וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צביקה שרף: "למובראק ואסד מצאו מחליף, גם לקופל"

צביקה שרף, מגובה בפיני גרשון, מסתער על הבחירות לאיגוד: "קופל לא מהסס לפני שהוא משקר. די לעסקנות, אעשה מהפכה"

הבחירות באיגוד הכדורסל ממשיכות להסעיר את הביצה: צביקה שרף כינס היום (שלישי) מסיבת עיתונאים מיוחדת לקראת הבחירות, שנמשכה למעלה משעה וחצי, והציג לצדו את אחד התומכים והעומדים לצדו, הלא הוא פיני גרשון, יריבו המר לשעבר. כידוע, אחרי חודשים ארוכים של מאבק ממושך והשמצות הדדיות בין אבנר קופל לבין צביקה שרף, מחר יוחלט מי יהיה האיש שייבחר ליו"ר האיגוד.

מימין: שאול אייזנברג, צביקה שרף, פיני גרשון, סיעת עוז. מגד גוזני
"נוכל לעשות מפנה גדול לא רק בכדורסל - אלא בעולם הספורט כולו". אייזנברג/מגד גוזני

שרף, כשלצדו גם אורנה אוסטפלד ושאול אייזנברג, מעוניינים להעמיד אלטרנטיבה לאבנר קופל, ומתהדרים בניסיון מקצועי לאורך שנים ארוכות והיכרות מעמיקה עם כל עולם הכדורסל.

שאול אייזנברג פתח ואמר: "השאלה הראשונה שנשאלת, היא מה הרקע למאבק הגדול סביב הבחירות. לפני כמה חודשים אנשים ממרכז הפועל ביקשו ממני שנתמוך במהלך של איגוד כדורסל בלי שמעון מזרחי, ובלי מכבי, כדי שאנשי הפועל יוכלו להנחית החלטות. לא רציתי ללכת למהלך נלוז שכזה, ומאז מרכז הפועל חרט על דגלו להוציא אותנו מהאיגוד. לא נכנענו, והקמנו נבחרת ראויה. יחד עם שחקני החיזוק שהצטרפו אלינו, כמו ח"כ אבו וילן וח"כ אברהם בורג, נוכל לעשות מפנה גדול לא רק בכדורסל - אלא בעולם הספורט כולו". לאחר מכן הוסיף אייזנברג ש"עושים שם מעשים פליליים. הם פוחדים מאיתנו, כי אנחנו לא נרפה מהם עד שכל הרפש ייצא החוצה".

צביקה שרף נשאל על דברים שאמר עליו קופל, ואמר: "לא באתי להטיל פה הכפשות. יש לי ניסיון ניהולי וידע ניהולי פי שלושה מאבנר קופל. אני הראשון ששמח שנבחרת העתודה מצליחה, אבל מה הקשר לאבנר קופל? שלא ייחס לעצמו דברים לא לו. מה שעזר לנבחרת העתודה היא המאמצים של שי שני, להגדיל את מספר העולות. לקופל אין קשר להצלחות או לכישלונות של הנבחרות".

אבשלום אבו וילן: "איגוד הכדורסל מתנהל כמו גוף משנות ה-50. הכדורסל זה ענף פופולרי ומצליח, ואסור שהשיטה תישאר וראשי המרכזים יסגרו ביניהם דילים. שורה של עסקנים מחליטים, בלי בחירות דמוקרטיות. צריך שמי שינהל יהיה שליח ציבור. צריך מהפכה. פעם ראשונה אנשים מתוך הענף עצמו רוצים לקחת אחריות. השיטה ההיסטורית, של חלוקה לפי מרכזים, חייבת להסתיים. קבוצות הכדורסל חייבות להבין שיש להן הזדמנות לשינוי היסטורי. אל תתפלאו אם בעקבות זאת גם יתחילו להגיע מדליות".

אברהם בורג: "האם הספורט שייך לאוהדים ולקהילה, או לבריונים? כיום הבריונים מנהלים את הספורט הישראלי. בריונות היא כוחנית. האלטרנטיבה הזאת היא רגע של חסד. האולימפיאדה חשפה את המבנה הבלוף של התשתיות בישראל. כיום פוליטיקה מכריעה את עתיד הספורטאים, כוחנות מחליטה על התקציבים, הכל תלוי אם ראשי הקבוצה תומכת בעסקנים מסוימים. יש מעט אנשים בכדורסל שאפשר להגיד עליהם שהם גם חרוצים, גם ישרים וגם הגונים. צביקה שרף הוא אחד מהם".

אורנה אוסטפלד: "זו מהפכה בכדורסל. כאחת שנחשבת למישהי שאכפת לה מכדורסל נשים וכדורסל בפרט, זו הזדמנות פז. אני לא זוכרת כזאת חבורה בכל ימיי כחברת האיגוד. כיום הכל שם נסגר בדילים. צביקה שרף הוא מהבודדים שאפשר להאמין לו".

צביקה שרף לקראת הבחירות לאיגוד הכדורסל. מגד גוזני
"קופל יודע לארגן פסטיבלים ואוהלי VIP, אבל בענף יש בעיות מקצועיות, ואלה דברים שקופל לא מסוגל לעשות. צריך להיות שינוי מהיסוד". שרף/מגד גוזני

צביקה שרף: "לא רוצה להיגרר למסע ההכפשות המלוכלך מהיומיים האחרונים, נשכר משרד יחסי ציבור שאוסף עליי קליפים מהרגע שיצאתי מבטן אמי... נתתי את חיי לכדורסל, נתתי את חיי לאיגוד הכדורסל. אנשים שלא תרמו לאיגוד כלום, מנסים להטיל בי דופי. אין ויכוח על זה שאני איש מקצוע, שמכיר את הענף לאורכו ולרוחבו. אימנתי את נבחרת הקאדטים, העתודה, הנוער. הייתי עוזרו של רלף קליין באליפות אירופה בנבחרת, ואחר כך הייתי 14 שנה עם הפסקות מאמן נבחרת ישראל. אז אי אפשר להשמיץ אותי ולהגיד שאני לא ראוי להיות באיגוד הכדורסל.

"לפני ארבע שנים פנו אליי איתן רוב, מוטי אמסלם ויעקב בן שושן. אמרו לי, 'אתה היחיד שיכול להציל את הכדורסל הישראלי, בוא תהיה המנהל המקצועי, עם כל הסמכויות. זה יותר חשוב מלאמן את דינמו מוסקבה או אולימפיאקוס'. שי שני נתן את ברכתו, וגם שמעון מזרחי אישר. בישיבת איגוד הכדורסל, אבנר קופל ארגן התנגדות, והמינוי שלי לא עבר.

"אחר כך נפגשתי עם קופל בנוגע לתפקיד, אבל כלום לא קרה. הוא אומר דברים, וזה לא קורה. כשהוא אומר אמת או שקר, שריר בפניו לא זז. אמרתי לו שאני בחוץ. התברר שבמקביל הוא עשה את אותו תרגיל לפיני גרשון.

"צריך ללכת לשני מהלכים: כשאהיה יו"ר איגוד, אביא את כל הידע שלי. ב', אני לא אהיה עסקן. קופל הוא רב עסקן. כישורי הניהול שלי מוכרות, וגם הידע המקצועי. קופל יודע לארגן פסטיבלים ואוהלי VIP, אבל בענף יש בעיות מקצועיות, ואלה דברים שקופל לא מסוגל לעשות. צריך להיות שינוי מהיסוד.

"אני לא אתעסק רק בטיסות לניו יורק לג'ורדן פארמר, עם סיפורים אחרים ותמונות בעיתון. אני מכיר את הבעיות בפריפריה, אני יורד לשטח, אני יודע במה מדובר. אבנר קופל לא יוכל לעשות את הדברים האלה".

פיני גרשון, צביקה שרף, סיעת עוז. מגד גוזני
"בכל העולם אנשי ספורט - שחקנים ומאמנים - מנהלים את הספורט. לא יכול להיות שפוליטיקה קטנה, שלא אגיד מסריחה, מנהלת את הכל". גרשון/מגד גוזני

פיני גרשון, שהצטרף באיחור למסיבת העיתונאים, הוסיף: "את מישהו מפחיד שצביקה יהיה באיגוד הכדורסל. אם צביקה היה מועמד עד לפני לא הרבה זמן לנהל את הכדורסל הישראלי בצד המקצועי, אני לא מבין למה הוא לא כשיר להיות באיגוד הכדורסל. אני מכיר את הנפשות הפועלות יותר טוב מכאלה שלא נולדו פה.

"החיבור בין קופל לאנשים האחרים לא יחזיק מעמד. אם צביקה יעמוד בראש האיגוד, עדיף ששמעון מזרחי יחבור אליו כי שניהם יעשו דברים טובים לכדורסל. המאבק בוועד האולימפי הוא על חשבון הכדורסל, לאף אחד לא אכפת איך יתנהל הכדורסל. הענף חשוב לנו, יושבים פה אנשים שיכולים לעשות טוב לאיגוד. צביקה טוב גם לקופל, שאף אחד לא יתבלבל פה".

גרשון הבהיר כיצד יתפקד הוא אם שרף ייבחר: "אני אעזור לשרף בצד המקצועי. לא נקבע חוקים חדשים למשחק, אבל אני רוצה משהו יותר טוב: שילדים ירצו ללכת לכדורסל, שהנבחרות ייראו יותר טוב. הגועל נפש שמסתובב פה בחודשים האחרונים לא מקרב ילדים לענף. למובארק מצאו מחליף וגם לאסד ימצאו מחליף, וגם לקופל".

גרשון הוסיף ש"אנחנו נתלים במדליה של דיוויד בלאט? מי שגירש את בלאט מאיגוד הכדורסל, הוא גאון. הוא ידע שהוא יביא מדליה. לדיוויד לא הייתה אז תעודה, וגם לא היום, גם לי אין. לא חשובות התעודות, צריך עין מקצועית, מישהו שיזהה כישרונות. בכל העולם אנשי ספורט - שחקנים ומאמנים - מנהלים את הספורט. לא יכול להיות שפוליטיקה קטנה, שלא אגיד מסריחה, מנהלת את הכל".

תגובת איגוד הכדורסל

מאיגוד הכדורסל נמסר: "צערנו, אנו נאלצים להגיב פעם נוספת על מסע הכפשות וגניבת הדעת של שאול איזנברג, צביקה שרף, פיני גרשון ואחרים, וזה בזמן בו אנשי איגוד הכדורסל ומאמניו הלאומיים עסוקים במשחקים הרשמיים של נבחרות ישראל השונות, הנבחרת הלאומית, נבחרת הנוער ועתודה נשים, כדי לנסות ולחזיר את הנבחרות הצעירות לדרג א' מהמקום אליו הידרדרו בתקופתם של שי שני, שאול איזנברג, אורנה אוסטפלד וצביקה שרף כמאמן לאומי.

"איגוד הכדורסל לא ייגרר לשפה הרדודה, דברי הבלע והעובדות השקריות של חברי עוז וימשיך לפעול בצורה שקופה, עניינית, כלכלית ושיווקית לרווחת כלל הכדורסלנים והכדורסלניות הרשומים באיגוד הכדורסל. האיגוד נערך לבחירות להנהלה ולרשות האיגוד אשר ייערכו כאמור באופן חשאי ודמוקרטי.

"האיגוד קורא לכל ראשי הקבוצות להגיע כדי להביע לממש את זכותם האלמנטריית לבחור לפי שיקול דעתם. בסיום ההצבעה ולאחר ספירת הקולות, תבחר ההנהלה החדשה וייקבע ויבחר יו"ר וממועד זה מקווה האיגוד כי ניתן לצאת לדרך חדשה, נקייה, ספורטיבית ועניינית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully