וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מה מחכה למכבי תל אביב בהגרלת הטופ 16?

הצהובים, ששובצו לקבוצת הדירוג השנייה, ישמחו להימנע מברצלונה וצסק"א ולקבל מדרג א' את פנר (ד', 14:00, ע' 5)

ישנם לא מעט רגעים בעונה של קבוצה שקובעים בדיוק כמה רחוק היא תגיע. אין כל ספק שאחד כזה יגיע מחר (רביעי, 14:00, ערוץ 5) עבור 16 קבוצות, ששמותיהן ייכנסו לתוך כדורים ויוגרלו אל ארבעה בתים, שיקבעו במידה רבה את המשך העונה האירופית של כל אחת ואחת מהן. הקבוצות יחולקו לפני המיקומים שלהן בבית המוקדם, כך שקבוצה שסיימה במקום הראשון תזכה להגרלה נוחה יותר כראש בית. מכבי תל אביב, שסיימה במקום השני בבית ג' תקווה להגרלה נוחה יחסית, במטרה לסיים באחד משני המקומות הראשונים. משם יעלו הקבוצות לשלב ההצלבה, וארבע האחרונות שיישארו ייאבקו ביניהן בפיינל פור שייערך באיסטנבול.

קבוצות ששיחקו יחד בבית המוקדם לא תוכלנה להיות מוגרלות שוב לאותו בית, וכך הדבר גם לגבי נציגות מאותה מדינה. באשר לכלל השני המצב בעייתי יותר, לאור נוכחותן של ארבע קבוצות ספרדיות, שלוש טורקיות ושלוש איטלקיות, וברור כי ההגרלה תוליד לפחות בית אחד עם שתי קבוצות מאותה מדינה.

דרג א': פנרבחצ'ה/אולקר, צסק"א מוסקבה, ריאל מדריד, ברצלונה

דרג ב': אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, מכבי תל אביב, סיינה

דרג ג': קאנטו, מלאגה, אפס איסטנבול, קאזאן

דרג ד': בילבאו, ז'לגיריס קובנה, מילאנו, גלאטסראיי

סופוקליס שחורציאנטיס שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא יוכל לפגוש את שתי היווניות. סופוקליס שחורציאניטיס/ברני ארדוב

מאמן מכבי תל אביב, דיוויד בלאט, אמר לאחר הניצחון האחרון בליגה, כי אין לו העדפות מיוחדות לגבי ההגרלה, וכי לעיתים עדיף לקבל קבוצה חזקה כבר בטופ 16, בכדי שלא לפגוש אותה בשלב ההצלבה. למרות זאת, הצהובים ישמחו להימנע ממפגש עם ברצלונה או צסק"א מוסקבה, ולקבל מהדרג הראשון את פנרבחצ'ה/אולקר.

בעונה שעברה הוגרלה מכבי לבית לא פשוט כלל, אליו הוגרלו גם ברצלונה לובליאנה ורומא, אך הצהובים נראו מצוין, עלו לשלב ההצלבה שם פגשו את קאחה לבוראל, ונעצרו רק בשלב הגמר מול פנאתינייקוס, אלופת אירופה המכהנת. יריבה אפשרית בהחלט עבור הצהובים שעלולה להיות מוגרלת אל הבית של מכבי היא לא אחרת מאשר צסק"א מוסקבה, שסיימה את השלב המוקדם עם מאזן מושלם ומסתמנת כמועמדת המובילה לזכות העונה בתואר. "למרות שניצחנו את כל המשחקים, את השלב הבא אנחנו מתחילים מאפס", אמר מאמן הקבוצה, יונאס קזלאוסקס.

מי שסיימה במקום השני את הבית המוקדם שלה עם יכולת לא מאוד משכנעת היא אלופת אירופה, פנאתינייקוס, שתנסה לשנות במשהו את העונה שלה. הירוקים של ז'ליקו אוברדוביץ' סיימו רק במקום השני, כך שגם הם צפויים לקבל לפחות יריבה אחת לא פשוטה בבית החדש. "אנחנו חייבים לקבל יותר תרומה מכל השחקנים", אמר אוברדוביץ' לקראת ההגרלה. "מי שלא מבין את התפקיד שלו, הדלת פתוחה והוא יכול ללכת".

כל הבתים, וכל היריבות האפשריות של הצהובים בטופ 16

יורוליג בוואלה! ספורט

שחקן ברצלונה חואן קרלוס נבארו. David Ramos, GettyImages
מוביל את הקבוצה הכי מאיימת בהגרלה. חואן קרלוס נבארו/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully