וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים יתכנס על מנת להכריע בנוגע לשביתה

27.3.2013 / 11:10

בעקבות בקשת שחקנים רבים, הקדימו בארגון את פגישתם בשלושה ימים. ביקורת במנהלת הליגה על התנהלות קופל ופרנקל

סערת השבתת המחזור ה-22 בליגת העל ממשיכה. אחרי שאמש (שלישי) פרסמנו כאן לראשונה כי אבנר קופל ניסה לפשר בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה, ונפגש עם יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, מה שעורר את חמת אנשי מנהלת הליגה. קופל הציע לארגון השחקנים הצעה כי בשנתיים הקרובות השיטה שתונהג בליגה היא חוק רוסי עם חמישה זרים ולאחר מכן שנתיים של חוק רוסי עם ארבעה זרים.

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל. קובי אליהו
ניר אלון: "המשמעות של הצעת קופל היא לוותר על מאבק השחקנים לשנתיים"/קובי אליהו

"המשמעות האמיתית של ההצעה של קופל היא שהשחקנים מוותרים על המאבק שלהם לשנתיים, כדי לזכות בו לשנתיים לאחר מכן", הגיב לוואלה! ספורט הבוקר ניר אלון, "אבנר אמר שהוא ינסה להעביר את ההצעה במנהלת הליגה. בכל זאת הוא יו"ר איגוד הכדורסל וחבר דירקטוריון שם. אם להצעה הזאת תהיה סמכות, אנחנו נכנס את השחקנים ונעלה אותה לסדר היום".

כאמור, במנהלת הליגה זעמו על התערבותו של קופל, "מי נתן לו את האישור לפעול בשמנו?", שאל הבוקר אחד מחברי הדירקטוריון, "זה לא בסמכותו. חברי הדירקטוריון נחושים ומלוכדים לפחות כמו שחקני הכדורסל". אגב במנהלת טוענים כי אין בכוונתם להפגש שוב עם ארגון השחקנים עד יום שבת, היום שבו נקבע המחזור ה-22, לאחר שכבר העבירו את הצעתם האחרונה - חוק רוסי עם הגבלה של חמישה זרים ושלושה ישראלים עד גיל 22 בטופס.

ביקורת לא מעטה נשמעת מאז יום שבת כלפי יו"ר מנהלת הליגה החדש, שמואל פרנקל, שנמצא בחופשה משפחתית בתאילנד בזמן משבר גדול, "הספינה טובעת והקפטן חוגג", כך הגדיר זאת חבר דירקטוריון הבוקר, "פרנקל אמור לחזור רק ביום שלישי, הרבה אחרי שהשביתה הזאת אמורה להכנס לפועל, ואולי מאוחר מדי כדי להציל את העונה הזאת. במקום שהוא יהיה בפגישות קריטיות לעתיד של הליגה, הוא מבלה בחופים של תאילנד. זה אבסורד".

שמואל פרנקל, יו"ר המנהלת. ברני ארדוב
"הספינה טובעת והקפטן חוגג". פרנקל/ברני ארדוב

במנהלת הליגה לא שללו אפשרות שגם במידה והמחזור לא יתקיים ביום שבת, הליגה לא תבוטל. "זאת החלטה שאף אחד לא רוצה לקבל באמת, רק אם אין ברירה", אמרו הבוקר במנהלת. רוב חברי הדירקטוריון מעריכים כי השחקנים יחזרו בהם מכוונתם לשבות עד יום שבת. בכל מקרה ישיבה גורלית מסוג זה תתקיים רק לאחר חזרתו של פרנקל. במקביל מספר בעלי קבוצות, ביניהם דורון הרציקוביץ' מאילת, אספו את השחקנים במהלך החג וניסו לפשר אותם. הרציקוביץ' איים על השחקנים כי במידה ולא יפסיקו את השביתה הוא יסגור את הקבוצה שהקים העונה.

מי שיחליטו בסופו של דבר האם המחזור ה-22 בליגה יתקיים כסדרו הם שחקני הכדורסל. האסיפה הכללית של השחקנים תתקיים בסופו של דבר הערב לאחר שמספר רב מאוד של שחקנים ביקש לא לערוך את הישיבה במקביל למחזור הליגה אלא לקבל החלטה מוסכמת מראש.

"אני לא מאיים בשביתה, ולא משתמש באיומים", הגיב ניר אלון לטענות כי כעת ההחלטה האם לשבות או לא היא רק שלהם, "עד יום שבת יש עוד מספיק זמן להגיע להסכם. לכל ישיבה שקיימנו עד כה הופיעו כל השחקנים, וקבוצות שלא יכלו להגיע תמיד שלחו נציג. קיימנו עד היום הרבה ישיבות, ונקיים עוד ישיבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully