וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישי, ישיר בוואלה!: סיינה - מכבי תל אביב

26.12.2012 / 18:55

המשחק יחל ב-21:45 וישודר בוואלה! ובאפליקציות האייפון והאייפד של וואלה!. בלאט: "אנחנו צריכים להיות חכמים וזהירים"

שלב הטופ 16 יוצא לדרך מחר (חמישי) ומכבי תל אביב מקווה לפתוח ברגל ימין את דרכה בסיבוב השני של היורוליג כשהיא פוגשת באיטליה את סיינה (21:45, ישיר בוואלה! ספורט ובאפליקציות האייפון והאייפד). הצהובים, שסיימו במקום הראשון בשלב המוקדם, פגשו את סיינה פעמיים, וניצחו ביד אליהו 68:70 ונוצחו באיטליה 89:87. האיטלקים סיימו במקום השלישי עם מאזן של חמישה ניצחונות לעומת חמישה הפסדים.

שחקן מכבי תל אביב, יוגב אוחיון, מול שחקן סיינה, בובי בראון. ברני ארדוב
כל מפגש ביניהם הוא פיקנטי. יוגב אוחיון עם בובי בראון/ברני ארדוב

מכבי תל אביב מגיעה למשחק אחרי עוד ניצחון קליל בליגת העל 72:104 על מכבי אשדוד, ועל רקע השינויים שהיא ביצעה בשבוע האחרון, שכוללים את צירופו של דרקו פלאניניץ' שנכנס לנעליו של גיורגי שרמדיני שעבר לאולימפיאקוס. המשחק מול סיינה יהיה המשחק ה-250 של הקבוצה במפעל היורוליג. מי שיכול לספק רגע סטטיסטי מצוין הוא דייויד לוגן, שרחוק שלוש נקודות מלהגיע לאלף נקודות בקריירה שלו ביורוליג.

"רצינו לספק לאוהדים שלנו את הרמות הגבוהות ביותר של כדורסל אירופאי בטופ 16, והצלחנו בכך", אמר דיוויד בלאט לקראת המפגש. "הבית הזה הולך להיות קשה מאוד. זה כמו תחילת עונה, ויהיו לנו עליות וירידות. אנחנו צריכים להיות חכמים וזהירים. לפני שנתיים הגענו לפיינל פור, למרות שהפסדנו במשחק הראשון בטופ 16. השנה יש הרבה מאוד משחקים וזה משנה את הדינמיקה של הטופ 16".

עוזר המאמן גיא גודס אמר לוואלה! ספורט: "כמובן שמחכה לנו משחק חשוב כי המשחקים הראשונים הם תמיד חשובים להמשך הדרך. ניצחון החוץ הראשון שלנו במלאגה נתן לנו פוש גדון, ואנו מאוד מקווים שזה יקרה גם עכשיו. סיינה היא קבוצה שלא עשתה שינוי גדול, היא קולעת משלוש ואנחנו צריכים לשים על כך דגש. יש להם גבוהים טובים, שיחקנו נגדם פעמיים ואנחנו צריכים לבוא עם הניסיון שצברנו מולם".

על השינוי בשיטת הטופ 16 הוסיף גודס: "הולכים להיות משחקים קשים, ואנחנו צריכים להיות מוכנים מבחינה מנטלית. הפורמט הוא שונה ממה שהיה, אבל אני חושב שאנחנו בכושר טוב ואנו צריכים להתחיל מול סיינה ברגל ימין. בשלב הזה המפתח הוא להיות עקביים כי זה שלב מאוד ארוך, זה לא נגמר מההתחלה וצריך להיות עקבי ועם היד על הדופק". על עזיבתו של שרמדיני וצירופו של פלאניניץ', הוסיף גודס: "קשה לצפות מראש איזו השפעה תהיה למהלך הזה. לצערנו הזיווג עם שרמדיני לא הצליח וכל אחד הולך למקום אחר. פלאניניץ' הגיע וצריך להעניק לו זמן. אי אפשר לצפות ממנו מההתחלה שייקח ישר 20 ריבאונדים ויקלע הרבה נקודות. גם אנחנו וגם האנשים מסביבי צריכים להיות סבלניים איתו ולתת לו את הזמן להתאקלם, ואני מקווה שיתאקלם כמה שיותר מהר".

ריקי היקמן גם הוא נרגש מהמעמד, ואמר: "סיינה היא קבוצה טובה מאוד, במיוחד כשהיא משחקת בבית. זו קבוצה שמובילה כדור, והם יודעים בדיוק מה הם עושים על המגרש. אנחנו נצטרך לשחק טוב מאוד כדי לנצח. כל משחק בטופ 16 הוא קרב של ממש, אבל אם נשמור על האינטנסיביות שלנו ועל הרמה שלנו, אני מאמין שהכל יהיה בסדר. אני נרגש להתחיל את הטופ 16, זו הזדמנות נהדרת לשחק נגד הקבוצות הטובות ביותר באירופה ואני מקווה שנצליח בכך".

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"זו הזדמנות נהדרת לשחק נגד הקבוצות הטובות ביותר באירופה ואני מקווה שנצליח בכך". ריקי היקמן/ברני ארדוב

סיינה שכאמור מכירה היטב את מכבי תל אביב של העונה משני המפגשים הקודמים נמצאת במקום השני בליגה האיטלקית עם מאזן של עשרה ניצחונות ושני הפסדים. הקבוצה של לוקה באנקי ניצחה בתחילת השבוע את בולוניה 66:77 שהיה הניצחון השני ברציפות של הקבוצה בליגה והיא מגיעה מעודדת מהמומנטום החיובי, למרות שאת השלב המוקדם היא סיימה עם שני הפסדים לשאלון ולפרוקום גדיניה בהארכה.

לוקה באנקי, מאמן סיינה: "הפורמט החדש של הטופ 16 נפתח עם משחק מיוחד בגלל שני המשחקים ששיחקנו נגד מכבי העונה וגם מכיוון שהמשחקים בין סיינה למכבי זכורים מאוד בהיסטוריה של המפעל. שני המשחקים הללו הוכיחו שלשתי הקבוצות יש זהות ברורה ואיכויות טכניות חשובות. מבחינתנו יהיה חשוב מאוד הגישה המנטלית ברמה הזו והיכולת שלנו להגביל את האתלטיות שלהם והכישרון של השחקנים הגדולים שלהם".

בנג'מין אורטנר הוסיף: "זה מרגש מאוד מבחינתנו להיות חלק מהשלב השני של המפעל. זה חשוב מאוד מבחינתנו לשחק נגד מכבי מכיוון שאנחנו משחקים בבית ואנחנו רוצים להתחיל טוב את שלב הטופ 16".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully