וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ראשון לציון עלתה לגמר גביע המדינה

הכתומים כבר פתחו פער של 18, הבקעה חזרה למינוס נקודה, אבל ראשון בגמר שני בתולדותיה עם 71:78. 19 נקודות ליוטר

ברני ארדוב

צפו בתקציר המשחק
באדיבות רשות השידור, http://www.iba.org.il
עריכת וידאו: יותם בן דוד

חצי גמר הגביע הראשון בכדורסל שנערך הערב (שני) בהיכל נוקיה, הפגיש בין שתי קבוצות מרכז טבלה בליגת העל שחיפשו גמר שני בתולדותיהן, מכבי ראשון לציון ומ.כ. הבקעה. בפועל, רק ראשון לציון הגיעה כמו שצריך למעמד המחייב בשלושת הרבעים הראשונים. הבקעה ביצעה קאמבק ענק, אבל בסיום ראשון ידעה לשמור על הניצחון שהגיעה לה ועם 71:78 אפי בירנבוים וחבורתו יצאו מהמשחק עם הכרטיס לגמר הגביע שיתקיים ביום חמישי.

יחזקאל סקוורר שחקן מ.כ הבקעה מול עמית בן דוד שחקן מכבי ראשון לציון. ברני ארדוב
בן דוד נלחם מול סקוורר והשיג כרטיס לגמר הגביע/ברני ארדוב

חגיגת חצי גמר הגביע נפתחה בצורה לא נעימה. רבע שעה לפני הקפצת הפתיחה המיועדת, שערי ההיכל עוד היו נעולים וכשנפתחו נוצר בלגן גדול בכניסות, מה שהוביל לדחיית הפתיחה בעשר דקות.

לאחר שאוהדי שתי הקבוצות תפסו את מקומם ביציעים, חצי גמר הגביע יצא לדרך. ראשון לציון, שהגיעה למשחק אחרי הפסד ליגה מתסכל עם הבאזר מול גליל/גלבוע, קיוותה לשוב לחייך. הבקעה, עם שלושה הפסדי ליגה רצופים, אחד מהם לראשון, רצתה לצאת מהמשבר.

ברבע הראשון ההתרגשות ניכרה בשתי הקבוצות ולאחר עשר דקות מבולבלות ומלאות החטאות ראשון ירדה ביתרון שתיים. הרבע הבא היה כולו כתום. הגנת ברזל של הקבוצה של אפי השאירה את הבקעה על ארבע נקודות בשמונה הדקות הראשונות של הרבע וראשון ברחה. התעוררות קלה הורידה את הבקעה בפיגור עשר בלבד למחצית. ג'ו קרופורד ואדריאן יוטר המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם גם במחצית השנייה והפער כבר צמח ל-18. ברבע האחרון, הבקעה ניסתה לצמק וכבר הגיעה למינוס נקודה בלבד בזכות רבע מצוין של פול דילייני, אבל ראשון ידעה לשמור על היתרון ובסיום הדרמה לקחת את המשחק בדרך לגמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רבע 1: 20:22 לראשון

ראשון לציון בכתום עלתה עם ג'ו קרופורד, ניצן חנוכי, דרווין קיצ'ן, ברנדון באומן ואדריאן יוטר. הבקעה בתכלת, פתחה עם פול דילייני, פרנק רובינסון, יחזקאל סקוורר, דיון דאוול וראשון פרימן. הפתיחה הייתה מבולבלת ומלאת החטאות ואחרי שתי דקות ראשון הובילה 0:4 מארבע נקודות של באומן, לפני שהבקעה השיגה מהפך מהיר. הקצב המשיך לעלות והטבעה של רובינסון העלתה אותו לשבע נקודות אישיות ואת הבקעה ל-8:11. שתי שלשות של דאוול העלו את הבקעה ל-14:18, אבל עמית בן דוד עלה מהספסל ותפר שלשה משלו, עוד סל ועבירה של יוטר וראשון שוב ביתרון. איגור נסטרנקו לקח ריבאונד התקפה וקלע עם הבאזר כדי להוריד את ראשון ביתרון 2 בסיומן של עשר הדקות הראשונות. משחק צמוד ומלא תהפוכות עד כה.

רבע 2: 30:40 לראשון

אבי אשכנזי ביצע שרשרת חילופים, אבל הקבוצה שלו נותרה ללא נקודות בשלוש הדקות הראשונות של הרבע ודאנק של יוטר, שהעלה אותו לעשר נקודות ואת ראשון ליתרון חמש, גרם לבקעה להזעיק פסק זמן מהיר. הבקעה המשיכה להיתקע ופרימן קלע נקודות ראשונות עבורה אחרי חמש דקות שלמות, אבל ראשון כבר ברחה לעשר. חמש נקודות יפות של קרופורד ותוצאה כבר 24:37 לכתומים, המשחק בורח לבקעה. קרופורד המשיך להשתולל וקלע עוד שלשה, לפני שמתפרצות של דאוול וסקוורר צימקו מעט. אחרי רבע רע מאוד, הבקעה ירדה לחדרי ההלבשה עם קצת תקווה, ראשון ביתרון עשר, 30:40.

רבע 3: 43:58 לראשון

קיצ'ן פתח את המחצית השנייה עם שלשה. סקוורר קלע סל יפה והוריד את הפער לתשע, אבל חנוכי וקיצ'ן החזירו את היתרון המבטיח לראשון. סל ועבירה של קרופורד אחרי חדירה גדולה ועוד סל ועבירה של יוטר נתנו לראשון יתרון שיא, 15 הבדל, 38:53. ראשון כבר הגיעה ל-18, לפני שדילייני ופרימן שוב צימקו מעט. את הרבע השלישי חתם קיצ'ן, שחדר והוציא עבירה חמישית מפרימן החלש בדרך לעוד שתיים מהקו ויתרון 15 לפני עשר הדקות האחרונות. יוטר מוביל את ראשון עם 15 נקודות עד כה, קרופורד עם 13 ובאומן וקיצ'ן עם 11 כל אחד. דילייני הוא היחיד בדאבל פיגרס בבקעה עם 11.

רבע 4: 71:78 לראשון בסיום

כמו כל רבע, גם את זה פתח קיצ'ן בסל, לפני שרובינסון החזיר שלשה, השנייה שלו במשחק. הטבעה של דאוול ופתאום זה רק עשר הפרש, 50:60. קרופורד קלע סל גדול, אבל רובינסון המשיך להשתולל וקבר עוד שלשה. באומן השאיר כדור נפלא לחנוכי ועצר את המומנטום של הבקעה. הכדור כבר היה אצל הבקעה, שיכולה הייתה לצמק אפילו לשש, אבל אוסף טעויות, לצד סל נוסף של קרופורד שלקח פיקוד, קבעו 57:68, שלוש דקות לסיום. הפעם היה זה תורה של הבקעה לשפר את ההגנה ואוסף נקודות מהעונשין הורידו לארבע בלבד, עם פחות משתי דקות על השעון. דילייני חדר, הכדור טייל על הטבעת ונכנס, 66:69, עמית בן דוד ניצל מהחטאה וקיבל עבירה במתנה, אבל הוא קלע רק אחת. דילייני קלע גם הוא רק אחת מהקו ויוטר קבר את השתיים שלו. הלחץ של הבקעה עשה את שלו ובאומן איבד כדור, לפני שסקוורר קלע שלשה אדירה, רק נקודה, איזה משחק! יוטר הוריד ריבאונד התקפה קריטי אחרי החטאה וסחט עבירה, אבל גם הוא קלע רק אחת. הבקעה הסתבכה והכדור חזר לראשון, שאחרי תרגיל מוזר הלכה לבאומן וזה השיג סל ועבירה קריטיים, שגמרו את המשחק.

סטטיסטיקות

מכבי ראשון לציון: אדריאן יוטר 19 נקודות (3 חטיפות), ג'ו קרופורד 17 (5 אסיסטים), דרווין קיצ'ן 15 (9 ריבאונדים), ברנדון באומן 14 (4 איבודים), עמית בן דוד 6, ניצן חנוכי 5, איגור נסטרנקו 2, אייל שולמן ואור סולומון שיחקו ולא קלעו

מ.כ. הבקעה: פרנק רובינסון 16 נקודות (7 ריבאונדים), פול דילייני 14 (4 אסיסטים, 4 איבודים), דיון דאוול 12, ראשון פרימן 9, גור פורת 9, יחזקאל סקוורר 9, איתי גרינבוים 2, ניר כהן ואיתי לב שיחקו ולא קלעו

כדורסל בוואלה! ספורט

דרווין קיצ'ן ושחקני מכבי ראשון לציון מודים לקהל. ברני ארדוב
גמר שני בתולדות המועדון. שחקני ראשון לציון בסיום/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully