וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים תוקפים את מכבי ת"א: "שיעשו חשבון נפש"

30.3.2013 / 19:23

ארגון השחקנים תקף את שחקניה של האלופה שבחרו שלא לשתף פעולה עם השביתה. גרין: "הם נכנעו לפחד שלהם"

ניב אהרונסון

בצל שביתת השחקנים הישראלים בליגת העל בכדורסל שהובילה לביטולו של המחזור ה-22 שהיה אמור להתקיים הערב (שבת), יוצאים חלק נכבד מהשחקנים במתקפה חריפה כנגד שחקני מכבי תל אביב, שבחרו שלא לשתף פעולה עם השביתה והופיעו כרגיל למשחק של קבוצתם הערב מול בני הרצליה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יהיו שחקני מכבי תל אביב לנצח. אליהו, פניני ושחקני מכבי, הערב בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היתה אסיפה בה השתתפו למעלה מ- 70 שחקנים. היחידים שלא הגיעו הם שחקני מכבי תל אביב ויהוא אורלנד, שהודיע שלא ישבות", נמסר בתום הפגישה מארגון השחקנים. "זו החלטה שלהם וזה פוגע קודם כל בהם. שחקני מכבי כל כך מפחדים מהמעביד שלהם, והם יצטרכו לעשות חשבון נפש. לא לעולם הם יהיו שחקני מכבי תל אביב, אלא שחקני כדורסל ואם אתה חלק מארגון מסויים אתה צריך לעמוד מאחורי החלטות החברים שלך. שחקני אילת שוחררו על ידי הארגון כדי לא לאלץ אותם להגיע בשבת בטיסה לתל אביב. צר לנו ששחקנים שחברים בארגון לא שבתו, אבל בכל מקרה המשחקים בוטלו, והם יצטרכו לעשות חשבון נפש".

עוד נמסר מהארגון: "התחלנו את המשא ומתן עם רצון לרוב ישראלי בחמישייה ושלושה זרים. התפשרנו בכל הנוגע לחוק רוסי וארבעה זרים וגם אמרנו שאנחנו מוכנים לעשות את זה בהדרגה, אבל היחידים שמתעקשים הם אנשי המנהלת שלא מוכנים לנהל משא ומתן ונותנים הצעה אחת של חוק רוסי, חמישה זרים ושלושה צעירים".

על השביתה עצמה אמרו בארגון השחקנים: "השחקנים לא שובתים מאימונים. הם הודיעו שלא יופיעו לשחק הערב ואם היו מתקיימים משחקים הם לא היו משחקים. הם ימשיכו להתאמן גם בימים הקרובים. המחזור נדחה שוב ושוב. ההחלטה שלנו היא לא לעלות לשחק עד שלא יהיה הסכם".

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת אמרה הערב: ?לליגה הישראלית אין זכות קיום אמיתית ללא השחקנים הישראלים, ולכן קיים צורך אמיתי לפעול לשיפור מעמדם ולהגדלת מספרם בקבוצות. זהו אינטרס של הספורט הישראלי כולו.
אני מתרשמת ששני הצדדים מבינים שהמשך השבתת פוגעת בכל הצדדים ובכדורסל הישראלי. אני מאמינה שניתן לגשר על המחלוקות ולהביא לחידוש מהיר של הליגה?. ביום שלישי צפוי אורי שפר, ראש המנהל במשרד הספורט להיפגש עם כל אחד מהצדדים במטרה לנסות ולגשר על הפערים ולהוביל לסיום השביתה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקני מכבי חיפה עידו קוז'יקרו, ליאור שגב. ניב אהרונסון
הרגשה נוראית לא לשחק. קוז'יקרו ושגב/ניב אהרונסון

שחקנה של הפועל גלבוע/גליל, יניב גרין אמר לאחר הישיבה: "מאוד מצער אותי ששחקני מכבי החליטו לא להגיע ופשוט נכנעו לפחד שלהם. בתקופה שלי במכבי זה אף פעם לא קרה ותמיד השחקנים הישראלים נתנו גב לשאר השחקנים הכדורסל הישראלים. שחקני מכבי צריכים להבין שהם נמצאים איפה שהם נמצאים בגלל ארגון השחקנים ששמר כל השנים על השחקנים הישראלים ולהפנות גב עכשיו לארגון זה מחליש את הארגון ויום אחד זה יפגע גם בהם".

שחקנה של מכבי אשדוד, משה מזרחי אמר: "אני שמח מאוד ש- 99 אחוז משחקני הכדורסל הישראלים הגיעו לישיבה וזה מראה על אחידות ועל הדרך הנכונה שאנחנו עושים. צר לי מאוד שכמה שחקנים בודדים החליטו לעשות מעשה שלא יעשה, שזה ללכת נגד החברים שלהם. אני בטוח שאם פניני ויוגב אוחיון היו משחקים בקבוצות אחרות הם היו נמצאים בחדר הזה. לגבי יהוא אורלנד, כל מילה מיותרת".

עידו קוז'יקרו ממכבי חיפה תקף גם הוא את שחקני מכבי תל אביב: "הייתי מצפה שכל השחקנים יישרו קו עם הרוב. מצד שני אני לא יכול לשפוט. לכל אחד יש את הלחצים והסיבות שלו. אני רק יכול לשמוח שרוב השחקנים הישראלים נשארו מאוחדים. בסופו של דבר אף אחד לא רוצה להיות בסיטואציה הזו אנחנו שחקני כדורסל ולא עסקנים אבל אנחנו דואגים לכדורסלן ולכדורסל הישראלי. זו הרגשה נוראית לא לשחק".

שחקני ליגת העל בכדורסל שובתים בבניין ההסתדרות, יחד עם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון. ניב אהרונסון
הם לא פוחדים מהמעביד שלהם. השחקנים, הערב בבניין ההסתדרות/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully