וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרף: "הקבוצות במצוקה, ובאיגוד השמפניה נשפכת כמים"

24.9.2012 / 0:15

לוואלה! ספורט הגיע מכתב חריף ששלח שרף למנכ"ל בנוגע להתנהלות האיגוד: "מאיפה הכסף? מה אתם מסתירים?"

תוצאות הבחירות לראשות איגוד הכדורסל לפני כחודש לא הרגיעו את המתיחות המתמשכת במסדרונות האיגוד, לידי ווואלה! ספורט הגיע מסמך ששיגר הבוקר (ראשון) צביקה שרף, חבר נשיאות איגוד הכדורסל, למנכ"ל האיגוד, יעקב בן שושן. במכתב, שנשלח אף לרשם העמותות ולמבקר האיגוד, מעלה שרף תהיות קשות באשר להתנהלות לא תקינה לטענתו.

הסיבה שמאחורי המכתב היא בקשתו מלפני שבועיים של שרף לקבל מסמכים הקשורים להתנהלות איגוד הכדורסל, בהם ביקש לדון בביטוח הדירקטורים וביקש את פרוטוקול הפגישה של ועדת הבחירות, כמו גם פרוטוקולים נוספים. "הביטוח יהיה מהיום הראשון לבחירת ההנהלה החדשה", כתב שרף במכתב. "כי בינתיים לא מתקיימות ישיבות הנהלה, לא קיימות ועדות, נעשים דברים ללא בקרה ללא פיקוח וללא אישור".

צביקה שרף. קובי אליהו
"נעשים דברים ללא בקרה ללא פיקוח וללא אישור". שרף/קובי אליהו

תשובתו של מנכ"ל איגוד הכדורסל לא הניחה את דעתו של שרף, שזעם והוסיף דברים חריפים: "האם אתה חושב שאני מטומטם?", הטיח שרף בבן שושן. "האם אתה חושב שאפשר למכור לי לוקשים? המכתב מעליב את מקבלו, ואת שולחו, ואת המוסד שאנחנו מייצגים. אבל הבעיה המרכזית שלך ושל הצדיקים סביבך היא שהם לא מבינים שתנאי המשחק השתנו".

"אינני ולא אהיה חבר הנהלה נכנע ומתרפס", המשיך שרף. "שמקבל את הוראות החבורה המנהלת כתורה מסיני, ואומרת הן ועושה במכנסיים כשתקבל מכתב שיחת נזיפה מהמלך. לא עוד, אני בשליחות לניקוי האורוות וזה יהיה תהליך כואב וארוך, אבל ללא פשרות. אותי לא ישתיקו עם נסיעה לחו"ל ,או בכיבוד בארמונות VIP, או בסושי ויסקי וודקה.הקבוצות נאנקות תחת המעמסה הכספית, ופה חוגגים את ימי פומפיי האחרונים. האיגוד והמדינה נמצאים במצוקה כספית ופה השמפניה נשפכת כמים".

"אני חבר הנהלה שנבחר על ידי הקבוצות", נמשך המכתב. "יש לי חובות ויש לי זכויות, ואני אעמוד על קבלתן עד האחרונה שבהן. אינני שליח המרכזים ואף אחד לא יעשה לי 'נו נו נו' ויפגע בי בכל דרך, ללא מורא, ללא משוא פנים ובמקצועיות גמורה. לפי חוק העמותות אני זכאי לקבל כל מסמך וכל מידע הדרוש לי למילוי תפקידי. לא יקום ולא יהיה פה מצב כמו במינהלת שחבר הנהלה או דירקטור לא יוכל לראות ולקבל כל מסמך וכל חשבונית וכל העתק של צ'ק וכל העתק של חוזה או הסכם שהאיגוד ערך עם מישהו, באם זה גוף מסחרי ובאם זה עובד או כל ספק שירותים אחר. האם זה ברור לך? ובאם זה לא יבוצע אנקוט בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותי כדי לקבל כל מסמך וכל אינפורמציה שאבקש, בשקיפות מלאה".

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל. ברני ארדוב
שרף: "אותי לא ישתיקו עם נסיעה לחו"ל". קופל/ברני ארדוב

"מה אתם מסתירים?", שאל שרף. "מה אתם מפחדים? יש פה את הסודות של הכור האירני? הרבה זמן כבר לא הייתם בבית המשפט? אחר כך תאשימו אותי שגררתי אותכם לבית המשפט. כדאי שאתה והיועצים שלך תחשבו היטב, כי בבית המשפט הם לא כאלה גיבורים כמו במסדרונות האיגוד. אינני יודע מה אתה חושב, אבל אני דוחה מכל וכל את הכתוב במכתבך כי רק שיקול דעתך יקבע מי ואילו מעובדי האיגוד יענו לשאלותי. אין לך סמכות לכך, לא לך ולא לאף אחד מחברי ההנהלה, כולל היושב ראש ולאף אחד מהעובדים ראה סעיף 35 ב' של חוק העמותות. בנוסף לכך אין לך שום סמכות למנוע ממני לקבל חוזים או הסכמים. ברור שאינני רוצה את האורגינלי, אבל אני רוצה ועומד על כך לקבל העתק מצולם".

"מאחר ואתה מתחמק סדרתי מתשובות אמיתיות ומדויקת לשאלותי והשגותי בכל המכתבים ששלחתי אליך", ממשיך שרף. "אחזור על רובם ואוסיף חדשות, והנני דורש תשובות מהירות מדויקות עם מסמכים נלווים, וזה צריך להתבצע עד 48 שעות מזמן קבלת מכתבי. באם אתה חושב שאני צריך להפגש איתך אין לי בעיה ,אבל כל הסבר מילולי שתתן לי יירשם וכל הסבר כזה יצטרך להיות מלווה במסמכים או העתקים שלהם ,אינני מסתפק במילים יפות ,יש לי נסיון עם כמה צדיקים במוסד".

צביקה שרף לקראת הבחירות לאיגוד הכדורסל. מגד גוזני
"כדאי שאתה והיועצים שלך תחשבו היטב, כי בבית המשפט הם לא כאלה גיבורים". שרף/מגד גוזני

המכתב ששלח שרף היום כולל 41 סעיפים, בהם דורש שרף פירוט של הכספים שהוציא האיגוד: " עליך לזכור כי האיגוד הוא עמותה ציבורית ,שנשענת על כספי ציבור ותשלומים של הקבוצות שזכאיות לדעת מה נעשה בכספיהן ,ועלינו להיות זהירים עם כל שימוש לא ראוי בכספן. בנוסף אנו צריכים להקפיד לעמוד בכללי מנהל תקינים וחוקיים ולפי חוקי מדינת ישראל.

צביקה שרף ביקש בסעיפים אלו להבין "מי שילם וכיצד שילמו" בהרחבה לגופים שונים: למשרד קרמר ויינבג ("על כל ההופעות בבית הדין העליון של האיגוד ובבתי המשפט סביב הבחירות וסביב ההתעסקות עם ומול רשם העמותות"), לקייטרינג במשחקי הנבחרת בראשון לציון וביד אליהו ("כמה זה עולה - האם האיגוד משלם ישירות, או שחברת ההפקות של המנהלת משלמת וגובה עמלה"). ליום הבחירות ("שכירת המקום האוכל האוכל הנוסף המשרדים הנוספים השלטים וכל מה שאנני יודע)", לכרוז, ללהקות ולזמרים (לחברה ממנה קונים את הגביעים והתשורות שמחלקים: "מי משלם האם החברה של המנהלת שגם גובה עמלה").

שרף אף מבקש: "לקבל את רשימת הנוסעים בכל משלחות נבחרות איגוד הכדורסל למשחקי הכנה ולמשחקים רשמיים מתחילת 2012 ("מי היו חברי המשלחת, לפי שמות ותפקידים. מי יצא או חזר שלא עם כל המשלחת. אני מבקש לקבל היכן היתה חריגה מתקן הנוסעים, מי ואיפה אישרו את החריגה. אני מבקש לקבל את פירוט התשלומים עבור כל נוסע ונוסע". כמו כן מבקש שרף " את רשימת כל הנסיעות לחו"ל שבוצעו על ידי היו"ר מתחילת 2012. לאן טס, מטרת הנסיעה, כמה עלתה הטיסה, כמה שולם למשרד הנסיעות, מה היו ההוצאות הנוספות סביב הנסיעה, איזה פורום אישר ומי את הנסיעה, והאם נרשם באיזושהי פרוטוקול".

בנוסף דורש שרף: "את כל רשימת עובדי האיגוד מתחילת 2012 ומקבלי המשכורות בה ("מי כעובדים, ומי עם חוזים, אני מבקש לקבל העתקי חוזים למי שעובדים עם חוזים וברשימה שמית כמה צורפו לעבודה מאז כניסתו לתפקיד של מר קופל, כולל אגף מקצועי ,עובדי האקדמיה מאמנים, פקידות, בעלי תפקידים, וכל מי שמצוי ברשימת מקבלי השכר של האיגוד, ומי מבין העובדים שונתה משכורתם מאז כניסת מר קופל לתפקידו, מי סיכם איתם ואיפה זה רשום ועל ידי מי אושר, ומאיזה סעיף בתקציב").

עוד תוהה שרף: "מה זאת אומרת עזרו בהפקה צוות של מנהלת ליגת העל. לפי איזה תעריף? אני מבקש לקבל את פרטי כל אירוע שכזה מגמר ליגת הילדים או הנערים שהם אירגנו, ועד כל משחק של נבחרת ישראל גברים ונשים. כמה עלה, איפה החשבוניות, למי שולם. כל ההתחשבנות שלהם מיומם הראשון 'בעזרתם' לאיגוד". שרף אף מבקש "לדעת האם למישהו יש כרטיס אשראי של האיגוד שהוא משתמש בו, כמה מכוניות מחזיק האיגוד, למי הן צמודות, איזה סוג רכב וכמה דלקנים מחזיק האיגוד.

אבנר קופל יו"ר איגוד הכדורסל (שמאל) עם צביקה שרף. ברני ארדוב
"שמעתי מפה לאוזן כי עומדת להיות מוקמת קומה נוספת למשרדי האיגוד על הגג, מאיפה הכסף?". שרף וקופל/ברני ארדוב

כמו כן מבקש שרף פירוט לגבי "כל החשבוניות וההסכמים שנעשו לגבי שיפוץ הבניין, כולל בארטרים, ארכיטקטים, בנאים, חשמלאים, ציוד אלקטרוני, נגרים ורהיטים. מאיזה סעיף בתקציב הם שולמו, כי בתקציב האיגוד שישנו בידי לשנת 2012 ובהסברים המצורפים אליו על ידי מר לופו הגזבר לשעבר ומר ויידהורן יושב ראש ועדת הכספים לשעבר צוין במפורש כי לא יהיה שיפוץ ולא הוקצב כסף לשיפוץ. אבקש פירוט כמה עלה ומאיפה הכסף ,כמובן כולל הסכמים וחשבוניות ורישומי תשלומים ופרוטוקול שבו אושר השיפוץ.

שרף דורש את גם דו"ח הוצאות והכנסות על הצ'קים שהופקדו באיגוד לתשלום על ידי הקבוצות, דו"ח על חובות הקבוצות כולל קבוצות שהחליפו בעלות ואו מקום משחקים, ומבקש לקבל פירוט לגבי בעלי תפקידים שונים, כגון אלי לופו."שמעתי מפה לאוזן כי עומדת להיות מוקמת קומה נוספת למשרדי האיגוד על הגג", כתב שרף. "האם זה נכון ,איפה אושר, כמה התקציב, ומאיפה, האם ההנהלה דנה בזה". כמו כן תוהה שרף: "מי נתן את ההוראה לפרסם את פסילת רשימת עוז על ידי דובר איגוד הכדורסל, טרם אנחנו קיבלנו את הודעת הפסילה וללא שנערך לנו איזשהו שימוע ובניגוד לכל כללי מינהל תקין והגינות. לא שאני מצפה להגינות מכל האנשים האלה. מי נתן לדובר האיגוד את חילופי המסמכים ואת התביעה המשפטית שתבעתי את האיגוד בבית הדין לעבודה, ושבה הגעתי לפשרה והאיגוד שילם עליה כדי שיפרסם מה הוא חוזה ההעסקה של דובר האיגוד, עד מתי החוזה שלו תקף".

שרף אף שואל: "אתה לא מעביר להנהלת האיגוד את מכתבו של מבקר האיגוד ליושב ראש האיגוד דאז מר שי שני, ובו הדרישה לקיום ועדת התקשרויות ומכרזים לפי המלצת מבקר המדינה, ובו הוא דורש לבחון את המשך ההתקשרות עם היועץ המשפטי, עם רואה החשבון ,ועם הבקרה התקציבית, סוכן הנסיעות, וכל ההתקשרויות השונות. מי נתן את אותם חומרים למשרד הפרסום שעסק בלכלוך על צביקה שרף וסיעת עוז? אני מבקש לקבל תשובה מדויקת מי מעובדי האיגוד עשה את זה. לא אעבור על זה בשתיקה, אתם שומרים מסמכים ממני וכשנוח לכם אתה מוציאים אותם פתאום לאנשים זרים. זה חמור!". שרף אף מזכיר את "החוסר במספר נדרש של נשים בהנהלה", ודורש לדון בישיבת ההנהלה הבאה ב-"תעריפי איגוד הכדורסל ובייצוג נשים בהנהלת האיגוד".

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "מנכ"ל האיגוד משיב כנהוג לכל אחד מחברי ההנהלה בצורה מפורטת ומדויקת וכך ייעשה גם בבקשה זו, אבל לא מעל גבי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully