וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת נכאים במכבי ת"א: "זה כישלון בעיקר של בלאט"

25.1.2013 / 9:10

לאחר ההפסד לאולימפיאקוס, הצהובים מפנים אצבע מאשימה למאמן: "בשורה התחתונה, אין לו הישגים כמאמן ראשי ביורוליג"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

אווירת נכאים שררה בחדר ההלבשה של מכבי לאחר הפסד הרביעי בטופ 16, 78:77 מול אולימפיאקוס אמש (חמישי). ההפסד המחסל כמעט סופית את סיכוייה של מכבי תל אביב להמשיך לשלב הבא ביורוליג. שון ג'יימס נראה כמי שלוקח את ההפסד קשה מכולם, ובאופן חריג נמנע מקשר עין עם הנוכחים בחדר ההלבשה כשהוא מסרב לשוחח עם העיתונאים.

מלקולם תומאס, ממנו קיימת אכזבה רבה בקבוצה, העדיף לסובב את כיסאו כשפניו מופנות אל הקיר. המאמן דייויד בלאט כינס את השחקנים בחדר ההלבשה לדקות ארוכות לאחר המשחק ודווקא נמנע מלצעוק על שחקנים. בקבוצה עודדו את השחקנים ונאמר להם כי אין להיכנע: "אנו ספורטאים. צריך להמשיך להילחם, יש עוד תשעה משחקים". כמו כן הוזכר הדמיון בין ההפסד אמש להפסד לקאחה לבוראל סביב הבעיות שיש לתקן ועל "הפוזשן האחד בסיום שהיה חסר לניצחון".

שחקני מכבי תל אביב שון ג'יימס, דווין סמית' מאוכזבים. ברני ארדוב
אווירת נכאים בחדר ההלבשה. שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים/ברני ארדוב

בדומה לשנת 1993, נראה כי מכבי כבר בחודש ינואר קרובה מתמיד לסיומה של העונה האירופאית. כבר עתה ברור כי מרבית השחקנים הזרים יעזבו: מלקולם תומאס, דייויד לוגן וניק קיינר מדלי ביניהם, כשהישארותו של דווין סמית' תלויה בהצלחת המו"מ עימו ובסכומים שידרוש. קברניטי מכבי לא מבינים את חוסר היציבות שמציגה מכבי ברבעים השונים של המשחק, כשקיימת לא מעט ביקורת כלפי המאמן דיוויד בלאט.

גורם במועדון הפנה אצבע מאשימה כלפי המאמן על מצבה העגום של הקבוצה: "זהו כישלון קבוצתי אולם בייחוד כישלון של בלאט", אמר הגורם לוואלה! ספורט. "ברור שיש אכזבה רבה ואפשר גם לכנות את זה כישלון. בשורה התחתונה אין לבלאט הישגים ביורוליג בכל חמש העונות בהן כיהן כמאמן ראשי".

הגורם הביע ספקות ביחס לדרך ניהול המשחק של בלאט: "להגיד שאנחנו מרוצים מהחילופים ומניהול המשחק של בלאט במשחקים האחרונים? מהרוטציה? קשה להגיד שכן". גורם נוסף במועדון אף ערך סיכום ביניים: "הקבוצה נראית כבויה ולא מוצאת את עצמה במגרש, ניכר חוסר סדר. יש שחקנים שלא באים לידי ביטוי וניכר שהם איבדו את ביטחונם האישי". עם זאת הגורם מבהיר: "מכבי תל אביב הוא מועדון גאה אבל ממשיך להתמודד בכל משחק ובכל מסגרת עד סיום העונה ולא נכנע".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"להגיד שאנחנו מרוצים מהחילופים ומניהול המשחק של בלאט במשחקים האחרונים? מהרוטציה? קשה להגיד שכן". בלאט/ברני ארדוב

דווין סמית התייחס להפסד אמש: "כמובן שכולם מאוכזבים. אחרי מחצית ראשונה פחות טובה, למרות שחזרנו לשלוט במשחק הם ניצלו את הטעויות שעשינו, טעויות שעלו לנו במשחק. זו הרגשה מאוד מתסכלת להיות במשחק במצב הזה ולהפסיד בסיומו, אבל נצטרך להמשיך להשתפר ולפתח ביטחון אחד בשני. חוץ מהתבוסה לחימקי, כל הפסד היה צמוד אז יש לנו יכולות. לכן אנו חייבים להמשיך להאמין בעצמנו. אסור לנו לתת להפסד הזה להשפיע עלינו למשחק הליגה לקראת יום ראשון".

סמית' המשיך: "אנחנו לא מאבדים תקווה, שיחקנו כבר חמישה משחקים ביורוליג ונשארו לנו עוד תשעה. אנחנו יודעים שזה יהיה קשה אבל ננסה להילחם, משחק אחר משחק ושבוע אחר שבוע לחזור למסלול הנכון. אני חושב שבמשחק מול אולימפיאקוס כולם שיחקו ביחד ונלחמו, וזה מה שחשוב". על הביקורות על היכולת הרעועה של מכבי הוסיף סמית': "זה לא משפיע עלינו כי אנחנו משחקים בשביל עצמנו כקבוצה ורוצים להצליח, לא בשביל מה שיגידו המבקרים".

לא מעט אוהדים שהמתינו לשחקנים מחוץ להיכל הביעו זעם על הזריקות האחרונות שלקח יוגב אוחיון: "מי נתן לו לקחת זריקות, על מה הוא לוקח אותן?", הלינו מספר אוהדים שהמתינו מחוץ להיכל.

אוחיון עצמו אמר לגבי ההפסד: "התוצאה היא תוצאה מאכזבת, לפני שבועיים מול קאחה היה משהו דומה וגם עכשיו היה אותו תסריט של המשחק הקודם, שהם פתחו פער במחצית הראשונה ואת המחצית השנייה פתחנו כפי שצריך. חבל שזה לא הספיק. אנחנו ספורטאים, למדנו שעד שזה לא נגמר זה לא נגמר. נשחק חזק עד הסוף, עד השנייה האחרונה".

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. רויטרס
גם ממנו לא נחסכה ביקורת. יוגב אוחיון/רויטרס

בתוך כך, יצחק פדרמן, אביו של דיוויד פדרמן וסבו של דני פדרמן, נפטר אתמול. יצחק פדרמן ז"ל היה מדור המייסדים של מועדון הכדורסל מכבי ת"א בשנות ה-30, היה שותף בכיר יחד עם יהושע רוזין במסעותיה הראשונים של מכבי מחוץ לגבולות ארץ ישראל (לפני קום המדינה) בשנות ה-30 וה-40 במצרים ובלבנון, והיה המצטיין בניצחונה הבינלאומי הראשון בהיסטוריה של מכבי ת"א – 28:32 על מכבי אלכסנדריה, בשנת 1939.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully