וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב הביסה את אשקלון 59:80

הצהובים ניצלו רבע שלישי נוראי של האורחים (5 נק') כדי לברוח, דווין סמית' הצטיין עם 19. הרצליה ניצחה את נתניה 83:86

אחרי המאבקים הנהדרים שקיבלנו ביומיים האחרונים, ננעל הערב (שני) המחזור ה-13 בליגת העל עם שני משחקים, אחד צמוד, השני קצת פחות. מכבי תל אביב ניצלה רבע שלישי מחריד של אליצור אשקלון כדי לברוח לאורחים מהדרום בדרך ל-59:80, בעוד במשחק השני של הערב חזרה בני הרצליה מהאולם בנתניה עם ניצחון גדול כשגברה 83:86 במשחק דרמטי על הקבוצה של דני פרנקו.

שחקן מכבי תל אביב מלקולם תומאס מטביע מול שחקן אליצור אשקלון מרכוס דאב. מגד גוזני
יותר מסובך ממה שהם חשבו. תומאס מטביע מול דאב/מגד גוזני

מכבי תל אביב - אליצור אשקלון 59:80

רגע לפני שהם פוגשים את חימקי מוסקבה (שניצחה הערב בקלילות) בטופ 16, זכו הערב הצהובים למאבק לא פשוט בליגת העל. שחקניו של עדי אזולאי לא התחשבו ברצונה של האלופה הישראלית לנוח, נתנו מאבק מצויין- בעיקר מרכוס דאב שסיים עם 21 נקודות- אבל התפרקו לחלוטין ברבע השלישי, קלעו 5 נקודות, ונתנו את האות לבריחת המארחים. מכבי אמנם לא יכולה להיות מרוצה במיוחד מהיכולת, אך בלאט יכול להתנחם במפגן שלשות מצויין של שחקניו (10 מ-20 מחוץ לקשת), ובכך שמורן רוט ממשיך במסלול השיפור שלו, וסיים עם 10 נקודות ו-6 אסיסטים.

הצהובים פתחו בסערה את המשחק, תומאס פתח עם דאנק נהדר, סמית' הוסיף שלשה, ונקודות של רוט קבע 2:9 מהיר. בוקרא מצא נקודות עבור האורחים, סמית' הגיב עם סל ועבירה, אבל שעשוע ודאב עם דאנק נהדר צימקו ל-17:15 בלבד. שון ג'יימס נכנס והקשה על הגנת אשקלון, ועם ארבע נקודות רצופות הוריד את הצהובים ביתרון 15:22 בסיום הרבע הראשון. שעשוע פתח טוב את הרבע השני והביא את האורחים קרוב, אך מורן רוט חימם את היד, צלף שתי שלשות ועם נקודות של פלאניניץ' טסו הצהובים ל-22:35. אשקלון לא הרימה ידיים, גור פורת צלף שלשה גדולה, וגג של דאב על אליהו ודאנק בצד השני הביא את אשקלון אל המחצית בפיגור 39:35 בלבד.

דאב פתח את הרבע השלישי עם חדירה נהדרת ושמר את האורחים בטווח ראייה, אבל אז נעצרה אשקלון, החלה לאבד כדורים ולקחת זריקות רעות ונתקעה על 5 נקודות בלבד ברבע. היקמן והצהובים ניצלו זאת עד תום, והוליכו 40:56 בסיום הרבע השלישי. דאב עוד הריץ את האורחים ל-0:8 בפתיחת הרבע האחרון, אבל לא קיבל סיוע מאף אחד מחבריו, סמית' ולוגן הענישו מהצד השני, ושלשה של לנדסברג סגרה סופית את הסיפור, 59:80 למכבי תל אביב בסיום.

קלעו למכבי תל אביב: דווין סמית' 19 (4 מ-5 לשלוש) ו-6 ריבאונדים, סילבן לנדסברג 13 (3 מ-3 לשלוש), מורן רוט 10 (3 מ-5 מהשדה) ו-6 אסיסטים, מלקולם תומאס 8 ו-7 ריבאונדים, שון ג'יימס 7, ליאור אליהו 6 (3 מ-11 מהשדה), ריקי היקמן 5, יוגב אוחיון ודרקו פלאניניץ' 4 כל אחד, גיא פניני ודייויד לוגן 2 כל אחד.

קלעו לאליצור אשקלון: מרכוס דאב 21 (8 מ-11 מהשדה, 5 מ-10 מהקו) ו-11 ריבאונדים, עודד שעשוע 14 (6 מ-11 מהשדה), אחיעד בוקרא 10, מרקי פרי (5 אסיסטים ו-4 איבודים) וגור פורת (6 ריבאונדים) 5 נקודות כל אחד, דודו שמריז ומרכוס מור 2 כל אחד, רגב סימון יונתן קרוגלי שיחקו ולא קלעו.

שחקן מכבי תל אביב מורן רוט. מגד גוזני
ממשיך במסלול השיפור. רוט/מגד גוזני

ברק נתניה - בני הרצליה 86:83

לפני שבועיים הצהירו בהרצליה כי המטרה שלהם היא להשיג ארבעה ניצחונות בארבעת המשחקים הבאים, במטרה לעלות לפלייאוף העליון. ובכן, אחרי מחצית הדרך, נראה שהם בכיוון הנכון. הקבוצה של אריאל בית הלחמי השיגה נצחון דרמטי, אך היתה צריכה לעבוד קשה בשבילו, ולא היתה רחוקה מלאבד משחק שכבר היה לה בידיים. הרצליה כבר הוליכה ב-18 הפרש לפני שאיפשרה למארחים לחזור, אך ניצלה משחק ענק של ג'ומיין ג'ונס כדי לחזור עם ניצחון גדול הביתה. נתניה לעומת זאת קיבלה לא מעט הזדמנויות לגנוב את המשחק, אבל החטאה של מורגן על הבאזר מנעה זאת מהם, והקבוצה של דני פרנקו רשמה הפסד שני ברציפות.

נתניה פתחה את המשחק בטירוף, הרצליה נראתה בהלם מוחלט, כשוושינגטון בראדלי וקילינגסוורת' מטיסים את המארחים ל-2:12 מדהים. ג'ומיין ג'ונס התעורר, ויחד עם שלשות של בק, רייס וריינולדס השלימה הרצליה את הריצה שלה, וחוללה מהפך בדרך ל-17:18. ריינולדס המשיך לצלוף מכל עבר, ואת הרבע הראשון סיימה הרצליה ביתרון 25:26. שולמן ומורגן החזירו את היתרון לידיים מקומיות בפתיחת הרבע השני והעלו את נתניה ליתרון 6, אבל בק וריינולדס שוב החזירו את האורחים, וארבע דקות לסיום המחצית הגיעה הבריחה הגדולה? הרצליה פתחה מבערים, רייס וברקוביץ' הריצו מצויין את האורחים ל-3:18, והרצליה הוליכה 41:55 במחצית.

נתניה החלה לעשות קולות של חזרה ברבע השלישי, קילינגסוורת' ומורגן הקשו על ההגנה של הרצליה, וההפרש החל לרדת. האורחים לקחו כמה שלשות לא מחוייבות המציאות, ומנגד ראו את שולמן ומורגן צולפים ללא הפרעה ומורידים ל-71:66 בסיום הרבע השלישי. ג'ומיין 'גונס צלף שלשה חשובה שהעלתה את האורחים ל-7, אבל נתניה לא נעצרה, אורלנד החזיר בשלשה משלו ושתיים וחצי דקות לסיום צימק בראדלי לנקודה בלבד, 77:76. הרצליה שמרה מרחק, אבל דראפיץ' הצעיר הדהים עם שלשה גדולה, וביתרון 2 החטיא ריינולדס זריקת עונשין קריטית. אריאלי נשלח את הקו, החטיא את הראשונה וגם את השניה בכוונה אבל לא פגע בטבעת, רייס הוציא כדור היישר אל מורגן מנתניה שקיבל צ'אנס מדהים לשלוח את המשחק להארכה, אבל השלשה שלו הלכה החוצה, 83:86 להרצליה בסיום.

קלעו לבני הרצליה: ג'ומיין ג'ונס 25 (8 מ-16 מהשדה, 9 ריבאונדים ו-4 איבודים, ג'יי אר ריינולדס 18 (3 מ-4 לשלוש) ו-5 אסיסטים, רומל בק 15 (4 מ-11 מהשדה), ניב ברקוביץ' 12 (4 מ-10 מהשדה) ו-6 חטיפות, בן רייס 7, דרק קרקטר 6, 9 ריבאונדים ו-5 איבודים, בן אלטיט 3, גיא לביא ואליאב אוחנון שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: מרקו קילינגסוורת' 18 (7 מ-10 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ריימר מורגן (7 ריבאונדים) ואייל שולמן 15 כל אחד, ראמל בראדלי 9 ו-4 אסיסטים, דרון וושינגטון 8, טמיר אריאלי ודולב דראפיץ' 3 כל אחד, יונתן לוי ואלירן גואטה שיחקו ולא קלעו.

ג'ומיין ג'ונס שחקן בני הרצליה. ברני ארדוב
עוד ערב גדול שלו. ג'ונס/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully