וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק: "זה היום הכי עצוב שלי כמאמן הנבחרת"

18.8.2012 / 23:27

אריק שיבק היה המום לאחר ההפסד המביך לאסטוניה: "אני עצוב אבל לא יעזור אם נבכה". כספי: "שחקנים צריכים לקחת אחריות"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הלם מוחלט, זו הדרך היחידה לתאר את פרצופי שחקני נבחרת ישראל הערב (שבת), לאחר שאלה הביכו את עצמם עם הפסד 88:86 לאסטוניה החלשה בהארכה. ישראל הגיעה למשחק הבית הראשון שלה במוקדמות היורובאסקט כשהיא יודעת שהיא חייבת לנצח, ועל הנייר, היא לא רק היתה צריכה לעשות זאת, אלא להביס את האורחים הקטנים. אלא שבפועל, רשמו שחקניו של אריק שיבק את אחת ההופעות המבזות בהיסטוריה של הכדורסל הישראלי, איבדו כהרגלם יתרון משמעותי (17 הפרש), וירו לעצמם ברגל בכל הנוגע למאבק על הכרטיס לאליפות אירופה.

מאמן נבחרת ישראל אריק שיבק. קובי אליהו
לוקח את האחריות. שיבק/קובי אליהו

שיבק עצמו היה נראה שבור לגמרי לאחר ההפסד, ולא הרבה לדבר לפני מסיבת העיתונאים. פניו אמרו הכל. השחקנים נכנסו בשקט לחדר ההלבשה, והמאמן חיכה להם שם, ושוחח עמם ארוכות.

"באופן אישי אני עצוב ומאוכזב", אמר אריק שיבק במסיבת העיתונאים שלאחר המשחק. "אמרתי לשחקנים שלי שזה היום אולי הכי עצוב שלי כמאמן נבחרת ישראל. לא צפיתי שככה נתחיל את הקמפיין, זה לא נראה ככה בתקופת ההכנה. במחצית הראשונה הלכנו על השחקנים החמים- על עומרי, על יותם. עשינו עצירות יפות בהגנה ולצערי התחלנו לא טוב את החצי השני. חטפנו 25 נקודות ברבע, משהו שאסור שיקרה. ידענו שהם קבוצת קלעים גדולה, אבל לצערי לא עשינו את החילופים בהגנה כמו שצריך והקליעות באו בקלות מדי עבורם".

שיבק המשיך ואמר: "כעסתי עוד שהובלנו. ראיתי וצפיתי את סגנון המשחק. הם לא עשו משהו שלא ידענו. בסוף המשחק זו היתה החלטה שלי לא לעשות עבירה, כשהובלנו ב-3 , 29 שניות לסיום. בדיעבד זה כמעט הצליח, כי הם החטיאו אבל הם לקחו את הריבאונד ועשו שלשה מהפינה. אני נוטה להסכים שבסיום, במקום לשחק קבוצתי שיחקנו אינדיבידואלי וזה גרם לשני איבודים בסוף, איבודים קריטיים".

על המקום בו נמצאת הנבחרת כרגע, אמר שיבק: "זה המצב, המצב לא טוב אבל בהחלט לא אבוד. אנחנו יודעים למה אנחנו מסוגלים, יודעים שעכשיו זה יותר קשה אבל ננסה לעשות את זה. יהיה משחק קשה מול איסלנד, נבחרת דומה לסגנון של אסטוניה, ננסה לחזור משם ומסלובקיה עם שני ניצחונות. קל זה לא יהיה מנטאלית ומקצועית. יש לנו שחקנים גברים שלוקחים אחריות אבל אני מניסיוני יודע שהדרך היחידה לחזור מדברים כאלה זה לנצח. לצערי זו פעם שניה שזה קורה לנו תוך 3 ימים שאנחנו סובלים מרפיון בחצי השני, ומכך ששחקנים מנסים לעשות מהלכים אישיים ואנחנו לא משחקים קבוצתי".

כשנשאל האם הוא חושב שמדובר באזמתו האישית, אמר שיבק: "כשמפסידים, המאמן אשם תמיד. אמרתי גם לשחקנים שאני לוקח אחריות. אני מודאג מאוד ומאוכזב מאוד ממה שהיה היום והתפקיד שלי ושל העוזרים וגם של השחקנים זה להתרומם ולשחק ביחד כי זה המצב וצריך להסתכל קדימה. זה הפסד שאסור היה שיקרה, זה קרה ונצטרך לתקן את זה. זה בור גדול מאוד, אבל אם נבכה זה לא יעזור. צריך לנסות להרים את האנשים ולחזור בשבוע הבא עם שני ניצחונות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקן נבחרת ישראל עומרי כספי מאוכזב. קובי אליהו
כעס על חבריו לנבחרת. כספי/קובי אליהו

עומרי כספי, שסיים עם 23 נקודות אמר: "לא חלמנו שנפתח את הקמפיין הזה עם שני הפסדים. נצטרך ללכת הביתה, לראות את המשחק שוב ולהבין איך הם קלעו 48 נקודות בחצי השני ואיך אנחנו משתפרים לקראת איסלנד. הרבה שחקנים צריכים לקחת אחריות. לא יכול להיות שקולעים מולנו כל כך הרבה סלים בחצי השני. אני חושב שהפסדנו את המשחק בהגנה לא בהתקפה. עם השחקנים שיש לנו ועם הכשרון שיש לנו היינו צריכים לדעת לעשות זה. לא היינו צריכים להגיע מלכתחילה להארכה.

על המהלכים בסיום אמר כספי: "האחריות היא שלי ושל כולם וכשאתה שובר את התרגיל זה נראה כאילו כל אחד מנסה לייצר משהו בעצמו וזה לא צריך להיות ככה". על המשך הקמפיין אמר הפורוורד: "עוד מוקדם. אני חושב שאנחנו כנבחרת מסתכלים על יום שלישי ושישי כמשחקים הכי חשובים שלנו. חייבים לחזור הביתה במצב של 2:2. הבית עוד יכול להשתנות ונקווה שישתנה לטובה בשבילנו".

בסיום נכנס לחדר ההלבשה יו"ר איגוד הכדורסל, אבנר קופל שאמר לשחקנים: "אני מאמין בכם, שאתם מסוגלים לנצח את שני המשחקים הבאים בחוץ (איסלנד וסלובקיה, א"ש), ולהפוך את הקמפיין הזה".

ישראל הביכה את עצמה והפסידה 88:86 לאסטוניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully