וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מלאגה ניצחה את מכבי תל אביב 62:64

הספרדים לא נתנו לנפילת הטיל להפחיד אותם, והנחילו לצהובים את ההפסד ראשון ביורוליג עם 62:64, באחד המשחקים החלשים של האלופה הישראלית העונה

עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו

כשעתיים לפני משחקה של מכבי תל אביב מול מלאגה הערב (חמישי), נשמעו אזעקות בכל גוש דן, ונרשמה נפילה של טיל באזור המרכז, מה שהעמיד בספק את קיומו של המשחק בהיכל נוקיה. נראה שלאור התוצאה הסופית הערב, במכבי עכשיו מצטערים שהמשחק לא נדחה. הצהובים רשמו את הפסדם הראשון ביורוליג אחרי חמישה ניצחונות רצופים, כשנכנעו בביתה 62:64 למלאגה, באחד המשחקים החלשים ביותר שלהם העונה. האורחים, שגם הם לא הרשימו מאוד, השיגו את ניצחונם החמישי ברציפות, ופתאום, המאבק על ראשות בית ב' כבר לא נראה כל כך סגור. אם מכבי יכולה להתנחם בדבר אחד, הרי שההפסד הערב היה בפחות מחמש נקודות- ההפרש בו ניצחה האלופה הישראלית בספרד- כך שבמידה ושתי הקבוצות יסיימו במאזן זהה, הצהובים ידורגו לפני מלאגה.

מרכוס וויליאמס שחקן מלאגה (ימין) עם קרונוסלב סימון. מגד גוזני
יצאו גדולים במצב לא פשוט. וויליאמס וסימון/מגד גוזני

בדיוק כמו בלא מעט משחקים שלהם העונה ביורוליג, שחקניו של דיוויד בלאט שוב נראו רע במשך מרבית שלבי המשחק, אבל בשונה מהמצב הרגיל, הפעם זה נגמר בהפסד מוצדק. הצהובים סבלו מאחוזים נוראיים מהשדה, רשמו לא מעט איבודי כדור לא מחוייבי המציאות, ובעיקר, שוב היו נטולי מנהיג, במיוחד ברגעי הסיום. מכבי תל אביב קלעה רק 13 ו-12 נקודות בשני הרבעים האחרונים, בלאט לא הצליח לגרום לקבוצתו לבצע תרגיל מוצלח בהתקפה, והדבר הגיע לידי ביטוי בשני הניסיונות האחרונים של קבוצתו לשלוח את המשחק להארכה, מהלכים ספונטניים של מהלכים אישיים, שלא סיפקו את התוצאה הרצויה.

הספרדים, שנראו מעט המומים נוכח האירועים שקדמו למשחק, הגיעו להיכל כשהם עדיין לא יודעים אם המשחק יתקיים או לא, אבל מרגע שהוא התחיל, הם הבהירו מאוד מהר שהם כאן כדי לנצח אותו. גיסט וחבריו פצחו את עם מטווח שלשות וכבר הוליכו ב-6, לפני שאליהו ותומאס העירו מעט את חבריהם, ותפסו בעצמם את היתרון. היקמן גם הוא החל להתחמם ברבע השני, ומכבי כבר הוליכה ב-5, אבל הספרדים ניצלו דקות טובות של גיסט כדי לרדת ביתרון נקודה במחצית. הרבע השלישי הציג כדורסל נוראי מצד שתי הקבוצות, אבל הספרדים היו אלה שהתאוששו ראשונים וברחו ליתרון 51:57. מכבי חזרה, אבל ברגעי הסיום לא היה לה שום מושג איך לקחת את המשחק הזה, והיא נאלצה לתת את הכדור לריקי היקמן, במטרה שזה יביא איתו נס. לצערה, זה לא קרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שון ג'יימס שחקן מכבי תל אביב (שמאל) צ'מי אורטסון שחקן מלאגה. מגד גוזני
פשוט נעלמו במחצית השניה. ג'יימס/מגד גוזני

הספרדים פתחו מצויין מחוץ לקשת, כשאורטסון ודראגיץ' צלפו שלשות פנויות בדרך ליתרון 4:8. ג'יימס עוד ניסה להעיר את הצהובים, אבל גיסט הוסיף שלשה שלישית רצופה, והיתרון של האורחים גדל. אוחיון השיב בסל ועבירה מצויין, ושלשה של היקמן השלימה מהפך: 11:12 לאלופה הישראלית. האורחים החלו לאבד כדורים, אליהו נכנס ורשם סל ועבירה משלו, ויחד עם גג ענק של תומאס, שמר את היתרון בצד הצהוב. מלאגה לא הצליחה לקלוע זריקות פנויות, ומכבי תל אביב ירדה ביתרון 17:21 בסיום הרבע הראשון.

תומאס המשיך להיות פעיל מאוד גם בצד ההתקפי, ופתח את הרבע השני עם דאנק נהדר, בעוד ג'אמפ מוצלח של אוחיון מול הפרצוף של השומר שלו, קבע 22:27 למארחים. דראגיץ' וקלאוויי החלו לחדור לצבע של המארחים בצורה מוצלחת, ושלשה ענקית של וויליאמס הובילה את מלאגה בחזרה ליתרון, 32:33. היקמן רשם גג נהדר בהתקפה האחרונה של האורחים, אבל גיסט עט על הריבאונד וסיים אותו בדאנק מהדהד, שהוריד את מלאגה אל המחצית ביתרון 37:38.

ריקי היקמן שחקן מכבי תל אביב (ימין) מול לוקה זוריץ' שחקן מלאגה. מגד גוזני
המהלך האחרון שלו היה צפוי ולא מוצלח. היקמן לא מצליח לשלוח את המשחק להארכה/מגד גוזני

אוחיון פתח נהדר את הרבע השלישי עם חדירה יפהפייה, אבל קאסון השיב מן העבר השני עם שלשה גדולה שלא נתנה לצהובים לברוח. שתי הקבוצות התקשו מאוד למצוא את הטבעת במשך דקות ארוכות, מכבי נתקעה ללא סל שדה במשך יותר משש דקות, ושלשה של סימון קבעה שיוויון 45:45. פניני נכנס והזין מצויין את שרמדיני שסיים בדאנק גדול. הספרדים המשיכו לקחת זריקות רעות, אבל גם האלופה הישראלית לא ממש תפקדה, מה שסייע לפרוביץ' להביא את קבוצתו ל-49:49 עם תום הרבע השלישי.

היקמן נתן גג גדול בפתיחת הרבע הרביעי, אבל גיסט העניק לצופים המקומיים דאנק גדול עוד יותר בהאלי-אופ, ושלשה של וויליאמס קבעה 49:54 לאורחים. מכבי איבדה את הראש, איבדה כדורים ומנגד וויליאמס הכה שוב בדרך ל-51:57. השופטים הצילו מעט את הצהובים כששרקו עבירה בלתי ספורטיבית על ג'יימס, וזה הגיב עם ארבע זריקות עונשין מוצלחות. מלאגה זרקה שוב ושוב מחוץ לקשת והפסיקה לפגוע, ושלשה של לוגן יחד עם מתפרצת שלו לאחר מכן העלתה את מכבי ליתרון נקודה. וויליאמס הדהים עם שלשה ענקית מהפינה, מכבי הלכה להתקפה נוראית והחטיאה, וויליאמס קלע רק אחת מהעונשין, וזה 2 למלאגה, 23 שניות לסיום. מכבי הלכה לדווין סמית' שחדר רע וקיבל גג, והיקמן קיבל הזדמנות נוספת אבל גם החדירה שלו לא הפתיעה את מלאגה שהיתה שם כדי לעצור אותו, ולחגוג את הניצחון החמישי שלה ברציפות. 62:64 למלאגה בסיום.

שלט בהיכל הספורט ביד אליהו בשל המצב הביטחוני, מכבי תל אביב בכדורסל. מגד גוזני
עם המלחמה ברקע. הנחיות פיקוד העורף במסך ביד אליהו/מגד גוזני

סטטיסטיקה

קלעו למלאגה: מרכוס וויליאמס 12 נקודות, זוראן דראגיץ' 10, ג'יימס גיסט 9 ו-7 ריבאונדים, לוקה זוריץ' 8 ו-5 ריבאונדים, צ'מי אורטסון 7, קרונוסלב סימון 7, ארל קלאווי 5, לימה 2, קוסטה פרוביץ' 2, פראן ואסקס 2 ו-5 ריבאונדים.

קלעו למכבי תל אביב: שון ג'יימס 14 נקודות ו-9 ריבאונדים, ריקי היקמן 13, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות, מלקולם תומאס 11, יוגב אוחיון 7 ו-7 אסיסטים, דייויד לוגאן 6, ליאור אליהו 5, דווין סמית' 4 ו-10 ריבאונדים, גיורגי שרמדיני 2. גיא פניני, סילבן לנדסברג וניק קיינר מדלי שותפו, אך לא קלעו.

אסיסטים:
מכבי תל אביב: 9
מלאגה: 13

ריבאונדים:
מכבי תל אביב: 37 ריבאונדים (14 בהתקפה)
מלאגה: 37 ריבאונדים (10 בהתקפה)

איבודים:
מכבי תל אביב: 13
מלאגה: 16

עונשין:
מכבי תל אביב: 24 מ-29 (82%)
מלאגה: 2 מ-3 (66%)

זריקות לשלוש:
מכבי תל אביב: 2 מ-10 (20%)
מלאגה: 8 מ-25 (32%)

זריקות לשתיים:
מכבי תל אביב: 16 מ-47 (34%)
מלאגה: 19 מ-38 (50%)

אוהד מכבי תל אביב עם שלט: "עם ישראל לא מרכין ראש לטרור". מגד גוזני
הקהל שכן הגיע להיכל, לא שכח את תושבי הדרום/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully