וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולון ואשדוד בפיינל פור, ירושלים וגלבוע/גליל הודחו

קבוצתו של שמיר תפגוש את מכבי ת"א בפיינל פור. ראשל"צ ניצחה את אשקלון 81:85 והשוותה ל-2:2. אשדוד הדיחה את גליל

איזה פלייאוף יש לנו בליגת העל. לאחר שמכבי תל אביב הבטיחה את מקומה בפיינל פור, השיגו הערב (ראשון) שתי קבוצות נוספות את הכרטיס לארבע האחרונות, כשבמוקד ניצחה הפועל חולון את הפועל ירושלים 64:70, ניצחה את הסדרה 1:3 והדיחה את קבוצתו של דרוקר. מכבי אשדוד הוכיחה כמה אופי יש לה, כשחזרה הביתה לאחר ההפסד במשחק הקודם, ניצחה 80:82 במשחק סופר דרמטי את גלבוע/גליל והדיחה אותה עם 1:3 בסדרה, בדרך לפיינל פור. מכבי ראשון לציון הצליחה להישאר בחיים לאחר שניצחה 81:85 את עירוני אשקלון בהארכה והשוותה את הסדרה ל-2:2.

הפועל חולון - הפועל ירושלים 64:70 (חולון ניצחה את הסדרה 1:3)

הרוח המדהימה של הפועל חולון תהיה גם בפיינל פור, וכמה שזה מוצדק. השחקנים של דן שמיר לא נבהלו מהרגע הראשון של הפלייאוף כשפגשו את הפועל ירושלים, עשו את העבודה פעם אחר פעם, והערב השלימו את המשימה עם ניצחון ביתי גדול מול האוהדים המאושרים שלהם, שללא ספק יהיו כוח משמעותי עבור הקבוצה בפיינל פור. וירושלים? היא זייפה לאורך כל העונה, והערב שילמה על כך את המחיר האולטימטיבי כשגמרה עונה נוראית שלה ללא הופעה בין ארבע האחרונות. הקבוצה של דרוקר שוב נפלה לפיגור ולא הצליחה לחזור ממנו, ושוב היא תיאלץ לפנטז על יכולת מוצלחת יותר בעונה הבאה.

חולון פתחה את המשחק בסערה, ועלתה ליתרון 0:7 בזכות יכולת טובה של טזמין מיטשל, אבל ירושלים לא נבהלה, והגיבה עם ריצת 0:8 בראשותו של סטרוברי. דווקא אז נרגע המשחק, שתי הקבוצות לא מצאו את הטבעת, כשמי שהתעוררה ראשונה היא ירושלים שהוליכה 15:19 בסיום הרבע הראשון. נעימי ותומאס כבר הביאו את ירושלים עד יתרון 6, עמוק ברבע השני, אבל חולון שוב הצליחה לחזור עם נקודות של רון לואיס, כשטזמין מיטשל חטף כדור שניה לסיום המחצית, וקבר שלשה ענקית על הבאזר כדי להוריד את חולון בפיגור 28:27 במחצית.

מיטשל המשיך את המומנטום מהסל המטורף שלו והריץ את חולון ל-2:14 ויתרון 30:41. ירושלים פשוט נראתה בהלם, וחולון ניצלה עד תום את ההגנה הרכה של יריבתה והגיעה עד 14 הפרש. ירושלים ידעה שזה עשוי להיות הרבע האחרון שלה בעונה, ופתחה טוב עם ריצת 4:11 בראשותו של רנדל שצימק ל-56:54. לואיס צלף שלשה גדולה והוסיף נקודות נוספות, ומורן רוט קבר ג'אמפ גדול שקבע יתרון 7, דקה לסיום. נעימי עוד הצליח לצלוף שלשה והיתרון ירד ל-4, אבל רוט קלע ארבע פעמים מהקו ברגעי האמת, וחולון חגגה עלייה מדהימה לפיינל פור.

קלעו להפועל חולון: טזמין מיצ'ל 20 נקודות, רון לואיס 15 (ו-7 ריבאונדים), פטריק סאליבן 12, מורן רוט 11 (ו-6 אסיסטים), בריאנט דאנסטון 8 (ו-8 ריבאונדים), עודד שעשוע 2, שלומי הרוש 2. שון דניאל לא קלע ב-9 דקות. חולון סיימה עם 15 מ-27 מהעונשין (55 אחוז).

קלעו להפועל ירושלים: בריאן רנדל 20 נקודות (ו-10 ריבאונדים), די ג'יי סטרוברי 11 (1 מ-7 מהשלוש, 5 איבודים), יובל נעימי 10 (0 אסיסטים, 3 איבודים), ראמל בראדלי 9 (5 ריבאונדים), משה מזרחי 6, ג'ון תומאס 4, גוני יזרעאלי 2, אורי קוקיה 2. לחובת ירושלים נשרקו 27 עבירות, מול 19 לחובת חולון.

מכבי אשדוד - הפועל גלבוע/גליל עליון 80:82 (מכבי אשדוד ניצחה 1:3 את הסדרה)

מה עוד אפשר להגיד על העונה המטורפת של מכבי אשדוד? הקבוצה של עופר ברקוביץ' שנראתה נורא במשך חלקים נרחבים של העונה, ששיחררה את ראמל בראדלי להפועל ירושלים, שבקושי נכנסה לפלייאוף חזרה ובגדול כשהיא מדיחה את סגנית האלופה בדמותה של גלבוע/גליל, שסיימה את העונה במקום השני. ג'וש קרטר שוב הוכיח שהוא שחקן שמתאים לרמות הגבוהות ביותר כשסיים עם 29 נקודות כולל כמה מהזריקות הגדולות במשחק, ועכשיו הוא מגיע עם קבוצתו אל הפיינל פור במטרה לעשות את הדרך אל הגמר. לא ייאמן.

האורחים פתחו עם מטח זריקות לא מוצלחות מחוץ לקשת אבל דווקא טפירו ובוסטיין היו אלו שתפרו שלשות שנכנסו, ואשדוד עלתה ל-9:14. טראוויס ניסה לקרב את גליל בחזרה, אבל חג'ג' וטפירו הורידו את אשדוד ביתרון 20:24 בסיום הרבע הראשון. השלשות של קבוצתו של ליובין המשיכו ללכת החוצה, ומנגד החל ג'וש קרטר לעבוד, והריץ את אשדוד ליתרון 31:41. או אז הופיע וויליאהם האצ'ר, שקלע 5 נקודות ללא מענה, ויחד עם קורטני פלס צימק את הפער והוריד את גלבוע/גליל בפיגור 41:39 בלבד אל המחצית.

אשדוד נאבקה לשמור על היתרון עם פתיחת הרבע השלישי, אבל חמש נקודות רצופות של טראוויס העלה את גלבוע/גליל ליתרון 51:52. פלס והאצ'ר המשיכו לאמלל את ההגנה של המארחים, שמצידם פשוט לא מצאו את עצמם בהתקפה, ונקודות של האצ'ר הורידו את גליל ביתרון 59:62 לפני הרבע האחרון. האצ'ר המשיך ללהוט עם שלשה בפתיחת הרבע הרביעי, אבל ג'וש קרטר הדהים עם שתיים משלו, ואשדוד תפסה שוב את היתרון עם 69:70. יבזורי צלף שלשה ענקית בתוך הדקה האחרונה, אבל קרטר החזיר עם אחת ענקית משלו, חצי דקה לסיום. טפירו קבר שתיים מהקו, האצ'ר החטיא משלוש וחג'ג' קלע אחת מהקו שהספיקה לניצחון המדהים.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 29 נקודות (4 מ-6 מהשלוש, 7 ריבאונדים), רובי בוסטיין 16, מאיר טפירו 16 (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים), ג'וש דאנקן 13 (7 ריבאונדים), אלכס טיוס 5, דרור חג'ג' 3.

קלעו להפועל גלבוע/גליל: רומאו טראוויס 18, וויליא האצ'ר 16, דגן יבזורי 14, קורטני פלס ( 4 אסיסטים)13, אבישי גורדון 9, עידו קוז'יקרו 6 (5 ריבאונדים), ג'וזף ג'ונס 4.

עירוני אשקלון - מכבי ראשון לציון 85:81 (בהארכה, 2:2 בסדרה)

רק לפני שבועיים היתה מכבי ראשון לציון בבור עמוק, כשמצאה את עצמה בפיגור 2:0 בסדרה שלה מול אשקלון. אלא שמאז התעוררו שחקניו של אפי בירנבוים, ובשני קרבות אדירים הצליחו לחזור עד 2:2 בסדרה. ראשון שוב לא הרשימה, אבל השיגה ניצחון חוץ הודות למשחק נהדר של קיצ'ן ויוטר, אך ככל הנראה תיאלץ להסתדר ללא ג'ו קרופורד הנהדר, שנפצע לקראת סיום הרבע הרביעי. הדבר היחידי שהעיב מאוד על המשחק היה העימות בסיום בין שחקני שתי הקבוצות, כשהמאמנים מנסים להפריד. אין צורך בתמונות שכאלו גם בכדורסל, יש לנו מספיק בכדורגל.

אשקלון פתחה טוב כשג'יימי סקין העלה אותה ל-1:6 מהיר. קיצ'ן ובאומן העירו את חבריהם, והמשחק נהיה פיזי מאוד וצמוד. מיטשל העלה את המארחים ליתרון 4, אבל שלשה של ניצן חנוכי הורידה את ראשון ביתרון 20:21 בסיום הרבע הראשון. קבוצתו של בירנבוים המשיכה במומנטום, קיצ'ן קלע חמש נקודות רצופות ועלתה ליתרון 6, אך מיטשל וג'יימי סקין לא נתנו לכתומים לברוח וצימקו ל-34:33. חנוכי שוב תפר שלשה לקראת סיום הרבע, והעניק לאורחים יתרון 4 במחצית, 36:40.

המארחים פתחו בדהירה את הרבע השלישי, כשהיא טסה ל-8:15, השלימה מהפך ועלתה ליתרון עם דאנק נהדר של ג'יימי סקין. קרופורד ויוטר עוד ניסו לשמור על הקצב, אבל שלשה של ניב ברקוביץ' קבעה 53:60 לאשקלון בסיום הרבע השלישי. בראשון ידעו שזה רגע האמת, והחלו ללכת פנימה. יוטר חפר טוב בצבע ויחד עם קרופורד ושולמן הפער הצטמק ל-2 בלבד. קרופורד הוסיף עוד שלשה גדולה, וקיצ'ן השלים את המהפך וקבע 67:68. מיטשל עם ארבע נקודות רצופות החזיר את אשקלון לחיים ויתרון נקודה, אבל אז החטיא פעמיים מהקו, ושלשה ענקית של קיצ'ן החזירה את היתרון לראשון. מיטשל החזיר לקבוצתו עם סל קריטי מהעבר השני שקבע שיוויון, בן דוד החטיא שלשה 2 שניות לסיום, יוטר לקח את הריבאונד וקלע אבל זה היה אחרי הבאזר, הולכים להארכה.

שלשה גדולה של קיצ'ן העניקה את היתרון לראשון עם פתיחת ההארכה, באומן העלה ל-4, אבל שמחון ומיטשל שוב צימקו. קיצ'ן עמד בלחץ וקבר שתיים מהקו, אשקלון לא הצליחה לקלוע מבחוץ וראשון חגגה ניצחון. בסיום המשחק חזינו באירוע מכוער כשסקין ושולמן כמעט והלכו מכות.

קלעו למכבי ראשון לציון: דרווין קיצ'ן 21 נקודות (8 ריבאונדים, 5 אסיסטים), אדריאן יוטר 20 (12 ריבאונדים), ברנדון באומן 12, ג'ו קרופורד 12, ניצן חנוכי 8, עמית בן דוד 7, איל שולמן 4, איגור נסטרנקו 1.

קלעו לעירוני אשקלון: דווין מיטשל 19 נקודות ו-11 ריבאונדים (ו-5 אסיסטים), מרקו קילינגסוורת' 13 (8 ריבאונדים), טוני סקין 11, רביב לימונד 11, ניב ברקוביץ' 10, ג'יימי סקין (7 ריבאונדים)9, עמית שמחון 8.

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully