וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות חשיפת וואלה! ספורט: לבנת תפנה למבקר המדינה

התלונה של אוסטרוביץ' בנוגע לשחיתות סביב הבחירות להנהלת איגוד הכדורסל הגיעה לשרת הספורט. באיגוד מאיימים בתביעה

פרסום מכתב התלונה של יושבת ראש אלקטרה רמת השרון רחל אוסטרוביץ' אמש (רביעי) בוואלה! ספורט מעורר מהומה באיגוד הכדורסל. בכירים שהואשמו במכתב בחשדות על גבול הפליליות נדהמו מהמכתב, ובנוסף גורמים נוספים שוקלים את צעדיהם בעתיד. חברים בהנהלת איגוד הכדורסל מסרו היום לוואלה! ספורט כי "אם עד יום שלישי הקרוב השרה לימור לבנת לא תפעל בהחלטיות בחקירת כל הטענות, תוגש תלונה במשטרה".

כזכור, אוסטרוביץ' ביקשה לבדוק חשד לשחיתות סביב הבחירות הקרובות להנהלת איגוד הכדורסל, שייערכו ב-4 ביוני. "לצערי, לאור ההתנהלות 'בשטח' מתעוררות שאלות לגבי אפשרות של 'קניית' שלטון בטובות הנאה וכסף", היא כתבה, ובין השאר ביקשה לבדוק "האם מרכז הפועל העביר סכומי עתק לקבוצות אליצור (רמלה, נתניה, יבנה, אשדוד) שעל רקע זה פרשו מאליצור ועברו להפועל", ו"האם סיעת הפועל התחייבה לנציגים מהמגזר הערבי לתפקידים בשכר בתמורה לתמיכה בנציגי הסיעה". יש לציין, כמובן, שהדברים הוכחשו על ידי המעורבים.

לנוכח הדברים, שרת התרבות והספורט לימור לבנת הודיעה שהיא תעביר את הטיפול למבקר המדינה. "לנוכח הטענות המועלות במכתב, בכוונתי להעביר את פנייתך באופן מידי לבדיקת מבקר המדינה ולבדיקת רשם העמותות", כתבה לבנת לאוסטרוביץ', "הבעתי את התנגדותי לא פעם להצבעה במתכונת של ייפויי כוח ריקים... אין בסמכותי להורות על פתיחת חקירת משטרה בעניין, אולם אני ממליצה כי תפני למשטרת ישראל בעניין זה".

עורכי הדין של איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה שלחו מכתב תגובה לאוסטרוביץ' בו איימו נגדה בתביעת לשון הרע וכתבו: "ממכתבך עולה כי 'טענותיך' הינן בגדר השערות גרידא, אם בידיך ראיות כלשהן שיש בהן כדי להעלות חשד לשחיתות מן הראוי כי אלה יועברו ללא כל דיחוי למשטרת ישראל. היות ובחרת לפנות בפנייה פופוליסטית וחסר בסיס לשרת התרבות והספורט ולא למשטרה, אנחנו מניחים שאין בידך כל ראיות התומכות בטענותיך החמורות, המטילות דופי בהתנהלות האיגוד ומהוות פרסום בניגוד להוראת חוק איסור לשון הרע. הנך נדרשת להתנצל התנצלות כנה עמוקה וראויה בפני האיגוד ונציגיו בתוך שלושה ימים באותו אופן וצורה בה נעשה הפרסום הכוזב והפוגעני. אם לא תעשי כן, הורנו למרשנו להגיש תביעה לבית המשפט המוסמך".

בינתיים בחרו הבוקר ארבעה חברי מרכז אליצור שהואשמו במכתב של אוסטרוביץ' בסעיף 1 כי קיבלו סכומי ענק ועל רקע זה פרשו למרכז הפועל להגיב לנעשה. "רצינו שינוי של הכדורסל בישראל, צמצום מספר הזרים, גידול הכדורסל בפריפריה והאינטרסים שלנו היו מנוגדים למכבי, לכן הצבענו להפועל", סיפר שאול דוד, יושב ראש אליצור יבנה, "מרכז אליצור רצה שנצביע ביחד עם מכבי, ואנחנו לא עם אותם אינטרסים כמו מכבי תל אביב. כל מה שרחל כתבה שם הוא קשקוש. מאז שעברנו ממרכז אליצור להפועל, אנחנו מקבלים את הכסף דרך המועצה להימורים בספורט. נשב ונדע איך נגיב בהתאם. כיום יש התנהלות טובה והמתנגדים רק מנסים לזרות חול בעיניי הציבור".

גם ניסים רון, מנהלה המקצועי של אליצור רמלה שמייצג את הקבוצה באיגוד הכדורסל הופתע: "אני למעשה מייצג לא רק קבוצה אחת אלא מספר רב של קבוצות. לא עברנו להפועל, נשארנו אליצור, רק הגענו להבנות עם הפועל לגבי ההדחה של שי שני. בקרוב מתקיימים בחירות ואחרי הבחירות הכל פתוח. לא היה שום נושא כספי. הכל הבל הבלים, לא היה ולא נברא. רחל אוסטרוביץ' תמיד אנטי בכל דבר. באיגוד יש בחירות בקרוב. הם סיעה בתוך הפועל, והפועל לא רוצים אותם. אין להם עם מי לחבור, והיא מבינה שהיא לא תהיה חברה באיגוד. זה מה שמעניין אותה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צביקה ליבר, יושב ראש ברק נתניה בליגת העל, שגם קבוצתו הוזכרה כמי שאבנר קופל ישב בועדת הערעורים של משחקה מול מ.כ הבקעה ויש חשד כי לא מדובר במעשה נקי, מספר: "הדיון במנהלת היה רציני, למרות שהוא לא הסתייע לטובתנו. לא הרגשתי שום בעיה עם זה שאבנר קופל שהוא יו"ר המנהלת יושב בוועדה הזו. הוא האדם הבכיר ביותר במנהלת והיה חשוב שהוא יישב שם". על קבלת הכספים לכאורה אומר ליבר: "לא עברנו למרכז הפועל, העברנו את כספי התמיכה שלנו מהטוטו דרך מרכז הפועל, זה כל מה שעשינו. כל מי שמעביר כספים דרך מרכז הפועל יכול לקבל הטבות מהפועל, זה לא קשור לקופל ולא קשור לכלום".

יושב ראש נתניה מוסיף גם מדוע החליט לחבור לקופל: "חשבתי שמרכז אליצור לא צריך ללכת אוטומטית עם מכבי כפי שעשה בשנים האחרונות. עד כה מנחם וידהורן (יו"ר מרכז אליצור, א.ש) אמר שאנחנו לא צריכים לדאוג, שמעון מזרחי ייצג אותנו במשא ומתן. אני לא ילד קטן, אני לא צריך ששמעון מזרחי ייצג אותי, אני יודע לייצג את עצמי. האינטרסים שלי הם לא של שמעון מזרחי. מנחם וידהורן לא היה מוכן לזוז מהעמדה הזאת, אז אמרתי שאנחנו ננהל את המשא ומתן לבד. אני בן אדם עצמאי ולא צריך אפוטרופוס. נפגשנו עם מרכז הפועל, הגענו איתם להסכמות וזה הכל, זה היה משא ומתן פוליטי".

אטרקצ'י: "הקול קול אוסטרוביץ', אך מישהו עומד מאחוריה"

מי שפותח תיבת פנדורה שלמה הוא יושב ראש אליצור אשדוד, ניסים אטרקצ'י שמספר על השתלשלות העניינים: "לקחנו על עצמנו את ההחלטה להדיח את שי שני לטובת הכדורסל בגלל שנקעה נפשנו בו. הוא יזם בדיקה של המבקר כנגד מנחם וידהורן והלהיט אותו בפרטים לא מדויקים על מנת לגרום להוצאתו מאיגוד הכדורסל, אך הוכחנו אחרת בישיבת ההנהלה. לאחר מכן שני נטפל לניסים רון ואליי באופן אישי כי הגנו עליו. בנוסף הוא ניסה להכפיש אותי במסע של נבחרת הקדטים ולמיטב ידיעתי הוציא ידיעה מפוברקת שאני סילקתי הורה במשחק של הנבחרת במקדוניה והביא את האיגוד לפי פחת של פחדים ושנאה. קיבלנו חופש הצבעה במרכז אליצור בנושא ההדחה, והדבר הראשון שמצאנו היה קודם כל להעיף את שי שני כי הוא לא ראוי. טעיתי בענק כשגרמתי לו להיבחר לתפקיד".

אטרקצ'י מוסיף כי "האפשרות היחידה לממלא מקום הייתה אבנר קופל היות ומכבי לא הציגו מועמד. רצינו שינוי ולדעתנו אבנר קופל מהווה אלטרנטיבה מצוינת. הייתי אצל שמעון מזרחי במשרד לפגישה של שעתיים וביקשתי ממנו שיהיה ממלא מקום לתקופה של שנתיים, הוא הבטיח לחזור עם תשובה וחזר עם תשובה שהוא לא יכול. אסור לשכוח שאבנר קופל עשה מליגת העל שם דבר, מיתג אותה, הביא כסף, ושם המשחק היום הוא כסף בכל המקומות".

עוד מוסיף יושב ראש אליצור אשדוד על האינטרסים שקופל משרת עבור אגודתו: "אני כנציג הליגות הנמוכות ראיתי למול עיניי גם אפשרות לשפר את המערכות של האיגוד בנושא רישום קבוצות, להוריד את התשלומים לאגודות, להפריט את כל נושא העברות משחקים, דחיות משחקים, לעשות את זה יותר קל לקבוצות בליגות הנמוכות. ברגע שאבנר התחייב לדברים האלה ולמיני מנהלת בליגה הלאומית, ליגה שחייבים למתג אותה כליגה ישראלית, ולעודד אותה כדי שכל בני הנוער שאני מקדם יוכלו לשחק בליגה מקצוענית, אז החלטנו לבחור בו. מנחם וידהורן התנגד ולא ברור לנו למה. הלכנו וחתמנו עם הפועל על דבר אחד, והוא שאנחנו מתחייבים לבחור את נציג הפועל לשתי קדנציות כדי להשלים את כל האני מאמין שלו".

בינתיים מסתמן כי כל מרכז אליצור צפוי לחבור בקרוב לאבנר קופל: "בימים אלה כל מרכז אליצור עובר בצורה מאוחדת לחוזה משותף בין אליצור, מכבי והפועל בראשות אבנר קופל. זו עדיין תוכנית שצריכה להתבצע בימים הקרובים, בינתיים יש בעיות בתוך מרכז אליצור שקשורות לבחירות שנערכו בסוף חודש מרץ ודורשות את אישור רשם העמותות. לאחר מכן יהיה הסכם משולש של כולם עם כולם", מספר אטרקצ'י.

על טענות אוסטרוביץ' אומר יושב ראש אשדוד ומאיים: "אף אחד לא עבר ממרכז אליצור, אנחנו מרכז אליצור. נראה לך שאנחנו מטומטמים? עשינו את זה בשביל כסף? חיכינו רק לבחירות באיגוד בשביל לקבל כסף? לא היה שום כסף שניתן, לא ביקשנו כסף, הלכנו בשם הכדורסל. הקול הוא של רחל אוסטורוביץ', אבל אנחנו יודעים מי עומד מאחוריה. היות ויש לנו מאבקים בתוך אליצור, אנו כרגע שמים את הכל בצד, אבל לאחר מכן מי שיצטרך להיתבע על הוצאת דיבה, יתבע".

אטרקצ'י מסיים את דבריו בתגובה למנכ"ל מרכז אליצור יהושע גורה ולשי שני, שהאשימו אתמול אותו ואת חבריו, ופונה אליו: "'שי שני, בשם רבים מחברי ההנהלה, ראינו לאן הבאת את האיגוד. ראינו מה חשבו עלינו בחוץ, וראו את חוסר התפקוד שלך. התעסקת כל היום במלחמות של איש קטן וניסית לנקום ולערוף ראשים של כל מי שלא הסכים איתך. לא אתה תטיף לנו. קח את עצמך ושחרר אותנו מנוכחותך, ויפה שעה אחת קודם'. לגבי גורה יהושע אני לא מוכן להתייחס: 'חבל שאתה נגרר לדברים שאתה לא בדיוק יודע איך לצאת מהם, אבל נניח לך, אתה נמצא תחת לחץ'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תגובות

שי שני מסר בתגובה: "חלק מהדברים קשורים להתנהלות של מרכז הפועל, שיש להם השפעה גם על האיגוד, אבל זו בעיה של מרכז הפועל, לרבות הנושא של העברת סכומי עתק לקבוצות אליצור על מנת שיתמכו באבנר קופל לתפקיד יושב ראש האיגוד. לכאורה זה דבר על גבול הפלילי אם לא פלילי. המגוחך פה עוד יותר זה שלמשל קבוצת אליצור רמלה קיבלה כאן סכומי עתק בזמן שהיא התמודדה מול קבוצות הפועל כמו אס"א רמת השרון, שהאחרונה היא קבוצה של הפועל. בשביל לגרוף את אליצור רמלה הם נתנו להם כסף ולמעשה פגעו בקבוצות שלהם. זה הגיע עד כדי גיחוך כזה, אבל אלה בעיות של הפועל.

"לגבי האיגוד עצמו, כל המהלך עם קופל נולד בחטא, חבורת איתן רוב, אמסלם, ניסים אטרקצ'י, בן שושן וקופל. כל אחד עם האינטרס שלו לא בחלו בשום אמצעי לרבות שימוש במשאבי האיגוד על מנת לבצע את המהלך. יתרה מכך, חלק מהמחלוקת שלי עם החברים האלו הייתה בגין חובות של אגודות שניסו להסתיר, של קבוצות ואגודות שחייבות חובות עתק במיליוני שקלים. זה היה חלק מהוויכוח ואחת מהסיבות ששילמתי בראשי. אבנר קופל הבטיח שזה יבוצע לאלתר, לא רק שזה לא בוצע, המצב לא השתפר מאז. לדוגמה, גבעת שמואל חייבת מאות אלפי שקלים והיושב ראש שלה אמסלם קודם לתפקיד ממלא מקום של קופל כאות הוקרה על התמיכה".

שני מוסיף ואומר: "קיבלו לעבודה אנשים ללא מכרז, כמו חשב, כמו סמנכ"ל תקשורת, מנהל פרויקטים. קיבלו מנהלים בכירים במשכורות די מכובדות בלי מכרז ובלי ועדת איתור. אלה דברים חמורים שאסור שיקרו בעמותה ובטח לא באיגוד ספורט. הסיפור של אלי לופו לקבל שלושה עובדים אלו דברים איומים, אלה כספי ציבור. איגוד הכדורסל מאז הקמתו נהג בצנעה, ביעילות ולא בשופוני יא נאס".

מכתב לשרת הספורט: חשד לשחיתות באיגוד הכדורסל

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully