וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע המדינה: מכבי ת"א הביסה את בני השרון/הרצליה 68:90

בני השרון/הרצליה קיוותה להעניק ניצחון בכורה לבית הלחמי, אך הובסה בידי מכבי ת"א והודחה מהגביע. ליאור אליהו הצטיין

רק לפני שבועיים הצטרפה מכבי תל אביב למועדון של הקבוצות שדרסו את בני השרון/הרצליה האומללה, והערב (שני) היא רשמה ניצחון נוסף עליה, הפעם 68:90 במסגרת גביע המדינה, והבטיחה לעצמה מפגש עם הפועל עפולה ברבע הגמר. אלא שמאז המשחק הקודם, השתנו הדברים בבני השרון, שנפרדה מהמאמן עדי אזולאי שהתפטר והביאה את אריאל בית הלחמי במקומו. לפחות לפי הבכורה של בית הלחמי בקבוצה, נדמה שהמאמן הצליח לחולל שינוי מסוים, כשבשונה מארבעת משחקיה האחרונים, הפעם הקבוצה לא התפרקה לחלוטין והובסה ב-40 הפרש אלא "רק" ב-22 ואם היא תיראה כך מול יריבות שנמצאות יותר ברמה שלהן, היא בהחלט מסוגלת להתאושש ולחזור לחיים בליגה.

אחרי תקופה נהדרת בה שלטה ללא עוררין בכל משחק, רשמה הערב מכבי הופעה פושרת במיוחד, בעיקר במחצית הראשונה מה שגרם לבלאט לצאת מכליו ולדרוש משחקניו להתעורר, במיוחד כשהטופ 16 של היורוליג עומד בפתח. קני לאוסון הפציץ 21 נקודות במחצית הראשונה בלבד (ו-26 בסך הכל במשחק) וכבר הריץ את המארחים ליתרון 8, אבל ליאור אליהו בערב מצויין החזיר את הצהובים למשחק, והוריד אותם ביתרון 4 אל המחצית. בשני הרבעים האחרונים החל דווין סמית' להשתלט על המשחק, ויחד עם ניהול משחק מצויין של מאלט, שנראה שהולך ומשתלב ברוטציה הצהובה, רצה קבוצתו של בלאט ל-20 הפרש ולא הביטה לאחור.

מהלך המשחק

בני השרון/הרצליה העלתה בחמישייה את ארז כץ, טוויטי קרטר, ג'ייסון וויליאמס, קני לאוסון ודלרוי ג'יימס. מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם יוגב אוחיון, דווין סמית', ליאור אליהו דמונד מאלט ושון ג'יימס. אוחיון פתח טוב עם שלשה מוצלחת, אבל קני לאוסון החזיר באחת משלו מן העבר השני. לאוסון המשיך להפציץ מחוץ לקשת וצלף עוד שתי שלשות שקירבו את בני השרון, אבל בלאט שלח את הנדריקס אל הפרקט, וזה העניק יציבות בצבע וקבע יתרון 13:19 לצהובים. מאלט הפעיל מצויין את אליהו ושאר האורחים, ושלשה של דיוויד בלו כבר קבעה יתרון 9, אבל גיא לביא צלף שלשה והוסיף נקודות בצבע, ולאוסון הוריד את בני השרון בפיגור מינימלי בסיום הרבע הראשון 23:20.

המארחים פתחו נהדר את הרבע השני, לביא ולאוסון המשיכו לעשות ככל העולה על רוחם בהתקפה, ודאנק של לאוסון הקפיץ את בני השרון ליתרון 25:29. האורחים פשוט לא מצאו את עצמם, המשיכו לאבד ולהחטיא, והמארחים ניצלו את המתפרצות הקלות כדי לעלות ליתרון 8 מפתיע. דווין סמית' שיחרר את הניצרה מחוץ לקשת וצלף שלשה, ליאור אליהו חזר ליכולת שלו מהרבע הראשון, והנדריקס השלים את המהפך וקבע 40:42 לאורחים. שחקניו של בית הלחמי לא הצליחו לנצל את ההזדמנויות שניתנו להם על ידי האלופה, ומכבי תל אביב ירדה ביתרון 41:45 בסיום המחצית.

דווין סמית' פתח את הרבע השלישי עם שלשה נהדרת ודאנק גדול של שון ג'יימס הכניס את בני השרון לצרות. הסנטר של מכבי אימלל את הגבוהים של בית הלחמי, ושלשה של אוחיון קבעה יתרון 10 לצהובים. ליאור אליהו כבר קבע 50:63, אבל שחקניו של בית הלחמי המשיכו לנסות, כשג'יימס וקרטר מורידים את הפיגור לחד ספרתי. שחקניו של בלאט שוב לחצו על הדוושה, בלו צלף שלשה וסמית' הלוהט המשיך להעניש את המארחים והוריד את מכבי תל אביב ביתרו ן56:71 בסיום הרבע השלישי.

דלרוי ג'יימס שהיה שקט מאוד לאורך כל המשחק סוף סוף מצא נקודות, אבל שייר שנכנס מיד צלף שלשה ושון ג'יימס קבע יתרון 20 עבור הצהובים. קרטר החל לתקוף את הגנת האורחים וחדר היטב אל הסל, אבל חבריו לא הצליחו לסייע לו. לואוסון היה נראה עייף בשלבי סיום המשחק, הזריקות שלו הלכו קצר, ומן העבר השני נכנס טל בורשטיין וצלף שלשה פנויה. המארחים הרימו ידיים, ועתה הם ינסו לחזור לעצמם ולהתרכז בליגה, שם הם יפגשו יריבות קלות יותר. מכבי לעומת זאת ממשיכה אל רבע הגמר שם תפגוש את הפועל עפולה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ליאור אליהו 21 (10 מ-16 מהשדה) ו-6 ריבאונדים, דווין סמית' 16 ו-5 ריבאונדים, ריצ'רד הנדריקס (6 ריבאונדים) ושון ג'יימס (11 ריבאונדים) 11 נקודות כל אחד, יוגב אוחיון 10, ג'ון שייר 7, דיוויד בלו 6, דמונד מאלט 5 ו-9 אסיסטים, טל בורשטיין 3.

קלעו לבני השרון/הרצליה: קני לאוסון 26 (10 מ-21 מהשדה) ו-11 ריבאונדים, ג'ייסון וויליאמס 15 (4 מ-13 מהשדה) ו-4 איבודים, גיא לביא (4 מ-12 מהשדה) וטוויטי קרטר (3 מ-12 מהשדה) 9 נקודות כל אחד, דלרוי ג'יימס 7, 10 ריבאונדים, 8 אסיסטים ו-5 איבודים, אייזק רוזפלט 2, ארז כץ שיחק ולא קלע.

אמש בגביע: הפועל ירושלים וגלבוע/גליל הודחו

כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully