וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ירושלים ניצחה 70:80 את הפועל חולון

משחק אדיר של סטרוברי (37 נק') סידר לאדומים ניצחון ענק. מכבי תל אביב התקשתה, אך גברה 74:77 על מכבי ראשון לציון

משחקי המחזור ה-25 בליגת העל, השלישי בבית העליון והתחתון, נערכו הערב (רביעי) במלואם. במוקד עמדו שני מפגשים מרתקים. אחד בראשון לציון, שם בשחזור גמר גביע המדינה האחרון, מכבי תל אביב גירדה 74:77 דרמטי על מכבי המקומית. באולם הפחים, הפועל חולון נכנעה להפועל ירושלים 80:70 במפגש חם. במשחק נוסף בבית העליון, גלבוע/גליל, התאוששה משני הפסדים רצופים ופתיחת משחק איומה וניצחה 66:83 את עירוני אשקלון הדועכת.

בבית התחתון נערכים שני משחקים: מכבי אשדוד, שכבר הבטיחה את המקום השביעי, הפסידה בבית לברק נתניה, ששמחה להתאושש עם 77:87. מאיר טפירו הוותיק נכנס לרשימת 20 הקלעים הגדולים בכל הזמנים בליגה הראשונה. מכבי חיפה, ששברה ביום ראשון את רצף 15 ההפסדים שלה, פתחה רצף חדש כשהובסה בבית 87:70 על ידי מ.כ. הבקעה, שמצידה השיגה ניצחון שני בלבד ב-11 משחקים.

מכבי ראשון לציון – מכבי תל אביב 77:74

המארחת הגיעה אחרי משחק מצוין וניצחון ענק במלחה, רק ביום ראשון האחרון. הקבוצה של אפי בירנבוים קיוותה להמשיך את החגיגה גם מול האלופה מכבי תל אביב, שניצחה אותה בגמר הגביע האחרון והבטיחה במשחק שעבר את המקום הראשון בסיום העונה הסדירה לקראת הפלייאוף. במשך דקות ארוכות, נדמה היה שראשון, שהחמישייה שלה הייתה פנטסטית, תוכל להשלים עוד הפתעה והמארחת הובילה ברוב שלבי המשחק. אלא שהניסיון כרגיל עשה את שלו וברבע האחרון מכבי, ובעיקר קית' לנגפורד, פשוט היו מרוכזים יותר, ברחו ליתרון שמונה וניצחו את המשחק.

ראשון פתחה בהתלהבות רבה ועלתה ליתרון, אבל פניני תפר שמונה נקודות והשאיר את מכבי צמודה. חנוכי צלף שלשה גדולה, לבלאט זה הספיק והוא שלח למערכה את איש המריבה תיאו פפאלוקאס. המשחק המשיך להיות צמוד לכל אורך הרבע הראשון, בסיומו ירדו הקבוצות בשוויון 16:16. בלו נהנה מסל ועבירה, אבל שולמן המשיך להצדיק את מקומו עם שלשה. אלא שמיד לאחר מכן הוא גם חטף בלוק מפניני ובצד השני פפאלוקאס הטביע והשאיר את האורחים צמודים. באומן צלף שלשה מטורפת עם סיום שעון ה-24 והמשחק נותר צמוד. ארבע נקודות של נסטרנקו הקפיצו את ראשון ליתרון לקראת המחצית ו-20 הדקות הראשונות הסתיימו ב-35:39 לראשון, כשבאומן מוביל עם 11 נקודות.

פניני המשיך את היכולת הטובה גם בפתיחת המחצית השנייה, אבל הזרים של ראשון השאירו אותה כל הזמן ביתרון. מכבי לא מצאה פתרונות לבאומן, שהמשיך לקלוע ולקטוף ריבאונדים בלי התנגדות. מכבי החליטה שנמאס לה, אליהו קלע חמש רצופות ופפאלוקאס העלה אותה ליתרון אחרי דקות ארוכות, כשהרבע השלישי מסתיים בשוויון נוסף, 53:53. מכבי ידעה שהיא בדרך להפסד אם לא תתעורר וההגנה שלה החלה לעבוד היטב. ראשון קלעה 12 נקודות בלבד בשמונה הדקות הראשונות של הרבע האחרון, בלו שם שלשה קריטית, הנדריקס ולנגפורד הוסיפו סל כל אחד ובירנבוים הזעיק פסק זמן בפיגור שש, שתי דקות לסיום. שלשה של קיצ'ן השאירה לראשון תקווה, אבל המארחים טעו, מכבי עמדה בלחץ מהקו עד לסיום וניצחה 74:77.

קלעו למכבי ראשון לציון: ברנדון באומן 19 נקודות, 10 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-איבודים, דרווין קיטשן 15 ו-8 ריבאונדים, אדריאן יוטר 14, 8 ריבאונדים ו-5 חטיפות, ניצן חנוכי 12, איגור נסטרנקו 6, אייל שולמן 5, אור סולומון 3. עמית בן דוד שותף, אך לא קלע.

קלעו למכבי תל אביב: קית' לנגפורד 20 נקודות ו-5 ריבאונדים, דייויד בלו 15, ליאור אליהו 13, גיא פניני 13, שון ג'יימס 8 ו-4 ריבאונדים, תיאו פפאלוקאס 4 ו-7 אסיסטים, ריצ'רד הנדריקס 4 ו-9 ריבאונדים. יוגב אוחיון 6 אסיסטים ו-4 ריבאונדים.

הפועל חולון – הפועל ירושלים 80:70

האדומים הגיעו לאולם הפחים בידיעה שמדובר במשחק על כל העונה. הפסד, ויתרון הביתיות בפלייאוף היה חומק מהם, מה שהיה מקשה עליהם מאוד להפעיל לפיינל פור. ניצחון היה משאיר עבורם עוד תקווה גדולה וזה מה שאכן קרה, בעיקר בזכות רבע אחרון חלומי ומשחק לא נורמלי נוסף של די. ג'יי. סטרוברי (37 נקודות), שהפך משחק שהתנהל ברובו בשליטה של חולון. מורן רוט חזר מפציעה, אבל לא ממש הצליח לעזור לצהובים-סגולים, שמפסידה משחק ביתי חשוב ותצטרך להתאושש.

המשחק נפתח בצורה צמודה ועם הרבה לחץ מצד שתי הקבוצות. חולון קפצה ראשונה ליתרון ארבע, אבל ירושלים חזרה במהרה וסל של סטרוברי סגר את הרבע הראשון ביתרון 22:23 לחולון, כשסטרוברי קולע 13 מתוך הנקודות של האורחים. גם בפתיחת הרבע השני אף קבוצה לא הצליחה לברוח, עד ששעשוע תפר שתי שלשות רצופות, בדרך לפלוס חמש למארחים, מה שהרים את הדציבלים באולם הפחים. דווקא אז בחר דן שמיר להוריד את שעשוע לספסל והאדומים חזרו, אבל חולון הצליחה לשמור על הפער ואף לעלות ליתרון שמונה. שלשה אדירה של סטרוברי (18 נקודות במחצית) סיימה את הרבע השני ב-36:41 לחולון.

חולון התחילה מצוין את המחצית השנייה וקלעה שבע מהירות, אבל ירושלים ענתה בשבע משלה תוך שתיים וחצי דקות ושלשה של סטרוברי, לצד שתיים של נעימי, הורידו לשלוש בלבד. דאנסטון קלע ארבע והעלה את חולון ליתרון שמונה, לפני שהעניינים התחממו ומהומה קטנה התפתחה על הפרקט במשחק החם הזה. מזרחי התעורר ראשון מהבלגן וצלף שלשה, שהורידה שוב לשלוש בלבד והרבע הסתיים בנקודה יתרון בלבד לחולון, מה שהבטיח לנו עשר דקות אחרונות מרתקות במיוחד. חולון פשוט עלתה משותקת לרגעי ההכרעה ולא קלעה סל שדה במשך למעלה מעשר דקות תמימות. הקיפאון ההתקפי המטורף הזה עלה לחולונים במשחק, למרות שתי שלשות שמעט צימקו בסיום, ירושלים גם היא לא קלעה יותר מדי, אבל הצליחה לפתוח פער בזכות ההגנה הקשוחה והרבע המכריע הסתיים בתוצאה 12:23 לירושלים, בדרך לניצחון חשוב של האדומים.

קלעו להפועל חולון: רון לואיס 17 (5 מ-16 מהשדה), בריאנט דאנסטון 14, טזמין מיטשל 11 (5 מ-15 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, עודד שעשוע 10, מורן רוט 9 ו-5 אסיסטים, שו ןדניאל 5 ו-6 ריבאונדים, פטריק סאליבן 4, שלומי הרוש ואורי זוהר שיחקו ולא קלעו.

קלעו להפועל ירושלים: די ג'יי סטרוברי 37 (17 מ-25 מהשדה) ו-7 ריבאונדים, דן גרונפלד 14 ו-6 ריבאונדים, בריאן רנדל 7 (1 מ-8 מהשדה) ו-10 ריבאונדים, משה מזרחי 5, יובל נעימי (1 מ-12 מהשדה, 7 אסיסטים), ג'ון תומאס וראמל בראדלי 4 נקודות כל אחד, אלישי כדיר 3, אורי קוקיה 2.

הפועל גלבוע/גליל עליון – עירוני אשקלון 66:83

שני הפסדים רצופים, להפועל ירושלים ומכבי תל אביב, גרמו להרבה מאוד דאגות בגליל בדמות איבוד המקום השני, עליו עמלו כה רבות, למכבי ראשון לציון. פתיחת המשחק הוסיפה הרבה מאוד דאגות לליאור ליובין, לאחר שהאורחים טסו ליתרון דו ספרתי גדול ומפתיע. אלא שמשהו השתחרר בגליל, שהתאוששה בצורה נהדרת והייתה מצוינת בשלושת הרבעים הבאים בדרך לניצחון חשוב, שהושג גם ללא וויליאם האצ'ר, שהוחתם אך טרם שיחק. אשקלון המתפרקת עם ניצחון אחד בשישה משחקים והיא ממשיכה ללכת אחורה ככל שהעונה הולכת קדימה.

ההגנה של גליל לא הייתה מפוקסת בהתחלה, מה שאיפשר לאורחים לפתוח פער מהיר של תשע נקודות, כשההתקפה של גליל קולעת רק שלוש נקודות בשש דקות. המצב המשיך להתדרדר עבור הקבוצה של ליובין ואשקלון טסה ל-9:25 מדהים בסיום הרבע הראשון, כשקילינגסוורת' קלע שבע נקודות. הרבע השני נראה בדיוק כמו הראשון, רק להיפך. גליל עשתה ככל העולה על רוחה, סגרה את הפער התקפה אחרי התקפה ופתאום, דקה למחצית, היא כבר הובילה בשלוש נקודות, כשאת עיקר הנזק לאשקלון מייצרים טראוויס (14 נקודות) ויבזורי (13 נקודות), בעוד שהאורחת מסיימת את הרבע השני עם 10 נקודות בלבד.

המחצית לא עצרה בכלל את הטירוף של גליל, שהשלימה ריצת 15:44 מדהימה ופתחה פער של 12 נקודות, בעיקר בזכות שבע נקודות של תומאס. אשקלון פשוט לא הצליחה לממש שום דבר ממה שהלך לה ברבע הראשון ונותרה חסרת אונים מול המארחת, כשרק קילינגסוורת' ממשיך לקלוע ומגיע ל-17 אחרי שלושה רבעים. אשקלון קיוותה שאיכשהו הרבע הרביעי יתנהל כמו הראשון ולא כמו שני הבאים אחריו, אבל זה ממש לא קרה וגליל המשיכה לדרוס בדרך לניצחון גדול, מה שממש לא נראה היה בדרך אחרי הרבע הראשון. את 30 הדקות האחרונות של ההתמודדות גליל ניצחה בתוצאה המדהימה 41:74.

קלעו לגליל: רומאו טראוויס 24 נקודות ו-11 ריבאונדים, דגן יבזורי 21, ג'וזף ג'ונס וקורטני פלס 12 כל אחד, כריס תומאס 9, אבישי גורדון 3, עידו קוז'יקרו 2, אופיר פרחי 0 ו-6 אסיסטים, נמרוד טישמן ועמית ביר כץ שיחקו ולא קלעו.

קלעו לאשקלון: מרקו קילינגסוורת' 17 נקודות ו-6 ריבאונדים, דווין מיטשל 16 ו-7 אסיסטים, טוני סקין 13, ג'יימי סקין 8 ו-8 ריבאונדים, ניב ברקוביץ' 7, עמית שמחון 3, יוני ניר 2, אחיעד בוקרא שיחק ולא קלע.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

מכבי אשדוד – ברק נתניה 87:77

אשדוד הגיעה למשחק בידיעה שהיא תסיים את העונה במקום השביעי וכל שנותר לה הוא לראות מי תסיים במקום השני ותארח אותה לסדרת הפלייאוף. כך גם נראו השחקנים מעיר הנמל, שלא ממש תיפקדו ואיפשרו לנתניה להתאושש מההפסדים המשפילים מול בני השרון/הרצליה ומכבי חיפה בשני מחזורי הבית התחתון הראשונה. עבור מאיר טפירו, הייתה בהפסד חצי נחמה, שכן מיד עם פתיחת המשחק, כשקלע את הנקודה השלישית שלו, הוא עבר את פיני חוזז ונכנס לרשימת 20 הקלעים הבכירים בתולדות הליגה הראשונה בכדורסל הישראלי.

טפירו קיווה להגיע מהר לשלוש הנקודות הרצויות שלו, אבל החטיא כמה זריקות ונתניה עלתה ליתרון עם שש נקודות של וורן קרטר. דאנקן החזיר בחמש משלו וטפירו מצא את הסל הרצוי והגיע לציון הדרך היפה. בריאן אוסברי נכנס גם הוא לעניינים ובסיום הרבע, נתניה ביתרון 19:23. בהפסקה בין הרבעים נערך טקס יפה לטפירו. פתיחת הרבע השני הייתה שייכת לאשדוד, שהתגברה על וורן קרטר, שמצידו המשיך להציג יכולת מצוינת ונשארה ביתרון הודות לנקודות של חג'ג', טיוס, טפירו ודאנקן. הנדנדה נמשכה ושלשה של אורלנד יחד עם נקודות מהקו של ליפשיץ השיבו את ההובלה לנתניה, שירדה למחצית ביתרון חמש, 41:46.

בנקס, קרטר ואוסברי לא נרגעו גם אחרי החזרה מחדרי ההלבשה, כשבצד השני דאנקן יחד עם אחיו של וורן מנתניה, ג'וש של אשדוד, קולעים פה ושם, אבל האורחים רצו קדימה וסיימו את הרבע השלישי כבר ביתרון מפתיע של תשע נקודות. אשדוד עלתה לרבע האחרון בניסיון לחזור למשחק, אבל הקבוצה מעיר היהלומים הייתה הרבה יותר חדה ופשוט לא טעתה. טפירו קלע שלשה, אבל אורלנד הפציץ בעצמו מחוץ לקשת ושתי שלשות שלו בפתיחת הרבע קבעו 14 הפרש. הפער הדו ספרתי נשמר, אורלנד תפר את השלשה החמישית (!) שלו במשחק ונתניה ניצחה את המשחק.

קלעו לברק נתניה: וורן קרטר 20 (9 מ-11 ל-2) ו-10 ריבאונדים, יהוא אורלנד 19 (5 מ-8 לשלוש), בריאן אסברי 16 ו-6 ריבאונדים, ליאור ליפשיץ 12, 14 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, אריק קמפבל 10, אדריאן בנקס 8 (4 מ-13 מהשדה) ו-7 אסיסטים, אלכס צ'וברביץ' 2, שגב זיקרי שיחק ולא קלע.

קלעו למכבי אשדוד: ג'וש קרטר 20 (7 מ-15 מהשדה), ג'וש דאנקן 15, אלכס טיוס 14 (6 מ-8 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, מאיר טפירו 12 (5 מ-14 מהשדה) ו-8 אסיסטיםדרור חג'ג' 9, רובי בוסטיין 4, אנטון שוטבין 2, גלעד קרני 1, דניאל גור אריה שיחק ולא קלע.

מכבי חיפה – מ.כ. הבקעה 87:70

אנחת רווחה גדולה שחררו אנשי מכבי חיפה אחרי הניצחון על ברק נתניה ביום ראשון שקטע את רצף 15 ההפסדים. אלא שהאופוריה נגמרה מהר והירוקים חזרו למקומם הטבעי עם תבוסה ביתית לא נעימה מול הבקעה, שמצידה שיוועה לניצחון והשיגה אחד כזה, השני בלבד ב-11 משחקים. חיפה בדרכה הבטוחה לסיים את הליגה במקום האחרון, מה שעשוי להוביל לביטול הפלייאוף התחתון בהחלטה בין קבוצות התחתית למנהלת הליגה.

המשחק נפתח בצורה צמודה וללא הרבה הגנות, כשפול דילייני חוגג עם שש נקודות מהירות עבור הבקעה. חיפה המשיכה לא לשמור והבקעה השתוללה בהתקפה עם 34 נקודות ויתרון שמונה בסיום הרבע הראשון, כשפרנק רובינסון קולע תשע. הרבע הבא לא הביא עימו בשורה למארחת, שפשוט לא הצליחה להתקרב ולייצב את עצמה. דילייני ורובינסון המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם, כשרק ג'רמיס סמית' מצליח למצוא את הטבעת עבור חיפה והמחצית מסתיימת במינוס 14 לירוקים.

סקוורר התעורר וסיפק נקודות בפתיחת המחצית השנייה, מה שסייע לבקעה להגדיל את הפער כמעט בכל התקפה, מול ההתקפה הירוקה ששוב נתקעה וכמו ברבע השני לא הצליחה למצוא את הטבעת. הרבע השלשיי הסתיים ביתרון 14 לבקעה, שנראתה בדרכה הבטוחה לניצחון. ניר כהן סיפק נקודות לבקעה ברבע האחרון, אבל האורחת די נתקעה ובעיקר חיכתה לסיום המשחק, עם היתרון המבטיח שלה. גם חיפה השלימה עם ההפסד וקלעה רק 15 נקודות ברבע האחרון ולאחר ניצחון מפתיע היא שוב מפסידה ובדרך הבטוחה לסיים אחרונה את הליגה.

קלעו למכבי חיפה: סילבן לנדסברג 16 ו-8 ריבאונדים, טיילר ווילקרסון וג'רמיס סמית' 12 נקודות כל אחד, אבי בן שימול וקרלוס פאוול 7 נקודות כל אחד, טמיר אריאלי 6, סיימון פארין 3, דניאל איידן, שון לבנובסקי 2 נקודות כל אחד.

קלעו למ.כ. הבקעה: פרנק רובינסון (6 ריבאונדים) וטרוי גילנווטר 15 נקודות כל אחד, פול דילייני 14 ו-5 אסיסטים, דיון דאוול 11 (4 מ-13 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, יחזקאל סקוורר וניר כהן 9 נקודות כל אחד, איתי גרינבוים (5 אסיסטים) וגור פורת 7 נקודות כל אחד, שמוליק ברנר, חן שרעבי ועמרי אליעזר שיחקו ולא קלעו.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully