וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: הפועל ירושלים הפסידה 74:68 לדונייצק והודחה

האדומים סיימו עונה נוספת מוקדם מהצפוי בזירה האירופית עם הפסד בית כואב. נקודות האור: גרונפלד (17) ו-ורנאדו (7 חס')

עונה אירופית נוספת של הפועל ירושלים הגיעה הערב (שלישי) לסיומה בטרם עת. הקבוצה של עודד קטש היתה צריכה לנצח את BC דונייצק בפער של 9 נקודות או יותר כדי לשמור על סיכוי להעפיל לשלב הבא, אך במקום זאת נכנעה 72:68 בביתה לקבוצה האוקראינית וסיימה את דרכה ביורוקאפ מחזור אחד לפני תום שלב הבתים. זו לא העונה הראשונה שהקבוצה השניה בגודלה בארץ, כפי שהיא מכונה לא פעם, מאכזבת במפעלים האירופיים, ובשבוע הבא מצפה לה משחק מאכזב במיוחד, לפרוטוקול בלבד, מול ציבונה בזאגרב.

לזכותו של קטש ייאמר שהוא נאלץ להסתדר הערב ללא יובל נעימי שנפצע בהפסד להפועל חולון, ולאחר שעדיין לא נמצא מחליף לאייברי בראדלי כלל הקו האחורי של הירושלמים הערב את גוני יזרעאלי, די ג'יי סטרוברי וגיא דותן הצעיר. ובכל זאת, הבניה הקלוקלקת של הקבוצה בקיץ החולף ממשיכה לתת את אותותיה, ולאחר שבליגה נחשבה ירושלים לאחת הקבוצות המאכזבות של הסיבוב הראשון, גם דרכה ביורוקאפ הסתיימה כבר בשבוע השני של דצמבר.

האדומים אמנם היו צמודים לקבוצה האוקראינית שהגיעה למשחק במאזן 1:3, ולפרקים אף הובילו, אפילו 57:62, שמונה דקות לסיום, אך שוב סבלו מאחוזי קליעה נוראיים (2 מ-16 מחוץ לקשת) ויכולת חלשה של לוק ג'קסון (3 נקודות ב-25 דקות), יזרעאלי (2 ב-34) וחבריהם. נקודות האור הבודדות היו דן גרונפלד (17 נקודות באחוזים טובים) וג'רוויס ורנאדו, שסיפק לא פחות משבע חסימות, אלא שגם זה ממש לא הספיק. כמו כן, קשה שלא לתהות מדוע במשחק כל כך מאכזב, אלישי כדיר לא מקבל ולו דקה אחת. בסופו של דבר, בלי חיזוק משמעותי, גם בליגה מצפות לאדומים לא מעט מפלות גם במסגרת הליגה. העתיד לא נראה ורוד במיוחד.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

עודד קטש העלה בחמישיה את גוני יזרעאלי, די ג'יי סטרוברי, לוק ג'קסון, בריאן רנדל וג'רוויס ורנאדו. האדומים פתחו עם הגנה טובה ושליטה בריבאונד ועלו ל-3:7. אקס ירושלים ראמל קרי קם מספסל האורחת וסייע לה להשוות ל-10:10, אלא שרנדל הנפלא השיב עם חטיפה וסל שקבע 10:16 ואילץ את האוקראינים לקחת פסק זמן. דן גרונפלד וג'ון תומאס נכנסו לפרקט, ושיתוף פעולה נאה בין השניים סידר לירושלים יתרון 15:22 בתום הרבע הראשון.

רבע שני:

בפתיחת הרבע השני קיבל יזרעאלי מעט דקות מנוחה וקטש השתמש בסטרוברי ורנדל כמובילי כדור, ודונייצק ניצלה זאת כדי לצמק ל-24:23. מקסים פושטובז'ונוב תפר שלשה והשלים מהפך, ובפיגור 29:27 לקח עודד קטש פסק זמן. זה לא ממש עזר, ושלשה נוספת של פושטובז'ונוב העניקה לאוקראינים יתרון שיא - 27:34. קטש אובד העצות הרים מהספסל את גיא דותן הצעיר, אלא שדונייצק המשיכה להפציץ מחוץ לקשת, עלתה ל-34:41, וסגרה את המחצית כשהיא מוליכה 36:42. האחוזים של ירושלים מחוץ לקשת ב-20 הדקות הראשונות: 16% (1 מ-6).

רבע שלישי:

השלשה השביעית של דונייצק הערב הגיעה בפתיחת הרבע השלישי, והוליכה יתרון 40:48. רנדל וגרונפלד החזירו את המארחת למשחק, וג'אמפ של הרכש מחולון צימק ל-50:49 בלבד. ג'רוויס ורנאדו הציג הגנה מעולה בדקות הללו, גרונפלד השלים את המהפך והעלה את ירושלים ל-50:52, אלא שדווקא בדקות הבאות האדומים בעטו בדלי, ולבסוף הצליחו לעלות לרבע המכריע כשהם מוליכים 57:58, הרבה בזכות חמישיית מחליפים שכללה את יזרעאלי, גרונפלד, משה מזרחי, אורי קוקיה וג'ון תומאס.

רבע רביעי:

מתפרצת יפה של סטרוברי ו-ורנאדו הסתיימה בליי-אפ קל של הגארד, ו-8 דקות לסיום הראה לוח התוצאות 57:62 לירושלים. ורנאדו המעולה חסם בפעם השביעית במשחק (!), אך בהתקפה האדומים שוב נתקעו, וראמל קרי וחבריו ניצלו זאת כדי להשוות ל-64:64, 3:45 דקות לסיום. קרי לא גילה אמפתיה לאקסית, ונקודות נוספות שלו, דקה וחצי לסיום, קבעו 66:69 לאורחים, ולמעשה סגרו את הסיפור. השריקה האחרונה הביאה את אוהדי ירושלים לשרוק בוז לקבוצתם המאכזבת.

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: דן גרונפלד 17 (6 מ-6 ל-2, 8 ריבאונדים), די ג'יי סטרוברי 15 (1 מ-7 ל-3), בריאן רנדל 11 (7 ריבאונדים), ג'רוויס ורנאדו 8 (2 מ-7 מהשדה, 5 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 7 חסימות), ג'ון תומאס, אורי קוקיה 2, גוני יזרעאלי 2, גיא דותן 2, משה מזרחי שותף (10 דקות) ולא קלע.

בלטו בדונייצק: ראמל קלי 19, וולה אבדלוביץ' 12, איבן רדנוביץ' 11.

הפועל ירושלים והפועל חולון יועמדו לדין
כדורסל בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully