וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: מקיימי בבכורה בגני תקווה

25.12.2011 / 18:43

מ.כ הבקעה תארח את הפועל ירושלים ורכזה החדש (20:55, ספ' 5). גלבוע/גליל-אשדוד, אשקלון-נתניה, ראשון לציון-חיפה

המחזור ה-11 בליגת העל, הנועל את משחקי הסיבוב הראשון, יגיע לסיומו מחר (שני) עם ארבעה משחקים. במשחק המרכזי תארח מ.כ הבקעה, עם רצף של שלושה הפסדים רצופים, את הפועל ירושלים הלא יציבה. השנייה בטבלה, גלבוע/גליל, תארח למשחק בית מעניין את מכבי אשדוד המשתפרת. עירוני אשקלון, עם הרכש החדש ג'יימי סקין, תנסה לחזור למסלול הניצחונות כשתארח את ברק נתניה, שניצחה את שלושת משחקיה האחרונים. מכבי ראשון לציון תארח את מכבי חיפה שנראית לא טוב בתקופה האחרונה.

מ.כ הבקעה – הפועל ירושלים (20:55, ספורט 5)

היסטוריה ומספרים:

- מ.כ הבקעה, או בשמה הקודם גבעת שמואל, לא ניצחה את הפועל ירושלים במשחק בית מאז עונת 2002/3.

- שני הרכזים של הפועל ירושלים, יובל נעימי וגוני יזרעאלי, עברו בתחילת הקריירה שלהם בליגת העל בגבעת שמואל.

- דיון דאוול רושם עד כה את עונת השיא שלו בישראל עם 9.4 נקודות ו-8.2 ריבאונדים בממוצע למשחק.

- משה מזרחי לא ראה פרקט בהפועל ירושלים במחזורים 4 עד 7, ובשלושת המחזורים האחרונים הוא קפץ ל-18 דקות בממוצע למשחק.

הכנות ושאר ירקות:

מ.כ הבקעה:

שלושה הפסדים ברציפות לא נלקחים בקלות אצל העולה החדשה. אחרי פתיחת העונה המצוינת שכללה שמירה על הבית בארבעה משחקים רצופים, לא מצליחה הקבוצה של אבי אשכנזי לשמור על יציבות לאורך משחק שלם, וזאת לאחר השינוי שנערך בקבוצה במהלך העונה עם החלפתו של דנילו פינוק בפרנק רובינסון. למרות רצף ההפסדים בבקה משתדלים שלא להכנס ללחץ, ויודעים שכל מה שהם צריכים כדי לצאת מהמצב הוא ניצחון.

"אני מאוד מתרגש", הודה אקס ירושלים דיון דאוול, שיפגוש את קבוצתו מהעונה שעברה, לאחר שהוא וארוסתו השחקנית תמרה ג'יימס הפכו בסוף השבוע להורים טריים, "אני ממש לא כועס על ירושלים ובטח לא עודד קטש שהביא אותי לארץ ושתחתיו זכיתי באליפות עם גלבוע/גליל, משום שטוב לי היכן שאני נמצא כיום. נקווה לסגור את הסיבוב הראשון עם ניצחון חשוב". לראשונה יחנכו בלידר בגני תקווה שני יציעים נוספים שיפתחו מאחורי הסלים ויאפשרו כניסה של עוד 500 אוהדים למשחק.

הפועל ירושלים:

נדמה כי הקבוצה של עודד קטש לא נפגעה יותר מדי מההדחה מהיורוקאפ וההפסד להפועל חולון וחזרה בשבוע שעבר עם שני ניצחונות חשובים, בליגה על מכבי ראשון לציון ובמשחק לפרוטוקול בלבד ביורוקאפ על ציבונה זאגרב. בירושלים יודעים שנכון לשלב זה של העונה, כשהם משחקים ללא הרכז יובל נעימי הפצוע, צריך לשמוח על כל ניצחון שמגיע, ולכן היכולת הלא משכנעת בתקופה האחרונה לא מדאיגה יתר על המידה את המועדון.

"הבקעה היא קבוצה ביתית מובהקת שיכולה לנצח כל קבוצה ולכן צפוי לנו מחר משחק לא קל", אמר מאמן הקבוצה, עודד קטש. "יש לבקעה הגנה חזקה ונצטרך להיות מרוכזים בהתקפה בכדי לנצח. חשוב לנו ליצור מומנטום חיובי ולחבר רצף ניצחונות להמשך הדרך". די ג'יי סטרוברי הוסיף: "אחרי אירופה אנו חוזרים להתמקד בליגה ומקווים להצליח ככל האפשר. מצפה לנו משחק קשה, אבל עשינו הכנה טובה למשחק ונבוא לנצח. הבקעה היא אחת הקבוצות המפתיעות של הליגה עד עכשיו, יש לה שחקנים טובים כך שמצפה לנו משוכה לא פשוטה".

מי שיערוך את הופעת הבכורה שלו במשחק בגני תקווה הוא הרכז דמטרי מקיימי שחתם בקבוצה בסוף השבוע שעבר. מלבד מקיימי ירושלים רשמה למשחק את די ג'יי סטרוברי, בריאן רנדל וג'ארוויס ורנאדו. אורי קוקיה הודיע בשבוע שעבר לראשי הקבוצה כי יישאר במועדון עד לסיום העונה.

שחקן מפתח:

שמוליק ברנר. שמוליק ברנר מופיע בסיוטים של אנשי הפועל ירושלים. בשנתיים האחרונות הוא היה בין הגורמים הישירים להדחה של הקבוצה מגביע המדינה, ואף ניצח את הקבוצה בליגה עם סל ניצחון. אלא שמאז עזב את ברק נתניה לא מצליח הרכז לשחזר את יכולתו, גם בשל פציעה שהשביתה אותו מחלק מרכזי בפתיחת העונה. ברנר טוב הוא רכז שמנהל את המשחק ברמה הגבוהה ביותר, ואחד כזה עשוי לגרום בעיות לירושלים, בלעדיו יהיה לבקעה קשה מאוד לחזור למסלול הניצחונות.

הפועל גלבוע/גליל עליון – מכבי אשדוד (19:00, ספורט 5+)

היסטוריה ומספרים:

- מכבי אשדוד ניצחה את גלבוע/גליל ב-3 מתוך 4 המפגשים ביניהן בעונה שעברה, כולל במשחק היחיד שהיה בגן נר.

- יאן מרטין, ששיחק אשתקד במכבי אשדוד, רשם במפגשים מול גלבוע/גליל 8 נקודות ו-3.5 ריבאונדים בממוצע.

- ג'וש קארטר השיג את שיא הקריירה שלו במשחק בגן נר בין הקבוצות בעונה שעברה עם 28 נקודות שכללו 6 מ-12 מחוץ לקשת.

- עידו קוז'יקרו לא קלע סל שדה במשחק מול ברק נתניה, נתון לא שכיח בכלל עבור הסנטר, שחזר עליו רק פעמיים ב-6 העונות האחרונות.

הכנות ושאר ירקות:

הפועל גלבוע/גליל עליון:

חמישה ניצחונות רצופים של הקבוצה מהצפון הגיעו לסיומם עם ההפסד לברק נתניה ביום שני. בגלבוע/גליל לא האמינו שהקבוצה תתחבר כל כך מהר מצד אחד, אך מנגד לא ציפו לתצוגה כל כך חלשה כפי שהציגה הקבוצה בקופסל השבוע. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בהפסד הייתה תצוגת קליעות מזוויעה של שחקני הקבוצה מתחת לסל, ומשחק לא טוב של הקלעים של הקבוצה, ובמיוחד דגן יבזורי.

לקראת מכבי אשדוד, קבוצה שעשתה הרבה צרות לגלבוע/גליל בעונה שעברה, החליטו בצוות המקצועי לא להלביש את הרכז כריס תומאס, ולתת צ'אנס נוסף לצ'ייסון אלן שפתח את העונה בקבוצה. רומיאו טראוויס, שנפצע בהפסד לברק נתניה בזרת ידו, יתלבש.

מכבי אשדוד:

אחרי פתיחת עונה נוראית, מכבי אשדוד מראה סימנים של התאוששות בשבועיים האחרונים כשניצחה את חברותיה לתחתית הטבלה, מ.כ הבקעה וברק נתניה. באשדוד מאמינים שהחשיבות הגדולה של הניצחונות היא הביטחון שנוצר אצל השחקנים בעקבות ההישגים, ומאמינים שכעת המשחק של הקבוצה יזרום טוב יותר בשני צידי המגרש. למרות השמחה מההישגים, באשדוד מודעים לכך שלמשחק מול גלבוע/גליל הקבוצה מגיעה כאנדרדוג, וניצחון בגן נר ייחשב להפתעה גדולה.

שחקן מפתח:

ג'וש דאנקן. למי שכבר הספיק לשכוח ג'וש דאנקן פתח את העונה לא במדי קבוצתו אלא בארצות הברית מתאושש מניתוח שעבר ברגלו. אשדוד פתחה את העונה ללא דאנקן ובצורה מהוססת, אך מאז שחזר הפורוורד המגוון לקבוצה המשחק שלה נראה טוב בהרבה. דאנקן של העונה הוא שחקן שנותן הרבה מאוד אפשרויות למשחק ההתקפה של עופר ברקוביץ', ויכולת טובה שלו מול הקו הקדמי העבה מאוד של גלבוע/גליל תהיה הכרחית אם באשדוד רוצים לשמור את הרצף המרשים שלהם.

עירוני אשקלון – ברק נתניה (19:35, פריצות בספורט 5)

היסטוריה ומספרים:

- ברק נתניה ניצחה את כל ארבעת המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

- מרקו קילינגסוורת' מדורג שני בליגת העל במספר הזריקות הממוצע מתחום 2 הנקודות עם 11.7 זריקות בממוצע למשחק.

- שיתוף הפעולה בין טוני סקין לג'יימי סקין יהיה שיתוף הפעולה השלישי בין שני שחקנים עם אותו שם משפחה באותה קבוצה אחרי מרכוס ודי בראון במכבי תל אביב ולושיוס ומארק דיוויס במכבי ראשון לציון.

- יהוא אורלנד קלע שלוש שלשות בארבעת המחזורים הראשונים. מאז הוסיף הקלע המחונן 14 שלשות בחמשת המשחקים שבהם שותף.

הכנות ושאר ירקות:

עירוני אשקלון:

לפני קצת יותר מחודש הייתה עירוני אשקלון הלהיט הגדול של ליגת העל, אבל מאז הספיקה הקבוצה לאבד את ריימר מורגן שנפצע וגמר את העונה, להפסיד שלושה משחקי חוץ, ולמצוא את עצמה במרכז הטבלה. באשקלון חוזרים לליגה אחרי שבוע חופש במהלכו החליטו בקבוצה לצרף את הפורוורד ג'יימי סקין מוילבראן הצרפתית, והוא יערוך את הופעת הבכורה שלו במשחק הבית מול נתניה.

מי שעוד יעמוד לרשותו של אריק אלפסי הוא הפורוורד יוני ניר שהחמיץ את שני משחקי הליגה האחרונים בשל מחלה ושב להתאמן במהלך השבוע שעבר. באשקלון מקווים שעם סגל מלא תוכל הקבוצה לשוב למסלול הניצחונות.

ברק נתניה:

התקופה המצויינת שעוברת על ברק נתניה לא סנוורה את הצוות המקצועי של הקבוצה שידע שכל ניצחון בסגל הדחוק שנוצר בעיר היהלומים מהווה סוג של נס. השבוע מצאה נתניה שחקן שישלים את המחסור בעמדות הפנים, שנוצר בעקבות הפציעה של ליאור חכמון, כשאלכס צ'וברביץ', שאת צעדיו הראשונים עשה במועדון, חתם בקבוצה אחרי תקופה קצרה בעירוני רמת גן. כעת בנתניה מחפשים גארד נוסף כדי שישלים את הסגל.

"אנחנו יוצאים למשחק חוץ קשה, נגד יריבה טובה ואיכותית, שרק האלופה, מכבי תל אביב ניצחה שם בדוחק", אמר המאמן דני פרנקו לקראת המשחק, "פערי התקציב והעומק בין שתי הקבוצות ידועים, אך ננסה לנצח בעזרת הרוח והמשחק הקבוצתי שמאפיינים אותנו". הקבוצה חגגה השבוע יום הולדת 27 לרכז ליאור ליפשיץ במלון בלו ביי בעיר, ואף ערכה הדלקת נרות משותפת ביחד עם מנהל המלון.

שחקן מפתח:

ג'יימי סקין. משחק בכורה של שחקן הוא תמיד מבחן חשוב גם לקבוצה וגם לשחקן עצמו, אבל במקרה של סקין מדובר בהרבה יותר ממבחן. הפורוורד המוכשר, שרק לפני כמה חודשים זרח בטורניר המכללות, יצטרך לתת לאשקלון את מימד האגרסיביות שאבד לה מעט עם הפציעה של ריימר מורגן, ועדיף כבר במשחק הבית מול נתניה, שהפסד בו עלול לסבך את הקבוצה מעט. סקין הוא שחקן שמרבה לתקוף את הסל, ואם יידע לעשות זאת בצורה יעילה, אשקלון תוכל לחזור לחגוג.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה (19:45, פריצות בספורט 5)

היסטוריה ומספרים:

- מכבי חיפה ניצחה ב-8 מתוך 10 המפגשים האחרונים בין הקבוצות.

- ראשון לציון הפסידה העונה 5 משחקים בהפרש ממוצע של 2.6 נקודות למשחק, ומנגד ניצחה 4 משחקים בהפרש ממוצע של 13 נקודות למשחק.

- קרלוס פאוול איבד 4.6 כדורים בששת המחזורים הראשונים של העונה, וירד ל-1.3 איבודים בממוצע בשלושת המשחקים האחרונים.

- שתי הקבוצות ערכו ביניהן שני משחקים אימון העונה, ובשניהם ניצחה ראשון לציון.

הכנות ושאר ירקות:

מכבי ראשון לציון:

רכבת ההרים שנקראת מכבי ראשון לציון המשיכה לדהור בשבועות האחרונים ואחרי שכבר הייתה על סף נסיקה עם הניצחונות הנאים על ברק נתניה ומכבי אשדוד הגיעו שני ההפסדים בנקודה למכבי תל אביב והפועל ירושלים והקבוצה שוב מצאה את עצמה צמודה למקום שממנו הולכים לפלייאוף התחתון. בראשון לציון הקדישו את השבוע האחרון כדי להוריד מעט הלחץ שנוצר סביב השחקנים בעקבות ההפסדים האחרונים, ובקבוצה מאמינים שאם יגיעו שוב לסיטואציה של שניות אחרונות, יידעו הפעם לנצח את המשחק.

מכבי חיפה:

העזיבה המפתיעה של שון וויליאמס בשבוע שעבר והשחרור של ג'רמי וויז עוד קודם לכן השאיר את מיקי גורקה עם סגל קצר באופן יחסי, ולא מרשים במיוחד. ההפסד בשבוע שעבר להפועל חולון הרחיק את חיפה מצמרת הטבלה, כשהקבוצה סופרת שלושה הפסדים רצופים, והצמיד אותה למכבי אשדוד וברק נתניה במקום הלפני אחרון. בכל הסיטואציה הזאת, מחכים בחיפה למוצא פיו של הבעלים ג'ף רוזן, שצפוי לחזק את המועדון בתקופה הקרובה בשחקן פנים שיכסה על אובדנו של וויליאמס.

חיפה יודעת שגם ללא סגל רחב, וללא החוסם הטוב בליגה, היא פשוט חייבת לנצח את ראשון לציון, אחרת החלום על הפלייאוף העליון יהפוך לחלום רחוק. מי שצפויים לקבל דקות משמעותיות יותר במשחקים הקרובים הם שחקן הפנים דניאל איידן והקלע היהודי-קנדי סיימון פארין.

שחקן מפתח:

טיילר ווילקרסון. מכבי חיפה מגיעה למשחק מול ראשון לציון כמשחק קריטי עבור העונה של הקבוצה, ואחד השחקנים שסומנו בתחילת העונה כמרכזיים אצל הירוקים, טייל ווילקרסון, לא הצליח לרשום שורה של משחקים טובים העונה, גם בשל פציעה. ווילקרסון הוא שחקן התקפי מצוין, ומול הקו הקדמי המעט אנמי של ראשון לציון, הוא ייצטרך להיות בשיאו, בעיקר בשל העדר שחקן גבוה מרכזי נוסף, להוביל את קבוצתו ואולי גם לקטוע את רצף ההפסדים.

ליגת העל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully