וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה של יום מפרך

במכבי ת"א מתעקשים להמשיך הלאה ולהתרכז במשחק השני נגד ריאל מדריד, אבל הכאב מורגש היטב. בלאט זעם לאורך כל המשחק, ההנהלה מתחילה לחשוב על השחרורים של לוגן והיקמן ורק האוהדים של ריאל לא ממש מתעניינים. ורד כהן ליוותה את הצהובים לאורך ערב קשה

צילום וידאו: מגד גוזני, עריכה: מיכאל ברגמן

1

החלום על האנדרדוג שמפתיע את כולם הפך למציאות קשה. מכבי תל אביב נדרסה בידי ריאל מדריד ולאחר המשחק השחקנים היו בהלם מוחלט, חפויי ראש, מבולבלים. איש מהם לא היה מעוניין להתראיין.

השחקנים נכנסו לחדר ההלבשה, שם לא מעט מהם מעדיפים להימנע מקשר עין כשהם נראים נסערים. העיתונאים לא הורשו להיכנס לשם. אלי דריקס ישב בספסל צדדי והסתכל על הפלאפון, כך גם חלק מבעלי המועדון. שון ג'יימס לקח את ההפסד קשה במיוחד מספרים בקבוצה. המאמן דיוויד בלאט אמר לשחקנים שלו בחדר ההלבשה: "גם בשנה שעברה הקבוצה הייתה במצב דומה, ובמשחק השני חזרנו". זהו גם המסר אותו במכבי רוצים להעביר לשחקנים בזמן המועט שנותר לפני המשחק השני - ההפסד עגום, אך ניתן לתיקון. "צריך להתעשת ולתקן את הטעויות", הוא הוסיף בחדר ההלבשה בקור רוח והצביע בפני שחקניו על הריבאונד, אחוזי הקליעה וההגנה החלשה כסיבות להפסד. "בלאט נשמע חיובי", מעיד אחד משחקני מכבי.

לעיתונאים הסביר המאמן: "מה אומרים לשחקנים בזמן הקצר כל כך שנותר? לצערי יש לנו ניסיון עם זה. נדע מה להגיד ובאימון ומה לעשות. ונצטרך כמובן להביא את זה למגרש. זה הכי חשוב. העבודה תהיה גם מנטלית וגם מקצועית עד למשחק הבא".

תנועות הגוף של בלאט כמובן סיפרו אחרת: המעבר שלו ושל הנהלת מכבי מחדר ההלבשה לחדר הסמוך נעשה בשקט ובתנועות חדות ונסערות. תחושות ההשפלה והפאניקה, אותן ניסו להסתיר, הורגשו היטב. עוזר המאמן גיא גודס יצא מחדר ההלבשה, נשען על עמוד ובחן באריכות את הסטטיסטיקה. בלאט, שהתבקש לפני מספר שבועות מההנהלה למתן את התנהלותו מול השחקנים, מתרכז מעתה בעבודה המנטלית. הזמן קצר והקבוצה ההמומה לא הספיקה אפילו לנער מהבגדים את הטיח מהתקרה שנפלה עליה, אך בלאט כבר מנסה להישמע חיובי. הוא לא שכח שמחר, 48 שעות בלבד אחרי שמכבי נמחצה על ידי טנק המרכבה של ריאל – מצפה לצד המושפל המשחק השני. המאמן ינסה להפעיל את כל הטריקים המנטליים שבספר כדי שהמשחק השני לא יהפוך להפניית הלחי השנייה. גם במכבי יודעים שעכשיו צריכים לקום מההריסות, כדי לא ליפול במשחק השני ולחזור הביתה בידיים ריקות לגמרי ובאגו מרוסק.

בשיחות בין חברי ההנהלה נשמעו דעות אישיות ושונות: דיברו שם על כך ששון ג'יימס לא יכול להסתדר עם מאסה, על חולשת דווין סמית' עד לחילוף של קיינר מדלי ועל בעיית הריכוז. בהנהלה לא מתכוונים לקבל החלטות פזיזות . "סיכומים עושים בסוף העונה", מבהירים שם. אולם שוב משוחחים בשיחות פנימיות על החלפתו של לוגן, ועל כך הישארותו של ריקי היקמן מוטלת בספק. כמו גם הצורך ברכז. בלאט מעוניין לצרף את יותם הלפרין ואלכס טיוס.

שחקני ריאל מדריד ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס. מגד גוזני
איך מכבי תיראה 48 שעות אחרי התבוסה? איך ריאל תיראה?/מגד גוזני

2

אור ירוק עד לפיאסקו: שעות ספורות לפני שנרמסו תחת המגפיים הממוסמרים של ריאל מדריד, בשובם מאימון קליעות, הסתגרו שחקני מכבי בחדריהם. אולי הייתה להם איזו תחושה נבואית לגבי הפורענות. רק לעת ערב, שעתיים וחצי לפני הפיאסקו, הם החלו להתאסף בלובי. משם עלו הצהובים לאוטובוס שהמתין בחזית מלון. ניידות משטרה אבטחו אותו מקדימה ומאחורה, מה שבטח לא מזיק בשעות העומס של התנועה. 0:1 לצהובים. בשלב זה איש לא תיאר לעצמו שניצחון פעוט זה יהיה ההישג הצהוב היחידי באותו לילה.

האוטובוס נעצר בכניסה אחורית, מאובטחת אף היא, ויצאו ממנו אורגניזמים שנראו חדים מאוד ומרוכזים בעצמם. המאמן בלאט ניסה לעטות הבעת ה'עוד משחק', ושמעון מזרחי יצא עם הצעיף הצהוב הנצחי. גם בכניסה לחדר ההלבשה הדריכות הורגשה היטב. דבר ברוטינה הזו לא רמז על המשחק שציפה לאורחים מישראל. במהלך המשחק בלאט לא הפסיק לכעוס, לקפוץ, בפנים חיוורות. מהלכים כושלים גררו ממנו תגובות "אני לא מבין" לכיוון עוזרי מאמנים.

שקט רועם היה המאפיין העיקרי של אנשי מכבי בשיבה מהתופת. האוטובוס היה שקט. ממנו זלגו שחקי מכבי הישר לחדרים. המאמן בלאט מיהר גם הוא לחדרו, לאחר שעה ירד למטה ומיהר לכיוון חדר אחורי, נסער ורציני, כשהפלאפון בידו. מדי פעם נצפו חברי הנהלה כשהם חולפים במהירות בלובי, כל אחד לסידורים הכרחיים.

רק לאחר כשעה, באחת וחצי בלילה, העזו חלק משחקני מכבי לצאת מההסגר והזמינו מוניות בכדי לצאת לאכול. ודאי שהתבוסה הדוקרת כמו פודינג חצץ וקקטוס גם יחד, לא הוציאה לרחובות מדריד את האוהדים הישראלים שנבלעו בדיסקרטיות ברחובות רחבי-הידיים של הבירה . אך גם בלעדי הישראלים, כיכר סול המתה תיירים. משהו בצירוף של דוב אבן מלקק תות ממשיך למשוך את התייר הגלובלי (מה שנקרא אבן שואבת). ובניגוד לדוב המפורסם, שחקני מכבי לא ליקקו שום תות הערב. רק את הפצעים. בשתיים וחצי שבו השחקנים למלון ומיהרו להסתגר בחזרה בחדריהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאמן מכבי תל אביב דיוויד בלאט. מגד גוזני
צריך להשקיע מאמצים גדולים בהכנה המנטלית. בלאט/מגד גוזני

3

שעתיים לפני המשחק. באופן מפתיע, רק ארבעה אוהדים צהובים המתינו ליד גדר האבטחה ומחאו כפיים לשחקנים, שחמקו לחדר ההלבשה כאילו היו מתפלחים לאולם. גם אוהדי ריאל לא בדיוק התדפקו על הקופות והותירו את האולם הענק, בעל קיבולת של 13,500 ראש עם קרחות-אוכלוסין. כמו כדי לחפות על כך, כוסה יציע שלם בניילונים סגולים-לבנים ועליו השלט LONDON CALLING– רמז דק לשאיפת ההעפלה לפיינל פור". בלאט התרוצץ בעצבנות על הקווים. שירו של אלביס פרסלי a little less conversation הדהד ברחבי האולם הגדול.

השחקנים עלו לפרקט לחימום, אך הקהל הספרדי לא נזקק לחימום. הוא הגיע עם ריאות מפותחות ולא נתן רגע אחד של שקט לאורחים. בכל פעם ששחקן מכבי נגע בכדור, שוגר לעברו מטח של קללות. תחילה תורגם המתח של המכבים לאנרגיות של תוקפנות מושכלת, אך עד מהרה הם פשוט חדלו לייצר נקודות.

לא רק האוהדים הישראלים התפוגגו, גם הספרדים. לפני המשחק היה יותר סיכוי לפגוש פיורד במדריד מאשר אוהדי ריאל בכדורסל. "העם הספרדי לא מתעניין בכדורסל. רק בכדורגל", מסביר לי פרשן חובב באנגלית רצוצה. ואמנם, קשה היה לאתר מקומיים המודעים לכך שיתקיים הערב משחק הרה גורל. "ראיתי את ברצלונה בליגת האלופות", מבהיר קרלוס, צעיר בן 24. "וגם זה רק אחרי שחברה שלי הסכימה". "כדורסל זה בזבוז זמן, רק כדורגל", מחווה תושב אחר, לבוש חליפה, תנועת ביטול בידיו. רק ספסלי הרחוב, המעוצבים להפליא, אדישים יותר מהספרדי הממוצע.

שירת האוהדים מהדהדת במבנה עצום הממדים. שוטרים רבים פזורים בקהל. לא כדי לעצור את המזייפים בזמרתם, אלא כדי לשמור על הסדר. הדי ג'יי מנסה לעשות את ההפך – להתסיס את הרוחות באולם, ועל הדרך להעלות לשחקנים את המוטיבציה. כשמאה אוהדי מכבי, שמוקמו ביציע התחתון מול הספסל הצהוב, ניסו לעודד לאורך כל המשחק. שחקני מכבי, רובם חסרי ניסיון במעמדים הללו, נראו נרגשים. איש לא ניחש שייפול על ראשם פער בגודל של אסטרואיד קטן.

לאחר המשחק, חאבי, אוהד בן 45, חובש לרגע כובע של סוציולוג: "ש כאן הרבה אוהדים מהכדורגל, פנאטים. ריאל היא החיים שלהם. אני מאמין שריאל תנצח כאן את מכבי 0:2. היא הרבה יותר חזקה וכולם ראו את זה. למרות שיש כאן כבוד למכבי ?.

אוהדי ריאל מדריד. מגד גוזני
לא מילאו את האולם. אוהדי ריאל מדריד/מגד גוזני

4

המאמן רובי בלינקו ניתח את התבוסה אמש והוא סבור שהפתיחה היוותה 'מלכודת דבש': "הרבע הראשון שוחק נגד חמישייה משונה של ריאל. כשהם שיחקו עם החמישייה הטובה שלהם שהעלתה את רמת האגרסיביות והשתלטה על הריבאונד ברבע השני, מכבי נותרה ללא מענה".

בלינקו הוסיף: "אי אפשר לומר שמכבי לא הגיע דרוכה ומוכנה. לראיה הרבע הראשון, אבל כפי שאמרתי זה היה בעצם מלכודת דבש בדיוק כמו השלשות של קיינר מדלי. על המזבח של שתי השלשות האלה הוא פשוט השתולל התקפית לאחר מכן בזריקות קשות ,כמו גם מכבי שקיבלה אפשרות לסלים קלים ברבע ראשון".

"מכבי נראתה ברבע השני כאילו היו לשחקנים שלה אזיקים על הידיים. ריאל הציגה שליטה אבסולוטית בריבאונד, שתורגם לרבע נוראי של מכבי. פתאום כל הסיוטים והחלומות הכי שחורים של מכבי לגבי בינוניות השחקנים של השנה מקבל משנה תוקף. ריקי היקמן הציג ערב נוראי, דיוויד לוגן לא היה קיים, ושון ג'יימס, שהתחיל סביר לא יכול להתמודד לבדו מול סוללת שחקני הפנים. וזה נראה כאילו מכבי חזרה חוזרים חודשיים שלושה לאחור. כמו בתקופה הקשה שלה".

עם זאת, בלינקו לא ממהר להספיד את הצהובים: "מה שיפה בסיפור זה שמחר יום חדש. מכבי יצטרכו לחזור על מתווה הקאמבק שלהם שערך חודשיים ולעשות את זה ביומיים והרי כבר קרו דברים מעולם. צריך שיפור קיצוני בריבאונד של כולם באגרסיביות הגנתית שלה תאפשר לריאל זריקות טובות לשלוש כמו שהם הגיעו ואפילו להעדיף סל של שתי נקודות על שלשה וכמובן לעבור את 75 נקודות בכדי להיות בעמדה לנצח את המשחק השני".

ניק קיינר מדלי שחקן מכבי תל אביב לפני רודי פרננדס שחקן ריאל מדריד. מגד גוזני
הרבע הראשון היה בבחינת מלכודת דבש. קיינר מדלי/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully