וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין לפניני: "אתה חצוף ופרובוקטור"

עימות בין מאמן הפועל לקפטן מכבי לקראת סיום הדרבי. בלאט: ”אנחנו לא תמיד הבחורה הכי יפה, אך אנחנו אמינים"

צילום ועריכה: דרור פיקלני

הדרבי של תל אביב הבטיח המון, אבל בסופו של דבר הבדלי הכוחות היו בולטים על המגרש. מכבי תל אביב רשמה ניצחון שביעי העונה משמונה משחקים, ואת הבריחה הגדולה עשו הצהובים ברבע השלישי והשאירו אבק להפועל תל אביב בדרך לניצחון 72:91. אם על המגרש קיבלנו גארבג' טיים ברבע האחרון, הרי שביציעים האווירה הייתה חמה מהשנייה הראשונה. במהלך הרבע הרביעי, אוהדי הפועל התחילו להשליך את מקלות הדגלים על אוהדי מכבי שמתחתם, לאחר שירקו עליהם לאורך כל המשחק.

מנגד, הספסל של הפועל טען שאוהדים ירקו עליהם וזרקו עליהם מטבעות, ועל אלן הושלכה כוס פלסטיק. לקראת סיום המשחק אירע עימות מכוער בין מאמן האדומים, ארז אדלשטיין, לבין קפטן מכבי תל אביב גיא פניני. לאחר שג'ף אלן פגע ביוגב אוחיון, פנה פניני לעבר ספסל הפועל תל אביב ואמר: "באתם לפה בשביל להרביץ?". אדלשטיין ענה בתגובה: "אתה חצוף ופרובוקטור".

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול יהונתן שולדברנד שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
קיבלנו כדורסל רק במחצית הראשונה. ליאור אליהו מול יונתן שולדבראנד/ברני ארדוב

בסיום המשחק החלו אוהדי הפועל לשיר שירים נגד מוני פנאן. בנוסף, באיזור חדר ההלבשה התפתח עימות בין אדלשטיין לאדם המקורב למשפחת רקאנטי, מבעלי מכבי תל אביב. לאחר שאותו אדם סימן לו תנועה עם היד במהלך המשחק, אדלשטיין פתח עימו בעימות בסיום, כשבסיום אמר אותו מקורב לאדלשטיין: "אתה באמת אפס". הסדרנים שהיו בחדר ההלבשה הפרידו בין הצדדים. מאוחר יותר השניים התפייסו ולחצו ידיים.

דיוויד בלאט, מאמן מכבי תל אביב, היה מרוצה מהנושא המקצועי של הדרבי, והוא הדגיש זאת מספר פעמים: "הייתה אווירה נהדרת, במיוחד של הקהל שלנו. היה כיף. הקבוצה הייתה טובה במחצית השנייה. במחצית הראשונה לחצנו חזק והפועל עשתה עבודה טובה בשבירת הלחץ. יש לזה השפעה בטווח הארוך. לפעמים אתה צריך להיות מוכן לספוג קצת, ולא היו להם רגליים לחצי השני".

על העובדה כי הוא מקיים לא מעט חילופים במהלך המשחק, אמר בלאט: "אנחנו משחקים שלוש פעמים בשבוע, אנחנו צריכים שאנשים יישארו טריים ואנחנו רוצים בכוח לדחוף דקות לשחקנים מסוימים. אחר כך נצטרך אותם ואם הם לא יקבלו את ההזדמנויות, לא יהיה לנו אותם יותר מאוחר. עשינו 91 נקודות עם עשר החטאות מהעונשין. כנראה שמה שעשינו, עשינו טוב. "באיזשהו מקום אני לא יודע מה רוצים מאיתנו. אנחנו מקום ראשון ביורוליג, ניצחנו שני משחקים לא קלים בבית, ניצחנו בהפרשים של למעלה מחמישים נקודות. אנחנו לא קבוצה דורסת בכל משחק אבל אני אוהב את השחקנים שלי ואת איך שהם באים לעבוד כל יום ונותנים את הלב על המגרש, הם נלחמים ושורטים ועושים הכל. יש לנו חולשות שחלק ניתנות לפתרון אבל כיף לאמן את הקבוצה הזו, אין ויתור ואין תירוצים אבל יש תוצאות. אנחנו לא תמיד הבחורה הכי יפה במסיבה אבל אנחנו כן אמינים".

בלאט התייחס ליכולת שהציג יוגב אוחיון: "אני מקווה שהיום כל אוהדי מכבי סלחו סופית ליוגב אוחיון. גם אלו שהקניטו אותו ללא סיבה טעו וטענו שחס וחלילה שהילד יעזוב את הבית אבל כשהוא חוזר לא סוגרים לו את הדלת. אנחנו משפחה ופתחנו לו את הדלת שוב. אני רוצה שיהיו גם חמישה ישראלים דומיננטיים. סילבן נכנס לעניינים לאט לאט, פניני בחצי הראשון עזר לנו בנקודות מסוימות אבל הוא בהחלט מסוגל ויכול לתת הרבה יותר אבל נהננו מהמנהיגות שלו והנוכחות שלו על המגרש וזה חשוב ואין לי ספק שהוא עוד יתן לנו לא מעט, כל שחקן פה חשוב".

בסיום, אמר בלאט: "לא התגעגעתי להכל בדרבי, בעיקר לא למה שקורה מחוץ למגרש. הפועל שיחקה טוב וספורטיבי, אני מכבד את ארז שעושה עבודה גדולה, ואם דרבי זה מה שקורה על המגרש, אז הכל מצוין".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"לא התגעגעתי להכל בדרבי". דיוויד בלאט/ברני ארדוב

ליאור אליהו, שהיה המצטיין במשחק עם 20 נקודות, אמר: "זה דרבי ראשון. הוא הסתיים טוב. אני מקווה שכולם יילכו הביתה בשלום. התוצאה הייתה כמו שרצינו. הייתה התפרקות של כל הלחץ". על הדאנק שקלע, אמר: "הייתי לבד מול הטבעת, ראיתי כמה הקהל רוצה דאנק יפה, ואני שמח שהקהל מרוצה". על חברו יוגב אוחיון, הוסיף הפורוורד: "יוגב אוחיון גדול, הוא שומר על יציבות לאורך זמן. גם היום הוא מוכיח כמה הוא גדול", ועל המפגש בגומלין, הוסיף המאמן: "אני מעריך שבבית מכבי יהיה יותר קשה מפה, אבל נבוא כדי לנצח. הייתה אווירה מדהימה".

ארז אדלשטיין מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יוצא נגד השופטים. ארז אדלשטיין/ברני ארדוב

רכז מכבי תל אביב יוגב אוחיון התייחס לאחר המשחק לאווירה שהייתה ביד אליהו, ואמר: "הייתה חוויה נהדרת מהרגע הראשון כשעלינו למגרש, חוץ מהקללות. האווירה הייתה נהדרת ואי אפשר להישאר אדיש לקהל כזה. הפועל הייתה חסרה לליגה, לצבע ולמשחקים כאלה". על המשחק עצמו אמר אוחיון: "לא היה לנו ספק שהם יבואו בטירוף ויישארו במשחק. מבחינתנו היה חשוב ללחוץ במשך ארבעה רבעים ולשמור על קצב גבוה".

אוחיון התייחס ליכולת הבינונית של ניק קיינר מדלי, דייויד לוגאן ושאר שחקני הרכש של הצהובים: "יש ימים כאלה, צריך לתת להם את הזמן. יש פה הרבה לחץ וצריך לתמוך בשחקנים ואני בטוח שהם ישתלבו".

אוהדי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"הפועל חשובה לליגה"/ברני ארדוב

ארז אדלשטיין, מאמן הפועל תל אביב: "מכבי יותר טובים, יותר עמוקים, יותר מנוסים, והמשחק היה בבית שלהם. יש לנו ילדים שלא ראו משחק ביד אליהו. זה משחק ראשון, סבלנו מחוסר ניסיון, והפסדנו על הדברים הקטנים. בשמונה הפרש במקום לעשות את זה שתיים, זה הפך ל-14. הבחורים באו, התפוצצו, שיחקו חזק עם הגנה אינדיבידואלית. אלה שחקני יורוליג, וזה משחק שיכול לקדם את הפועל תל אביב. את יונתן למדו להכיר, הוא יצטרך להשתפר כדי לקפוץ הלאה".

לשאלה האם האדומים נמצאים במשבר בשל רצף ההפסדים, אמר המאמן: "היה לנו משחק לא טוב עם מכבי חיפה, ידענו שיהיו לנו משחקים קשים. לא אמרתי את זה אף פעם, יש לנו 1,001 בעיות, אין שום ירידה, גם אם נפסיד עוד משחק. ידענו שאנחנו הולכים לעונה קשה. אנחנו עדיין לא מספיק טובים לנצח את מכבי תל אביב. זה ארגון חדש וייקח זמן להגיע לאן שאנחנו רוצים. כל משחק בליגה הזו קשה". לסיום, העביר אדלשטיין ביקורת על השופטים: "מה לעשות שבאים הזברות, מצפצפים שתי שריקות לקרטיס קלי, אחרי זה באים למתן נאור ועושים אותו הדבר".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אווירה חמה ביציעים. אוהדי מכבי תל אביב מראים מה הם חושבים על היריבה/ברני ארדוב

קרטיס קלי אמר בסיום: "הייתי נרגש מאוד מהמשחק ואני שמח לשחק במשחק גדול כזה מול קבוצה כל כך גדולה, היו הרבה רגשות במשחק ואני חושב שבאנו לשחק, מכבי זו קבוצה טובה היא משחקת ביורוליג. אני לךא יודע מה קרה במחצית השנייה נתנו למשחק לברוח לנו אבל זה לא תירוץ, מכבי יודעים לרוץ כשהם צריכים. ההפסד הזה לא ישפיע עלינו, אנחנו באים לשחק כל הזמן ואנחנו רוצים תמיד לנצח בשביל האוהדים שלנו ואני מקווה שנמשיך לשמח אותם מדי משחק כמו שאנחנו עושים אפילו שהפסדנו היום. אני כבר לא יכול לחכות לדרבי בראשון לציון, זה יהיה משחק להיט, אני מקווה שיהיו אז רק עשרה אוהדים של מכבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully