וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדורסל נשים: המשא ומתן בין הצדדים נתקע

7.11.2011 / 19:32

ניר אלון, מיכל אפשטיין וליעד סואץ-קרני נפגשו עם שי שני, אך לא הושג הסכם שימנע את ביטול העונה. פגישה נוספת מחר

יו"ר ארגון השחקנים ניר אלון, השחקניות מיכל אפשטיין, ליעד סואץ-קרני וגת מגידו נפגשו היום (שני) עם נציגי איגוד הכדורסל שי שני ואורה גלזר, בניסיון נוסף לגשר על הפערים שגרמו לביטולה של ליגת הכדורסל לנשים העונה. "באנו כדי לנסות לגשר על הפערים, אנחנו אופטימיים. אף אחד לא רוצה באמת לבטל את הליגה", אמר אלון רגע לפני כניסתו לפגישה, אך אחרי חמש שעות של דיונים לא הושגה כל התקדמות וכרגע המשא ומתן בין הצדדים תקוע.

במהלך הפגישה עלתה הצעה שבורר חיצוני יקבע את מספר הזרות בעונה הקרובה - שלוש, ארבע או כל מתכונת אחרת. ההצעה לא התקבלה, מכיוון שבמהלך הדיון פרץ ויכוח בין השחקנית מיכל אפשטיין לאורה גלזר, יו"ר ועדת הנשים ויו"ר מכבי רמת חן.

התקדמות נרשמה כאשר נציגי האיגוד הסכימו לקיומו של חוק רוסי (לפחות שתי ישראליות בחמישייה) בשלוש העונות הבאות ובנוסף לעגן זאת בהסכם עם ארגון השחקנים, אך עמדו בסירובם להחיל את החוק כבר מעונת המשחקים הנוכחית.

נציגי האיגוד דחו את הצעות הפשרה של השחקניות לקיים את החוק הרוסי רק במהלך העונה הסדירה ולאפשר שיתוף ארבע זרות במשחקי הגביע והפלייאוף, ובכך לא לפגוע בסיכוי של קבוצות כמו רמת השרון ורמת חן לזכות באליפות. המגעים, כאמור, שוב עלו על שרטון ולכן עו"ד שלמה יצחקי, הממונה הראשי על יחסי עבודה במשק, החליט לקבוע פגישה נוספת למחר.

במקביל, גם שרת הספורט לימור לבנת ביקשה לפגוש את הצדדים על מנת להגיע למתווה מוסכם כפי שהציע ראש מינהל הספורט, ד'ר אורי שפר, אך על פי הודעת איגוד הכדורסל השחקניות סירבו להגיע לפגישה עם השרה.

לאחר שאיגוד הכדורסל גם האשים את השחקניות בפיצוץ הפגישה, השיב ארגון השחקנים: "הודעת דובר האיגוד פשוט מנותקת מהמציאות. מדובר בהטעיה גסה של אמצעי התקשורת וניסיון להסיט את הדיון מהצורך למצוא פתרון אמיתי. ברור לכל כי ההחלטה לסגור את הליגה היא החלטה אומללה. ארגון השחקנים ימשיך לנהוג באחריות לטובת כדורסל הנשים בישראל, ומחר נתייצב שוב לשולחן המשא ומתן".

(עדכון ראשון: 12:57)

כדורסל נשים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully