וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת האקסים: על שחקני העבר של מכבי תל אביב שחוזרים להיכל

13.2.2013 / 15:00

ברקוביץ' הופתע, וויצ'יץ' הצטמרר, שאראס והלפרין התקבלו בבוז, מקדונלד התרגש ועקץ. לכבוד החזרה המחודשת של שאראס להיכל, מה קורה לשחקני העבר של מכבי תל אביב כשהם חוזרים להיכל?

מיקי ברקוביץ'

הקריירה במכבי: גדול השחקנים הישראלים ששיחקו אי פעם במכבי תל אביב רשם קריירה ענפה במדים הצהובים שכללה 16 עונות פעילות. במהלכן זכו הצהובים ב-16 אליפויות ושני גביעי אירופה ב-1977 ו-1981, כשמ.י.ק.י מכניס את עצמו לרשימת אגדות הספורט בכדורסל הישראלי. בסיום דרכו במכבי הוא השאיר את המפתחות לדורון ג'מצ'י שהפך לכוכב הגדול, ועזב בגיל את מכבי בגיל 35.

משחק החזרה: האנטיתזה לקריירה האדירה של ברקוביץ' הגיעה בעונת הבכורה שלו במכבי ראשון לציון. הקבוצה מעיר היין הייתה קבוצת אמצע טבלה, ופגשה את מכבי הגדולה של אז ברבע גמר גביע המדינה ביד אליהו. המשחק נערך ביום רביעי אחרי הצהריים, וכמות הזויה של 600 צופים בלבד הגיעה לחזות בו חוזר להיכל. מכבי תל אביב התעללה בראשון לציון עם ניצחון 104:132, וברקוביץ' קלע 18 נקודות.

מיקי ברקוביץ' שחקן מכבי תל אביב לשעבר. ברני ארדוב
600 אוהדים למשחק החזרה שלו. ברקוביץ'/ברני ארדוב

אמר אחרי המשחק: "קצת הופתעתי ממספר הצופים הנמוך, אבל אלה שהגיעו עשו לי את הכבוד ועודדו. תמיד אהיה חלק ממשפחת מכבי תל אביב גם אם אני לא משחק שם". במשחקי הליגה ברקוביץ' זכה לעידוד נרחב מצד אוהדי הצהובים.

אריאל מקדונלד

הקריירה במכבי: האמריקאי עם האזרחות הסלובנית הגיע למכבי תל אביב באמצע הקדנציה הראשונה של פיני גרשון בצהוב, בעונת 1999/2000, ושיחק בסך הכל שלוש שנים במכבי. במהלך התקופה שלו הגיעה מכבי שלוש פעמים לפיינל פור האירופי וזכתה בגביע אירופה, כשמקדונלד זוכה למעמד של איש אמונו של גרשון על הפרקט בקבוצה הגדולה הראשונה של מכבי בשנות ה-2000 בצוותא עם אנתוני פארקר ונייט האפמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משחק החזרה: ההצלחה במכבי סידרה למקדונלד קפיצת מדרגה לכסף הגדול של אירופה והוא נחת בפנאתנייקוס של אוברדוביץ' בעונת 2002/3. לקראת סוף שלב הבתים הראשון הגיעו היוונים ליד אליהו, שלטו ללא עוררין מול הקבוצה החדשה של דיוויד בלאט וניצחו 79:86 כשמקדונלד תורם 9 נקודות.

אמר אחרי המשחק: "התרגשתי לשחק כאן, אבל אני מקצוען", אמר מקדונלד, לאחר שהתקבל בתשואות על ידי הצהובים, "היו לי הרבה מאוד רגעים יפים על המגרש הזה, אבל היום הרגעים היפים האלו הם עם פנאתינייקוס. זה היה ניצחון מיוחד ומרגש עבורי, בעיקר בגלל שהפסדנו למכבי בבית".

ניקולה וויצ'יץ'

הקריירה במכבי: ללא ספק אחד מהשחקנים הזרים האהובים והנערצים ביותר ששיחקו אי פעם בארץ, אולי בכל ענפי הספורט. וויצ'יץ' הובא למכבי בשלהי הקבוצה הגדולה הראשונה בשנות ה-2000, היה מאבני היסוד לקבוצה הגדולה השנייה, כשהוא מפתח יכולות ריכוז משחק גם מעמדת הסנטר ומוביל את הצהובים לשני גביעי אירופה ב-2004 ו-2005. לאחר שתם חוזהו, ובעקבות בעיות מיסוי, הוא נפרד ממכבי ועבר לאולימפיאקוס העשירה.

ניקולה וויצ'יץ' שחקן אולימפיאקוס. יותם רונן
"לא אשכח את זה כל ימי חיי". וויצ'יץ'/יותם רונן

משחק החזרה: לכבודו של וויצ'יץ' ארגנו במכבי משחק ידיות מיוחד ביד אליהו, אליו הגיעו כעשרת אלפים צהובים. לפני המשחק הוענק לו מגן הוקרה, כמו גם ליותם הלפרין, והוכן סרט על תקופתו במכבי. על הפרקט הראה ניקולה למה הוא נחשב לאחד השחקנים הטובים באירופה, כשקלע 11 נקודות בניצחון של הקבוצה מפיראוס 77:80.

אמר לאחר המשחק: "אני רוצה להודות לאנשי מכבי על הכבוד הגדול שעשו לי היום, אני לא אשכח את זה כל חיי", אמר וויצ'יץ' הנרגש במהלך ערב פרידה מרגש במיוחד, "אני לא יכול להסביר את הרגשות שלי. מדהים לחזור לשחק כאן. יש כאן כל כך הרבה אנשים שנתנו לי המון אהבה וזה מאוד מיוחד".

יותם הלפרין

הקריירה במכבי: אחד השחקנים הטובים שגדלו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב בעשור האחרון, לא הפך לבן בית בצהוב. למרות ששיחק במכבי במשך שש עונות, מעולם לא הצליח הלפרין לכבוש את לב הצהובים, גם כשהיה לו חלק מהשושלת שזכתה בשני גביעי אירופה, ואפילו שקלע את השלשה המדהימה במדריד. בעונת 2008/9 הבין את הרמז, לקח את הפקלאות ועזב ביחד עם וויצ'יץ' לחוזה מפלצתי באותם הימים באולימפיאקוס.

טל בורשטיין שחקן מכבי תל אביב מול יותם הלפרין שחקן אולימפיאקוס. ברני ארדוב
"כמובן שלא נעים לי שהקהל שאתה גדל איתו לא אוהב אותך". הלפרין באדום/ברני ארדוב

משחק החזרה: הלפרין אמנם היה שותף למשחק האימון בתחילת העונה, אך קיבל את אור הזרקורים רק במשחק השני בין הקבוצות בשלב הבתים הראשון ביד אליהו, אז כבר ביסס את מעמדו כשחקן מוביל בקבוצת המיליונרים. הלפרין, שקיבל שריקות בוז במשחק ההוקרה, זכה גם הפעם לקבלת פנים קודרת מאוהדי מכבי, הגיב ב-14 נקודות, אך קבוצתו רשמה הפסד לצהובים 96:83, כשילד הפלא הצהוב החדש, עומרי כספי, צלף 14 משלו.

אמר לאחר המשחק: הלפרין התייחס לא מעט לעובדה שהמשחק נערך במהלך מבצע "עופרת יצוקה": "כמובן שלא נעים לי שהקהל שאתה גדל איתו לא אוהב אותך, במצב שלנו כרגע בישראל והמציאות שלנו יש דברים יותר חשובים להתרכז בהם. כולנו מרגישים רע עם כל מה שקורה בישראל, חוץ מלשחק טוב על המגרש אני לא שולט על אנשים", הוסיף. "אני אוהב את הקהל הזה ואני אוהב את המועדון הזה, אני מאחל שנתראה בגמר היורוליג".

ליאור אליהו

הקריירה במכבי: הילד שפרח בגליל עליון הגיע למכבי תל אביב בעונת 2006/7 והפך בזכות סגנון המשחק המיוחד שלו לאחד השחקנים שיותר קשה לשמור עליהם ביבשת. ביחד עם ליאור, שלא היה ידוע במשחק ההגנה שלו, הגיעה מכבי לגמר היורוליג והפסידה לצסק"א מוסקבה, אך לכולם היה ברור עד כמה הוא חשוב לסגל. בקיץ 2009, כשעומרי כספי הלך ל-NBA, הוא קיבל הצעה כספית שלא יכול היה לסרב לה ועבר לקאחה לבוראל ויטוריה.

פורוורד קאחה ויטוריה ליאור אליהו (ימין) מול שחקן מכבי תל אביב אלן אנדרסון. ברני ארדוב
אליהו מול מכבי/ברני ארדוב

משחק החזרה: השמועות על העבודה הקשה וחוסר שביעות הרצון של אליהו הגיעו לישראל, ובתל אביב החלו לדבר עליו כמועמד אפשרי לחזרה. הקהל הצהוב קיבל את אליהו בתשואות, ההנהלה כיבדה אותו בטקס, אך במשחק החזרה שלו ליד אליהו, בסיבוב השני של שלב הבתים הראשון, הישראלי שם הכל מאחוריו, קלע 11 נקודות והוסיף 6 ריבאונדים והבאסקים ניצחו 81:92.

אמר לאחר המשחק: "היה מוזר לשחק נגד מכבי ת"א, גם הטקס ריגש אותי. ידעתי שכשאעלה למגרש, אשים את הכל בצד. מן הסתם יש מוטיבציה לשחק מול הקבוצה שלך לשעבר, יש משהו בהיכל הזה שמכניס אנרגיות גם לקבוצה היריבה, מסתבר".

צ'אק אידסון

הקריירה במכבי: פיני גרשון החליט לצרף את הגארד האמריקאי של ריטאס וילנה בעיקר בזכות המוניטין שלו כשחקן שעושה הכל על המגרש, והוא לא טעה. למרות שנראה היה לפעמים שאידסון לא לוקח על עצמו מספיק, הוא הפך לנדבך חשוב במכונה הצהובה, ובעונתו השנייה במדים הצהובים אף הפך למשמעותי עוד יותר, והיה המצטיין של מכבי בפיינל פור בברצלונה.

שחקן ברצלונה צ'אק אידסון עם זר פרחים. ברני ארדוב
קיבל כבוד, החזיר כבוד. אידסון/ברני ארדוב

משחק החזרה: במכבי לא הצליחו לשמור את אידסון, שהלך לברצלונה עם תג מחיר מופרך ולא בדיוק סיפק את הסחורה. כשביקורת גדולה מופנית אליו הוא הגיע ליד אליהו, התקבל בצורה יפה מאוד על ידי הקהל של מכבי שהריע לו על התרומה למועדון, ורשם משחק אידסוני טיפוסי – 5 נקודות, 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כשברצלונה השפילה את מכבי בדרך ל-57:71.

אמר לאחר המשחק: "אני לא אשקר, היה לי קשה לחזור לשחק כאן", אמר אידסון. "אני חושב שלקח לי משהו כמו רבע כדי להתגבר על העצבים וההתרגשות ולהיכנס למשחק. אתה אף פעם לא יודע איך הקהל יקבל אותך אחרי שעזבת, וזה היה מרגש ויפה שעודדו אותי. קצת קשה לי לעזוב שוב, אני בטח אפגש עם החברים שלי מהארץ, אהנה מהחומוס שלי ואז אחזור לספרד".

שרונאס יאסיקביצ'יוס

הקריירה במכבי: אחד הכוכבים הגדולים בהיסטוריה הצהובה, במובן המלא של המילה כוכב. שאראס הגיע למכבי אחרי שכבר צבר לעצמו שם של שחקן גדול באירופה גם בנבחרת ליטא וגם בברצלונה, והיה שחקן של מעמדים גדולים וזריקות גדולות. לא מעט פעמים הוא הכריע משחקים, סחב וסחף את מכבי לשתי זכיות ביורוליג ב-2004 ו-2005, וכל זאת למרות מערכת יחסים שידעה עליות וירידות עם פיני גרשון. ב-2006 עזב לאינדיאנה, ולא שב לשחק נגד מכבי עד העונה שעברה.

שחקן פנאתינייקוס שרונאס יאסיקביצ'יוס מקבל זר פרחים מקפטן מכבי תל אביב טל בורשטיין. ברני ארדוב
קיבל פרחים, ושריקות בוז. יאסיקבעצ'יוס/ברני ארדוב

משחק החזרה: בלי שאף אחד שם לב, המשחק הראשון בקריירה של שאראס בהיכל כשחקן יריב הגיע 6 שנים אחרי שעזב, עם פנאתנייקוס, כשחקן רוטציה שקם להכריע משחקים. הקהל הצהוב הפתיע כשלא מעט אוהדים קמו ושרקו לו בוז, והליטאי היה רחוק משיאו עם 0 מ-3 מהשדה, ללא נקודות, והרגשה שהשחקן הגדול שעזב את מכבי כבר לא יחזור.

אמר לאחר המשחק: שאראס, בדרכו המוחצנת, לא נשאר חייב לאף אחד: "האם שמתי לב שהקהל שרק לי בוז? כן, אבל אני בן 36 וזה לא משפיע עליי. אני לא יודע למה הם שרקו לי, לא מבין למה אתם שואלים אותי את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully