וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר גביע המדינה: חולון הביסה את אשקלון 64:83

הקבוצה של דן שמיר התפוצצה עם רבע רביעי נהדר, לואיס (24 נקודות) ומורן רוט (17) בלטו. צפו בעולה הראשונה לחצי הגמר

קובי אליהו

תקציר המשחק באדיבות ערוץ 1
http://www.iba.org.il/
עריכה: אמיר קוטיגרו

העונה המוצלחת של הפועל חולון נמשכה גם הערב, כאשר החבורה של דן שמיר היתה לקבוצה הראשונה שמבטיחה את מקומה בחצי גמר גביע המדינה לאחר שהביסה את עירוני אשקלון המאכזבת 64:83. מחר יימשך ויינעל שלב רבע הגמר של הגביע, כשהפועל תל אביב תארח את מכבי ראשון לציון (19:00, ערוץ 1), מכבי תל אביב תצא לעמק למשחק מול הפועל עפולה (19:35, ערוץ 5), ומכבי אשדוד תארח את מ.כ. הבקעה (20:45).

בניגוד להצגה המשכנעת מול נתניה בתחילת השבוע, הפעם נתקלה חולון ביריבה חזקה יותר. אלא שבדומה למרבית משחקיה העונה, הראתה קבוצתו של דן שמיר כי היא בהחלט מאומנת. לאחר שהכדורים לא ממש נכנסנו בשלושת הרבעים הראשונים הגיע הרבע האחרון, והביא איתו מבול שלשות של מורן רוט, רון לואיס, טזמין מיטשל וחבריהם. כאן יש לציין את לואיס, שהראה כי לצד יכולת קליעה מצוינת הוא מסוגל גם לנהל היטב את המשחק, וסיים עם שבעה אסיסטים בסמוך ל-24 נקודותיו. גם שלומי הרוש שוב היה מצוין מהספסל, והראה שהוא מסוגל לשחק במקום מורן רוט, או לצידו.

מנגד, אשקלון ממש לא תרצה לזכור את המשחק הזה. מאז פציעתו של ריימר מורגן הקבוצה של אריק אלפסי פשוט לא נראית כמו הקבוצה מפתיחת העונה, ולאחר שהאשקלונים כמעט והודחו על ידי אליצור רמלה בשמינית הגמר, הערב היכולת הרעה כבר עלתה להם ביוקר. קשה לציין אף שחקן בשורות האורחים שהיה קרוב לשיאו הערב, ומול האנרגיות הבלתי-נגמרות של הקבוצה מאולם הפחים אי אפשר להיות כל כך אדישים, ולהגיע שש פעמים בלבד לקו העונשין. בשורה התחתונה הקבוצה הטובה יותר מעפילה לחצי הגמר, והיא בהחלט ראויה.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

הפועל חולון פתחה עם מורן רוט, שון דניאל, רון לואיס, טזמין מיצ'ל ובריאנט דנסטון, בעוד אשקלון העלתה את ניב ברקוביץ', ג'יימי סקין, דווין מיטשל, טוני סקין ומרקו קילינגסוורת'. ברקוביץ' פתח היטב והעלה את האורחים ל-6:9, כאשר שלשה של טוני סקין קבעה 10:16. רוט ודנסטון הנהדרים שקלעו 8 נקודות כ"א ברבע הראשון השוו ל-16:16, ובתום עשר הדקות הפתוחות הראה לוח התוצאות 21:21.

רבע שני:

פטריק סליבאן פתח היטב את הרבע השני, ושיתוף פעולה יפה בינו ובין דנסטון הסתיים בדאנק שהעלה את החולונים ל-25:27. הדקות הבאות לא היו התקפיות במיוחד בלשון המעטה, כשאף אחת משתי הקבוצות לא הצליחה לברוח ליריבתה, ושלשה של עמית שמחון קבעה 28:29 לאשקלון. עד תום המחצית החל רון לואיס להתחמם, והחולונים ירדו לחדרי ההלבשה כשהם מוליכים 33:38.

רבע שלישי:

רון לואיס המשיך להיות האיש של המשחק בפתיחת הרבע השלישי, ולאחר שהעלה את חולון ל-35:42 הראה שהוא גם מסוגל לנהל היטב את המשחק, ועם אסיסט נהדר לסליבאן הוליכה המארחת 41:48. ג'יימי סקין ורביב לימונד השאירו את אשקלון בתמונה, ולאחר שטזמין מיטשל כבר קבע יתרון שיא של 47:56 לחולון דאג עמית שמחון לצלוף פעם נוספת מחוץ לקשת, ועם העליה לרבע המכריע הוליכה המארחת 52:59.

רבע רביעי:

לואיס הנפלא המשיך את הרבע האחרון מהמקום בו נעצר ברבע השלישי, ועם שתי שלשות רצופות קבע יתרון שיא לחולון - 54:67, 7:40 דקות לסיום. מורן רוט ושלומי הרוש הצטרפו לחגיגה ושיתפו פעולה נהדר, וההפרש צמח עד 58:79, 4:30 דקות לסיום. הקהל החל לחגוג, והשחקנים של חולון פשוט לא ויתרו על אף מהלך - לא בהגנה, לא בהתקפה - ורק השריקה לסיום גאלה את אשקלון המסכנה מייסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: רון לואיס 24 (7 אסיסטים, 5 איבודים), מורן רוט 17 (5 מ-6 ל-2, 2 מ-2 ל-3, 5 אסיסטים, 6 איבודים), פטריק סליבאן 14 (7 מ-8 מהשדה), בריאנט דנסטון 12, טזמין מיטשל 10 (8 ריבאונדים), עודד שעשוע 4, שלומי הרוש 2 (7 ריבאונדים), שון דניאל שותף ולא קלע.

קלעו לאשקלון: רביב לימונד 11, דווין מיטשל 10 (4 איבודים), עמית שמחון 9, ניב ברקוביץ' 9, מרקו קילינגסוורת' 8, טוני סקין 8, ג'יימי סקין 7, יוני ניר 2, אחיעד בוקרא שותף ולא קלע.

מה מחכה לנו בשאר משחקי רבע גמר הגביע?

גביע המדינה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully