וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: אילת ניצחה את מכבי חיפה וצימקה ל-2:1

הפועל אילת הצליחה לכפות משחק רביעי בסדרת חצי הגמר מול מכבי חיפה, לאחר שניצחה בתום דרמה אדירה 75:78 ברוממה לאחר הארכה וחזרה ממינוס 11 חמש דקות לסיום. קטש התעמת עם סטול, ביום רביעי חוזרים לאילת

חמש דקות לסיום המשחק השלישי בסדרת חצי גמר הפלייאוף הערב (ראשון) עוד הוליכה מכבי חיפה ב-11 הפרש, ונראתה בדרכה הבטוחה להשלים סוויפ על הפועל אילת, ולתפוס את הכרטיס הראשון לגמר. אלא שהקבוצה של עודד קטש סירבה להרים ידיים, ביצעה את הקאמבק הגדול של העונה בזכות משחק מהאגדות של לארי אובאנון (23 נקודות, 6 מ-10 לשלוש) והשיגה ניצחון 75:78 מדהים אחרי הארכה, כדי להשאיר את העונה שלה ואת החלומות של ההעפלה לגמר בחיים. ביום רביעי יירדו השתיים שוב לאילת, ופתאום הסדרה הזו פתוחה לחלוטין. מי היה מאמין?

שחקני הפועל אילת חוגגים. אדריאן הרבשטיין
משחק הירואי. אובאנון ואילת חוגגים ניצחון ענק/אדריאן הרבשטיין

כאמור, המשחק היה בידיים של הירוקים, אבל חיפה רשמה הערב את המשחק החלש ביותר שלה בפלייאוף עד כה, ולא באמת הגיע לה לצאת עם הניצחון. הירוקים איבדו פעמיים את הראש, וראו את האורחים מענישים אותם בכל פעם מחדש. עודד קטש החזיר את סקוטי הופסון לסגל, וזה ענה לו עם יכולת נפלאה, דאנקים מרהיבים, ושמר את אילת קרובה לאורך מרבית הדרך. אבל אם קטש צריך להודות לשחקן אחד, הרי שללא ספק מדובר בלארי אובאנון, שבמו ידיו החזיר את האילתים לעניינים גם כשהיה נדמה שהמשחק גמור לחלוטין, וסיים הופעה הירואית עם 23 נקודות (6 מ-10 לשלוש).

וחיפה? היא כבר התפרקה כמה פעמים העונה ברבע האחרון, אבל הפעם מדובר בהתפרקות שעלולה לעלות לה בעונה כולה. השחקנים של בראד גרינברג פשוט לא הצליחו לסגור את הסיפור אצלם בבית, נראו המומים לאחר ההפסד, ולא מן הנמנע שההפסד הזה יפגע להם בביטחון לקראת המשך הסדרה. הירוקים סבלו מהמשחק החלש ביותר של פט קלאת'ס בפלייאוף, כשזה סיים רק עם 8 נקודות (3 מ-14 מהשדה), הרבו לאבד כדורים, ובערב שכזה גם הצגה נפלאה של דונטה סמית' (26 נקודות) פשוט לא מספיקה.

גל מקל מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
איבוד את הראש ואת המשחק. מקל מול אובאנון/אדריאן הרבשטיין

רבע 1

פול סטול פתח את המשחק עם שלשה מוזרה עם הקרש, ג'יימס תומאס הוסיף נקודות משלו, ובדיוק כמו שני המשחקים הקודמים, חיפה פתחה עם 0:6 מהיר. הופסון נכנס לעניינים עם אחד הדאנקים היפים יותר של העונה. הופסון הוסיף עוד האלי-אופ נהדר, מקל איבד את הכדור השלישי שלו בשש דקות, אבל סטול שמר את חיפה מלפנים עם שלשה נוספת. סמית' חדר פעמיים את ההגנה של האורחים, אבל אובאנון השיב עם שתי שלשות גדולות, ואילת ירדה בפיגור מינימלי של 18:15 בסיום הרבע הראשון.

סקוטי הופסון הפועל אילת. אדריאן הרבשטיין
כמה טוב שחזרת. הופסון מדהים את חיפה ורוממה/אדריאן הרבשטיין

רבע 2

אילת פתחה מצויין את הרבע השני כשאפיק ניסים צלף שלשה פנויה, ודאנק במתפרצת של ג'רום טילמן יחד עם עוד מהלך נפלא של הופסון שהסתיים בדאנק השלים את המהפך של האורחים, קבע 20:22, והעניק לאילתים את יתרונם הראשון בסדרה. מקל קטע את הבצורת ההתקפית של הירוקים עם חדירה מוצלחת וג'אמפ שקבע 28:28. מקל המשיך לשלוט היטב בהתקפה של הירוקים, אילת חיפשה לחזור מחוץ לקשת ובן שימול הצליח לבסוף למצוא אחת מוצלחת, כשמקל הוריד את חיפה ביתרון אל המחצית, 33:36.

אלי הולמן הפועל אילת מול ג'יימס תומאס מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מה יקרה באילת? הולמן מול תומאס/אדריאן הרבשטיין

רבע 3

יאנגר תפר את השלשה הראשונה שלו להערב, וחדירה טובה של הופסון העניקה שוב את היתרון לאילת. קלאת'ס המשיך להחטיא את כל מה שהגיע אליו, חיפה נתקעה שוב בהתקפה, אבל למזלה גם אילת לא הצליחה למצוא ולו נקודה אחת במשך יותר מארבע דקות. קאר זעם על השופטים בנוגע לשריקה לעבירה שלו וקיבל עבירה טכנית, בן שימול העניש עם שלשה, אבל קלאת'ס רשם נקודות ראשונות במשחק עם שלשה קבעה 45:49 לחיפה בסיום הרבע השלישי.

פול סטול מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חזרו להתפרק כשזה קובע. סטול/אדריאן הרבשטיין

רבע 4

קלאת'ס המשיך את המומנטום שלו כשפתח את הרבע האחרון עם שלשה נוספת, תומאס סיים מתפרצת עם סל ועבירה, וחיפה ברחה ליתרון 48:56. לארי אובאנון עוד ניסה להעיר את חבריו, צלף שתי שלשות ענקיות, והיתרון של חיפה התכווץ ל-4 בלבד. הירוקים המשיכו לאבד את הכדור ואת הראש, וסל ועבירה של הופסון השלים ריצת 4:16 מטורפת והעניק לאורחים יתרון מדהים. סמית' איבד עוד כדור, מקל לקח זריקה קשה, ואובאנון עם שלשה משוגעת במיוחד הדהים את האולם ברוממה. סטול עוד קלע סל ועבירה משוגע לא פחות, אבל השופטים ביטלו את הסל (בצדק). אילת היתה צריכה לסגור את המשחק, אבל איבדה כדור בשלומיאליות, וקלאת'ס קבע 69:69 בדאנק, 12 שניות לסיום. אילת הלכה לניסים לזריקה רעה שהלכה החוצה, הולכים להארכה.

שחקן מכבי חיפה פול סטול מתעמת עם מאמן הפועל אילת עודד קטש. אדריאן הרבשטיין
הרבה דם רע בין שתי הקבוצות. סטול מתעמת עם קטש, השחקנים מפרידים/אדריאן הרבשטיין

הארכה

מקל פתח טוב את ההארכה, ניצל שני איבודי כדור טיפשיים של אילת והעלה את המארחים ליתרון 4, אחרי עבירה בלתי ספורטיבית של בן שימול. סטול התעמת עם קטש שעל הקווים, אבל אילת לא ויתרה, התפוצצה עם 0:7 מדהים בזכות לארי אובאנון ששוב לקח על עצמו את האחריות ועלו ליתרון 3. האורחים שוב נתנו צ'אנס אחרון לירוקים כשאיבוד עוד כדור, קלאת'ס קיבל שתי הזדמנויות לתפור שלשות, אבל הראשונה הלכה החוצה, בשניה הוא קיבל גג, ואילת ניצחה 75:78 מדהים.

אלי הולמן הפועל אילת מול ג'יימס תומאס מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סוף סוף, יש לנו סדרה. המאמן הלאומי, אריק שיבק/אדריאן הרבשטיין

קלעו להפועל אילת: לארי אובאנון 23 (6 מ-10 לשלוש) ו-5 חטיפות, סקוטי הופסון 21 (7 מ-16 מהשדה) ו-6 אסיסטים, ג'רום טילמן 11 ו-9 ריבאונדים, אפיק ניסים 7, אבי בן שימול ואלי הולמן (2 מ-10 מהשדה, 10 ריבאונדים) 6 נקודות כל אחד, טוני יאנגר 3, יחזקאל סקוורר 1.

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 26 (8 מ-16 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, גל מקל 14 (7 מ-13 מהשדה) ו-6 איבודים, ג'יימס תומאס 12 ו-14 ריבאונדים, פול סטול (6 איבודים, 5 חטיפות ו-4 אסיסטים) ופט קלאת'ס (3 מ-14 מהשדה, 13 ריבאונדים) 8 כל אחד, עידו קוז'יקרו 5, קורי קאר 2, חנן קולמן, אלכס צ'וברביץ' שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully