וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל מקל: הישראלי הגדול הבא

11.6.2013 / 14:01

מנוסה, מחושל, מוכן וכבר מוזכר בנשימה אחת עם עומרי כספי. גל מקל יוכל ביום חמישי לקחת אליפות נוספת על חשבון מכבי תל אביב ואז ינסה להגיע ל-NBA, כשגם סיבוב שני באירופה הוא אופציה. חזרה ליד אליהו? אל תבנו על זה

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

בוידאו: מכבי חיפה מגיבה לאחר ההעפלה לגמר ליגת העל

ביום חמישי הקרוב יוכל גל מקל להפוך לשחקן השלישי בתולדות הכדורסל הישראלי שזוכה באליפויות עם שתי קבוצות שונות שאינן מכבי תל אביב. ההבדל בינו לבין גוני יזרעאלי ואבישי גורדון שכבר עשו זאת הוא חשיבותו לקבוצות הללו. מקל היה אחד השחקנים המשמעותיים בגלבוע/גליל ואחד הכוכבים של מכבי חיפה, אם לא הגדול שבהם. מעמדו בכדורסל הישראלי התחזק כל כך השנה, שאפשר להכניס אותו לרשימה אחת עם ליאור אליהו ועומרי כספי כשחקנים הטובים ביותר שיש לנו כיום.

העונה הנוכחית תהיה ככל הנראה האחרונה של גל מקל בישראל בשנים הקרובות. הוא חזר לכאן מחוסר ברירה, רק בדצמבר חתם במכבי חיפה אחרי שלא מצא קבוצה גדולה באירופה שתקלוט אותו, ואחרי שהמגעים בינו לבין הפועל ירושלים התפוצצו. בקיץ הבא הוא שוב ינסה את מזלו מעבר לים, אולי אפילו ב-NBA.

"גל מקל הוא שחקן כדורסל נהדר, אישיות, מנהיג", מפרגן לו צביקה שרף, "שחקן שרוצה לעבוד מאוד קשה ומשקיע, מתייחס לכדורסל ברצינות גדולה ורוצה כל הזמן להתקדם. הוא נתקע בשל העובדה שאין בישראל שתיים או ארבע קבוצות גדולות, ומכיוון שהוא לא רוצה להיות או לא נקלט במכבי תל אביב, אין לו איפה להתקדם פה. הוא לקח אליפות עם גלבוע/גליל ובפעם השנייה הגיע לגמר עם מכבי חיפה הרבה בזכותו, אז הוא נתקע בין ללכת לאירופה לבין להישאר פה או ללכת למכבי תל אביב, שזה לא ריאלי".

גל מקל זומן למחנה אימונים במילווקי

מקל בחמישיית העונה של ליגת העל

גם אליפות לא תבטיח למכבי חיפה מקום במוקדמות היורוליג

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן מכבי חיפה גל מקל נשיא על כתפי האוהדים. אדריאן הרבשטיין
חזר לכאן מחוסר ברירה ומתכוון להסתלק בקרוב. מקל/אדריאן הרבשטיין

המטרה אירופה

כזכור, בתום עונת 2010/11 יצא מקל מישראל ועבר לבנטון טרוויזו האיטלקית. הקבוצה, שבינתיים ירדה מנכסיה, נחשבה אז עדיין לאחת מקבוצות הפאר בארץ המגף והמעבר של מקל מגלבוע/גליל לטרוויזו היה צעד קדימה. בפועל, הגארד המוכשר עבר עונה לא קלה, הרשים כששיחק וקנה לעצמו שם חיובי באיטליה, אבל גם נפצע והחמיץ לא מעט משחקים. קפיצת המדרגה לקבוצת יורוליג, או קבוצת יורוקאפ אחרת בוששה לבוא.

מקורביו של מקל סיפרו השבוע כי לא ויתר על הניסיון האירופי למרות חוסר היכולת למצוא קבוצה ראויה בקיץ שעבר. "כל שחקן שרוצה לעשות את הקפיצה או השדרוג צריך לחפש לעצמו מסגרת שכוללת מפעל אירופי", מסביר מאמנו של מקל בגלבוע/גליל ליאור ליובין, "בזמנו הוא עשה החלטה נכונה לצאת, בטח לבנטון טרוויזו, הוא צריך לשחק במפעל אירופי. גם ברמת החשיפה, גם ברמת האתגר וגם ברמת השכר זה דבר מתבקש בקריירה של שחקן. אני לא יודע מה התוכניות או השאיפות שלו לעתיד, אבל זה משהו שהייתי מכוון אליו. יש הרבה משתנים להחלטה אם לצאת או לא. יש לו הזדמנות כי הוא צעיר".

קבוצות רבות באירופה בוחנות כבר כיום את האפשרות לצרפו. אחת מהן, לוקומוטיב קובאן עליה פורסם בוואלה! ספורט, מתכננת פנייה לשחקן לאחר סיום העונה, ורואה בו כאחד הכישרונות שעשויים להחליף את ניק קלאת'ס אם יעזוב לקבוצה גדולה יותר. "גל הוא אחד הרכזים הטובים ביותר ששיחקתי איתם", אומר אחיו של ניק פאט, "הוא מאוד מוכשר. הגודל שלו לרכז, התחושה שלו למשחק והגיל הצעיר הופכים אותו לכזה. אני לא מכיר שחקן שעובד קשה כמוהו בכל השנים שלי בכדורסל, יש לו עתיד גדול מאוד. ללא ספק הוא רכז ליורוליג".

שחקן מכבי חיפה פט קלאת'ס. אדריאן הרבשטיין
"אני לא מכיר שחקן שעובד קשה כמוהו בכל השנים שלי בכדורסל, יש לו עתיד גדול מאוד. ללא ספק הוא רכז ליורוליג". קלאת'ס/אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב? לא בקרוב

כשמדברים על תחנת קידום לשחקנים ישראל מובילים, בדרך כלל השם מכבי תל אביב מופיע בהמשך המשפט. לא במקרה של מקל. שרף החתים אותו בעונת 2007/8, משם הושאל לגלבוע/גליל, חזר לצהובים ב-2009/10 ועזב אחרי שלא קיבל הזדמנות אמיתית מפיני גרשון. כעת הוא בכלל לא רואה את מכבי כאופציה ריאלית, גם אם יקבל פניה ממנה.

"מכיוון שאני אוהב את השחקנים הישראלים, בטח את הגארדים הישראלים ובוודאי שאת גל, האפשרות שלו ללכת למכבי כשיוגב שם רעה עבור שניהם", מנסה ליאור ליובין להסביר מדוע הוא פוסל את מכבי תל אביב, "זה לא משהו שיהיה על הפרק מבחינתו לדעתי, זאת סיטואציה רעה לשני השחקנים ואני לא חושב שמכבי תעשה את זה. מכבי תשאיר את יוגב, הוא שנתיים שם ועבר את כל חבלי הקליטה האפשריים. לדעתי גל מכוון למקום אחר. אם תהיה לו סיטואציה שטובה עבור הקריירה שלו, הוא לא יבטל אותה. הוא מבטל את מכבי כהחלטה עניינית, זה גם לא אתי מבחינתו לדבר על מכבי כשיש שם את יוגב, לכן הוא לא מתעסק בזה. הוא לא יוותר על מכבי כדי לשחק בנס ציונה שעלו ליגה. הוא מחפש את הדבר הכי טוב עבורו, הוא לא אמוציונלי".

"זאת צריכה להיות החלטה של מאמן מכבי תל אביב", טוען מנגד שרף, "אי אפשר לשים את גל בקצה הספסל של מכבי. יוגב אוחיון וגל מקל יכולים לשחק ביחד, אבל זאת החלטה של מאמן. השאלה היא האם גל רוצה בכלל ללכת לשם. הוא נכווה בגיל יותר צעיר, אם אני הייתי נשאר מאמן מכבי תל אביב לעונה נוספת הייתי בונה אותו כאחד השחקנים המובילים של הקבוצה, אבל זאת החלטה של מאמן והנהלה. זה לא קרה וכרגע זה המצב".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
ליובין: "מכבי תשאיר את יוגב, הוא שנתיים שם ועבר את כל חבלי הקליטה האפשריים. לדעתי גל מכוון למקום אחר"/ברני ארדוב

יוטה או מילווקי?

אלא שקצת לפני שמקל יקבל את ההחלטה שלו, הוא יעמוד בקיץ הקרוב בפני אחד הצמתים המרכזיים בקריירה. בזכות אימונים טובים במתקנה של יוטה ג'אז בקיץ שעבר הצליח רכז נבחרת ישראל להיכנס לרשימה של הקבוצה מסולט לייק סיטי ואמור לשחק במדיה בליגת הקיץ הקרובה. לפני כן הוא צפוי להתאמן בשורות קבוצות נוספות, בהן מילווקי שהזמינה אותו לאימונים אישיים. רבים נוטים לפסול את האפשרות שלו להתקדם מעבר לליגת הקיץ, אך הסיטואציה שנוצרה עשויה לטרוף את הקלפים.

"צריכים להבין, קודם כל לא ידוע מי המאמן ולא ידוע האם הג'נרל מנג'ר ימשיך", הסביר גורם ביוטה בשיחה עם וואלה! ספורט השבוע, "הקבוצה עוברת שינויים דרסטיים הקיץ. יותר מחצי משחקני הסגל סיימו חוזה, ביניהם כל שלושת הרכזים שבסגל הקבוצה – מו וויליאמס, ארל ווטסון וג'מאל טינסלי. השם של גל מקל נמצא ברשימות שלנו, אבל יש עוד הרבה שמות. לא הייתי פוסל אותו בכלל, הוא יקבל הזדמנות בליגת הקיץ".

ההערכות בארצות הברית הן שיוטה תבחר בסיבוב הראשון בדראפט רכז, ככל הנראה שיין לארקין מאוניברסיטת מיאמי, אך המטרה האמיתית של הג'אז היא הרכז הנהדר טריי ברק ממישיגן. ההערכות הן שיוטה תנסה לשלוח עבורו שחקנים בטרייד כדי להתקדם בסולם הבחירות. המשמעות היא שרכז רוקי יקבל הזדמנות גדולה בליגת הקיץ, מה שיפגע בחשיפה של מקל. במידה שישחק בליגת הקיץ במדי מילווקי, הוא עשוי לזכות לדקות משמעותיות יותר.

"אני מתרגש בשבילו שלפחות קבוצה אחת מה-NBA תראה אותו הקיץ הזה, לדעתי מדובר בשלב הבא בשבילו, לבחון את עצמו", מספר על מקל מאמנו במכבי חיפה בראד גרינברג, "הוא יראה איך הוא בהשוואה לשחקנים אחרים, ילמד קצת על ה-NBA ויצמוח משם. הוא תמיד מנסה להתקדם ולעבוד על המשחק שלו, הגישה הזאת תמשוך אותו למעלה. האם עד ה-NBA? זה תלוי רק בו. תהיה לו קריירה ארוכה ומגוונת, אין לי ספק בזה".

"אני לא פוסל את ליגת הקיץ ביוטה", ממשיך את הקו צביקה שרף, "הסיכוי שהוא ימצא מקום בקבוצה הראשונה שלהם לא גדול. הוא צריך ללכת לדעתי לקבוצה שמשחקת במפעלים האירופיים ובעוד שנה או שנתיים לנסות את ה-NBA".

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג. אדריאן הרבשטיין
"NBA? זה תלוי רק במקל". בראד גרינברג/אדריאן הרבשטיין

עונה נוספת בירוק?

שני דברים ברורים יקרו בעתיד הקרוב לגל מקל. המשחק ביום חמישי יקבע רבות לעונה הבאה לפחות. במכבי חיפה מאוד רוצים להשאיר אותו בקבוצה, ומקווים שהצעה כספית נדיבה בסדר גודל של כ-250 אלף דולר תעשה את העבודה. בנוסף, בחיפה מאמינים כי אם בעזרת זכיה באליפות יוכלו להגיע למוקדמות היורוליג, זה ייתן לרכז עוד תמריץ להישאר בירוק.


"אם חיפה תשחק במוקדמות ותהיה לו אפשרות להוביל קבוצה, אז זאת סיטואציה אחרת משהייתה בבנטון, שעדיף לצאת ממנה אחר כך לאירופה", טוען ליובין. הדבר השני הברור לגבי מקל הוא שאת ההחלטה שלו הוא יקבל רק באמצע הקיץ ולא בתקופה הקרובה. "גל בסופו של דבר יעשה מה שהכי טוב לקריירה שלו. בשנה הראשונה שאימנתי את גלבוע וחיכינו לו עד סוף אוגוסט, הוא הרג אותי עד שהוא חזר. הוא חיכה וחיפש את הדבר הכי טוב עבורו, אתה לא יודע מה הכי טוב עבורך, אבל הוא כן מאוד בררן ונוטל כל אפשרות מעשית שתפגע לו בקריירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully