וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות שוקלת להגיש כתב אישום נגד אבנר קופל

על פי החשד, התחמק יו"ר איגוד הכדורסל מתשלום מס בגובה מיליוני ש"ח. עורכי דינו: "מאמינים שהפרקליטות תגנוז את התיק"

אבנר קופל ממלא מקום יושב ראש איגוד הכדורסל. קובי אליהו
בטוח שיוכיח את חפותו. קופל/קובי אליהו

האם יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל עומד בפני כתב אישום? היום (שני) נודע כי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) שלחה מכתבי זימון לשימוע לאבנר קופל, לחברה שבבעלותו ולאחרים, וכן לחברת הפניקס הישראלי חברה לביטוח בע"מ ולשלושה בכירים בחברה, בגין חשד לעבירות מס. הפרקליטות הודיעה לחשודים כי לאחר עיון בחומר הראיות שהועבר אליה ממחלקת חקירות תל אביב ברשות המס, ולאחר לימוד החומר, הוחלט כי החשודים עברו לכאורה עבירות על פקודת מס הכנסה וחוק העונשין, והיא שוקלת להגיש כנגדם כתבי אישום, בכפוף לשימוע טענותיהם.

החשד הינו כי אבנר קופל וחברה בבעלותו (רב אור) לא שילמו במשך שנים ארוכות את המס המגיע מהם לרשות המס, אשר נקטה כנגדם הליכי גבייה. במסגרת הליכי גבייה שהפעילה רשות המס כנגד אבנר קופל וחברת רב אור החל משנת 2005, עוקלו כספים אשר הגיעו להם מחברת הפניקס, וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה לחברה.

על פי החשד, על מנת לעקוף הליכי גבייה אלה, פעל אבנר קופל, ביחד עם אחרים, בשורה של פעולות בדיה ומרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס, מסמכים אשר יאפשרו שחרור הכספים התפוסים אצלה, ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

החשד הוא כי הפניקס, באמצעות שלושה בכירים, אפשרה לקופל ולחברת רב אור להציג לפניקס המחאת זכות מזויפת והכל על מנת למנוע ניכוי מס במקור לחברת רב אור, ולגרום לשחרור כספי עיקול שהוטל, לידי רב אור. בהודעה מטעם הפרקליטות נמסר כי חברת הפניקס שיתפה פעולה עם קופל ואפשרה לו להציג לה מסמכים כוזבים על מנת למנוע ניכוי מס במקור בסכומים של מיליוני שקלים.

עורכי דינו של אבנר קופל, נבות תל-צור, שמואל קליין ורון רוטשילד, מסרו בתגובה להודעת הפרקליטות על אפשרות הגשת כתב אישום נגדו, את הדברים הבאים: "אבנר קופל דוחה בתוקף את הטענות המיוחסות לו בהודעת הפרקליטות. אבנר קופל לא עבר כל עבירה וכל פעולותיו בפרשה זו נעשו בתום לב, בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות הדין. פרשה זו מעוררת סוגיות מס בעלות אופי אזרחי במהותן שבינן לבין עבירות פליליות רב מאוד המרחק. צר לנו שהפרקליטות מיהרה לפרסם בתקשורת את ההזמנה לשימוע, לפני שחומר החקירה הועמד לעיון הסנגורים. אנו מאמינים כי לאחר בחינת מכלול טענותיו של מר קופל בהליך השימוע, תחליט הפרקליטות על גניזת התיק בעניינו".

  • עוד באותו נושא:
  • אבנר קופל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully