וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל: נבחרת הנשים פותחת במסע לאל' אירופה

15.6.2012 / 17:05

נבחרת ישראל תחל מול אוקראינה (21:00, ער' 1) את הדרך לאליפות אירופה רביעית ברציפות. הכירו את הנבחרת והיריבות

בדיוק עוד שנה מהיום (שישי) ב-15 ליולי 2013 תיפתח אליפות אירופה לנשים בצרפת, ונבחרת ישראל רוצה להגיע לשם בפעם הרביעית ברציפות. הנבחרת של אלי רבי תפתח מחר את משחקי מוקדמות אליפות אירופה בבית א' מול נבחרת אוקראינה החזקה (21:00, ערוץ 1), כשהתקווה היא שהאולם החדש בראשון לציון ימשיך את המסורת של השנים האחרונות, ויסתיים עם העפלה מתוקה.

ישראל יודעת שבניגוד ל-2007, אז העפילה דרך משחקי ההזדמנות האחרונה, הפעם אין דרך חזרה. רק שתי הראשונות מכל בית יעפילו לאליפות, משימה אפשרית בהחלט, אז רגע לפני שהמשחקים יוצאים לדרכן, הנה הכרות עם שחקניות הנבחרת, היריבות, הסיכויים והמפתחות.

הסגל: דם חדש

נבחרת ישראל בשנים האחרונות הייתה בנויה מחמישייה כמעט קבועה, שי דורון, לירון כהן, ליעד סואץ קרני, לייני סלווין וג'ניפר פליישר או קטיה לויצקי. מהחמישייה הזאת שתי שחקניות פרשו, סלווין וסואץ קרני, והשאירו את ההובלה בידיים של כהן ודורון, שנחשבות בעיני מומחי כדורסל הנשים לצמד הטוב באירופה בקו האחורי.

שלוש שחקניות ירשמו הופעת בכורה בסגל - שני לוי (23, 1.78) שחקנית בנות השרון שרשמה עונה אישית מצוינת, שירה שכט, שחקנית אוניברסיטת מונמאות' מארצות הברית שהובילה בשנים האחרונות את הנבחרות הצעירות והמתאזרחת בראשידה אלוהים, שזכתה בדאבל ההיסטורי עם מכבי אשדוד, שהופכת לאחת משחקניות המפתח בנבחרת, בעיקר לאחר שאלישה קלארק מרמת השרון לא תגיע בשל כניסה ל-WNBA.

מי שיצטרכו לעשות את קפיצת המדרגה בסגל לצידן של דורון, כהן, אלוהים, פליישר ולויצקי הן קטיה אברמזון, שכבר הוכיחה בעבר דומיננטיות בנבחרת ומגיעה אחרי עונה בליגה הרומנית, ובעיקר שלישיית הגארדיות המוכשרות שירן צעירי, נועה גנור ואורטל אורן. נעמי קולודני פצועה, ובמידה ותהיה כשירה תהווה תוספת משמעותית לנבחרת, אך בשלב זה לא ידוע עד כמה תוכל לתרום בפתיחת המשחקים.

היריבות: בלארוס ואוקראינה חזקות, הונגריה מסוכנת

באירופה נוהגים לכנות את בית א' בשם בית המוות של המוקדמות, בעיקר בשל העובדה שכל הנבחרות בבית נחשבות שוות ברמתן. מעל כולן נמצאת נבחרת בלארוס, שרק לפני כמה שנים זכתה במדליית ארד באליפות אירופה, ושנתיים לאחר מכן זכתה במקום הרביעי. השחקניות המובילות של הנבחרת הן אנסטסיה ורמינקו (25, 1.94), אלכסנדרה טראסבה (24, 1.70) וקטרינה סניטסינה (26, 1.88). בנוסף משחקת בבלארוס הפורוורדית טיטי טרוינה, ששיחקה בארץ ברמת השרון. הסנטרית ילנה ליוצ'נקה, השחקנית הבולטת בבלארוס בשנים האחרונות, נשארה מחוץ לסגל.

נבחרת נוספת שאין לזלזל בה היא אוקראינה שמולה ישראל פותחת את המשחקים. מעל כולן בולטת בנבחרת אוקראינה אלכסנדרה קורוסובה (26, 1.86), שמוכרת בשם גורבנובה, והיא הסקוררית המובילה של הנבחרת. מלבד קורוסובה מככבות הרכזת אינה קוצ'בי והקלעית אלינה יגפובה, כוכבת נבחרת העתודה.

הנבחרת ההונגרית, לא מאריות היבשת בשנים האחרונות אך בעלת עבר מפואר, תנסה להיות הסוס השחור של הבית. הונגריה העפילה רק פעם אחת לאליפות אירופה בארבעת הניסיונות האחרונות אך הפעם יש אופטימיות במחנה ההונגרי. השחקנית המובילה של ההונגריות היא שחקנית סיאטל סטורם אלי קוויגלי (26, 1.80), שקיבלה אזרחות מקומית לאחר ששיחקה בפץ'. לקוויגלי עוזרת בניהול המשחק קטלין הונטי (24, 1.77) מולנסיה ומתחת לסל שולטת אנה ואדיה (27, 1.91) מסלמנקה.

את הבית הישראלי משלימה פורטוגל, מהנבחרות החלשות בדרג א', שלא צפויה להשיג ניצחונות במוקדמות.

הסיכויים והמפתחות: לשמור על הבית, לגנוב בחוץ

ישראל הייתה הנבחרת הראשונה בבית א' לנוח ביום רביעי וצפתה באוקראינה מתעללת בפורטוגל 38:92 ובבלארוס מתקשה בבית מול הונגריה אך מנצחת 47:51. דבר אחד ברור, הפתיחה של ישראל תהיה מכרעת לקראת המשך המשחקים. העובדה שהנבחרת משחקת את שני המשחקים הראשונים מול אוקראינה ובלארוס, היריבות העיקריות על הכרטיסים לאליפות אירופה, הופכת את המשחקים הללו לקריטיים.

במידה וישראל תנצח את המשחקים הללו, אין ספק שהיא תעשה צעד משמעותי לקראת העלייה, ומנגד הפסד כפול יהפוך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית. בנבחרת הציבו שני יעדים ריאליים – הראשון הוא לשמור על הבית. לישראל יש מאזן ביתי טוב מהשנים האחרונות במוקדמות, ואם לא ישמטו משחקים הפעם, יצטרכו הבנות לנצח פעם אחת בהונגריה, בלארוס או אוקראינה, וזה אמור להספיק לעלייה. שני ניצחונות בחוץ מול הנבחרות הללו, יבטיחו את הכרטיס בוודאות, כשכמובן נפילה מול פורטוגל לא באה בחשבון.

כדי לעשות זאת ישראל צריכה את לירון כהן ושי דורון בשיאן. כהן מגיעה אחרי עוד עונה קשה מאוד בליגה האיטלקית במדי סקיו, בעוד דורון סיימה את העונה יחסית מוקדם ושמרה על כושר בתקופה האחרונה. העובדה שנעמי קולודני פצועה תהפוך את נועה גנור או שירן צעירי למשמעותית מאוד במשחקים הראשונים. הקו הקדמי יצטרך להפגין כרגיל רוח לחימה עם צמד הקטיות שמקבלות בנוסף לג'ניפר פליישר גם עזרה מבראשידה אלוהים, שנראתה טוב במשחקי ההכנה.

השאלה שנותרה היא האם זה יספיק. ישראל בדרך כלל מתקשה מאוד בקמפיינים שמשוחקים בחודש יוני, מיד לאחר סיום העונה, מה שיהפוך את המשימה למסובכת יותר. מה שבטוח שמשחק הפתיחה מול אוקראינה יראה את הדרך לנבחרת, שניצחה את האוקראיניות רק פעם אחת בארבעת המשחקים האחרונים, אך עדיין העפילה לאליפויות אירופה למרות הפסדים אלו. ההערכה הן שגם הפעם נדע אם השחקניות של אלי רבי עשו זאת רק בשניות האחרונות של המשחקים. נותר רק להחזיק אצבעות.

נבחרת ישראל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully