וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיוויד בלאט: "מחכה לנו משחק מאתגר ומעניין מאוד"

13.10.2012 / 22:01

מאמן מכבי ת"א מוכן לירושלים (20:45, ספ' 5) במחזור פתיחה מסקרן. גלבוע/גליל - ראשל"צ, אילת - אשקלון, נתניה - אשדוד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

עונת 2012/13 בליגת העל תצא מחר (ראשון) לדרך עם ארבעה משחקים מתוך שישה במחזור הראשון. במוקד המחזור יעמוד המפגש המסקרן בין הדאבליסטית מכבי תל אביב להפועל ירושלים המסקנת. בגן נר תארח הפועל גלבוע/גליל עליון, ככל הנראה עם יניב גרין בסגל לראשונה, את מכבי ראשון לציון. הפועל אילת שבה לליגת העל ותארח בדרבי דרומי את עירוני אשקלון, וברק נתניה שהודחה השבוע במפתיע מהגביע תארח את מכבי אשדוד.

ביום שני תארח העולה החדשה הפועל תל אביב את בני הרצליה והמחזור יושלם ב-24 לאוקטובר במשחק בו תארח מכבי חיפה, הנמצאת בימים אלה בארצות הברית, את הפועל חולון.

מכבי תל אביב – הפועל ירושלים (20:45, ספורט 5)

הקבוצה של דיוויד בלאט השיגה ניצחון גדול ביום חמישי במלאגה, אך כבר בסיום המשחק הדגיש היו"ר שמעון מזרחי את חשיבות המשחק הפותח של העונה מול האדומים מירושלים, כשבמכבי רוצים לפתוח גם את ליגת העל ברגל ימין. דווין סמית' הפצוע ימשיך להעדר, ומכבי תרשום את כל 6 הזרים האחרים למשחק ותשחק במתכונת החוק הרוסי. הצהובים ערכו הערב אימון מסכם, ובו אמר המאמן דיוויד בלאט: "הליגה הישראלית זה משהו אחר וגם ההרגשה אחרת. לפתוח עונה נגד הפועל ירושלים זה דבר שונה מהרגיל, אני לא זוכר שהתחלנו ככה את הליגה. לשתי הקבוצות יש פתיחה משחק מאתגר, מעניין וקשה". במהלך האימון, ביקש בלאט משחקניו לפתוח את המשחק חזק, להציג הגנה אינטנסיבית ולשבש את משחקו של ג'ייקוב פולן שחקן האדומים. בלאט ציין בסיום האימון כי ניק קיינר מדלי סובל מרגישות בברכו והוא בספק למשחק: "יש לו רגישות וזה מפריע. העדפנו לתת לו לנוח באימון", אמר המאמן.

בירושלים יודעים שפתיחת עונה מול האלופה אינה מתנה גדולה, במיוחד לאור היכולת מול מכבי אשדוד בחצי גמר גביע ווינר, אך מעודדים בהחלט מהניצחון הקל על מכבי הוד השרון בגביע. קורטני פלס שחזר לאחרונה לסגל צפוי לקבל יותר דקות במשחק. המאמן שרון דרוקר אמר: "לכל הדעות צפוי לנו משחק קשה, אבל מעניין. מאתגר לשחק נגד קבוצה שנמצאת בטופ של היורוליג, ועוד בבית שלה. זוהי בהחלט משימה קשה. הליגה יוצאת לדרך ואנחנו באים לעשות את המקסימום". רענן כץ יגיע מחר לישראל וביום שני תערוך עימו הנהלת המועדון סיור בארנה החדשה הנבנית בעיר.

המספר הנוסף

24 – ניצחונות רצופים השיגה מכבי תל אביב על הפועל ירושלים בליגה ביד אליהו עד העונה שעברה אז ניצחו האדומים 64:78.

30 – נקודות קלע ג'וש דאנקן בניצחון של מכבי אשדוד בעונה שעברה ביד אליהו, שיא קריירה עבורו.

0 – מספר התארים בישראל שאיבד דיוויד בלאט כמאמן ראשי של מכבי תל אביב.

יעמוד למבחן: קרייג סמית'. רק לפני שבוע וחצי רצתה מכבי תל אביב להחתים אותו, אך דיוויד בלאט התנגד. כעת לפורוורד המוכשר של ירושלים יש צ'אנס להראות לו שהוא טעה.

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי ראשון לציון (19:40, ספורט 5+)

אחרי הכנה רעה מאוד לעונה, שבה לא הצליחה הקבוצה של ליאור ליובין לנצח ולו משחק אחד, היא עצרה את המפולת עם ניצחון חוץ בגביע המדינה על קרית אתא מהלאומית. בגלבוע/גליל החליטו לצרף את יניב גרין ושמוליק ברנר שהתאמנו עם הקבוצה בסוף השבוע, וינסו לרשום אותם באיגוד כדי שיוכלו לשחק מול הקבוצה של אפי בירנבוים. מיטשל וואט הפצוע ייעדר, וכן גם דגן יבזורי שסובל מקרע קל בשריר התאומים וייעדר שבוע.

בראשון לציון ערכו השבוע מחנה אימון בעין גדי, שכלל 3 אימונים ביום. בסיום המחנה ערכו השחקנים אסיפה מיוחדת למרגלות מצדה. ג'וליאן רייט החל להתאקלם וישחק בגן נר, כשגם העונה בראשון לציון בונים על היציבות של הישראלים שלה, עמית בן דוד, ניצן חנוכי, אור סולומון ושון דאוסן.

"סגל השחקנים נסגר מאוחר יחסית לשנים קודמות אך אני שמח שהתאפשר בסופו של יום להתנתק מהמשפחה ומהעיר ולהתרכז אך ורק בקבוצה", סיפר אדריאן יוטר על המחנה, "למרות שמדובר בשלושה ימים בלבד, השחקנים למדו להכיר אחד את השני היטב ונוצרה חברות טובה מאד בין השחקנים. לי באופן אישי היה חשוב לבקר במצדה, לראות, לשמוע להבין טוב יותר את ההיסטוריה העברית. את מה שחוויתי במצדה אנצור כל חיי".

המספר הנוסף

4 – ניצחונות רצופים יש לקבוצה של ליאור ליובין על מכבי ראשון לציון.

4 – נקודות בלבד קלע ברנדון האנטר בהופעת הבכורה שלו בישראל, נגד מכבי ראשון לציון, במדי הפועל ירושלים.

5 – משחקים בלבד פתח עמית בן דוד בחמישייה של מכבי ראשון לציון בעונה שעברה, בכולם ניצחה הקבוצה בכתום.

יעמוד למבחן: ג'וליאן רייט. אחד השחקנים בעלי הרזומה היותר מרשים מה-NBA העונה בליגה, ועוד בגיל צעיר, פותח את הופעותיו במדים הכתומים. בראשון לציון בונים עליו הרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הפועל אילת – עירוני אשקלון (19:10, פריצות בספורט 5)

13 שנה לאחר שערכו את משחקם האחרון בליגה הראשונה, חוזרת הפועל אילת לליגה הבכירה עם משחק ביתי מול הקבוצה של עדי אזולאי. באילת קיבלו ביום חמישי את השחרור הבינלאומי של אפיק ניסים שהצטרף השבוע מנובו מסטו והוא צפוי לשחק. אבי בן שימול שחוזר מפציעה גם כן עשוי לקבל דקות. בקבוצה מקווים כי היכל בגין, בן 1600 מקומות, יתמלא במשחק הראשון.

"הכל חדש מבחינתי בנושא של ההתאקלמות והחיבור לקבוצה", סיפר אפיק ניסים לוואלה! ספורט, "מצאתי מפה מיו"ר, דרך בעלים, מאמן ואפילו ראש עיר ועיר כולה שכולם מחויבים להצלחת הקבוצה, אנשים מאוד חיוביים. אני מאמין שמשהו חדש קורה באילת. אני מתאקלם אחרי החיים בחו"ל, זה לא קל לחזור לסיטואציה של יום ראשון בערב, אבל נתרגל גם לזה. אני לא ממש מכיר את אשקלון, אבל הדבר העיקרי מבחינת הקבוצה שלנו זה לשמור על משחקי הבית, וזה מתחיל במשחק הראשון".

באשקלון, שם התארגנו לליגה רק בדקות האחרונות של העונה, ינסו להפתיע. בקבוצה בונים על יכולת טובה של ארבעת הזרים שבהכנה הקצרה של הקבוצה הראו ניצוצות של איכות. הקבוצה תצא לאילת בטיסת צהריים מנמל התעופה בן גוריון, תנוח במלון בעיר, ותחזור עוד באותו הלילה למרכז.

המספר הנוסף

0 – מספר המפגשים בין הפועל אילת לעירוני אשקלון בליגה הבכירה עד היום.

0 – מספר הניצחון של עדי אזולאי מאמן אשקלון במחזורי פתיחה בליגה. אזולאי הפסיד את כל ששת מחזורי הפתיחה שלו.

1 – מספר הניצחונות של עודד קטש במשחקי בכורה רשמיים כמאמן הקבוצה שלו.

יעמוד למבחן: יחזקאל סקוורר. תגלית העונה של ליגת העל מאשתקד עבר עם הבקעה לאילת, ועם ריבוי הגארדים הישראלים בקבוצה, מעניין לראות כיצד ישתלב במערך של עודד קטש.

ברק נתניה – מכבי אשדוד (19:35, פריצות בספורט 5)

הזעזוע שספגה ברק נתניה עם ההדחה מגביע המדינה באמצע השבוע מול הפועל גליל עליון מהלאומית היה הדבר האחרון שהמערכת הייתה צריכה. בנתניה מקווים לעונה במרכז הטבלה ומעלה, וסגל הזרים של הקבוצה הוא מהמוכחים בישראל. ג'ונתן מיטשל צפוי לעזוב את הקבוצה כשלקבוצה תהיה אופציה, ובקבוצה מקווים שעד אז ריימר מורגן יחזור לכשירות. אייל שולמן ודרון וושינגטון שחוזרים מפציעות ישחקו, ואילו טמיר אריאלי שלא שיחק זמן רב בשל פציעה, ימשיך להעדר.

סגנית האלופה מגיעה למשחק לאחר הכנה מצוינת, ניצחון יפה בגביע המדינה, והרבה אמונה בסגל. עופר ברקוביץ' זוכה לסגל מלא לקראת המשחק, כשמשה מזרחי ממשיך לסחוב את הפציעה בכתף. עם זאת באשדוד לא מגיעים זחוחים למשחק ויודעים שהאולם בישורון הוא קשה למשחק.

"כל המחזור הראשון אמור להיות מחזור שקול, בסך הכל כל מה שהיה עד המחזור הזה לא נחשב", אמר ברקוביץ' לוואלה! ספורט לפני המשחק, "צריך לבוא אליו דרוכים וחדים, לנתניה יש זרים מנוסים שמכירים טוב את הליגה. אנחנו צריכים לעשות עבודה טובה כדי לנצח שם. לא חושב שתפקידי להתעסק בנתניה, אנחנו מרוכזים במה שאנחנו צריכים לעשות. לא יודע אם ההפסד שלהם ישפיע עליהם. מהרגע שהשלמנו את הסגל והגענו למה שרצינו להשיג, אז ככל שהתקדמנו בעבודה שיפרנו את היכולת. מחנה האימון באילת שיפר עניינים, הניצחונות במשחקי האימון זה לא העיקר בהכנה. הצגנו חיבור יותר טוב ויכולת יותר טובה עם הזמן. אני מקווה שהדברים האלה יבואו לידי ביטוי במשחק הליגה הקרוב".

המספר הנוסף

6 - מספר השחקנים שממשיכים בסגל של מכבי אשדוד לעונה שנייה או יותר.

4 – מספר הקבוצות שמשה מזרחי לא שיחק בהן בליגת העל – ביניהן ברק נתניה.

23 – משחקים ברציפות קולע מרקו קילינגסוורת' בספרות כפולות.

יעמוד למבחן: דני פרנקו. המאמן של נתניה הציג הקיץ קבוצה בלי הרבה ישראלים, בשל התקציב שלו, ושם את רוב יהבו על הזרים. בנתניה רוצים להתחזק בישראלים, אבל בינתיים יצטרך פרנקו ניצחון על אשדוד.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully