וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: גלבוע/גליל ניצחה 78:87 את הפועל ירושלים

משחק מצוין של ג'מאר סמית' ובריחה מהירה, הספיקו לצפונים להפתיע את היריבה מהבירה. ראשל"צ ניצחה 68:75 בחולון

המחזור העשירי בליגת העל בכדורסל ינעל הערב (שני), עם צמד משחקים מרתקים. הפועל גלבוע/גליל עליון, שמנסה לברוח מהתחתית, הפתיעה את הפועל ירושלים עם 78:87 גדול. בקרב תחתית גדול באולם הפחים, מכבי ראשון לציון ניצחה 68:75 את הפועל חולון אחרי הארכה.

שון דניאל שחקן הפועל חולון לפני ניצן חנוכי שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
משחק תחתית חשוב באולם הפחים. דניאל מול חנוכי/קובי אליהו

גלבוע/גליל - הפועל ירושלים 78:87

ניצחון ענק לליאור ליובין ושחקניו, שהגיעו למשחק כשהם במקום האחרון בליגה ופשוט לא נתנו ליריבה מהבירה לנשום. כבר בתום הרבע הראשון היתרון עמד על 13 נקודות למקומיים, שלא איפשרו לירושלים להתקרב לכל אורך 40 הדקות וצברו את ניצחונם השלישי העונה. ירושלים, שהגיע למשחק עם חמישה ניצחונות בשישה משחקים, שוב הפגינה את חוסר היציבות שפגעה בה כל כך הרבה פעמים העונה.

המשחק נפתח בצורה מאוד מבולבלת ואחרי ארבע דקות התוצאה עמדה על 4:6 לטובת המארחת, אחרי שהיא קלעה שש נקודות רצופות. הריצה המצוינת של גלבוע/גליל נעצרה על 0:11, עם נקודות של ג'וש דאנקן. השליטה המקומית נמשכה לכל אורך הרבע הראשון ותשע נקודות של קני הייז עזרו לגלבוע/גליל לרדת למנוחה הראשונה ביתרון מדהים 13:26.

גלבוע לא נעצרה גם ברבע הבא ושלשה של דגן יבזורי קבע 16 הבדל, 20:36, כשנותרו חמש דקות לסיום המחצית הראשונה. יניב גרין לא הסכים לעצור וכמוהו כל הקבוצה של ליובין, שפשוט הייתה בטירוף בשני צידי המגרש ועלתה ל-23:42. עד להפסקה, נקודות של פלס עזרו לירושלים לצמק מעט ולמחצית ירדה גלבוע ביתרון מבטיח, 30:44.

ג'מאר סמית' פתח מצוין את המחצית השנייה, עם חמש נקודות רצופות, ששמרו על פער גדול. מיטשל וואט קיבל אסיסט מצוין מגרין, ירושלים המשיכה להיות מבולבלת ובאמצע הרבע השלישי נותרה בפיגור 18 נקודות, 57:39. ליפשיץ קבר שלשה חשובה, שהחזירה את ירושלים לחיים, אבל סמית' חטף וסיים בהטבעה, כשהוא לא נותן לאורחים להתקרב. הרבע הסתיים ב-53:65, כשירושלים מצמקת בשתי נקודות ברבע הזה.

בפתיחת הרבע המכריע פלס סחט עבירה לשלוש וקלע את כולן מהקו, כדי להוריד להפרש חד ספרתי. סמית', שוב הוא, צלף עוד שלשה קריטית והחזיר את גלבוע לעמדת שליטה. ירושלים פשוט לא הצליחה לצמק, איבדה כדורים בהתקפה וארבע דקות לסיום היתרון עמד על 15 לטובת המארחת. עד לסיום, גלבוע שייטה לניצחון הגדול, השלישי שלה העונה, 78:87 בסיום.

קלעו לגלבוע/גליל: ג'מאר סמית' 21 (6 מ-6 לשתי נקודות), ברנדון האנטר 16, יניב גרין 14 (11 ריבאונדים), קני הייז 13, מיטשל וואט 8, דגן יבזורי 6, ראקים סנדרס 6, עמית שמחון 3, נמרוד טישמן ועמית ביר-כץ שיחקו ולא קלעו.

קלעו לירושלים: קורטני פלס 21 (2 מ-7 לשתי נקודות, 6 אסיסטים), ג'ייקוב פולן 14, אלישי כדיר 13, רביב לימונד 10, ג'וש דאנקן 8, ליאור ליפשיץ 6, קרייג סמית' 5, דן גרונפלד 1, רפי מנקו שיחק ולא קלע.

יניב גרין שחקן הפועל גלבוע/גליל עליון. אדריאן הרבשטיין
דאבל-דאבל נהדר וניצחון חשוב. יניב גרין/אדריאן הרבשטיין

חולון - ראשל"צ 75:68 (אחרי הארכה)

חולון קיוותה שהפגרה ביורוצ'אלנג' תעזור לה לחזור לעניינים בליגה, אבל ספגה הפסד שישי ברציפות והיא ממשיכה לצנוח, כשהפער מהמקום האחרון ירד לנקודה אחת בלבד. ראשון לציון באה לאולם הפחים הקשה עם חמישה הפסדים בשישה משחקים, הובילה ברוב שלבי המשחק, נרדמה לקראת הסיום, אבל ידעה לשמור על העצבים במאני טיים ונראתה מצוין בהארכה, בדרך לניצחון חשוב, שהעלה אותה למקום השביעי, מה שאולי ייתן קצת שקט למועדון הלחוץ מעיר היין ולמעמדו של המאמן אפי בירנבוים.

לזאריק ג'ונס פתח את הערב עם שלשה יפה. ג'ונס, לצד עמית בן דוד, המשיך להריץ את ראשון קדימה ואחרי ארבע דקות התוצאה עמדה על 6:11 לאורחים. שון דניאל עמד על שש נקודות בתום הרבע הראשון, אבל כל הקבוצה שלו קלעה עוד ארבע והאורחים סיימו את הרבע ב-17:10.

זאק רוזן פתח את הרבע השני בטירוף עם שלוש שלשות רצופות, אבל בן דוד השאיר את היתרון אצל האורחים. הרוש סידר אסיסט גדול ללורנס היל, שהוריד למינוס שלוש בלבד בדאנק עוצמתי, שגם העיר את הקהל המקומי. עד לסיום הרבע, בן דוד הוסיף עוד שלשה, רייט תרם נקודות משלו והאורחים שמרו על יתרון קטן אך יציב, 38:30.

זאק רוזן שחקן הפועל חולון (משמאל) מול לזאריק ג'ונס שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
זאק רוזן הפציץ מחוץ לקשת, אבל לזאריק ג'ונס שמר את ראשון ביתרון/קובי אליהו

המחצית השנייה נפתחה בצורה חלשה ואף קבוצה לא קלעה לאורך שתי דקות, עד שהיל שבר את הבצורת. הדהירה של חולון נמשכה ושלשה נוספת של רוזן השלימה ריצת 0:11 וקבעה מהפך גדול. המומנטום נעצר עם עבירה בלתי ספורטיבית של רוזן, ששלחה את ווילי וורן לנקודות מהקו והחזירה ראשון למשחק. המשחק הוסיף להיות צמוד והרבע השלישי הסתיים ב-48:46 לאורחים, כשראשון קולעת רק עשר נקודות ברבע הזה.

ג'ונס צלף שלשה גדולה בסוף שעון בפתיחת הרבע הרביעי וסימן לקהל לשתוק. חנוכי הוסיף ליי אפ יפה ושלוש דקות בתוך הרבע, ראשון הובילה 50:53. ארבע נקודות של וורן הריצו את הכתומים קדימה. בנקודה הזו האורחים איבדו את הראש וחולון ניצלה זאת כדי לכווץ את ההגנה, לרוץ קדימה ולהשיג שוויון 58:58, שתי דקות לסיום. דאנק גדול של רייט השאיר את היתרון אצל ראשון, בתוך הדקה האחרונה. חולון השוותה ורגעי הסיום של הזמן החוקי היו מבולבלים, עד שהמשחק הלך להארכה. 62:62 בתום 40 דקות.

אדריאן יוטר שחקן מכבי ראשון לציון מעל טיילר סמית' שחקן הפועל חולון. קובי אליהו
טיילר סמית' ואדריאן יוטר נאבקים בחולון/קובי אליהו

ההארכה נפתחה עם שלשה של לזאריק ג'ונס ונקודות של וורן העלו את ראשון לפלוס ארבע, שתי דקות לסיום. עוד שלשה של ג'ונס קירבה את האורחים לניצחון. היל קלע שלשה, שהורידה את ההפרש לשתיים בלבד, אבל רייט יצא קדימה וספק עשה עבירה תוקף על דייסון, אבל דווקא קיבל זריקות מהקו. הוא קלע רק אחת ו-45 שניות לסיום, ראשון הובילה 68:71. חולון החמיצה שלוש שלשות פנויות לגמרי, עד שלבסוף ראשון השתלטה על הריבאונד וסגרה את המשחק עם ניצחון חשוב, 68:75.

קלעו לחולון: לורנס היל 23 (7 ריבאונדים), ג'רום דייסון 15 (6 חטיפות), זאק רוזן 14, שון דניאל 8, שלומי הרוש וטיילר סמית' 4 נקודות כל אחד.

קלעו לראשון לציון: ווילי וורן וג'וליאן רייט (16 ריבאונדים) 16, לזאריק ג'ונס 14 (1 מ-9 לשתי נקודות, 4 מ-5 לשלוש נקודות), עמית בן דוד 13, אדריאן יוטר 10 (11 ריבאונדים), ניצן חנוכי 4, אור סולומון 2, ניר כהן שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully