וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב לשרת הספורט: חשד לשחיתות באיגוד הכדורסל

2.5.2012 / 22:52

רחל אוסטרוביץ', יו"ר א.ס רמת השרון, רומזת על קניית קולות בכסף לקראת הבחירות לראשות האיגוד שיתקיימו ב-4 ליוני

רחל אוסטרוביץ', שעומדת בראש קבוצת הנשים של א.ס רמת השרון בכדורסל ומשמשת כיו"ר ל.כ.ן לקידום כדורסל נשים, שלחה אתמול (שלישי) מכתב לשרת התרבות והספורט לימור לבנת, ובו היא מבקשת לבדוק חשד לשחיתות סביב הבחירות הקרובות להנהלת איגוד הכדורסל. הבחירות מתוכננות ל-4 ליוני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתבה ציינה אוסטרוביץ': "לצערי, לאור ההתנהלות 'בשטח' מתעוררות שאלות לגבי אפשרות של 'קניית' שלטון בטובות הנאה וכסף". אוסטרוביץ' פירטה במכתבה את הנושאים שלדעתה אמורים להיבדק על ידי משרד הספורט או משטרת ישראל. אלה הסעיפים שצויינו במכתב:

1. האם מרכז הפועל העביר סכומי עתק לקבוצות אליצור (רמלה, נתניה, יבנה, אשדוד) שעל רקע זה פרשו מאליצור ועברו להפועל.

2. האם גזבר איגוד הכדורסל, אלי לופו, שתמך עם חבריו (סיעת "אהבה") בהדחתו של יו"ר האיגוד הקודם שי שני, פרש מתפקידו כגזבר ממונה במסגרת איגוד הכדורסל לתפקיד בשכר ונלוות.

3. האם סיעת הפועל התחייבה לנציגים מהמגזר הערבי לתפקידים בשכר בתמורה לתמיכה בנציגי הסיעה.

4. האם חבר/ים בהנהלת איגוד הכדורסל ביצעו לכאורה עבודות דפוס לאיגוד הכדורסל ולמנהלת תמורת קבלת כספים בסכומים גבוהים.

5. כיצד יו"ר מנהלת הליגה, אבנר קופל, המשמש גם כממלא מקום יו"ר איגוד הכדורסל, ישב בשבוע שעבר עם כובע של חבר ועדת ערעורים בעקבות תלונה של קבוצת אליצור נתניה על הפסדה למ.כ הבקעה.

6. האם ידוע לך כי חרף פגיעה של אוהד אליצור רמלה במאמנת א.ס רמת השרון, אורנה אוסטפלד, לאחר משחק חצי גמר הגביע, לפני יותר מחודש ימים, עד כה לא נעשה דבר וחצי דבר בהעמדת אליצור רמלה לדין.

במכתבה סיכמה אוסטרוביץ': "לאור החשדות הכבדים על הניסונות לכאורה לקניית קולות בכסף, הנני דורשת את התערבותך המיידית לקיום הבחירות ב-4 ביוני, במתכונת החלטת סטרשנוב בכדורגל, בבחירות חשאיות ולא באמצעות יפויי כח".

שי שני: "כל טענותיה של אוסטרוביץ' נכונות והיו ידועות"

דובר איגוד הכדורסל חגי סגל מסר בתגובה למכתב: "ניסיונות ההכפשה המונעים על ידי מניעים פוליטיים אינם ראויים לתגובה. עם זאת, היועצים המשפטיים של איגוד הכדורסל ומנהלת הליגה יגיבו ואף ינקטו בהליכים המתאפשרים על פי החוק".

יהושע גורה, מנכ"ל מרכז אליצור, מסר בתגובה: "ארבעה חבר'ה משלנו, שלושה מתוכם חברי הנהלה, עברו להצביע עם הפועל וקיבלו חוזים אישיים עם התחייבות אישית לשמונה שנים להיות באיגוד הכדורסל. זה מה שידוע לי. מבחינה כספית, אין לי מושג. זה לא מעניין אותי. אותי מעניין רק העניין הרעיוני. אליצור צריכה ללכת עם אליצור. בניגוד לחברי ההנהלה שהלכו ועברו להפועל. אני מתבייש בזה שחברים עשו את זה, אבל זו עובדה".

שי שני, יו"ר איגוד הכדורסל לשעבר: "כל הכבוד לאומץ הציבורי של אוסטרוביץ'. כל טענותיה נכונות והיו ידועות. הדברים שמתרחשים בחודשים האחרונים באיגוד הכדורסל הם חמורים מאין כמותם, אבל אני ממש לא מצפה מהשרה לבנת שתטפל בזה".

ממרכז הפועל נמסר בתגובה: "מכתבה של רחל אוסטורבסקי לשרת התרבות והספורט מבוסס על שמועות, ואין בו אפילו נתון אחד אמיתי. בין מרכז הפועל לאגודת אליצור נחתם ואין בו כל התייחסות או התחייבות כספית כלפי מי מהצדדים. בנוסף, חלק מקבוצות אליצור העבירו את ניהול חשבונותיהם למרכז הפועל, וזו התנהלות דומה לקבוצות אחרות כמו הפועל תל אביב נשים, הפועל פתח תקוה נשים ואחרות. חשוב לדעת כי גם הקדנציה הקודמת, תחת ראשותו של שי שני, נחתם הסכם שיתוף פעולה קואליציוני בין מרכז הפועל לסיעת אליצור באיגוד הכדורסל. מרכז הפועל לא התחייב לדבר כלפי מגזר זה או אחר, אך יחד עם זאת מרכז הפועל מחויב ברמה אידיאולוגית ומוסרית לשלב כמה שיותר נציגים מכמה שיותר מגזרים, וכך נעשה. התנהלות מרכז הפועל חשופה לביקורתם של גורמים מוסמכים".

את תגובתו של גזבר איגוד הכדורסל, אלי לופו, לא ניתן היה להשיג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully