וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תרחיש האימים של בלאט

מאמן מכבי ת"א מתקשה לשדר עסקים כרגיל מחשש להפסד נוסף. שליחתנו לאתונה ורד כהן על הפסימיות לתפנית בעלילה

1. צאו מההלם

חבר'ה, צאו מהלם הקרב. בסצנת הסיום של 'זורבה היווני' רוקד אלכסיס זורבה (אנתוני קווין) סירטאקי עם האורח האנגלי המתפעם ממנו לצלילי מוזיקה של ייאוש וא?ב?ל, אשר אט-אט מסתחררת לכדי צלילים סוערים של כוח חיים מתפרץ. המאמן דיוויד בלאט ינסה לשחזר את המהלך התרפויטי הזה של זורבה, ולשלוף את חניכיו מהייאוש הקודר.

זו לא תהיה משימה קלה. הפיאסקו מול פאו תפקד כרימון הלם, כששחקני מכבי עדיין בסוג של שוק. מכבי מנסה לחלץ את השחקנים מהגיגית העמוקה של הטראומה, לבל יתחפרו בה. אולם גם ההלם לא הצליח להשכיח את העובדה כי המשחק הערב יהווה אירוע מפתח בתולדותיה הקרובים של מכבי: להיות או לחדול בסדרה היוקרתית של הטוב מחמישה. לתרחיש האימים של מכבי קוראים "2:0". אפילו בלאט, הנוטה להיזהר בלשונו, הודה כי "לא צריך להיות מדען טילים כדי לדעת שיהיה קשה מאוד לחזור מפיגור 2:0". באימון שערכה מכבי אמש הורגשה האווירה המתוחה. מוקדם יותר, במהלך היום, הפציעו מדי פעם שחקנים בלובי, אבל אצל כולם ניתן היה לחוש את הפגיעה האנושה בכבוד. כחלק מתהליך השיקום המזורז, זכו השחקנים לצ'ופר: להסתובב ברחובות אתונה בצהריים כמו תיירים חופשיים מדאגות. בנוסף לתדרוך וידאו בו עברו על הטעויות, והושם דגש גם על טעויות הגנה שנעשו, היו שיחות גם על "חשיבות המאבק והשמירה על אינטנסיביות", כמו גם שיחות אישיות ארוכות עם שחקנים.

האם תצליח מכבי לקום מתוך חורבות המשחק הראשון? הן אוהדי מכבי והן אוהדי פנאתינייקוס סקפטיים למדי. בלאט, בכל אופן, בדיוק כמו זורבה, ינסה הערב לפרוץ מתוך מעבה הק?דרות, ולהחזיר לשחקניו את החיוניות ואת התנופה הדרושות כדי לחדור את החומות המתעתעות של אוברדוביץ'.

2. ולנו יש את אוברדוביץ'

נהגי המוניות של אתונה ידועים לשמצה ומועדים לפורענות, אך גם ההיפך הוא הנכון. בניפוח החשבון לתייר הם רואים חוויית-חובה, ואולי אף גאים בקטע הפולקלוריסטי שהם מספקים לו, בנדיבותם הרבה. לעיתים זוהי תופעה משעשעת, שהרי שני הצדדים, התייר והנהג האתונאי, יודעים שמדובר בסוג של סחיטה באיומים ("בלעדיי תלך כאן לאיבוד"). אך אין צירוף מאיים יותר מנהג מונית שותק שהתבקש לקחת אותך לקצה השני של העיר. האם החשבון יגיע לממדים כאלה, שתצטרכי להשאיר במונית את השעון, בתור עירבון?

אני מנסה לשבור את הקרח מול אנדריאס, נהג מונית בן 53, ואולי לקבל הנחה קטנה בתעריף ההולך ומסלים. הטריק זול, אך יעיל: "באתי למשחק כדורסל. מכבי מול פנאתינייקוס", אני מנסה את מזלי. פניו של הנהג מתרככות. "אה, היית אתמול במשחק מול פאו? פאו ניצחה, זה טוב. יש לנו את אוברדוביץ' והוא אף פעם לא מפסיד. דיאמנטידיס שחקן טוב. אין למכבי כאן סיכוי", מוסיף הנהג.

3. האולם הצהבהב

לעומת נהגי המוניות, המבסוטים מתפיסת פראיירים חסרי אונים, פנאתינייקוס תפסה פראיירית קצת פחות פסיבית: מכבי תל אביב בהחלט מתכוונת לנסות לקום מתוך בור ההשפלה של המשחק הראשון. כהכנה לקראת ניסיון התקומה, קיימה אתמול מכבי אימון באולם דמוי מתנ"ס קטן הנמצא חמש דקות נסיעה מהמלון. כשהמאמן בלאט הודה כי התעקש על המתנ"סון כדי להימנע מהטראומה הנפשית הכרוכה בחזרה מוקדמת מדי לזירת הפשע ("באנו לכאן ולא לאואקה, כי חשבתי שנכון לא להגיע למקום שהיינו בו אתמול כדי לשמור על ראש נקי ומרוכז").

האולם בגוון צהבהב, כך שלא ניתן לדעת אם השחקנים חיוורים מהמשחק או מהתאורה. הם ניסו להיראות מאופסים, אך גודל המאמץ הסגיר את עומק השבר, עורכים מתיחות ארוכות, ובעת האימון בלאט מרבה להעיר להם. אולם גם בלאט, שערך שיחות עם השחקנים, לא ממש הצליח להפגין חזות של עסקים כרגיל. ביממה האחרונה הוא מנסה להבהיר לשחקנים כי בסופו של דבר זה 0:1, אך באותה נשימה הבהיר גם ש"אי אפשר להיראות ככה ולפתוח חלש, אי אפשר להיות לא אינטנסיביים מולם". הוא גם העיר על הסגירה באזור הצבע, וביקש "שכל אחד יבוא לריבאונד".

4. לאן נעלם אליהו?

אולם בלאט אינו חף מטעויות: בדומה לעונה שעברה, גם הפעם ניסה בלאט לשלוף שפן מהכובע כשפתח עם בורשטיין ובלו בחמישייה והוריד את אליהו ואוחיון לספסל. בשנה שעברה היה זה מצ'באן שפתח בחמישייה נגד קאחה לבוראל. התוצאה בשני המקרים הייתה תבוסה של מכבי ופתיחה לא טובה לסדרה. מעבר לבעייתיות המקצועית, השינויים הללו משדרים לשחקניו שבלאט לא מאמין שמכבי שוות כוחות לפנאתינייקוס ושהקבוצה צריכה לשנות ולהפתיע בכדי שיהיה לה סיכוי לנצח. במקום להעביר את המסר שמדובר בקבוצות שוות, ולהשאיר את ההפתעות והשפנים בצד, אם וכאשר תימשך הסדרה, בלאט העדיף לנסות ולהפתיע כבר במשחק הפתיחה, אך השיג את ההיפך כשהוא מעביר לשחקניו מסר שמה שהביא אותם לסדרת ההצלבה לא יספיק בשביל לעבור אותה.

ההרגשה היא שלא משנה מה יהיה, כשזה מגיע לרגע האמת, בלאט מעדיף שאליהו לא יהיה במגרש. לא ברור השיתוף המועט של אליהו, ומדוע שוב פעם הישראלי המוביל של מכבי בשנתיים האחרונות מוצא את עצמו בכל משחק מכריע תחת בלאט כשחקן שולי ולא חשוב. אפילו איבאנוביץ' הקשוח העניק לאליהו דקות בגמר הליגה מול ברצלונה. הישראלי המוכשר השיב לו עם 18 נקודות שהובילו לזכייה באליפות.

באימון אמש נכחו גם נציגי ההנהלה, שפיקחו על מקלעת התנועות במבטים מודאגים. גם בחדרי חדרים נמתחה לא מעט ביקורת על ניהול המשחק, על ציוותים בעייתיים, וגם על העלמה של שחקנים מסוימים. אפשר לראות בביקורת הזו את סטירת הלחי המשנית – לאחר הסטירה שספגה הקבוצה לנוכח הבדלי הרמות בין הליגה האדריאטית לפנאתינייקוס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

5. התמיכה מבפנים

5. כל ארץ ופולקלור התיעוב שלה. בספרד יוצאים ניצוצות בין בארסה וריאל מדריד, אך גם היוונים בהחלט אינם משתרכים מאחור, ופיתחו קונפליקט ים תיכוני משלהם: הא?יבה המסורתית בין אולימפיאקוס ופנאתינייקוס. תיאודור, אוהד אולימפיאקוס בן 37, אינו מסתיר את מרירותו על השליטה של פנאתינייקוס: "אוברדוביץ' כבר שנים בפנאתינייקוס, לרוב מנצח, זוכה באליפויות אירופה, וזה מייאש", אומר תיאודור. "היינו קרובים לגביע והפסדנו. אני מקווה שמכבי תיקח את הסדרה ופנאתינייקוס תפסיד", הוא מודה, כשלא מעט אוהדים אינם חוששים להגיד דברים דומים. מבחינתם, האויב של האויב שלי – הוא ידידי. ובמילים אחרות: אהבה חשובה יותר מפטריוטיות.

העיתונות היוונית אינה מגדולת המאמינות (אם להתנסח בעדינות) ביכולתה של מכבי לעבור שיקום אינסטנט. הכתב היווני ניקי ואססיליאוב, למשל, מנבא למכבי שחורות: "מכבי לא נראית קבוצה טובה. לא האמנתי שהיא תשחק כל כך רע, הרבה כתבים כאן אמרו את זה גם. מכבי לא תנצח כאן והסדרה תסתיים בתל אביב", משוכנעת ואססיליאוב, כתבת הכדורסל מטעם TV TELEASTY. "בעיתונים ביוון כתבו שפנאתינייקוס קבוצה טובה וצייינו לטובה את דיאמנטידיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully