וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את הפועל אילת 75:87 ועלתה ל-0:1

הירוקים פתחו בסערה את סדרת חצי הגמר מול אילת עם ניצחון ביתי חשוב. סמית' וקלאת'ס הצטיינו, הולמן הסתכסך עם קטש

צילום וידאו: אדריאן הרבשטיין, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

רק לפני מספר חודשים נקבע כי העונה יתקיים גמר הפלייאוף באולם ברוממה, ונראה שמאותו רגע, החלה מכבי חיפה לעשות כל שביכולתה להיות שם כשזה קורה. אחרי שדרסה ללא קושי את הפועל גלבוע/גליל בשלב רבע הגמר עם סוויפ נאה, עלתה הערב (ראשון) הקבוצה של בראד גרינברג ליתרון 0:1 על הפועל אילת החזקה של עודד קטש בחצי הגמר בזכות ניצחון 75:87, ואם היא תמשיך ככה, היא לא תסתפק רק בהופעה בגמר שברוממה.

שחקני מכבי חיפה דונטה סמית', פט קלאת'ס. אדריאן הרבשטיין
התפוצצו על האילתים. סמית' וקלאת'ס/אדריאן הרבשטיין

הירוקים קיבלו עוד ערב מצויין של דונטה סמית' ושל פט קלאת'ס, שממשיך את היכולת הנהדרת שלו מהתקופה האחרונה, וממצב את עצמו כמנהיג הבלתי מעורער של הקבוצה. למרות הניצחון, בחיפה חייבים להבין ומהר מה בדיוק קורה לקבוצה בשלבי הסיום של המשחקים שלה. בדיוק כמו בעונה הסדירה ובחלק מהמשחקים מול גלבוע/גליל, הירוקים איפשרו ליריבתם לחזור לאחר שכבר הוליכו ביתרון גדול, ואלמלא חוסר סדר בהתקפה של קטש, והעובדה שהמאמן התעמת עם אלי הולמן, כוכב המשחק שלו הערב וספסל אותו לבמרבית הרבע האחרון, לא מן הנמנע שהמשחק הזה היה בורח לה מהידיים. בעיר הדרומית, אין ספק שהיא עלולה להיענש על כך.

באילת לעומת זאת ידעו כי לקחת את המשחק הראשון ברוממה לא יהיה פשוט, אבל מה שצריך להטריד את קטש יותר היא העובדה שסקוטי הופסון שוב לא ממש הופיע ברגעי האמת, ובלעדיו קשה מאוד לנצח. את השליטה במשחק תפסה חיפה כבר ברבע הראשון. ריצת 0:16 מדהימה ברבע הראשון בזכות דונטה סמית' הפיזי ופט קלאת'ס הבלתי נגמר הטיסה אותה ליתרון 21, בעוד החבורה של עודד קטש פשוט נראתה חסרת אונים. אלי הולמן היה היחידי בשורות אילת שהצליח לעשות משהו, ויכולת טובה שלו חיפתה על הנמנום של סקוטי הופסון, והביאה את הדרומיים לפיגור 6 בלבד ברבע האחרון, אבל אז לחצו המארחים על הדוושה, מקל וקלאת'ס הטיסו אותם ליתרון 16, והבטיחו את הניצחון. משחק מספר 2, ביום רביעי, באילת.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
שחקן הפועל אילת אלי הולמן זועם על מאמנו עודד קטש. אדריאן הרבשטיין
הפיצוץ ביניהם עלה לאילת במשחק? הולמן זועם על קטש/אדריאן הרבשטיין

רבע 1

הירוקים פתחו את המשחק בסערה, כשדונטה סמית' חודר ללא הפרעה לצבע של האילתים, ושלשה של מקל הטיסה את חיפה ליתרון 0:9 נהדר. הולמן העלה את האורחים על הלוח, ראה כי ההגנה של המארחים מזייפת, ויחד עם אפיק ניסים הוריד את הפיגור של אילת ל-5 בלבד, אבל אז הגיבו הירוקים עם ריצת 0:16 מטורפת בזכות קלאת'ס וסמית', סטול וקולמן טיווחו משלוש והיממו את האורחים עם 8:29 בסיום הרבע הראשון. לא ייאמן.

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית' מול שחקן הפועל אילת ג'רום טילמן. אדריאן הרבשטיין
עשה כל מה שהוא רצה בצבע. סמית' מול טילמן/אדריאן הרבשטיין

רבע 2

הולמן המשיך להיות היחידי בשורות אילת שמוצא את הטבעת, קלע ארבע נקודות, וקיבל מעט סיוע עם שלשה של אובאנון שהעירה מעט את האורחים, והפיגור צנח ל-16 בלבד. הקבוצה של גרינברג לא נלחצה, סמית' ותומאס המשיכו לנצל את ההגנה הרכה כדי למצוא נקודות, ושמרו את הירוקים מלפנים. הופסון מצא נקודות ראשונות בהאלי-אופ נהדר, אילת החלה להתעורר, ושלשה גדולה של אפיק ניסים כבר הורידה ל-12 בלבד, לפני שמקל חתם את המחצית עם 29:43 לחיפה.

שחקן מכבי חיפה פט קלאת'ס מטביע. אדריאן הרבשטיין
ממשיך להיות הסלע של הירוקים. קלאת'ס/אדריאן הרבשטיין

רבע 3

הולמן המשיך להיות פעיל מאוד עבור אילת, קלאת'ס ענה עם שלשה חשובה ששברה את הקיפאון של הירוקים, אבל סמית' החטיא דאנק ולייאפ פנוי מה שסייע להופסון לצמק שוב ל-13. קלאת'ס שוב הפגיז מחוץ לקשת, אבל יאנגר ואובאנון ענו עם שלשות משלהם, אילת רצה ל-0:7 והיתרון של המארחים ירד לחד ספרתי בלבד- 9. סמית' חזר לחפור בצבע, אילת איבדה, ונקודות של קלאת'ס על הבאזר קבעו 53:66 לפני הרבע האחרון.

מאמן הפועל אילת עודד קטש. אדריאן הרבשטיין
בלי הופסון, זה לא פשוט. קטש מתוסכל/אדריאן הרבשטיין

רבע 4

הולמן, מי אם לא, מצא נקודות חשובות עבור האורחים בפתיחת הרבע הרביעי, מקל וקולמן ענו, אבל ראו את הופסון מתחיל להיכנס לעניינים, ושלשה של טוני יאנגר צימקה ל-70:62. האורחים המשיכו לחגוג עם עוד האלי-אופ של הופסון, וכבר הורידו ל-6 בלבד, אבל אז עבירה בלתי ספורטיבית מטופשת במיוחד של בן שימול איפשרה למקל וחבריו להחזיר את המומנטום לצד שלהם. סמית' הוסיף עוד דאנק במתפרצת, קלאת'ס עשה את העבודה מהקו, סטול הפגיז עוד שלשה שקבעה יתרון 16, שתיים וחצי דקות לסיום, משם כבר אילת לא חזרה. 75:87 לחיפה בסיום.

מאמן מכבי חיפה בראד גרינברג עם עידו קוז'יקרו. אדריאן הרבשטיין
עשו את העבודה בבית. קוז'יקרו חוגג עם גרינברג/אדריאן הרבשטיין

סטטיסטיקה

קלעו למכבי חיפה: דונטה סמית' 19 (6 ריבאונדים, 7 אסיסטים, 4 חטיפות), גל מקל 17 (5 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 4 איבודים), פט קלאת'ס 15 (11 ריבאונדים, 5 אסיסטים), פול סטול 10 (4 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 4 איבודים), ג'יימס תומאס 10 (15 ריבאונדים), חנן קולמן 5, עידו קוז'יקרו 4, קורי קאר 2. אלכס צ'וברביץ' שותף ולא קלע.

קלעו להפועל אילת: אפיק ניסים 16 (3 מ-8 ל-3, 4 איבודים), אלי הולמן 15 (1 מ-4 מהעונשין), סקוטי הופסון 12, לארי אובאנון 11 (0 מ-5 ל-2), ג'רום טילמן 10 (2 מ-5 מהעונשין, 11 ריבאונדים, 5 חטיפות), טוני יאנגר 7 (2 מ-10 מהשדה, 8 ריבאונדים), אבי בן שימול 2, יחזקאל סקוורר 2 (0 מ-5 ל-3). גיא כהן ואוריה מזרחי שותפו ולא קלעו.

אוהדי מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
סיבה למסיבה. אוהדי חיפה/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully