגיעו הירוקים למעמד המחייב עם הרגשה שהם שווים למכבי תל אביב, למרות כל ההפסדים מולם במהלך העונה ואכן, הם יצאו עם תואר היסטורי. כששמע "קיר בטון" את התלונות של הצהובים על השיטה, התרגז מאוד.

"מכבי הייתה עדיפה עלינו לאורך כל העונה וגם לגמר היא הגיעה בתור הפייבוריטית, אבל זה לא משמעותי בכדורסל. אני יודע שמכבי באים ואומרים שזה לא הוגן ולא ספורטיבי לקחת אליפות במשחק אחד, אבל הם שוכחים שכל הגמרים בשנים האחרונות נערכים באולם הביתי שלהם והם שוכחים שהתקציב שלהם הוא פי 10 מכל קבוצה אחרת בליגה ויש הרבה דברים לא צודקים באי צדק של מכבי ולכן אני מאושר ושמח וגאה בקבוצה שלי".

עופר רחימי (עוזר המאמן, א.ש.) אמר שאתה ההבדל בין מכבי חיפה של השנה לזאת של השנתיים האחרונות.

"אני לא אדם שאוהב לדבר על עצמו ולפרגן לעצמו, אני בסך הכול אדם מאוד צנוע. אם עופר אמר את זה, אולי הוא יודע. לא הייתי פה בשנתיים האחרונות. זו מחמאה מאוד גדולה לקבל את זה מעופר, הוא ורמי הדר שהיו עוזרים של בראד, עשו עבודה מדהימה בכל כך הרבה פרמטרים בקבוצה הזאת. בגדול קצת קשה להגיד שאני הייתי ההבדל בין העונה הזאת לשנתיים הקשות שהיו פה לפני, אבל אני אקח את המחמאה הזאת בשמחה, באושר ובאהבה גדולה".

מאמן מכבי תל אביב, דווין סמית', ריקי היקמן. ברני ארדוב
יש צדק בטענות שלהם? לא, לדעתו של קוז'יקרו/ברני ארדוב

למי שנחרטה היכולת הלא משכנעת של קוז'יקרו ברגעים המכריעים של העונה מומלץ להסתכל ולהבין עד כמה גדולה הייתה העונה של הסנטר מבית הלל. הוא רשם העונה את מספריו הטובים ביותר בשלוש השנים האחרונות, כשאת הסיבוב הראשון סיים עם ממוצעים נהדרים של 10.5 נקודות ו-5.6 ריבאונדים בממוצע. אלא שלמרות הבלחות לקראת סוף הסיבוב השני, החלקים המכריעים של העונה היו פחות טובים.

"הייתה לי עונה מצוינת לדעתי. במהלך העונה הצטרף אלינו גל מקל ואני לא אזקוף את הקרדיט לזה שהוא הגיע לכאן לזכותי, למרות שאני הייתי זה שישב לו על הראש לא מעט כדי להצטרף אלינו. ברגע שגל הגיע, ידעתי שהמספרים שלי יירדו בצורה די גדולה, אבל מצד שני הסיכויים שלי לקחת אליפות ראשונה בקריירה יעלו בצורה די גדולה. זה מה שעמד לנגד עיניי, לא עניין אותי הסטטיסטיקה ולא עניין אותי אם קלעתי עשר נקודות, שתי נקודות או 17 נקודות, זה בכלל לא רלוונטי. בגיל שלי, מה שמעניין אותי היום זה להיות חלק מקבוצה מצליחה, בגלל זה באתי לפה. בגלל זה חתמתי פה בקיץ. אני שמח מאוד שלא התבדיתי".

שחקן מכבי חיפה, גל מקל. אדריאן הרבשטיין
מקבל קרדיט מהקפטן. מקל/אדריאן הרבשטיין

למרות גילו המתקדם, קוז'יקרו לא חושב על פרישה. בקיץ הוא ינסה להלחם על מקומו בנבחרת ישראל לקראת אליפות אירופה והוא מחזיק בחוזה לעונה נוספת במכבי חיפה ויחזור לשחק במפעל אירופי מכובד אחרי הפסקה של לא מעט שנים. והוא בטוח: "מכבי חיפה יכולה להפוך לאלטרנטיבה למכבי תל אביב כל עוד ג'ף רוזן נותן את מה שהוא נותן, אז צריך להעריך את זה מאוד. יש פה פוטנציאל מאוד גדול, יש פה אולם נהדר, בסיס מדהים של אוהדים, הנהלה מדהימה שמשתפרת מדקה לדקה, לומדת והופכת להיות מועדון מקצועני, אין לי ספק שעתיד הכדורסל של מכבי חיפה, כל עוד ג'ף רוזן כאן, הוא עתיד ורוד מאוד".

ומה עם העתיד שלך?

"אני אוהב את האנשים שנמצאים פה. אני מקבל פה תמיכה שלא קיבלתי בשום מקום בקריירה ולהיות במקום שמעריכים אותך ולא מודדים אם כן קלעת סל או לא קלעת סל זה מקום שכיף להיות בו. אני מאוד מקווה להיות כאן עוד הרבה שנים ולגמור פה את הקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully