וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש מצב שמתחבא פה פארגו החדש

27.2.2013 / 12:40

הגארד הסורר שיוכל לשחזר את הפריצה התקדימית של בובי בראון, הצעיר שחולם להיות דווין וויד של אירופה. מדור הסקאוטינג של יהונתן אליהו ממשיך לסקור את המועמדים שיכולים להיות הגניבות של מכבי תל אביב בעונה הבאה

ברני ארדוב

בתקציר: ההצגה של מכבי תל אביב מול סיינה

ארל רולאנד (וי.אי. אף ריגה)

גובה: 1.88

גיל: 29

תפקיד: רכז/סקנד גארד

סטטיסטיקות בולטות (יורוקאפ): 15.3 נקודות (53% מהשדה, 40% משלוש), 4.2 ריבאונדים, 4.8 אסיסטים.

ארל רולאנד במדי מלאגה. GettyImages
נע כמו מטוטלת בין יורוקאפ ליורוליג, אולי ימצא נחלה במכבי? ארל רולאנד/GettyImages

הגארד החתולי מסתובב כבר כמה שנים באירופה, ונע כמו מטוטלת על התפר שבין יורוקאפ ויורוליג. הוא מסרב לעשות לו מקום של קבע ולמען האמת, הדפוס הזה הופיע עוד הרבה קודם לכן: עוד כינוקא במכללות נע ונד בין שלוש קבוצות בארבע שנים, עד שסיים את קריירת המכללות במכללת סיינט מארי כפרוספקט אנונימי למדי. גם הפרק המקצועני התאפיין בנדודים לרוב, ולווה בגיחות לאוסטרליה, לטביה, איטליה, גרמניה וספרד. כמה אירוני שדווקא בבולגריה, שם הונפקה לו אזרחות בהליך מזורז במיוחד (כנהוג בטרנד המכוער באירופה), מצא מעין בית ושיחק בנבחרת המקומית בשתי אליפויות אירופה, ב-2009 (תחת פיני גרשון) וב-2011. לאחר שנים בהן זכה למוניטין של סקורר של קבוצות קטנות, קיבל אשתקד הזדמנות לבצע את קפיצת המדרגה במלאגה, אך לא השתלב כראוי, שוחרר וחזר לסיבוב שני בלטביה, הפעם בריגה הקטנה.

מדוע יצליח ביורוליג: אם ניתן היה למדוד את רמת הכישרון לבדה, רולאנד היה ככל הנראה מדורג אי שם בצמרת היורוליג. רולאנד הרי מחזיק בארסנל מגוון למדי בשני צידי המגרש. הוא מהיר, חזק ואתלטי, סקורר בנשמתו שפורח במשחק מהיר, ואפילו שיפר העונה בצורה דרסטית את הקליעה מבחוץ, הנחשבת לחולשה אצלו. בנוסף, מדובר בשחקן הגנה מצוין עם חוש יוצא מהכלל לחטיפות. אם ישנו באירופה מועמד טבעי לפריצה כמו זו שעשה בובי בראון מסיינה, שלאחר שנים של דשדוש פרץ בגיל 29 בטוסקנה, יהיה זה הגארד מריגה. כך או אחרת, עם היכולות ההגנתיות המוכחות והאינסטינקטים במגרש הפתוח, הוא עשוי להתאים כמו כפפה לפילוסופיה של דיוויד בלאט.

מדוע ייכשל: בדיוק מאותן סיבות שמנעו ממנו להגיע לשם במשך שנים. כרכז, לרולאנד בהחלט יש לאן לשאוף. קבלת ההחלטות ובחירת הזריקות שלו עשויות להיות שערורייתיות לעיתים. הוא נוטה לאבד כדורים בסיטונות, וסגנון המשחק שלו פרוע לעיתים קרובות מדי. הבעיה: על מנת להוציא ממנו את המיטב, נראה שהוא חייב לקבל אמון מלא מהמאמן ולהוות בורג מרכזי מאוד גם בהתקפה. אם לשפוט על פי העונה הנוכחית, הוא בהחלט השתפר ועשה צעד נוסף קדימה בכל הקשור לקליעה מבחוץ ולקבלת ההחלטות (מעמיד ממוצעי קריירה באחוזי השלשות ובאסיסטים), אך לאור האכזבה במלאגה, מדובר בהימור גדול למדי.

צפו במיטב המהלכים של רולאנד

דוויט בייקס (גראבלין)

גובה: 1.91

גיל: 23

תפקיד: סקנד גארד/רכז

סטטיסטיקות בולטות (צרפת): 18.4 נקודות (51% מהשדה, 41.9% מהשלוש), 3.4 ריבאונדים, 2.9 אסיסטים, 2.5 איבודים.

דווייט בייקס במדי מכללת מרקט. GettyImages
דווייט בייקס במדי מכללת מרקט/GettyImages

מה? מו?מי? הגארד הצעיר אמנם גויס על ידי מכללה בעלת שם כמו מרקט (אותה מכללה שהביאה לאוויר העולם אחד, דווין וויד), אך מעולם לא הוזכר כפוטנציאל יוצא דופן. אחרי עונת הסופמור החליט בצעד מעט מפתיע לעזוב את ה'גולדן איגלס' וניסה את מזלו בדראפט ה-NBA, למרות שלא נחשב למועמד אמיתי להיבחר. כך גם קרה בערב הדראפט, אך מאז בייקס השתפר בעשרות מונים מאז תקופתו בקולג'. לאחר ששיחק בהצלחה בטולסה מליגת הפיתוח של ה-NBA וסיים את העונה בקול ענות חלושה במדי אוסטנד הבלגית, פרץ לתודעה בליגת הקיץ ב-NBA בקיץ האחרון במדי אוקלהומה סיטי. בייקס אמנם לא העמיד ממוצעים שהקנו לו חוזה לצד קווין דוראנט, אך הוא צד את עיניהם של נציגי קבוצות רבות מאירופה. ביילה האיטלקית, אחת הקבוצות שבאופן מסורתי מצליחה לבצע מחטפים עם החתמות מצוינות ניסתה לשים את ידה. גרבאלין, שלקחה אותו בסופו של דבר, בוודאי לא מתחרטת לאור העובדה שבייקס הפך אולי לשחקן הטוב בצרפת העונה, ומוליך אותה שוב לצמרת הגבוהה של הליגה. כל זאת בעונה המלאה הראשונה שלו ביבשת הישנה.

מדוע יצליח ביורוליג: כי גרף ההשתפרות שלו בשנתיים האחרונות בעלייה חדה. בייקס מציג העונה בגראבלין אינסטינקטים של סקורר אמיתי, מהסוג שמסוגל לייצר לעצמו את מצבי הקליעה. הוא מעדיף לחדור לסל ולנצל את הזריזות והאתלטיות שלו, אך מסוגל גם להכאיב מבחוץ, שם הוא מחזיק בידית טובה מאוד, כולל במהלכים תוך כדי כדרור. והכול באלגנטיות מרשימה ולצד בונוס שמגיע מפעם לפעם: דאנקים מהדהדים.

מדוע ייכשל: חוסר ניסיון. נכון לכתיבת שורות אלו, בייקס עדיין בגדר פרוספקט בוסרי למדי, הן מבחינה מקצועית והן מבחינה פיסית. בייקס ככל הנראה ימצא את עצמו ביורוליג במוקדם או במאוחר. אך אמנם הוא מתפקד העונה בעיקר בעמדת הסקנד גארד, ומשחק דקות רבות לצד יאניק בוקולו המקומי, אך גם כך היחס בין האסיסטים לאיבודים שלו (2.9 אסיסטים לעומת 2.5 איבודים) מעיד על בעייתיות מסוימת. גם כאן, אפשר לנחש, מדובר בהימור שעשוי להיכשל בדיוק כפי שיכול להיות הצלחה מסחררת.

צפו בביצועים של בייקס

* מדי שבוע המדור יציג לכם שני מועמדים לאורך כל המחזורים שנותרו עד לסיום הטופ 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully