וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אק אידסון: "אולי ניפגש עם מכבי תל אביב גם בגמר היורוליג"

24.1.2012 / 18:00

רגע לפני שהוא מגיע ארצה עם ברצלונה מספר האקס מדוע עזב את ישראל ("לא רק הכסף") ועומד על ההבדלים בין הקבוצות. ראיון

לראשונה מאז עזב את מכבי תל אביב בקיץ החולף, יחזור ביום חמישי צ'אק אידסון להיכל נוקיה והפעם למפגש אמוציונלי במיוחד: קרב בין ברצלונה, קבוצתו הנוכחית, לבין האלופה הישראלית של דיוויד בלאט. הפורוורד האמריקאי השתלב היטב בקבוצת הפאר הקטלאנית, ומעמיד העונה ממוצעים של 9.4 נקודות (46% ל-2, 40% ל-3, 80% מהעונשין), 4 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים ו-1.6 חטיפות למשחק ביורוליג, כאשר בניצחון של ברצלונה על קאנטו בפתיחת הטופ 16 הוא הצטיין עם 15 נקודות. רגע לפני שיפגוש את חבריו לשעבר בקרב החשוב, העניק השחקן ראיון לוואלה! ספורט ובו דיבר בין היתר על ההבדלים הרבים בין שתי קבוצות הצמרת.

"יש הרבה נקודות דמיון בין שני המועדונים", אומר אידסון. "אני חושב שהם דומים בדרך שהמועדון מתנהל ואיך הוא מתנהל עם השחקנים והמשפחות, מבחינת דאגה מהפרט מהקטן עד לגדול. מקצועית, אני לא לגמרי מסכים עם הטענה שלברצלונה יש קבוצה מפוצצת בכוכבים ולמכבי אין, מכבי תמיד ידעה לאתר שחקנים נהדרים, גם באופי וגם ביכולת המקצועית. למכבי תמיד היו שחקנים בעלי שם גדול, גם בשנה שעברה וגם העונה. בברצלונה, לעומת זאת, מנסים לשמור על שחקנים שיש להם בשלוש השנים האחרונות, ומצד שני לשפר רק את מה שהם חייבים".

צ'אק אידסון שחקן ברצלונה. GettyImages
עשה חיים בתל אביב, עושה חיים גם בברצלונה/GettyImages

אידסון סבור שעל אף המעבר לברצלונה הגדולה, תפקידו לא השתנה משמעותית. "בברצלונה רצו אותי וגם משתמשים בי בדרך די דומה למה שמכבי השתמשה בי. גם כאן, כמו במכבי, אני משחק בכמה עמדות. דברים לא ממש השתנו עבורי, אני לא מרגיש שהתפקיד שלי או התרומה שלי הצטמצמו בברצלונה. אני משתדל לעשות את מה שמבקשים ממני ומה שדרוש וצריך להיעשות מקצועית בקבוצה, לכן התפקיד קצת השתנה, אבל אני מרגיש מאוד מאוד נוח כאן וגם במכבי הרגשתי נוח".

"לשתף פעולה עם חואן קרלוס נבארו נאברו, פיט מייקל ואחרים? זו אותה הרגשה כמו במכבי", מספר אידסון. "אני מודה שכשרק הגעתי לכאן לא ידעתי מה לצפות מהם ולא הייתי בטוח מי הם ומה הם. היו חששות, אבל בסופו של דבר אני יכול לגלות לך שהמצב די דומה למכבי, מדובר בבחורים טובים מאוד באופיים, מחוץ למגרש הם פשוט אנשים מדהימים וטובים וזה עזר לי מאוד מבחינת המעבר וההתאקלמות. אני חושב שזה סוג של סוד משותף, דברים די דומים שברצלונה ומכבי הבינו כבר ממזמן: שחשוב שיהיו לא רק שחקנים טובים מאוד בעלי יכולת מקצועית טובה, אלא גם אנשים טובים. כמה עונות לפני שהגעתי לכאן לא היתה לברצלונה את הכימיה הכי מושלמת בעולם אבל עכשיו יש את זה ואני מודע לחשיבות של הנושא הזה".

שחקן ברצלונה חואן קרלוס נבארו מול שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון. ברני ארדוב
לא רק שחקן גדול, גם אחלה בחור מחוץ למגרש. נבארו מול אידסון/ברני ארדוב

אז מדוע עזבת את מכבי?

"כשעושים החלטה כזאת אנשים אולי מסתכלים על דבר אחד - האספקט הכספי - אבל בשבילי זו היתה החלטה באמת קשה. לקחתי בחשבון את הגיל שלי וכמה שנים נותרו לי בקריירה, כמובן שגם לקחתי בחשבון את הסיטואציה עבור המשפחה שלי. זו באמת לא היתה החלטה קלה כי ביליתי שנתיים נפלאות במכבי ובאמת נהנתי. זה לא דבר אחד וסיבה אחת - היה כאן מכלול של דברים".

במכבי היית כוכב והתפקיד שלך גם השנה היה יכול להיות הרבה יותר מרכזי. בברצלונה זה שונה. אתה שלם עם ההחלטה המקצועית שלך?

"בעונה שעברה היה לי תפקיד משמעותי במכבי, וברגע שדורן פרקינס נפצע - הייתי צריך לקחת על עצמי אפילו יותר. אבל מקצועית אני לא חושב שחל העונה בברצלונה שינוי במעמדי. מכאן ברור שאין בי חרטה מקצועית על המעבר, ממש לא. גם מבחינת הפוקוס התקשורתי עלי העונה או בעונה שעברה - אני לא שם לב לזה יותר מדי ואף פעם לא הקדשתי לזה יותר מדי משקל. מבחינה מנטלית להיות אחד משורה של כוכבים שנמצאים? זה לא משנה אצלי כלום".

שחקן מכבי תל אביב צ'אק אידסון. אודי ציטיאט, מערכת וואלה!
עושה בברצלונה בדיוק את מה שעשה במכבי תל אביב. צ'אק אידסון במדים הצהובים/מערכת וואלה!, אודי ציטיאט

ברצלונה של העונה קבוצה יותר חזקה ממכבי של העונה שעברה?

"קשה לערוך השוואה כי מדובר בשתי סיטואציות שונות. אולי מה ששונה בין שתי הקבוצות זה שהעונה הגעתי לקבוצה שכבר הוכיחה את עצמה ולא כל כך השתנתה".

מה הם ההבדלים הבולטים בין דיוויד בלאט ומאמן ברצלונה, צ'אבי פסקוואל?

"שניהם מאמנים מאוד טובים, מאוד מחויבים לעבודה שלהם ובעלי תשוקה לעבודה. אם משהו משתנה תוך כדי משחק הם שמים לב לזה ומגיבים תוך כדי המשחק בצורה חדה. זו תכונה חשובה אצל שניהם , לא לכל המאמנים יש את היכולת הזאת. יש מאמנים שאולי יהיו להם שחקנים טובים, אבל אם לא יידעו להבחין בשינויים ולהגיב בהתאם תוך כדי משחק – זו בעיה. שניהם מאמנים של שחקנים ולכן הם מצליחים. הם גם שמים דגש על ההגנה".

מקצועית, מה ההבדלים בין ברצלונה ומכבי תל אביב העונה?

"ברצלונה ומכבי משחקות בסגנון שונה. מכבי אולי רצה יותר ושומרת על משחק מהיר יותר מאשר ברצלונה, מבחינת ההגנה אפשר להגיד ששתי הקבוצות דווקא מתרכזות בהגנה ומייחסות לכך תפקיד משמעותי במשחק שלהן. אני סבור שהמשחק ביום חמישי יהיה טוב ומעניין מאוד כי מדובר באמת בשתי קבוצות מצוינות. מכבי של העונה עשתה עבודה מצוינת בהבאת שחקנים חדשים לקבוצה, יש לה כמובן גם כמה שחקנים מהעונה שעברה ואני לא חושב שהיא נחלשה. יש למכבי סגל עמוק מאוד, יכול להיות שאנחנו והם אפילו ניפגש העונה בגמר היורוליג".

מה החולשות של מכבי העונה?

"אני לא יודע, שאלה טובה. יש למכבי סגל מאוד עמוק, וזה כמובן חשוב כי מכבי משחקת בשלוש מסגרות שונות. אני עוקב אחריה ומכבי היא קבוצה טובה. בסופו של דבר מכבי נמצאת בעיצומו של תהליך. החיסרון היחיד שהייתי מציין זה שהם צריכים לשחק המון משחקים במשך העונה".

טל בורשטיין שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
אידסון מאמין שהחברים שלו לקבוצה לשעבר יכולים להגיע רחוק מאוד העונה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully