וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים: מחנה גומא אגייאר מכריז על מהפכה

2.1.2012 / 16:05

גורם מטעם הבעלים חושף את העתיד החדש של המועדון: "גומא לא יהיה פאסיבי. הקבוצה סובלת מבעיות מבניות לאורך שנים"

אם הפועל ירושלים חשבה שמינויו של שרון דרוקר יעניק למערכת הלחוצה קצת שקט, הרי כלל לא בטוח שכך יהיה. מעבר לנושאים המקצועיים, קיימים חילוקי דעות רבים בין נציגי הבעלים גומא אגייאר, ושאר חברי ההנהלה בנוגע לניהולו של המועדון בעתיד, ונדמה כי מהפכה של ממש בדרך למועדון האדום.

"השינויים שיהיו בדירקטוריון אומרים שגומא אגייאר לא רואה את עצמו יותר בעלים פאסיבי", חושף היום אחד מנציגי איש העסקים בשיחה עם וואלה! ספורט. "על פי התפיסה העסקית של גומא, הפועל ירושלים היא מצד אחד עסק כלכלי שצריך להתנהל כמו מיטב הקבוצות המקצועניות בספורט הפופולארי, אם באירופה או ב-NBA, ומצד שני הוא ער ומודע למרכזיות של הפועל ירושלים בכדורסל, באווירה הירושלמית ובתרומה שיש לה בקהילה בירושלים, וזו הסיבה שהוא בחר להשקיע בירושלים ולא בקבוצת כדורסל אחרת. אבל הפועל ירושלים - כמו כל העסקים האחרים של אגייאר בארץ ובחו"ל - יתנהלו על פי הכללים העסקיים, הנורמות הניהוליות והתפיסות הארגוניות שמאפיינים את גומא".

"מטבע הדברים, העובדה שהוא בעלים איננה רק שאלה טכנית ופורמאלית", מוסיף ומנתח גורם מטעם אגייאר את המצב החדש שעתיד לבוא. "בכל עסק של גומא, נציגים של חברת 'ג'רוזלם גלובל מנג'מנט' יישבו בדירקטוריון הפועל ירושלים כחלקו של אגייאר בקבוצה. גומא מעוניין שחלק מהנציגים בדירקטוריון היום יישארו גם בעתיד. הוא ביקש גם מדני קליין, מאלי גונן ומאהרון פוגל להמליץ מי לדעתם טוב שיישאר בדירקטוריון, מבחינת התרומה הסגולית שלו למערכת. ביקשנו מהם המלצות לגבי חברי דירקטוריון מכהנים. יש להם תרומה סגולית חשובה למערכת ושיציעו לנו מי הם רוצים שיישאר. אנחנו בכל מקרה נמנה אנשים שמצד אחד הם נציגי הבעלים, ומצד שני לכולם יש ניסיון, יכולת, והיכרות עם הענף ועם הדרישות הניהוליות בו".

דיברתם על כך עם ההנהלה של ירושלים?

"כל מי שצריך לדעת בהפועל ירושלים מה כוונותיו של גומא, שמע אותן הן מנציגיו בארץ, הן מנציגיו בישיבת דירקטוריון שהתקיימה ביום חמישי והן מגומא. בסך הכל אנו עושים באיחור מסוים דבר שהיה מצופה ממנו לעשות להיעשות בוודאי לפני תחילת העונה. אבל טוב מאוחר מאשר לעולם לא".

איך הנהלת הפועל ירושלים הגיבה על כך?

"זה לא כל כך חשוב מסיבה אחת פשוטה: הפועל ירושלים היא נכס קנייני שלגומא אגייאר יש בו רוב. אפשר להגיד כמעט הפוך - כמעט נהגנו בחוסר אחריות בכך שלא מינינו את נציגיו של גומא לדירקטוריון, הרי זה דבר אלמנטארי. בסך הכל אנו עושים דבר טריוויאלי. אם היינו רוצים סתם למנות נציגים של גומא אז היינו לוקחים ארבעה עורכי דין וגומרים את הסיפור בדקה וחצי, אבל אנו רוצים להביא אנשים שתהיה להם תרומה סגולית בדירקטוריון. על פי תקנון הפועל ירושלים יש שבעה חברי דירקטוריון , זה חישוב פשוט: אם לבעלים יש שישים אחוזים, יהיו לנו ארבעה נציגים".

זה אומר שארבעה אנשי דירקטוריון בירושלים עוזבים. הניהול משתנה

"זו לא פוליטיקה. אם יש בהפועל ירושלים אנשים שדני קליין, אלי גונן או אהרון פוגל ימליצו לנו עליהם, נבחן אותם. זו זכות בסיסית של מישהו שהוא בעלים. גומא יקבל המלצות מהיועצים שלו בארץ והוא ימנה מתוכן ארבעה שהוא חושב הם המתאימים ביותר. השאלה אם דוד אבן, המנכ"ל ומיופה הכוח העסקי של גומא אגייאר בישראל, יצטרף לדירקטוריון היא שאלה של הפנאי והזמן שלו".

המשמעות היא שאתם לא מרוצים מהניהול של הפועל ירושלים עד עתה

"אתם מכירים את גומא אגייאר, יש לו טמפרמנט אחר מהטמפרמנט הישראלי. הוא לא אדם שמרוצה או לא מרוצה ממשחק אחד, הוא אחד שחושב לטווחים ארוכים, יש לו אסטרטגיות נרחבות בכל העסקים שלו. הוא מאוד לא שיפוטי, בעיקר נוכח העובדה שעד היום הוא לא היה מעורב בניהול של הפועל ירושלים, וגומא אף פעם לא משליך אחריות על אחרים. גומא ייכנס, ייתן כתף למערכת בתקופה לא פשוטה, לכן הוא גם הסכים למהלך המהיר של מינוי של שרון דרוקר, אבל הוא מתכוון לבוא ולבנות את הקבוצה לטווח ארוך".

***

גם על כל סיטואציית עודד קטש יש למחנה אגייאר מה להגיד: "אף אחד לא חושב בצד שלנו שצריך להפיל את הבעיות של הפועל ירושלים על הכתפיים הצרות של קטש. הבעיות של הפועל ירושלים הן בעיות לאורך שנים. לא קל להיות מאמן בפועל ירושלים, אף פעם לא היה קל להיות שחקן בהפועל ירושלים ולא קל להיות חבר הנהלה בהפועל ירושלים. הפועל ירושלים סובלת מבעיות מבניות, מבעיות תרבותיות ומבעיות לאורך זמן רב. זו לא אשמה של בן אדם אחד - לא של דני קליין, של דני כהן ולא של עודד קטש. חלק מהכנת הקבוצה לעונה הבאה הוא להתחייב לבדוק איך לא חוזרים על הטעויות הללו. התרבות הניהולית שאנו מביאים היא לא תרבות ישראלית, אנחנו לא מתעמרים באנשים שעובדים אצלנו במועדון, אלא נותנים כבוד לאנשים שליוו את המועדון הרבה שנים".

"במשך הרבה עונות הפועל ירושלים מצאה את עצמה עם שוקת שבורה. גומא דיבר עם דני קליין בסוף השבוע. יש במלחה בעל בית וקוראים לו גומא אגייאר. זה לא מוריד מחלקם של האנשים הטובים מאוד שם. אין לנו יריבות איתם, הם ימשיכו מן הסתם לקחת חלק בקבוצה הזאת גם בהמשך. אף אחד לא התבקש ולא נרמז שרוצים לחתור תחת תפקידו. שינויים זה אף פעם לא נוח. אין לנו עניין להחליף אף אחד מבעלי הפועל ירושלים, אבל יש להדגיש כי ההנהלה צריכה לבצע את מדיניות הדירקטוריון החדשה. אנחנו רוצים לראות ברכה בעמלם של מי שהשקיעו בקבוצה הזאת מעל שבעה מיליון דולר, ושהדבר הזה יתנהל כעסק על פי אמות המידה ושביעות הרצון של הבעלים".

"יש פה ציפייה להנהלה של קבוצה שחושבת לטווחים ארוכים, ביכולת לבנות קבוצה ליותר מעונה אחת, לבנות קבוצה שיכולה לענות לאתגרים הן של הליגה והן של אירופה, ובמובן הזה יש שינוים ארגוניים דרמטיים שנובעים מהשינויים בבעלות, מהוודאות היותר גדולה במישור הפיננסי. זה אמור לתת למועדון את כל מה שלא היה לו בשנים האחרונות. אני חושב שכל מי שרוצה בהצלחתה של הפועל ירושלים צריך לראות בזה צעד של מחויבות. כך אנו נוהגים בכל העסקים שבו אנו מעוניינים לטפח ולהשביח בהם ערך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully