וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: מכבי תל אביב ניצחה את מילאנו 76:85

28 נקודות של סופוקליס שחורציאניטיס סייעו לצהובים להשיג ניצחון בית חשוב. פארמר בלט אף הוא עם רבע אחרון מצוין

מה דעתכם, היכולת הזאת תספיק גם בהמשך? בואו לדבר איתנו בפייסבוק

לאורך שבעת הימים האחרונים, המילה שחזרה יותר מכל כשדובר על מכבי תל אביב היתה "עייפות". שלושה משחקים בארבעה ימים, ברשות הפסד הליגה להפועל ירושלים, נתנו את ההרגשה לפיה הצהובים פשוט נופלים מהרגליים כבר בפתיחת העונה, אלא שהערב (חמישי) כל הדיבורים הללו לפתע נראים לא חשובים כלל. החבורה של דיוויד בלאט ניצחה 76:85 את מילאנו (הקבוצה היחידה שניצחה אותה העונה באירופה, להזכירכם), הבטיחה באופן מעשי את הכרטיס לטופ 16 ועשתה צעד גדול אל עבר שמירה על המקום הראשון בבית ג', אליו היא נראית קרובה מתמיד.

גיא פניני שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם טל בורשטיין, סופוקליס שחורציאניטיס. ברני ארדוב
משחקו הגדול ביותר ביורוליג. שחורציאניטיס/ברני ארדוב

סביר להניח כי הדבר שנזכור יותר מכל מהמשחק הערב יהיה המחצית הראשונה המדהימה של סופוקליס שחורציאניטיס. הסנטר היווני שפתח את העונה באופן לא ממש יציב סיפק 22 נקודות נדירות בשני הרבעים הראשונים, תוך שמגיע 12 פעמים לקו העונשין, נלחם על כל כדור ומקבל תשואות רמות מהקהל שכל כך אוהב אותו. האלופה הישראלית נשענה על העוגן ההתקפי שלה, כרגיל שמרה מצוין, וכבר פתחה יתרון של 31:47.

מילאנו מלאת הכוכבים היא אחת האכזבות הגדולות ביותר של היורוליג העונה, אך ברבע השלישי חלק מהכישרון הגדול שלה - ובפרט דנילו גלינארי - התגלה, והחזיר את האיטלקים למשחק, מרחק שתי נקודות בלבד. למזלם של הצהובים, ניהול המשחק המצוין של בלאט, שהעניק הערב הרבה קרדיט לטל בורשטיין וקיבל דקות מצוינות גם מיוגב אוחיון (אף שלא פתח בחמישיה), עשה את שלו. המאמן של המארחת הלך עם ג'ורדן פארמר למרות שזה התקשה בפתיחה, וקיבל ממנו רבע אחרון מצוין, הרבה מנהיגות, ובסופו של דבר גם את הניצחון.

28 הנקודות הסופיות של שחורציאניטיס (שיא קריירה ביורוליג) והיכולת הטובה של פארמר (21 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים) סייעו בסופו של דבר לבלאט לגבור על סרג'יו סקאריולו, ומכבי תל אביב שומרת על פסגת בית ג', עם הפרש של משחק מריאל מדריד. בשבועיים הבאים מצפים לאלופה הישראלית צמד משחקי חוץ קשים במיוחד, בבלגרד ובמדריד, ובהחלט ייתכן שבשבועות הקרובים נתחיל להבין מי היא מכבי תל אביב האמיתית: זו שמתקשה לעמוד בעומס הגדול, או זו שיודעת לחלק את הכוחות ולצלוח את המשחקים הגדולים.

מהלך המשחק

רבע ראשון:

מכבי תל אביב פתחה פעם נוספת עם החמישייה החדשה שלה, שכללה את ג'ורדן פארמר, קית' לנגפורד, דווין סמית', דיוויד בלו וסופוקליס שחורציאניטיס, בעוד מילאנו הציגה לראווה את עומאר קוק, דרו ניקולס, סטפנו מאנצ'ינלי, אנטוניס פוציס ויואניס בורוסיס, כאשר דנילו גלינארי הכוכב נותר על הספסל. הצהובים נזקקו ל-2:30 דקות כדי לעלות על הלוח, והלכו בעיקר פנימה לשחורציאניטיס שקלע את כל 7 הנקודות הראשונות שלהם. ליאור אליהו נכנס, לנגפורד תפר שלשה, ולאחר שהסנטר היווני ירד לספסל עם 12 נקודות חדר אוחיון מצוין וקבע 12:21 למארחת. מילאנו לא התמודדה עם הלחץ הצהוב וקלעה באחוזים נוראיים, בדרך לפיגור 25:14 בתום הרבע הראשון.

רבע שני:

אליהו, אוחיון ובורשטיין, עם שלשה, המשיכו את המומנטום הצהוב בפתיחת הרבע השני, והיתרון צמח עד 17:32. שחורציאניטיס המשיך בכושרו האדיר וסחט תשואות רמות מהקהל עם סל ועבירה, אך מנגד החלו גלינארי והיירסטון להיכנס לעניינים, ושלשה של כוכב נבחרת איטליה צימקה ל-39:31 בלבד. ג'ורדן פארמר סוף סוף לקח אחריות, ועם דקות מצוינות שהסתיימו בשלשה קשה קטע את המומנטום האיטלקי, וקבע 31:47. גם טל בורשטיין היה טוב מאוד, בעיקר בהגנה, אלא שהמילה האחרונה במחצית הראשונה היתה שייכת כמובן לשחורציאניטיס, שעם 0.2 שניות על השעון הסיט מסירה של פארמר מהחוץ, וקבע 38:52 לצהובים עם הירידה לחדרי ההלבשה. המספרים של היווני: 22 נקודות, 6 מ-8 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין ו-5 ריבאונדים. מדהים.

רבע שלישי:

בלאט העלה את אותה חמישיה שפתחה במשחק גם לרבע השלישי, אך גלינארי הלוהט ופוטסיס תפרו שתי שלשות רצופות וצימקו ל-52:46 בלבד. מבול השלשות של האורחת נמשך גם בדקות הבאות, אך בלו הגיב עם שלשה שלו מאסיסט מצוין של אוחיון, ומכבי הוליכה 54:61. מילאנו המשיכה לנגוס ביתרון, ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות 62:67 לאלופה הישראלית.

רבע רביעי:

פארמר חזר מהספסל מאופס ותפר את שבע הנקודות הראשונות של מכבי בפתיחת הרבע האחרון, וקבע 64:74, 8 דקות לסיום. גלינארי, מי אם לא הוא, לא אומר נואש וכבר צימק ל-76:71 בלבד, שלוש דקות לסיום, אך פארמר השיב בשלשה משלו שהעניקה לצהובים הרבה אוויר. הסיום היה שייך לליאור אליהו וריצ'ארד הנדריקס עם פעולות הגנתיות גדולות, וסל נהדר של דווין סמית' קבע 74:83 לצהובים, דקה לסיום. פארמר עוד הספיק להעניק למילאנו הזדמנות אחרונה לקאמבק כשביצע עבירה בלתי ספורטיבית, אך גלינארי החטיא מהעונשין ופארמר דאג לסגור את הסיפור עם נקודות קלילות ממש עם הישמע הבאזר. 76:85 חשוב למכבי תל אביב בסיום.

אוהד גרינוולד מדרג את הקבוצות הטובות באירופה

יורוליג בוואלה! ספורט

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: סופוקליס שחוצרציאניטיס 28 (9 מ-12 מהשדה, 10 מ-12 מהעונשין), 6 ריבאונדים ו-6 איבודים, ג'ורדן פארמר 21 נקודות, 6 ריבאונדים, 6 איבודים ו-5 אסיסטים, דווין סמית' וליאור אליהו 8 כ"א, ריצ'רד הנדריקס 7, יוגב אוחיון 4, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, דייויד בלו, טל בורשטיין וקית' לנגפורד 3 כ"א. גיא פניני שיחק ולא קלע.

קלעו למילאנו: דנילו גלינארי 24 (4 מ-6 ל-3, 8 מ-10 מהקו), אנטוניס פוטסיס 15 ו-9 ריבאונדים (3 מ-9 ל-3), עומאר קוק (8 אסיסטים) ומאליק האריסטון 12 כ"א, סטפנו מאנצ'ינלי 7, יאניס בורוסיס 6.

סטטיסטיקה קבוצתית:

אחוזים ל-2: מכבי 55 (24 מ-43), מילאנו 45 (14 מ-31)
אחוזים ל-3: מכבי 40 (6 מ-15), מילאנו 41 (12 מ-29)
אחוזים מהקו: מכבי 86 (19 מ-22), מילאנו 76 (12 מ-16)

ריבאונדים: מכבי 41 (16 בהתקפה), מילאנו 22 (9 בהתקפה)
אסיסטים: מכבי 16, מילאנו 16
איבודים: מכבי 16, מילאנו 9
חסימות: מכבי 7, מילאנו 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully