וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התוספות שעל הפיצה: לקראת מכבי תל אביב - הפועל ירושלים

3.6.2013 / 12:57

למה אוחיון מוטרד לקראת העונה הבאה, מי השחקן שעשוי להפתיע במכבי תל אביב, מתי ישתלבו המשקיעים החדשים ומה מדכא את שרון דרוקר? אחרי משחק 2 שבו ירושלים ואוהדיה שוב הוכיחו שנכנעו לשמועות, ורד כהן מעלה שש נקודות לקראת המפגש שעלול לסמן יותר מסוף אחד בבירה

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן דוד

1. הסיכוי מחרחר

"באמת שקשה לי לראות את הקבוצה מנצחת את מכבי בנוקיה", נאנח גורם בהפועל ירושלים – וזו רחוקה מלהיות אנחת סרק. הרי הבטיחו לנו הרים וגבעות בנוגע לקו הקדמי של ירושלים, אבל בינתיים 0:2 למכבי. ההרים הם אפילו לא תלולית קטנה. הקבוצה של ירושלים אכזבה כי היה לה מצ' אפ מול מכבי, אבל לך תביא אותו לידי ביטוי כשהקבוצה לא מציגה הגנה, קבוצתיות או כל דבר אחר שקשור לערך הספורטיבי 'חיבור'. במשחק האחרון ירושלים שוב שמרה את העברות. ל?מ?ה? אולי ליום סגריר. אפילו המאמן שרון דרוקר, השלו בדרך כלל, לא יכול היה יותר ובמחצית המשחק השני הוא העיר בתקיפות לשחקנים: "למה אתם שומרים את העבירות?"

עם כל הכבוד לדמעות של קורטני פלס, גם הוא יודע שאולי היה עליו להציג פחות אמוציות ויותר יכולת; רון סטיל לא זורק מספיק; כשלסמואלס נגמר האוויר, וזה קורה לא אחת במשחק, מכבי פותחת פער במהירות; ירושלים לא מצאה פתרון לחילופים ולשומר הנמוך של ג'וש דאנקן ולא מאפשר לו זריקה מבחוץ. קרדיט נרחב מדי ניתן ללימונד וכדיר שזורקים יותר מדי. אם ירושלים לא תשחק יותר על הזרים שלה והם לא ייקחו אחריות, אין להם צ'אנס לנצח.

למשוואת המצוקה של הפועל ירושלים יש להוסיף את העובדה שלא מעט שחקנים במכבי יכולים לקלוע ולבלוט ועל כן מצריכים שמירה מרבית, לא ממש תחביב אהוד בקרב שחקני ירושלים. אמש סטיל נפצע בכתף במהלך האימון. פלא שההימורים לא בדיוק לטובת האדומים?

דרוקר מנסה לשמור על אופטימיות ולא להאמין למי שמצקצק על סיכויים עלובים. לקראת המשחק המכריע הוא אמר לשחקניו: "צריך להראות אגרסיביות, לעשות את הכול כדי לנצח. אנחנו ב-2:0, לא נותנים לנו סיכוי בנוקיה, אבל אם נשחק חכם ואגרסיבי אנחנו יכולים לעשות את זה". גם הוא יודע שאגרסיביות לא תספיק.

שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב לפני ג'וש דאנקן שחקן הפועל ירושלים. מגד גוזני
במקום להתעלם מהשמועות ירושלים שיחקה לידיים של מכבי תל אביב/מגד גוזני

2. המשקיעים באים, המשקיעים באים

בקרוב מאוד המשקיעים החדשים שאמורים להצטרף למכבי תל אביב יחזרו לכותרות. הקבוצה צפויה להודיע רשמית על הצטרפותם בעוד כשבועיים, ובשבועות האחרונים נשמר איתם קשר הדוק. ריצ'ארד דייץ ובן אשכנזי הם השניים שאמורים להיות חלק ממבנה הבעלות. בקבוצה רצו לשמור על פרופיל נמוך בנוגע לעסקה, שנחשפה בוואלה! ספורט בשל "רצונם של המשקיעים להיות הרחק מהמצלמות והפרסום", כהגדרת גורמים בקבוצה.

דייץ הוא כלכלן מוכר בארצות הברית וברוסיה, שלמד במכללת ייל היוקרתית והחל את הקריירה הפיננסית שלו בבנק השקעות בבוסטון ב-1987, שם התמחה בשוק המזרח אירופי. ב-1995 הוא היה שותף בהקמת בנק השקעות גדול במוסקבה בשם רנסנס קפיטל. ב-1998 דייץ החל לעבוד בבנק הפדרלי בניו יורק כיועץ. הוא מחזיק בתואר דוקטור לכלכלה מאוניברסיטת בינגהמטון, הרצה במספר אוניברסיטאות בצפון ניו יורק ונמצא בדירקטוריון של בית הספר לניהול של ייל. אשכנזי , שירכוש כמות נמוכה יותר של מניות, הוא איש נדל"ן מארצות הברית.

שני המשקיעים לא קשורים אחד לשני ואמורים לרכוש בסך הכול כ- 25 אחוזים ממניות מכבי. גורם במועדון הבהיר כי "מבנה השליטה לא ישתנה". העסקה נמצאת בשלב מתקדם וכשהיא תושלם כל אחת מהקבוצות צפויות לרדת בשיעורי האחזקות באופן יחסי. יחד עם זאת, קבוצות פדרמן ורקנאטי עדיין יחזיקו במשותף ביותר מ-50 אחוז, מה שיעניק להן את השליטה. כל אנשי ההנהלה מעודכנים ומסכימים על המהלך המתגבש ויהיו שותפים למכירת המניות. עבור הרכישה ישלמו שני הצדדים כ- 25 מיליון שקל.

בשנים האחרונות בחנו ראשי המועדון הצעות רבות, אולם בקבוצה מספרים כי "היה חשוב לנו מאוד לבדוק היטב את אופיים והתנהלותם של המועמדים הפוטנציאליים לפני שיוחלט לצרף שותף חדש".

בדיקה בנתוני המאגר של רשם החברות מאתמול (ראשון), מגלה כי בחברת המועדון מכבי תל אביב (1995 בע"מ) לא חלו בשינויים מצבת בעלי המניות. משפחת פדרמן מחזיקה ב- 40 אחוזים מהחברה (באמצעות חברת פדנקו בע"מ ), 40 אחוזים מוחזקים על משפחת רקאנטי (באמצעות חברת נפתלי ש.ש. השקעות בע"מ), ו'ניוקו ספורט' בראשות שמעון מזרחי מחזיקה ב- 20 אחוזים. בנוסף, מחזיקה החברה בכמות מניות המוחזקות כמניות באוצר ומאפשרות דילול של בעלי המניות הללו, אולם בהנהלה מדגישים שלא יעשו שימוש במניות אלו לצרוך הקצאה למשקיעים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
דיוויד פדרמן, מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ימשיך לשלוט, אם כי בידיים שלו יהיו פחות אחוזים. דיוויד פדרמן/ברני ארדוב

3. הכבוד יכול לחכות

בין השחקנים שמכבי זורקת להם פירורי דקות נמצא סילבן לנדסברג. ללא ספק, סיטואציה קשה למי שבקבוצותיו הקודמות כיהן כדמות מובילה. במשחק הראשון מול ירושלים הוכנס לנדסברג ונתן תצוגה יפה אף שיו?ב??ש תקופה ארוכה, אך במשחק השני בסדרה הוא זכה שוב לייבוש.

גורמים שנוכחים באימונים של מכבי יודעים לספר כי לנדסברג מפגין יכולת טובה מאוד ואף זוכה ללא מעט מחמאות מהצוות המקצועי בשבועות האחרונים. "למרות שהגיע ממעמד של שחקן מוביל במכבי חיפה, הוא לא מתלונן. הוא שומר על גישה חיובית, ילד טוב", מרוצים בקבוצה. עוזר המאמן דרק שארפ מספר: "לנדסברג מתאמן טוב, הוא לא שיחק במשחק האחרון משיקולי רוטציה, אבל במשחק הקודם הוא קיבל 20 דקות. הוא פשוט צריך להישאר מוכן. אני מקווה שהוא שהתפקיד שלו יגדל בעתיד, כי ככה זה במכבי. גם אני לא קיבלתי ישר הרבה דקות, זה תהליך, כל מה שהוא צריך זה להמשיך לעבוד קשה".

במכבי תל אביב מבטיחים כי להבות התסכול סביב הדקות ישככו באמצעות צמצום משמעותי של סגל השחקנים. "זו הייתה עונת התחשלות", מתרצים שם את העונה החולפת. לנדסברג המתאזרח הוא מהמעטים שימשיכו גם בעונה הבאה. זאת, במסגרת שאיפתם של קברניטי הקבוצה להתרכז באיכות ולא בכמות. היתרון ברור, יהיו פחות שחקנים מתוסכלים. לנדסברג מבין את זה, כנראה, ומוחל לעת עתה על כבודו. הוא ודאי יודע שבמכבי בונים על טיפוחו ומייעדים לו תפקיד משמעותי יותר בעונה הבאה. המסמכים, אגב, מסודרים כבר: האמריקאי הוחתם על חוזה ארוך טווח, ללא אפשרות יציאה גם ל- NBA.

שחקני מכבי תל אביב סילבן לנדסברג, ליאור אליהו. קובי אליהו
שומר על מצב רוח ועל נכונות ועשוי לקבל דיבידנדים בעתיד. לנדסברג/קובי אליהו

4. "על סף נתק"

ומנגד, עתידו של דיויד בלאט במועדון מובטח פחות. המצב עם ההנהלה כל כך רעוע, שיש אפילו המגדירים אותו "על סף נתק". גורמים במכבי תל אביב לא חששו להצהיר כי "אם המאמן יעזוב, לא יעמדו על הרגליים האחוריות להשאירו". לבלאט, כזכור, חוזה לעונה נוספת עם סעיף יציאה ל- NBA. הישארותו או עזיבתו ישפיעו מאוד על חזו?ת הקבוצה. כך או אחרת, קשה מאוד לבצע הכנות לעונה הבאה כששורר חוסר אמון וריחוק גדול כל כך בין הצדדים, אך יש כבר קווים כלליים: לקיינר מדלי יאתרו קבוצה חדשה, דיויד לוגן צפוי לעזוב, עם דווין סמית' יש קשיים במו"מ, עם אלכס טיוס קיימות הבנות והוא למעשה סגור בקבוצה. נעשו גם רחרוחים סביב מצ'איי לאמפה, אקס מכבי ששיחק העונה במדי קאחה לבוראל.

בלאט רוצה להביא כ'סט' מבאיירן מינכן את טייריס רייס ואת יותם הלפרין, אם כי ההנהלה לא מתלהבת מהאחרון. יוגב אוחיון שומע את הדיבורים על הבאת השחקנים לעמדה שלו, כמו זה למשל על ג'רמי פארגו, ואת הביקורת על יכולתו להוביל את מכבי ומביע בשיחות עם מקורבים אליו את החשש לנסיגה במעמדו בעונה הבאה. בהנהלה דווקא מבהירים כי הם רוצים אותו והצדדים אמורים להיפגש בקרוב. עם זאת, יוזכר כי אוחיון מצוי בתסבוכת משפטית של מול קובאן הרוסית. אם העניין הזה לא ייפתר, אוחיון אף שוקל פנייה לבוררות של פיב"א. חתימתו הרשמית נעדרת מהחוזה שלו עם מכבי ולכן אין התחייבות משפטית בין הצדדים. גזרת אוחיון, בדיוק כמו מכבי המתחילה לזחול לעבר מהפכה בשורותיה, עשויה להנפיק התפתחויות מעניינות.

יוגב אוחיון שחקן מכבי תל אביב לפני ליאור ליפשיץ שחקן הפועל ירושלים. GettyImages
צפו להתפתחויות בהמשך. אוחיון/GettyImages

5. שאננות? לא פה

לא קשה להמר שעם יתרון 0:2 בכיסה מכבי תנעץ את המסמר האחרון בסדרה. הערב, מקווים הצהובים, ייגמר הסיפור ויתאפשר להם לנוח עד למשחק האליפות בשבוע הבא. עם זאת, במכבי לא מעוניינים לקחת שום צ'אנס. "לאף אחד ממש אין חשק לחזור למשחק נוסף בירושלים", מודים שם. קיינר מדלי היטב להגדיר את המצב: "יש עוד משחק עכשיו ואנחנו חייבים להגיע מרוכזים כדי לנצח. הגב שלהם צמוד לקיר ואנחנו צריכים להגיע ולסיים את זה".

זוהי הסיבה שבלאט ביקש מהשחקנים עוד בתום המשחק השני "לשמור על דריכות וחדות". מילות הקוד היו ריבאונד, הגנה, 40 דקות משחק, ריכוז וכל יתר ההתרעות הממוקדות שבלאט טחן לאורך כל העונה באימונים. הוא צודק, כמובן: קבוצה כמו ירושלים, שבשני המשחקים הראשונים הראתה רוח לחימה דלילה ביותר, יכולה להפתיע רק לטובה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. מגד גוזני
דורש חדות כי לאף אחד אין כוח לנסוע למלחה. בלאט/מגד גוזני

6. ירייה בברך

ואולי יותר מכל, הפועל ירושלים צריכה ללמוד להתעסק בעצמה ולא בשמועות ובסיפורים מסביב. בדיוק כמו בפרשיית הפיצה הראשונה, ירושלים נתנה לשמועה - בין אם היתה מכוונת ובין אם לאו - להוציא את עצמה מפוקוס. במקום להתעלם ולהשתמש בפרסומים על ג'וש דאנקן בצורה חיובית בשביל לבוא מוכנים לסדרה, ירושלים בחרה להגיב, להתייחס לשמועות, להכניס את המערכת ואת עצמה ללחץ בלתי אפשרי ולא למדה מטעויות העבר. היא הייתה צריכה לקבל זאת כמחמאה, לא להגיב ולהסתכל קדימה. עד שבירושלים לא ילמדו להסתכל על עצמם ועל ההצלחה שלהם במקום על מכבי תל אביב, הם ימשיכו לא להבין מדוע הם נכשלים שנה אחרי שנה.

מקצועית, לא רק הקו הנוכחי של ירושלים בצרות, אלא גם העתיד שלה. לירושלים יש אופציות בחוזה על מאיר טפירו, רביב לימונד, ליאור ליפשיץ, פלס ודאנקן. ואולם, כרגע אין מי שיחליט. לא ידוע מי יהיו הבעלים ואין מי שיבצע פעולות והכנות לעונה הבאה. אם דני קליין יפתיע ויצליח לשוב ולזכות בשליטה בקבוצה, ייתכן מאוד שיובל נעימי יחזור משנת הגלות ברוסיה, אבל זו באמת כבר רתימה של העגלה לפני הסוסים.

ומה בגזרת ההצעות לרכישת מניות הפועל ירושלים מהאפוטרופוס? לוואלה! ספורט נודע כי אתמול נערך סבב פגישות בין נציגי האפוטרופוס ובין קבוצות המציעים. בפגישות השיבו הנציגים לשאלות המשקיעים וכרגע נרכשו חוברות על ידי שתי קבוצות. כזכור, קבוצה נוספת בראשות דני קליין מיוצגת על ידי העמותה. גם בקבוצתו של אורי אלון מדגישים כי אלון רציני מאוד לגבי כוונותיו. אם אלון יזכה בשליטה לא מן הנמנע כי גיא הראל ישמש כמנכ"ל.

אם אין די בכך שהפועל ירושלים סובלת ממשברים ניהוליים ומקצועיים, היא חטפה מכה נוספת בדמות דרישה לשלם את פסק הדין בתביעת הדיבה של ארז אדלשטיין נגד המנהל לשעבר גידי דודי. ירושלים תצטרך לשלם לאדלשטיין כרבע מיליון שקלים טבין ותקילין. מאמן נוסף הגיע לפתח בית המשפט: עודד קטש, שהגיש תביעה בבית הדין לעבודה בסך למעלה ממיליון שקלים. הפועל ירושלים צריכה להגיש כתב הגנה על התביעה.

20:50, ספורט5: מכבי תל אביב - הפועל ירושלים

עודד קטש הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
כאילו שחסרות לירושלים צרות, עכשיו צריך לפתור גם את המחלוקת אתו. קטש/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully