וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 הרגעים המשמעותיים בעונה של מכבי תל אביב

16.4.2013 / 23:01

סיכום עונת היורוליג של מכבי תל אביב: מפרשיית יוגב אוחיון דרך הגעת פלאניניץ' ועד למהפך הגדול בטופ 16 וההתרסקות מול ריאל. כך נראתה העונה האירופית של הצהובים

עריכת וידאו: טל רזניק

ספטמבר 2012: יוגב אוחיון נשאר במכבי תל אביב

בתחילתו של הקיץ שעבר, לאחר סדרת הצלבה נפלאה מול פנאתינייקוס וסיום עונה מעודד, חתם יוגב אוחיון בקובאן הרוסית, אף שהיה עדיין תחת חוזה במכבי תל אביב. בקבוצה טענו לטעות סופר שבגינה ניסה הרכז להתיר את החוזה, השחקן וסוכנו גרסו כי יש להם זכות מלאה להשתחרר. לאחר סאגה שנמשכה שלושה חודשים וכללה דיונים בבתי משפט והשמצות הדדיות של הצדדים, נפסק כי השחקן מחויב להמשיך בקבוצה. בסופו של דבר הגיעו מכבי תל אביב ואוחיון לשלום בית, אבל סימני הטראומה ניכרו והשפיעו – אוחיון גילה יכולת פושרת ביותר ולא הצליח להגיע לרמה שהפגין בחצי השני של עונת 2011/12, מה שפגע ביכולת הקבוצה ברוב השלבים ביורוליג.

שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון, עם יו"ר המועדון, שמעון מזרחי. קובי אליהו
סאגה מכוערת שהסתיימה בלחיצת יד. אוחיון עם שמעון מזרחי/קובי אליהו

דצמבר 2012 – פברואר 2013: שרמדיני ותומאס אאוט, פלאניניץ' אין

מכבי תל אביב בנתה את משחק הפנים שלה על שני שחקני רכש, שהצטרפו לליאור אליהו ושון ג'יימס: גיורגי שרמדיני, שהגיע מקאנטו לאחר שהציג יכולת גבוהה נגד הצהובים בשנה שעברה, ומלקולם תומאס, שהרשים במדי שיקגו בולס בליגת הקיץ אך לא הוחתם על ידה. בעוד ג'יימס המשיך להפגין יכולת טובה, ואליהו גילה את חוסר היציבות הרגיל שלו, שרמדיני שוחרר בדצמבר ובמקומו הגיע דרקו פלאניניץ' משירוקי הבוסנית. לאחר שתומאס המאכזב לא עלה על הטיסה לטורקיה למשחק מול בשיקטאש הוחלט לשחרר גם אותו, מה שהותיר את הצהובים בנחיתות משמעותית באזור הצבע, במיוחד לאור פציעותיו הרבות של אליהו.

המשמעות של החתמת פלאניניץ' הייתה הרבה מעבר למקצועית - הוא הפך לסלע המייצג בחילוקי הדעות בין דיוויד בלאט (שלא רצה אותו) להנהלה (שלחצה להביאו). חוסר התאמתו לרמה הזו ביורוליג הקים מבקרים רבים על שני הצדדים ובעצם סימל יותר מכל את הדרך המפוצלת של קבלת ההחלטות - זו של המאמן וזו של ההנהלה - במכבי תל אביב העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דרקו פלאניניץ', שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
ייצג בעיקר את הדרך שבה התקבלו ההחלטות במכבי תל אביב השנה. פלאניניץ'/קובי אליהו

28.2.2013: הניצחון בוויטוריה

אחרי סיבוב ראשון איום ונורא בשלב הטופ 16, שכלל שני ניצחונות בלבד וחמישה הפסדים, שלושה מהם ביד אליהו, מכבי תל אביב כבר ראתה את עצמה מחוץ למפעל. גם 61:92 גדול בהיכל על סיינה נראה כמו נקודת אור בודדת בעונה אפלה. אלא שאז הגיע המשחק בוויטוריה, אולם שבעשור האחרון סימן לא אחת את פניית הפרסה בעונה הצהובה. מכבי תל אביב סחבה את קאחה לבוראל למשחק צמוד, ובפיגור 62:61 קבר דיוויד לוגן שלשה ענקית והעלה ל-62:64, בדרך ל-62:66 גדול ששינה את כל המומנטום בבית. זה היה המשחק שבו חזרו מושגים כמו "מכביזם" ו"אמונה" לחיים ביד אליהו.

דווין סמית' שחקן מכבי תל אביב קולע בין שחקני קאחה לבוראל. GettyImages
נתן את הנשמה ואת הלב. דווין סמית' קולע בוויטוריה/GettyImages

22.3.2013: הניצחון על אולימפיאקוס

אז כבר אמרנו שהמושג "מכביזם" חזר לכותרות, ובמשחק ביוון הוא הכה במלוא עוזו. באותו אחר צהריים של יום שישי ספגה נבחרת ישראל בכדורגל שער שוויון כואב מפורטוגל בזמן הפציעות, בלילה מכבי תל אביב כבר הראתה כיצד עושים זאת נכון ומשמחים את עם ישראל, או לפחות את החלק שנמנה עם אוהדיה. פתיחה רצחנית של הצהובים הובילה אותם ליתרון דו ספרתי כבר בפתיחה ול-23:41 מדהים במחצית. היוונים ניסו לייצר קאמבק, אבל שלשה עצומה של דווין סמית' בסוף השעון העלתה את מכבי ל-62:68 ובסיום 67:73 גדול, שהשלים מרץ חלומי עבור בלאט ושחקניו.

בגלל ההפסד בברצלונה שבועיים לאחר מכן נאלצה אמנם מכבי תל אביב להסתפק במקום השלישי בבית, אבל הניצחון בחוץ על אלופת אירופה העביר מסר ברור: זה לא נגמר עד שהגברת השמנה שרה – ועד כמה שידוע לנו, הקבוצה הזו לא מורכבת מנשים שמנות.

שחקן מכבי תל אביב, ריקי היקמן, מול שחקן אולימפיאקוס, ג'וש פאוול. GettyImages
הנשמה שוב ניצחה. ריקי היקמן ומכבי מכניעים את אלופת אירופה/GettyImages

10.4-12.4: שני ההפסדים במדריד

הגיעה הסדרה מול ריאל וכולנו דיברנו, במידה לא מועטה של צדק, על האתוס המכביסטי ועל נקודות התורפה של היריבה הספרדית. בסופו של דבר, כל זה הופרך כבר בכדור הביניים הראשון בפלאסיו דפורטס, כשריאל שלטה ללא עוררין בריבאונד, השתלטה על כל כדור אבוד, ביטלה את סמית' ואוחיון וניצחה בקלות 53:79 ו-63:75. המשחקים הללו הוכיחו לכל הספקנים כי כשהבדלי הרמות כל כך גדולים, אתוס המכביזם והיכולת להכריע את היריבה מעמדת האנדרדוג מתבטלים. ביד אליהו, כשגם הרוח של מכבי תל אביב ספגה פגיעה אנושה, כבר לא היה לה סיכוי אפילו בהיכל.

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס מול שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
כשאפילו הרוח ספגה פגיעה אנושה, למכבי לא היה סיכוי גם בהיכל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully