וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל שולמן: "אי אפשר להתכונן לטפירו, הוא עושה הכל"

21.5.2012 / 18:27

הרכז הוותיק של אשדוד סומן על ידי ראשל"צ לקראת חצי הגמר (ב', 18:15, ספ' 5 ו-HD). רובי בוסטיין: "אנחנו באים כדי לנצח"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

משחקי פיינל פור 2012 של ליגת העל ייצאו מחר (שני) לדרכם במפגש בין מכבי ראשון לציון למכבי אשדוד (18:15, שידור ישיר בספורט 5 וספורט 5HD). הקבוצה של אפי בירנבוים מגיעה למשחק ללא ג'ו קרופורד שגמר את העונה, ולאחר שחזרו מפיגור 2:0 בסדרה מול עירוני אשקלון למהפך גדול. מנגד מגיעה מכבי אשדוד לראשונה בהיסטוריה למעמד הזה, אחרי שהפתיעה את סגנית האלופה גלבוע/גליל ברבע גמר הפלייאוף, ועם רוח גבית מהחלק האחרון של העונה.

היסטוריה ומספרים

- מכבי אשדוד ומכבי ראשון לציון הן שתיים מארבע הקבוצות הישראליות שניצחו העונה משחקים ביד אליהו. השתיים האחרות: מכבי תל אביב והפועל ירושלים.

- עד כה נפגשו הקבוצות שש פעמים בהיסטוריה. המאזן: 1:5 לטובת ראשון לציון.

- אדריאן יוטר הדיח בקריירה שלו פעמיים את מכבי אשדוד. ב-2008/9 ברבע גמר הפלייאוף של הלאומית עם לב השרון, וב-2009/10 בחצי גמר הפלייאוף של הלאומית עם מ.כ הבקעה.

- מאיר טפירו השתדרג בפלייאוף במספריו מ-9 נקודות, 7.4 אסיסטים ו-4.6 ריבאונדים ל-12.8 נקודות, 7.8 אסיסטים ו-7.3 ריבאונדים בממוצע.

- ב-25 שנים כמאמן ראשי, הגיע אפי בירנבוים רק פעמיים למעמד הגמר של הכדורסל הישראלי, בעונת 1998/9 עם הפועל ירושלים ובעונת 2004/5 עם הפועל תל אביב.

הכנות ושאר ירקות

מכבי אשדוד:

הקבוצה של עופר ברקוביץ' מגיעה למשחק בהרגשה שהיא יכולה לצאת מעונה שכבר סומנה כאכזבה בהצלחה שיהיה קשה לשחזר אותה. באשדוד ניצלו את השבוע מאז הניצחון על גלבוע/גליל כדי להתכונן לקראת הפיינל פור, והיו הראשונים לעלות על הפרקט ביד אליהו, כבר ביום שבת. בקבוצה בונים על היכולת ההגנתית המשופרת שהם מציגים מאז תחילת הסיבוב השני, בעיקר בעזרת האיזורית היעילה, ומקווים לנצל את הפגיעות של ראשון לציון ללא ג'ו קרופורד.

ג'וש קארטר, שנמצא בכושר מצוין, אמר לקראת המשחק הגורלי: "מה צריך לעשות כדי לנצח? נצטרך לשחק הגנה חזקה על הקליעה שלהם לשלוש, לגרום להם לזרוק זריקות קשות". על היעדרותו של ג'ו קרופורד אמר קארטר: "הוא היה נהדר כל העונה, חבל ששחקן מסיים את העונה ככה. הם ניצחו את המשחק האחרון בלעדיהו, ככה שאין לי ספק שהם ישחקו כדורסל טוב". על בחירתו לחמישיית העונה אמר: "אין עלי יותר לחץ כי אני בחמישיית העונה. כולם יודעים מה אני יודע לעשות, אני פשוט אצטרך לבוא ולעשות את העבודה שלי".

רובי בוסטיין הוסיף: "אנחנו מתרגשים, אם אתה משחק כדורסל אתה רוצה להיות באווירה כזאת, ואנחנו שמחים שהגענו לכאן. לראשון יש שלושה אמריקאים, ולנו יש שלושה אמריקאים ואותי, אבל בסוף מי שמשחק על הפרקט הוא זה שחשוב. אנחנו משחקים די טוב לאחרונה, ובאים כדי לנצח".

בקבוצה מקווים כי כ-1,500 אוהדים יגיעו מעיר הנמל לקראת המשחק ויעפילו על הכמות הקטנה יחסית שהגיעה למעמד חצי גמר גביע המדינה בשנה שעברה. באשדוד רוצים לשחק בעונה הבאה באירופה, וטרם החליטו האם לשחק בליגה הבלקנית או ביורוצ'אלנג'.

מכבי ראשון לציון:

הכתומים מעיר היין מגיעים למשחק מול אשדוד אחרי שאיש לא נתן להם סיכוי להיות בפיינל פור. רק לפני שבוע וחצי ניצבה ראשון לציון בפיגור 2:0 בסדרה מול עירוני אשקלון, ובמומנטום שלילי מאוד, אך בקאמבק מרשים, הצליחה להפוך את הסדרה ולהגיע בפעם השנייה ברציפות למעמד השיא של הכדורסל הישראלי. הכתומים ייאלצו להסתדר בפיינל פור ללא ג'ו קרופורד הפצוע, לאחר שהאחרון קרע את גיד פיקת הברך, ועבר ניתוח שיגרום לו להחמיץ את ששת החודשים הקרובים.

אפי בירנבוים נחוש כתמיד: "אנחנו קבוצה טובה, מתמודדים מול קבוצה טובה מאוד שבריצה, קבוצה שבנויה הרבה מאוד על מאיר טפירו". על היעדרותו של ג'ו קרופורד אמר המאמן: "בספורט אף פעם לא מתעסקים במי שלא משחק, ואנחנו כקבוצה לא התעסקנו בזה. כואב לנו על ג'ו והתבטאתי שזאת טרגדיה ספורטיבית שאני מקווה שהוא יתגבר עליה כמה שיותר מהר. אנחנו כקבוצה, למרות שהוא היה שחקן מוביל, לא יכולים לחשוב איך זה לשחק איתו, אנחנו משחקים בלעדיו וככה נופיע. אור סולומון ואייל שולמן שיחקו הרבה משחקים של מאני טיים, וברגע שאתה מכיר את השחקנים האלה ויודע את הכושר המנטאלי שלהם אתה מבין שהם במוכנות הכי גבוהה שיש, אז מהבחינה הזאת אין בעיה בכלל".

אייל שולמן אמר: "אין לפציעות חוקים. הצלחנו לכפר על החיסרון של קרופורד, אבל הוא יחסר לנו. אי אפשר להתכונן למאיר טפירו, הוא עושה הכל. התכוננו כמה שאנחנו יכולים ויש לנו תוכנית משחק, נקווה להוציא אותו מהתבנית שלו ושיהיה בסדר". דרווין קיצ'ן הוסיף: "אני לא חושב על המאץ'-אפ שלי עם טפירו. אני מכבד שחקן כמוהו שמשחק כל כך הרבה שנים בליגה, אני מכבד אותו כשחקן אבל אני לא חושב עליו יותר מדי. כשמגיעים לרמה כזאת של כדורסל אי אפשר לעצור שחקן, אלא לגרום לו ליום רע. אם נגרום לו ליו רע, אני אהיה מרוצה. אני לא יודע אם אנחנו פייבוריטים או לא. לשתי הקבוצות אין יתרון על השנייה, ונראה מחר מה יהיה".

כ-1,000 אוהדי ראשון לציון רכשו את הכרטיסים שהוקצו לקבוצה, ובנוסף רכשה עיריית ראשון לציון עוד 500 כרטיסים וחילקה אותם לבני נוער בעיר. בקבוצה עושים מאמצים בתקופה האחרונה על מנת לגייס כספים להשתתפות באירופה בעונה הבאה, כשהמטרה היא להשתתף ביורוצ'אלנג'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

שחקן מפתח

ניצן חנוכי. בגיל 26 ניצן חנוכי מגיע לפיינל פור הרביעי שלו, עם תווית של שחקן ההגנה הטוב בליגת העל, בה זכה במהלך ערב הגאלה של המנהלת. חנוכי יהיה האיש החשוב ביותר של הכתומים בהגנה, כשישמור על מאיר טפירו שחתום על העלייה של אשדוד לפיינל פור, וגם בהתקפה. בהעדרו של ג'ו קרופורד הקליעה של ראשון לציון מבחוץ נפגעה בצורה קשה, אך חנוכי ששיפר את הקליעה שלו מאוד בשנה האחרונה, יבוא כדי להוכיח שהוא מסוגל להיות השחקן המוביל של הכתומים גם בחלק ההתקפי. אם יצליח, ראשון לציון תהיה בגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully